Nieuw Audi A2 forum: testers en commentaar gevraagd!

Forum nieuws en aankondigingen
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

28 dec 2017, 23:27 0 x

Mijn eerste bevindingen als Posting Freak :mrgreen:

<b>Profiel:</b>
- Locatie vrij te kiezen, zijn de plaatsen over te nemen uit de bestaande database? Anders kan ik een lijst aanleveren.
- Motortype AUA en BBY splitsen. Overige details auto (kleur, bouwjaar) ontbreken nog
- De uitlijning van de instellingen en de waarde ontbreekt, zie rode lijnen in onderstaande illustratie. Geen verschil tussen diverse browsers:
Afbeelding
- In bovenstaande illustratie wordt tevens de weergave van Internet Exploder (boven) en Firefox (onder) getoond. Vanilla minder compatible met Firefox? Met Chrome niet getest.
- De PM's lijken allemaal overgezet, dat is meer dan bij de vorige conversie. Toen is alles verloren gegaan.
- Bookmarks worden niet omgezet naar Bladwijzers? Dan moet men die vooraf veiligstellen.
- Ontzettend veel opties in het profiel vast te leggen! Het donkere thema kan mijn goedkeuring ook wegdragen.

<b>Algemeen:</b>
- Het volledig gebruik van de breedte maakt dat het geheel er wellicht wat onrustig uitziet. Wellicht is het een kwestie van wennen.
- Wordt de oude site na de conversie nog (read-only) toegankelijk?
- Bevestigen middels knop "Verstuur", "Bewaar" lijkt mij meer logisch?
- De functie "Wie is online" is weer terug! Leuk, dit had het oude Vanilla forum ook.
- Ledenlijst is ook er weer, ontzettend fijn!
- De home knop verwijst nog naar http:/www.audi-a2.nl, ik neem aan dat dit nog wordt aangepast naar http:// ?
- Moderators moeten herkenbaar worden middels een extra titel onder de forumalias?
- De iconen voor de discussietitel vind ik wat verwarrend. Een groen vinkje betekent ongelezen berichten terwijl dit voor mij betekent, groen licht, geen actie nodig? Eenmaal gelezen verandert dit in een liggend streepje, bijna verboden te betreden. Ook onderscheiden we meer tussenliggende opties met bolletjes:
Afbeelding
- Ehm, hoe plaats ik een nieuwe discussie? :mrgreen: 

<b>Editor:</b>
- Wat een verademing, eindelijk werkt CTRL (SHIFT) left/right weer!
- De snelle reactie is een relatief groot tekstblok in relatie tot de functie. Veel witruimte.
- Mijn voorkeur gaat uit naar een permanente uitgebreide Editor. Zou dit met bijv. persoonlijke voorkeuren kunnen worden afgedwongen?
- Heb wat testen gedaan met foto's plaatsen. Vereist ook weer wat gewenning, maar werkt prima. Zie http://test.audi-a2.nl/viewtopic.php?p=64526#p64526.
- Dynamische emoticons of een uitgebreidere bibliotheek zou niet gek zijn.
- Ten aanzien van de opmerkingen over het verloren beeldmateriaal wil ik best trachten materiaal bij (oud)leden te achterhalen. Heb zelf ook draadjes waarbij beeldmateriaal verloren is gegaan die ik graag weer aanvul.

Tot dusver mijn feedback, nog geen echte showstoppers, hooguit wat finetuning.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

29 dec 2017, 22:13 0 x

@HansJan Kijk, daar hebben we wat aan :) Ik probeer punt voor punt alles langs te lopen.

<b>Het profiel:</b>
- Wat betreft de profielvelden, hier kunnen we het over hebben en kunnen makkelijk later (na migratie) aangevuld worden. Het is technisch helaas niet mogelijk om de huidige profielvelden mee te nemen. De benzine motortypes heb ik maar samen genomen omdat de meeste mensen niet weten welke van de twee ze hebben (AUA/BBY), maar dat is meer een indruk die ik heb. 
- De layout fout heb ik niet kunnen reproduceren in Chrome of Firefox. Gebruik je de laatste versie, en hebben meer mensen hier last van?
- Sommige PM's worden niet overgezet, sommigen wel. Het is niet geheel betrouwbaar, vandaar het advies om er van uit te gaan dat deze niet meegaan.
- De bladwijzers gaan inderdaad niet mee!

<b>Algemeen:</b>
- De layout is inderdaad een smaakkwestie natuurlijk. Ik ben zelf wel fan van de hogere informatie dichtheid, maar kan me voorstellen dat het vanaf het huidige forum (waar de helft van je scherm niet gebruikt wordt) wennen is. Ik stel voor dat we het eerst wat tijd geven, anders kunnen we altijd met de layout stoeien, bv door de balk rechts weg te laten of de witruimten wat groter te maken.
- de oude site wordt "read-only" bewaard op archief.audi-a2.nl . Het is dus niet meer mogelijk om dan nog posts te plaatsen, raadplegen kan wel.
- De "home" knop is al gewijzigd naar het uiteindelijk domein, dit komt vanzelf goed na de migratie.
- Moderatoren en A2 clubleden zullen herkenbaar zijn door een andere kleur en titel onder de naam (je bent nu ook mod op het test-forum). Titels volgen nog, maar dat is makkelijker om te doen na de migratie.
- De iconen ben ik het mee eens. Ik ga kijken wat ik er mee kan doen.
- Nieuwe discussie: knopje bovenaan, als je in een categorie bent.

