Nieuw Audi A2 forum: testers en commentaar gevraagd!

Forum nieuws en aankondigingen
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

01 dec 2017, 22:12 0 x

Beste forum lezer,

Al sinds de overname van het forum is er de wens om op nieuwere forumsoftware over te stappen om de veiligheid te waarborgen en het gebruikersvriendelijk te maken. Op de achtergrond is hieraan gewerkt, en ondertussen is er eerste test versie te zien!

Het adres is <b>test.audi-a2.nl</b> . Het is een tijdelijk forum: alles wat gepost/geuploadt wordt, wordt uiteindelijk verwijderd. Leef je dus rustig uit.

Voordat we definitief overstappen willen we jullie vragen om het nieuwe forum te testen, en dingen waar je tegen aan loopt hier te posten. Ook te denken valt aan kleurstelling, layout, etc.

Opmerkingen:
- De wachtwoorden zijn gereset, deze kun je opnieuw aanvragen met je gebruikersnaam en je email. Mocht je problemen hebben, laat het hier weten. Een nieuwe gebruiker aanmaken kan natuurlijk ook.
- Het betreft een kopie van de database van ongeveer een maand geleden. Nieuwere posts en gebruikers staan er dus niet in.
- Een aantal niet/nauwelijks gebruikte categorieën gaan niet over naar het nieuwe forum.
- Op het oude forum zijn de avatars opgeslagen als 40x40 pixels. Op het nieuwe forum is er ruimte voor een grotere avatar (100x100 pixels). Als je hiervan gebruik wilt maken zul je je avatar opnieuw moeten uploaden.
- Niet alle PM’s gaan mee, dit is helaas technisch niet mogelijk. Heb je hier belangrijke informatie instaan, sla dit ergens anders op!!
- Helaas is het technisch niet mogelijk forum handtekeningen mee te nemen.

Dingen die wie willen implementeren bij de definitieve overstap: 
- Mogelijkheid tot “donker” thema per gebruiker in te stellen, zoals het momenteel is
- Forumiconen bij de categorieën
- Forumrangen worden aangepast
- Smilies worden mogelijk aangepast
- Nog meer profielvelden implementeren dan motortype?
- Kleine onvolkomenheden fixen in de opmaak (maar als ze opvallen laat het toch maar weten ;)  )

Bedankt!
Gebruikersavatar
Pyro_loe
Audi A2 clublid
Berichten: 384
Lid geworden op: 12 mei 2009, 22:57
Locatie: Bodegraven-Reeuwijk
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

03 dec 2017, 18:17 0 x

Prachtig!
Gebruikersavatar
JJR
Berichten: 304
Lid geworden op: 08 jun 2017, 22:38
Locatie: Haarlem
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

04 dec 2017, 23:06 0 x

ik heb eens even een rondje getest en het zit er goed uit en de voorgestelde veranderingen juich ik toe! ( zwarte weergave heeft nog steeds mijn voorkeur) 
wellicht 1 ding: de verticale ruimte die de recente onderwerpen per stuk innemen is vrij fors vergeleken met nu. Is het nog mogelijk om die in een wat kleiner lettertype weer te geven zodat er meer recente onderwerpen in 1 keer te zien zijn?
1.6 FSI (BAD) | 27-02-2003| Pro Line | Ebonyzwarz pareleffect | Concert II | Mistlampen | CC | Full LED | DRL | Komfortblinker | Zomer: S line 9-spaaks 205/40R17 | Winter: Style + 185/50/15 + TT 8N
Gebruikersavatar
JJR
Berichten: 304
Lid geworden op: 08 jun 2017, 22:38
Locatie: Haarlem
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

04 dec 2017, 23:10 0 x

Ook het kopje "vrienden en vijanden" kan ik om lachen <span>:lol: </span>
1.6 FSI (BAD) | 27-02-2003| Pro Line | Ebonyzwarz pareleffect | Concert II | Mistlampen | CC | Full LED | DRL | Komfortblinker | Zomer: S line 9-spaaks 205/40R17 | Winter: Style + 185/50/15 + TT 8N
Gebruikersavatar
wil
Berichten: 209
Lid geworden op: 27 aug 2015, 13:05
Locatie: Heerhugowaard
Motortype: Weet ik niet

