Ik zoek een Concert radio

Zoek je A2 onderdelen ? Dit is het juiste forum.
Gebruikersavatar
StefanvM
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 aug 2018, 11:36
Locatie: Amsterdam
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

23 aug 2021, 16:27 0 x

DED@2 schreef:
23 aug 2021, 11:15
Ja de a6, TT en a2 worden aangestuurd over linbus, de A3 wordt aangestuurd over canbus.
@DED@2 Ik dacht altijd dat Linbus het protocol was dat door de knoppen in het stuurwiel werden gebruikt? CAN High/Low worden door de Concert II gebrukt voor de communicatie met het instrumentenpaneel zoals Zender/CD info ?
A2 CS Rood 1.4 TDI 2004 | ATL | OSS | S-line Plus | FIS | Concert | CC | PDC | AHK
A2 CS Geel 1.6 FSI 2005 | BAD | OSS | S-line Plus | FIS | RNS-e | CC | PDC | AHK
Gebruikersavatar
Paulus
Audi A2 clublid
Berichten: 734
Lid geworden op: 14 dec 2017, 16:41
Locatie: Hillegom
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

23 aug 2021, 20:46 0 x

HansJan schreef:
23 aug 2021, 07:39
Inderdaad, de meesten komen op Kleinanzeigen voorbij. Niet altijd even goedkoop, vaak wel heel mooie. De versie van de A6 met verzinkbare knoppen past ook, bijv. deze.

Dat jij nog CD's afspeelt vind ik dan wel weer mooi in deze tijd van streamen. Doorgaan!
Ik zie op Kleinanzeigen inderdaad mooie radio's voorbij komen, maar ik wilde het eerst op ons forum proberen. Bij gebruikte radio's heb je toch de kans dat er (dezelfde) problemen in zitten als die ik nu heb met de radio.

En ja, ik hou het graag bij CD's. Het geluid vind ik beter dan via een telefoon. Bovendien heeft het gewoon meer. Een beetje hetzelfde gevoel als bij het draaien van LP's.
En bovendien zit je qua bediening niet met je mobiel in je handen onder het rijden!
Gebruikersavatar
Paulus
Audi A2 clublid
Berichten: 734
Lid geworden op: 14 dec 2017, 16:41
Locatie: Hillegom
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

23 aug 2021, 20:49 0 x

DED@2 schreef:
23 aug 2021, 10:09
En al geslaagd? Afgelopen week was er ook een op marktplaats van een TT, die passen er ook 1:1 in. Ook met de verzinkbare knoppen.
👊 niks mooiers dan een originele radio voor de A2.
Nog niet geslaagd, ik wilde het eerst hier even afwachten. Bovendien had ik weinig tijd i.v.m. het starten van het schooljaar. Ik heb nog geen actie ondernomen op Ebay.

Wel superhandig om te weten van welke modellen ze plug&play zijn! De uitvoering met de verzinkbare knoppen heeft zeker mijn belangstelling.
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

23 aug 2021, 20:56 0 x

Hi @StefanvM ,

Je hebt gelijk. Ik ben niet helemaal duidelijk geweest. Linbus is idd protocol voor oa bediening. De infotainment canbus stuurt eea aan. Daar zit mn het verschil. In de A2 wordt diagnose nog veelal over K-line uitgevoerd ipv canbus. In de A3 8P is het canbus verder en uitgebreider uitgerold. Die stuurt dus verlichting en contact aan via canbus op een andere manier als in de A2, A6 en TT. Naar mijn beperkte kennis is dit niet te verenigen/ vertalen dat het weer werkt in de A2. Ik kan me herinneren dat de concert ook niet te benaderen was ( door k-line ipv canbus voor diagnose) of niet reageerde. Dat feit alleen, maakt dat de originele SD radio’s die wel werken vrij kostbaar worden. Gek genoeg itt de DD radio’s die relatief de helft kosten.

Dit is ook terug te vinden op de diverse A2 fora in Duitsland en de UK.

Ik hoop dat de TS een goeie op de kop weet te tikken. 👍
A2 ATL | PTW | Advance | Style | Bilstein S-line | OSS | APS | Afn TRHK | MFL | BT FSE | Full LED front + sensor | Courtsey lights | ColorFIS | Footwell lights | LED mirror | audio upgrades | 288/41mm Polo GTI brakes | S-line 17” | A1 armsteun
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

23 aug 2021, 21:00 0 x

Paulus schreef:
23 aug 2021, 20:46
HansJan schreef:
23 aug 2021, 07:39
Inderdaad, de meesten komen op Kleinanzeigen voorbij. Niet altijd even goedkoop, vaak wel heel mooie. De versie van de A6 met verzinkbare knoppen past ook, bijv. deze.

