Forum over naar Audi A2 Club Nederland

Forum nieuws en aankondigingen
Gebruikersavatar
Peter
Berichten: 1240
Lid geworden op: 06 mei 2009, 20:47

09 mei 2017, 20:06 0 x

De benodigde formulieren zijn opgestuurd, ik verwacht dat de formele overdracht aan de vereniging deze of volgende week is afgerond.
matti
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 jul 2016, 21:42

15 mei 2017, 11:33 0 x

na een tijd afwezigheid blijkt er dus heel veel veranderd. Allereerst jammer dat Peter er mee gestopt is maar als ik de reacties zo lees ook begrijpelijk. hier kan ik ook niet zelf over oordelen omdat ik nog een halfjaar lid ben. het idee van een echte club lijkt mij fantastisch alleen weet ik nog niet of ik mijzelf inschrijf. dit komt door problemen aan mijn S-line. Echter wil ik voor mijn volgende maandloon ( eind mei) nog wel een donatie van 10 euro doen. dit omdat ik de voortzetting zeer waardeer.
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

15 mei 2017, 20:40 0 x

De overdracht van het A2-forum is een feit, en dat betekent dat het forum en alle informatie erop kan blijven doorbestaan! Bedankt voor alle reacties en donaties tot nu toe.
<b>Lidmaatschap</b>Het eerste jaar (tot en met januari 2018) draait het forum op donaties, zodat we de tijd hebben om vast te stellen wat een lidmaatschap moet inhouden. Een losse donatie zonder lidmaatschap kan natuurlijk ook, als je het forum een warm hart toedraagt maar geen inspraak wilt hebben.
Voordelen van het lidmaatschap kunnen zijn (concept); een besloten stukje op het forum voor alleen leden, invloed op toekomstige beslissingen van het forum en de A2 club, en inzage in de financieen. Maar dit zal verder het komende jaar nog worden vastgesteld, en hierin is commentaar van harte welkom!
<b>Moderatoren</b>Eerder hebben een aantal mensen aangegeven het forum te willen helpen door als scheidsrechter te spelen (moderator, kan berichten andere personen bewerken) om de sfeer te bewaken. Deze personen zijn al benaderd. De planning is momenteel om in juni bij elkaar te komen en samen verder te bekijken hoe we het een en ander aan willen pakken.
<b>
Technische kant forum</b>
Het forum draait momenteel op verouderde software waarvan de functionaliteit en veiligheid te wensen overlaat. Een upgrade is dus noodzakelijk. Momenteel draaien we op Vanilla software, maar een overstap naar andere forum software is natuurlijk mogelijk. Mocht je hier een mening over hebben, een forum-beheer achtergrond hebben, of gewoon een kritische gebruiker zijn, laat het weten! Deze week zal ik een apart draadje openen om hierin verder te discussiëren en een test omgeving in te richten. 
Gebruikersavatar
IIVQ
Berichten: 82
Lid geworden op: 03 apr 2017, 20:30

21 mei 2017, 18:40 0 x

Heren (en evt dames!), bedankt voor deze inspanning!
Als nieuw A2-rijder heb ik al veel gehad aan het forum en ik vind het fijn dat deze vraagbaak behouden blijft. Mijn begrip van het Duits is namelijk nihil, dus op de Duitse fora kan ik niets.
Mijn toezeggingsdonatie is al enige weken geleden overgemaakt!
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

22 mei 2017, 15:20 0 x

We doen ons best en het is altijd fijn positieve reacties (en donaties  B)) te ontvangen. Jij, @IIVQ behoort bij de top, bedankt!

Graag horen we of de website vanaf heden sneller laadt. We zijn overgezet op SSD ipv HDD. Ook mag je eerdaags een slotje, "veilig" en/of https:// in de adresbalk verwachten. De verbinding tussen de website en de gebruikers is dan versleuteld. 
A2 1.4 AUA 2001 - OSS, leer, stoelverw, RNS-E nav, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, koplampspr, DRL, 6 airbags
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, RNS-E nav, 5x2-sp 18", afn.trekhaak
BMW i3 42kWh 2019 - full options
Wilko
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 apr 2013, 02:36
Locatie: Amsterdam
Motortype: BHC (1.4 TDI 75pk)

24 mei 2017, 11:23 0 x

Allen,

Goed plan. "Artikel 6.2" is idd niet chic. Tegelijkertijd, bij kleine bedragen en vrijwilligheid minder erg. zo te zien zijn de vereniging oprichter meer technisch dan commercieel-juridisch onderlegd. Dat mag ik wel..
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

27 mei 2017, 11:28 0 x

<span class="vanilla-mention-@">@Peter_Maathuis  
</span>De website reageert inderdaad vlotter dan voorheen. De browser geeft nog wel aan dat de verbinding niet veilig is, maar dat zal wel goedkomen ...

Fijn trouwens dat het forum toch blijft bestaan. Veel succes voor degene die de organisatie op zich hebben genomen. 
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

27 mei 2017, 18:48 0 x

Goed te horen dat de meeste gebruikers een vlotter ladende site ervaren. De SSL-versleuteling kost een paar dagen (er moet een certificaat voor worden aangevraagd) maar die zit er inderdaad aan te komen.
A2 1.4 AUA 2001 - OSS, leer, stoelverw, RNS-E nav, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, koplampspr, DRL, 6 airbags
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, RNS-E nav, 5x2-sp 18", afn.trekhaak
BMW i3 42kWh 2019 - full options
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

29 mei 2017, 12:18 0 x

@Peter_Maathuis: ik had de tussentijdse opmerking over de omschakeling naar SSD gemist, maar dit is echt een wereld van verschil! Dit maakt het gebruik zoveel prettiger, mede naast het verdwijnen van de advertenties. Snelheid en rust, twee die elkaar in het dagelijks leven niet kunnen verdragen :p
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
AndersDB
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 aug 2013, 09:03

23 jun 2017, 15:27 0 x

Mijn toegezegde bijdrage is overgemaakt.
Plaats reactie