07 dec 2017, 14:27 0 x

Ziet er top uit . Wel ff wennen aan die rode a2 ;)
Gebruikersavatar
jaapje
Audi A2 clublid
Berichten: 1142
Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
Locatie: Zutphen
Motortype: (nog) geen Audi A2

07 dec 2017, 17:12 0 x

<b></b><i></i><i></i><b></b><b>nee hoor daar hoefik niet aan te wennen, een hele mooie A2!
Gebruikersavatar
jaapje
Audi A2 clublid
Berichten: 1142
Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
Locatie: Zutphen
Motortype: (nog) geen Audi A2

07 dec 2017, 17:16 0 x

De aangehaalde tekst mag van mij wel cursief blijven of met 2 rode lijnen, dat leest wat makkelijker.
De kwalificatie van de leden hoeft voor mij niet zo, het gaat er om wat er gezegd wordt
Ik kan niet inloggen met bestaande naam en wachtwoord ook niet met wachtwoord vergeten.
Gebruikersavatar
AudiFanSedert1971
Berichten: 2314
Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
Locatie: Almere
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

07 dec 2017, 20:31 0 x

Wat jammer is ik kon voor geen mogelijkheid met android gsm  niet inloggen met chrome dus wachtwoord resetten op het test forum lukte niet . Dus maar  op mijn notebook met windows  het ww gereset. het is wel wit zeg ,zwart  is beter  voor mensen zoals ik  dan wit  vanwege overgevoeligheid licht mij migraine gaat genereren.

voorzover ik kan zien ziet het wel goed eruit.
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :mrgreen: 496.230.km, juli '13 161.500.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 287.625.km ,mrt'20 238.200.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 290.550.km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

08 dec 2017, 10:16 0 x

Bedankt voor de feedback tot nu toe!
@JJR Het moet wel mogelijk zijn om de recente onderwerpen wat dichter op elkaar te plaatsen, zodat deze wat minder prominent aanwezig zijn. Het kopje "vrienden" en "vijanden" is standaard functionaliteit van de forumsoftware, deze kun je voor jezelf gebruiken om automatisch een melding te krijgen als iemand wat post (vriend) of iemand z'n posts niet te zien (vijand).
@jaapje Wat bedoel je met kwalificatie van leden? Of bedoel je het "vrienden en vijanden" stukje? En welke aangehaalde tekst bedoel je precies?
Als je op de knop wachtwoord vergeten drukt met je gebruikersnaam krijg je een mail (die je in je profiel hebt ingevuld) met een nieuw wachtwoord. Zou het kunnen dat deze misschien in je spam folder is verdwenen? Zou je dit kunnen controleren? Zo niet, dan moet ik gaan graven waar het probleem ligt.
@AudiFanSedert1971 Verder merk ik dat er veel mensen zijn die gewend zijn aan de donkere layout. Ik zal even experimenteren of ik het huidige thema wat minder wit kan maken, of dat je in je profiel naar een (donkerder) thema kan wisselen.
Als er wat nieuws te melden is wordt het hier weer teruggekoppeld.
Gebruikersavatar
jaapje
Audi A2 clublid
Berichten: 1142
Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
Locatie: Zutphen
Motortype: (nog) geen Audi A2

09 dec 2017, 17:27 0 x

Ja sorry spinazie ik was wat kort met de omschrijving, maar ik bedoelde ditAfbeeldingdat er dan onder de naam het ' soort' lid verschijnt, ik zal wel junior member zijn maar ik moet er niet aan denken dat er bij mij " posting freak " komt te staan.
Met de rode lijn bedoelde ik  de aangehaalde tekst van de vorige " poster" die is als de tekst cursief gedrukt staat wat makkelijker over te slaan.Afbeeldingmaar het is allemaal niet zo heel belangrijk hoor,zoals het nu in het test forum opgesteld is lijkt mij prima
Gesloten