aandrijfassen en gebroken veren

Algemene discussie over de A2
Gebruikersavatar
Rinus
Berichten: 1661
Lid geworden op: 20 feb 2012, 10:56
Locatie: Alblasserdam
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

12 apr 2012, 14:18 0 x

[quote="Thck"]Om beide zaken te voorkomen is goed insmeren met kopervet een veel betere oplossing.

Theo[/quote]

En dan komt het ook nog eens veel beter los bij demontage !!
Gebruikersavatar
AudiFanSedert1971
Berichten: 2314
Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
Locatie: Almere
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

15 okt 2014, 10:36 0 x

Vet altijd alle  moeren, bouten zoals van  conische asjes  van kogels of aandrijfassen, stabilisatorstangen, koppelstangen , schokbrekers, stuurhuis, stuurstangen,triangel etc  in  .
Ook wat ik vastschroef aan de motor, uitlaat etc.
Hiermee voorkom je weer bij demontage het niet vast zit door roestvorming.
De fout wordt vaak gemaakt zonder moeren los te draaien eerst vuil op schroefdraad van te voren schoon te borstelen met staalborsteltje bij kogels etc.
Hierdoor loopt moer vast en asje dus draait  hierdoor mee en wordt vaak door velen weer grof materieel ingezet etc....niet handig voor de kogels....etc.
Garage monteurs of uitlijn personeel staan dan versteld dat ze dan soepel moeren van uitlijn gedeelte makkelijk kunnen verstellen, (corrigeren) als dat moet.
succes met sleutelen.


Rolf
Almere
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :mrgreen: 496.230.km, juli '13 161.500.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 287.625.km ,mrt'20 238.200.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 290.550.km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Plaats reactie