Bijrijders stoel zwart

Zoek je A2 onderdelen ? Dit is het juiste forum.
Gebruikersavatar
jeffers101
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 mei 2020, 21:59
Locatie: Hoorn
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

06 okt 2020, 20:42 0 x

Hallo,

Ik ben opzoek naar een bijrijders stoel met airbag,

of als iemand mij kan uitleggen hoe ik de airbag verwijder dan alleen een airbag in het zwart

hoor het graag


Mvg jeff
Gebruikersavatar
aarmarman
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2020, 13:31
Locatie: Haarlem
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

06 okt 2020, 20:45 2 x

je kan er ook 1 zwart spuiten
Vogels-LPG | Wählscheiben velgen | CC | Audi symphony | Hypercolor LED binnenverlichting | Bilstein B4 | 2e licht kofferbak | Verwarmde spiegels, | Komfortblinker | Nebelscheinwerfer | Lordose | Multibox
Gebruikersavatar
jeffers101
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 mei 2020, 21:59
Locatie: Hoorn
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

06 okt 2020, 20:50 0 x

aarmarman schreef:
06 okt 2020, 20:45
je kan er ook 1 zwart spuiten
je kan ook een tuinstoel pakken
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

06 okt 2020, 22:00 3 x

jeffers101 schreef:
06 okt 2020, 20:50
aarmarman schreef:
06 okt 2020, 20:45
je kan er ook 1 zwart spuiten
je kan ook een tuinstoel pakken
Ik denk dat het advies goed bedoeld is en in zekere mate hout snijdt. Een losse stoel is niet eenvoudig te vinden ondanks het aanbod, anders had je hier niet de vraag gesteld. Ik vind jouw reactie dan ook enigszins ongepast. En dan druk ik me zachtjes uit.
Heb je navraag gedaan bij bijvoorbeeld BM-parts? Of een aantal sloperijen afgebeld? Je maakt ook wel kans over de grens, op ebay kleinanzeige , als je bereid bent een stukje te rijden .

Succes met de zoektocht👍
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

06 okt 2020, 22:18 0 x

+1 @DED@2 - door @aarmarman is een prima advies als alternatief gegeven. Er zijn diverse producten op de markt waarmee een zeer passende oplossing kan worden verkregen. Zie onder andere dit topic.

Kan TS aangeven waarom hij op deze wijze reageert?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

06 okt 2020, 22:31 0 x

Sloperij de Ooievaar had alleen Grijze of die Blauwe CS stoelen in voorraad.....

Dat is op fiets afstand... zwarte stoelen zijn zeldzaam of Leder en flink aan de prijs.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
jeffers101
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 mei 2020, 21:59
Locatie: Hoorn
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

07 okt 2020, 21:36 0 x

DED@2 schreef:
06 okt 2020, 22:00
jeffers101 schreef:
06 okt 2020, 20:50
aarmarman schreef:
06 okt 2020, 20:45
je kan er ook 1 zwart spuiten
je kan ook een tuinstoel pakken
Ik denk dat het advies goed bedoeld is en in zekere mate hout snijdt. Een losse stoel is niet eenvoudig te vinden ondanks het aanbod, anders had je hier niet de vraag gesteld. Ik vind jouw reactie dan ook enigszins ongepast. En dan druk ik me zachtjes uit.
Heb je navraag gedaan bij bijvoorbeeld BM-parts? Of een aantal sloperijen afgebeld? Je maakt ook wel kans over de grens, op ebay kleinanzeige , als je bereid bent een stukje te rijden .

Succes met de zoektocht👍
het is me oompie :) haha zitten gewoon te dollen, maar bedankt voor je netheid.

Dankje voor de tip, op de sloperijen is het zeer lastig in mijn regio ( noordholland ) .

gr jeff
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

08 okt 2020, 09:06 0 x

Ik zag ooit bij "De Ooievaar iemand radio demonteren, gewoon zelf, daarbij de Airco knoppen
en bekerhouders ook gelijk kapot ramde met grof geweld en dan krijg je als ik filmpje maakte en aan Lowie Hoed liet zien gelijk de rekening voor... een boze klant maar dat was wederzijds,
dergelijke gekken die alleen aan zichzelf denken en het is toch sloop kosten meer dan ze opbrengen,
De Airco knoppen vallen nog mee, maar bekerhouders sneuvelen vaker en zijn veel geld waard!