Dat jij nog CD's afspeelt vind ik dan wel weer mooi in deze tijd van streamen. Doorgaan!
Ik zie op Kleinanzeigen inderdaad mooie radio's voorbij komen, maar ik wilde het eerst op ons forum proberen. Bij gebruikte radio's heb je toch de kans dat er (dezelfde) problemen in zitten als die ik nu heb met de radio.

En ja, ik hou het graag bij CD's. Het geluid vind ik beter dan via een telefoon. Bovendien heeft het gewoon meer. Een beetje hetzelfde gevoel als bij het draaien van LP's.
En bovendien zit je qua bediening niet met je mobiel in je handen onder het rijden!
Met stuurbediening en Bluetooth dongle heb je ten alle tijde de handen op het stuur😉.
Ik heb net twee concert 2’s gekocht, een van een TT en een van een A6. Beide dus met verzinkbare knoppen. Ik heb mazzel gehad denk ik.
A2 ATL | PTW | Advance | Style | Bilstein S-line | OSS | APS | Afn TRHK | MFL | BT FSE | Full LED front + sensor | Courtsey lights | ColorFIS | Footwell lights | LED mirror | audio upgrades | 288/41mm Polo GTI brakes | S-line 17” | A1 armsteun
Gebruikersavatar
Paulus
Audi A2 clublid
Berichten: 734
Lid geworden op: 14 dec 2017, 16:41
Locatie: Hillegom
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

23 aug 2021, 21:02 1 x

DED@2 schreef:
23 aug 2021, 11:34
@Paulus , ik meende in de foto’s van jouw aankoopavontuur te zien dat je een DD Symphony radio hebt in de zilveren CS FSI.
Dan past een concert 2 uiteraard niet. Of is het voor jouw BBY?

De Symphony is ook nog goed te verkrijgen en is uiteraard plug&play. Alternatieven zijn er ook uit het VAG concern voor een modernere look & feel.

Keuzes keuzes……..
Goed gezien! In de zilveren cs zit een prima radio die als nieuw aanvoelt, klinkt en er ook zo uit ziet.
De radio is inderdaad voor de gele BBY bedoeld.
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

23 aug 2021, 21:07 0 x

Hier is er eentje van een A6 volgens de advertentie.
Helaas zonder code en geen boekje.

Beide zijn natuurlijk los verkrijgbaar voor niet al teveel geld. Tis maar wat je ervoor over hebt.

Hij is ook niet helemaal schadevrij.

https://link.marktplaats.nl/m1741814698 ... nt=app_ios
A2 ATL | PTW | Advance | Style | Bilstein S-line | OSS | APS | Afn TRHK | MFL | BT FSE | Full LED front + sensor | Courtsey lights | ColorFIS | Footwell lights | LED mirror | audio upgrades | 288/41mm Polo GTI brakes | S-line 17” | A1 armsteun
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

23 aug 2021, 23:51 0 x

Van hierboven is wel de code kaart beschikbaar, ik had het verkeerd gelezen.

Hier een mooi exemplaar op ebay Kleinanzeigen compleet.

Gerade bei #eBayKleinanzeigen gefunden. Wie findest du das?
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... nt=app_ios
A2 ATL | PTW | Advance | Style | Bilstein S-line | OSS | APS | Afn TRHK | MFL | BT FSE | Full LED front + sensor | Courtsey lights | ColorFIS | Footwell lights | LED mirror | audio upgrades | 288/41mm Polo GTI brakes | S-line 17” | A1 armsteun
Gebruikersavatar
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 1135
Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
Locatie: Almere
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

26 aug 2021, 23:32 0 x

Al een radio gevonden? Hier een hele mooie, ff doorbladeren.


https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... pp_android
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Gebruikersavatar
Paulus
Audi A2 clublid
Berichten: 734
Lid geworden op: 14 dec 2017, 16:41
Locatie: Hillegom
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

27 aug 2021, 07:30 1 x

Dank voor de tip! Interessant inderdaad. Ik heb al een bericht gestuurd.
Plaats reactie