<b>Editor: </b>
- Er wordt onderscheid gemaakt tussen de snelle reply, dus door het tekstvak onderaan het topic, en de uitgebreide editor. Ik denk niet dat een permanente editor onder het topic te plaatsen is, dit vertraagt de boel te veel bij langzame verbindingen of computers. Optie is om de quick reply helemaal weg te halen, dat is wel consequent.. Ik denk er over na.
- emoticons: die zijn gelukkig makkelijk aan te vullen :)

Al met al zal het wel behoorlijk wennen zijn, zo'n overstap. Maar uiteindelijk biedt het ons meer mogelijkheden en is het een stuk beter toekomst bestendig. 
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

03 jan 2018, 21:16 0 x

Omdat er geen grote pijnpunten meer zijn (en ik binnenkort de tijd kan maken ;) ), gaan we zoals aangekondigd op maandag 15 en/of dinsdag 16 januari overstappen naar het nieuwe forum. Het forum zal op enkele momenten op die dagen niet bereikbaar zijn.

Belangrijke punten om rekening mee te houden:
1. de wachtwoorden worden gereset. Met je gebruikersnaam kun je een nieuw wachtwoord aanvragen, deze wordt naar je email in je huidige profiel gestuurd. Zorg dus dat deze klopt?
2. Het huidige forum blijft toegankelijk op archief.audi-a2.nl, maar als alleen-lezen.

Alvast kijken hoe het er uit gaat zien? Ga naar test.audi-a2.nl

Verder vragen, commentaar, of opmerkingen? Laat maar horen!
Gebruikersavatar
PascalG
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 jul 2016, 20:33

20 jan 2018, 14:30 0 x

Hey Spinazie,

Alles is goed verlopen, jullie hebben veel werk verricht. Ik zie dat het nieuwe forum voor mijn gevoel veel overzichtelijker is.
Echte wel een vraag. In mijn voorsteltopic zijn een heel groot deel van de foto's weg. Is dit nog te herstellen?

Groet Pascal
Gebruikersavatar
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 1135
Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
Locatie: Almere
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

20 jan 2018, 22:55 1 x

Wat ik tegen ben gekomen is dat de tekst en het like duimpje elkaar overlappen, zie foto.

Mvg,

K :D :P S
Bijlagen
Screenshot_20180120-224719.png
Screenshot_20180120-224719.png (11.67 KiB) 5243 keer bekeken
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

21 jan 2018, 16:31 2 x

PascalG schreef:
20 jan 2018, 14:30
Alles is goed verlopen, jullie hebben veel werk verricht. Ik zie dat het nieuwe forum voor mijn gevoel veel overzichtelijker is.
Echte wel een vraag. In mijn voorsteltopic zijn een heel groot deel van de foto's weg. Is dit nog te herstellen?
Je afbeeldingen staan er weer bij. Laat maar horen als je ergens nog iets mist.
kobus1978 schreef:
20 jan 2018, 22:55
Wat ik tegen ben gekomen is dat de tekst en het like duimpje elkaar overlappen, zie foto.
Het duimpje staat nu bovenaan om in ieder geval de tekst niet in de weg te zitten. Moet verder nog even kijken of dit de permanente plek wordt.
Gebruikersavatar
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 1135
Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
Locatie: Almere
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

22 jan 2018, 11:19 0 x

Hoi Spinazie,

Nog een aanvulling op het duimpje.

Dat is naar boven verplaatst, als je net een bericht hebt geplaatst staat er de tekst, " minder dan een minuut geleden " daardoor wordt het duimpje een regel naar beneden verplaatst, zie foto.
Screenshot_20180122-110236.png
Screenshot_20180122-110236.png (12.78 KiB) 5223 keer bekeken
Misschien kan je het duimpje vast zetten mits dan de tekst er niet weer doorheen loopt of verander de tekst naar "zojuist" dan is het ook opgelost.

Mvg,

Koos
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Gebruikersavatar
stefan74
Berichten: 715
Lid geworden op: 07 sep 2013, 21:40
Locatie: Breda
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

22 jan 2018, 20:02 0 x

Een extra home-button verwerkt in 'Audi A2 forum - Het forum van de Audi A2 club' zou het helemaal af maken !
Gebruikersavatar
chipsoer
Berichten: 1548
Lid geworden op: 15 mei 2009, 19:15
Locatie: Schiermonnikoog
Motortype: Weet ik niet

23 jan 2018, 09:00 0 x

Hoe krijg ik een foto ingevoegd ??? Zie het blokje op de balk wel, klik dit aan maar kom niet verder
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

23 jan 2018, 10:38 0 x

kobus1978 schreef:
22 jan 2018, 11:19
Nog een aanvulling op het duimpje.
Het duimpje is wederom iets verschoven. Welke telefoon gebruik je als ik vragen mag?
stefan74 schreef:
22 jan 2018, 20:02
Een extra home-button verwerkt in 'Audi A2 forum - Het forum van de Audi A2 club' zou het helemaal af maken !
Dat kan inderdaad. Ik wil op deze plek uiteindelijk iets van een afbeelding van een A2 of de A2 club gaan plaatsen.
chipsoer schreef:
23 jan 2018, 09:00
Hoe krijg ik een foto ingevoegd ??? Zie het blokje op de balk wel, klik dit aan maar kom niet verder
Als je onder je post op bijlagen klikt, en vervolgens op "Bestanden toevoegen" moet je een venster krijgen waarmee je je foto kan selecteren. Zie ook hieronder. Lukt dit?
bestand toevoegen.png
bestand toevoegen.png (17.81 KiB) 5200 keer bekeken
Gesloten