Voorruit en versnellingspook vervangen

Zoek je A2 onderdelen ? Dit is het juiste forum.
Ticcie
Audi A2 clublid
Berichten: 489
Lid geworden op: 15 okt 2019, 20:05
Locatie: Bussum
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

17 okt 2020, 23:14 1 x

Geen idee of voorruiten incl de rubbers kunnen worden gedemonteerd, maar die van mij vertoont een lange barst van 30cm sinds kort, dus ik zoek een andere. Een adresje met 2ehands voorruiten oid wordt ook gewaardeerd.

Verder laat t laatste plastic en leer los vd versnellingspook. Zoek er eentje met minder dan 283000km ervaring, of in ieder geval eentje die minder vaak betast is 😁 beige van kleur bij voorkeur.
Gebruikersavatar
Caspeer
Berichten: 113
Lid geworden op: 20 dec 2019, 18:20
Locatie: Lelystad
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

18 okt 2020, 08:51 0 x

Professioneel demonteren voorruit is vaak duurder dan nieuw. Ik heb een offerte openstaan van 285 Incl installatie van een nieuwe.
Sloop wil er wat voor hebben, uurloon van de installateur, schoonmaken en dan weer installeren. Als alles natuurlijk heel is gebleven. Dat gaat al snel veel kosten...
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

18 okt 2020, 09:34 1 x

Geen WA Plus verzekering? Dan betaal je alleen ER.

Anders zou ik er een nieuwe in laten zetten, je zoekt naar mijn idee enkel andere ellende op.

Hier was ik gisteren nog in de buurt:

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 7-223-2017
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

18 okt 2020, 09:43 0 x

Rubbers?

Ik weet dat deze gelijmd word, en na een barst die te groot werd bij WA Extra verzekeraar €100,- eigen risico kwijt, gelijk gevraagd voor de iets donkerder band bovenin, en alles word gedaan.
Ook 't rubber boven en zijkanten werd er bij vervangen, dus ook nieuwe....

Het los steken is veel werk, meestal breekt het raam... en schoonmaken voor vlakke montage en
waar koop je de juiste kit voor waterdichte montage?
Een. oud raam reinigen en de A2 zelf glad maken is een flinke zware klus.

En als het toch breekt is er veel geld weg, alleen bij niet meer leverbare word dit nog wel eens gedaan.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Ticcie
Audi A2 clublid
Berichten: 489
Lid geworden op: 15 okt 2019, 20:05
Locatie: Bussum
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

18 okt 2020, 22:21 0 x

Hmm... dat wordt m dus waarschijnlijk niet als ik dit zo lees... zelf op de sloop een ruit demonteren zag ik idd niet zitten, maar mss zijn er handige mannen die het wel kunnen. Het kan overigens wel hoor, schadebedrijven hebben soms een echte pro in dienst die het meestal wel lukt. Maar idd niet altijd.
Vastzetten kan bijv. met Teroson hmlc 8597 weet ik vanuit mn werk verleden.

En helaas WA verzekerd, dus zelf betalen (nog nooit een barst in mn ruit opgelopen, maar dit is dan de eerste..).

Zo’n prijsje als die link van Hans Jan is wel ok! En erin zetten zou ik evt nog wel zelf aandurven :-)
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

18 okt 2020, 22:31 1 x

Ik heb vorig jaar een A2 geheel gesloopt. Ook de voorruit eruit gehaald en bij grof vuil gedumpt (zat al flinke barst in). Demontage met snijdraad is lastige klus en rubber loopt schade op.
Verzekering omzetten naar WA+ lijkt me simpeler en kost maar paar euro per maand...
Gebruikersavatar
aarmarman
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2020, 13:31
Locatie: Haarlem
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

18 okt 2020, 22:53 0 x

Het raam eruit en er in is vrij simpel te doen met het juiste gereedschap (twee handvatten en een snijdraad)
het is alleen wel een tijdrovende klus, en uitsnijden moet dan twee keer.
Ik heb het een paar keer gedaan in mijn opleiding tot autoschadehersteller.
Een raam op de venyard kost 30 euro een nieuw raam laten plaatsen rond de 350 / 400 euro
Vogels-LPG | Wählscheiben velgen | CC | Audi symphony | Hypercolor LED binnenverlichting | Bilstein B4 | 2e licht kofferbak | Verwarmde spiegels, | Komfortblinker | Nebelscheinwerfer | Lordose | Multibox
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

18 okt 2020, 22:57 0 x

Ik zie een een-tweetje :mrgreen:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

18 okt 2020, 22:57 2 x

Met WA+ krijg je nieuwe ruit, gemonteerd en wel, en betaal je alleen eigen risico...
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

19 okt 2020, 11:14 0 x

Het eerste jaar een raam claimen op WA Extra? vooral na omzetten willen ze wel eens kijken hoe oud die scheur is...

Ik weet van Univé dat vele binnen 3 maanden na aankoop, vooral vlak voor de APK claimen maar dan zit er vaak iets in van vorige eigenaar en word geweigerd! Een kleine scheur die verder ging pakken ze wel..

U moet dan aantonen dat dit terwijl U eigenaar was is gebeurd.
Verder is eerst wisselen van verzekeraar en dan van WA naar WA+ gaan minder opvallende actie...
maar als APK afkeur lukte die niet... jaar wachten.

Wel in een Ro 80 een rubber door donkere siliconen vervangen en glad gestreken, Sanitair kit op kleur werkte perfect, de rest kan niet tegen UV daglicht en is na 4 jaren weer weg!

Verder eisen vele sloperijen dat je een kale gaat plukken, interieur willen ze graag nog even droog en verkoopbaar houden... dus niet elke A2 mag je zomaar pakken en bij lostrekken ik mijn ervaring dat vele sneuvelen.... ik heb er negatieve ervaringen mee, dat loshalen...
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Plaats reactie