Update forum

Meningen over, tips voor en kritiek op audi-a2.nl
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

22 jan 2019, 20:38 4 x

Het is alweer een jaar geleden dat we van forum software zijn overgestapt!

Ondertussen is de onderliggende software (phpBB) ook weer een aantal updates verder en om niet te ver achter te gaan lopen is het nodig om het Audi A2 forum bij te werken. Dat betekent dat binnenkort het forum tijdelijk op "zwart" gaat tijdens de migratie. Dit moment zal nog aangekondigd worden, en zal naar verwachting enkele uurtjes in beslag nemen.

Wat krijgen we ervoor terug?
  • een up-to-date versie van phpBB (3.2.2 -> 3.2.5). De volledige lijst met veranderingen is te lang om hier neer te zetten maar bevat onder andere veel bugfixes op de achtergrond en verbeteringen. Zo staan de privacy verklaringen duidelijker op de website, het wordt makkelijker om je gebruikersnaam te achterhalen, etc.
  • afbeelding worden niet meer gedraaid geüpload vanaf een Iphone, hopelijk zijn hiermee de discussies over het draaien van foto's verleden tijd ;)
  • verbeterde zoekfunctie: er komt een tweede optie om via google te zoeken, en de resultaten ervan zijn goed!
  • de PB-functie wordt vervangen door een email functie. De huidige PB-functie is voor veel mensen te onduidelijk, en er zijn berichten dat sommige PB's niet goed aankomen. De verandering betekent dat je iemand een email kunt sturen via het forum, waarbij je niet het email adres van de andere gebruiker zult zien.
Mocht je iets hebben wat je graag in het forum verandert wil hebben, laat het hieronder weten!

Op het test-forum kun je al een kijkje nemen (negeer de SSL-foutmeldingen, spam, en de wegvallende avatars): https://test.audi-a2.nl
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

23 jan 2019, 09:07 0 x

Leuk, die test pagina, werkte goed, alleen volgende keer maar even berichten van Russische Audi forum plaatsen en als je het kan vinden, het A2 deel na enig zoekwerk!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
ArcSissy
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 649
Lid geworden op: 05 feb 2018, 10:43
Locatie: s-Gravenhage
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

23 jan 2019, 10:22 0 x

Een foto carrousel en/of video muurtje per gebruiker zou een leuke opti zijn.
Einzigartigen Schwarz Ausgabe
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

02 feb 2019, 17:17 0 x

ArcSissy schreef:
23 jan 2019, 10:22
Een foto carrousel en/of video muurtje per gebruiker zou een leuke opti zijn.
Helaas zijn er geen kant-en-klare plugins voor op dit moment die ik kan gebruiken, en om het zelf te maken gaat me wel een tijdje kosten ;)

Verder is de update doorgevoerd (redelijk onverwacht, maar het kwam nu onverwacht goed uit), mocht je rare dingen tegen komen dan hoor ik het natuurlijk graag in dit topic.
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

02 feb 2019, 19:53 2 x

Het sturen van PB met bijlage is eindelijk opgelost
:thumbmin:

Foto's kunnen in-line in het bericht geplaatst worden zoals in een reactie binnen een topic. Ook PDF kan worden ingesloten.

Doe er je voordeel mee!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

02 feb 2019, 20:07 3 x

En ook niet onbelangrijk, de zoekfuncties zijn uitgebreid!
zoekfunctie.png
zoekfunctie.png (234.63 KiB) 17234 keer bekeken
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

02 feb 2019, 21:46 1 x

Merk op dat de Google zoekfunctie en duimpjes uitdelen momenteel alleen werkt met het lichte thema!
Het donkere thema moet nog worden bijgewerkt en dan zal het daarmee ook werken.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
ArcSissy
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 649
Lid geworden op: 05 feb 2018, 10:43
Locatie: s-Gravenhage
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

03 feb 2019, 11:55 1 x

Aan de beheerders van het forum @HansJan en @Spinazie hele dikke props voor het broodnodige onderhoud aan het forum. Dank van mijn kant!
Einzigartigen Schwarz Ausgabe
Gebruikersavatar
Spits
Berichten: 707
Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
Locatie: Rotterdam
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

08 feb 2019, 17:56 1 x

Even een vraagje: Sinds de update is het niet meer mogelijk voor mij om met m'n (nieuwe) telefoon te posten op het forum. Inloggen lukt nog maar als ik wil reageren of een topic wil maken dan zegt ie; aanmelden ...... wat ik doe, en vervolgens weer de aanmeld pagina krijg.
Aan het groene bolletje kan ik zien dat ik aangemeld ben op het forum, maar verder geen mogelijkheid tot ook maar iets (mijn profiel pagina beheren, notificaties, priveberichten, etc.).

Andere fora, waar ik weleens actief op ben, geven geen probleem. Om te peilen zou ik graag willen weten of het aan mij, mijn telefoon, of aan het A2 forum ligt (?) :flushed:

Vanaf een gouwe ouwe pc: Cheers, Menno.
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
Gebruikersavatar
Spits
Berichten: 707
Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
Locatie: Rotterdam
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

08 feb 2019, 20:35 1 x

Yesss, my bad; lag aan de instellingen van m'n Huuuuuuuhahahawei.... :innocent: nu toet alles ut wieder!
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
Plaats reactie