Als je dan de zakken controleerde en ook nog 4 ASF logo's vond en diverse andere zaken is €500,- best redelijk, ik bekeek alle 3 A2's even en gaf foto lijstje... eerder mocht hij niet weg!

Omdat je niet iedereen kunt nalopen betalen vele nu meer voor vakkundig gedemonteerde, soms mag je nog in vrijwel lege kijken en plukken... maar wel als er medewerkers in de buurt zijn.
Naast eigen personeel en vaste garage's zijn er maar enkele particulieren die zelf mogen plukken...
en als je ook de rest gelijk inleverde, voor de Navi + gelijk de Airco en Bekerhouders inleveren...
Voor hun makkelijk in magazijn... en sportstuur was te duur, leg dan maar op de plant.. zo hoorde je dat te doen en dat vele nu bij de balie de gratis drinkbare koffie kregen!
En waarom hij weg. roepen ze ex medewerker met pensioen, hebben mijn Grijze haren toch nog enige nut.

Maar Zwarte stoel is zeldzaam, enkele CS versie of de Gele Ambulance, die zonder CS strepen... maar als je van een nette stoel de Airbag pakte krijg je beide stoelen tarief, bij een vieze met incontinentie vlekken is een Airbag wel los leverbaar voor vrienden prijsje... vaak hele stoel want dat gaat makkelijker...

Ik zal kijken of ik voor jou een extra Gore wil niemand op zitten stoel kan vinden...Rechts!
Een ander forum lid heeft ook een zoekopdracht uitstaan en wacht op redelijk weer... met trappetje gestapelde demonteren!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
jeffers101
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 mei 2020, 21:59
Locatie: Hoorn
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

08 okt 2020, 20:39 0 x

eekhoorntje schreef:
08 okt 2020, 09:06
Ik zag ooit bij "De Ooievaar iemand radio demonteren, gewoon zelf, daarbij de Airco knoppen
en bekerhouders ook gelijk kapot ramde met grof geweld en dan krijg je als ik filmpje maakte en aan Lowie Hoed liet zien gelijk de rekening voor... een boze klant maar dat was wederzijds,
dergelijke gekken die alleen aan zichzelf denken en het is toch sloop kosten meer dan ze opbrengen,
De Airco knoppen vallen nog mee, maar bekerhouders sneuvelen vaker en zijn veel geld waard!

Als je dan de zakken controleerde en ook nog 4 ASF logo's vond en diverse andere zaken is €500,- best redelijk, ik bekeek alle 3 A2's even en gaf foto lijstje... eerder mocht hij niet weg!

Omdat je niet iedereen kunt nalopen betalen vele nu meer voor vakkundig gedemonteerde, soms mag je nog in vrijwel lege kijken en plukken... maar wel als er medewerkers in de buurt zijn.
Naast eigen personeel en vaste garage's zijn er maar enkele particulieren die zelf mogen plukken...
en als je ook de rest gelijk inleverde, voor de Navi + gelijk de Airco en Bekerhouders inleveren...
Voor hun makkelijk in magazijn... en sportstuur was te duur, leg dan maar op de plant.. zo hoorde je dat te doen en dat vele nu bij de balie de gratis drinkbare koffie kregen!
En waarom hij weg. roepen ze ex medewerker met pensioen, hebben mijn Grijze haren toch nog enige nut.

Maar Zwarte stoel is zeldzaam, enkele CS versie of de Gele Ambulance, die zonder CS strepen... maar als je van een nette stoel de Airbag pakte krijg je beide stoelen tarief, bij een vieze met incontinentie vlekken is een Airbag wel los leverbaar voor vrienden prijsje... vaak hele stoel want dat gaat makkelijker...

Ik zal kijken of ik voor jou een extra Gore wil niemand op zitten stoel kan vinden...Rechts!
Een ander forum lid heeft ook een zoekopdracht uitstaan en wacht op redelijk weer... met trappetje gestapelde demonteren!
Heel bekend verhaal inderdaad,

gelukkig ken ik die gasten daar bij de ooievaar zeer goed (oude familie kennissen zeg maar ) vrienden prijsje zit er altijd wel in, wij crossen ook met die gasten.

ze gaan nu in iedergeval een oogje open houden voor me :)

ja alleen een airbag is ook prima doe stoel zelf is in super staat op airbag na dan.

ik weet alleen niet zelf hoe ik de airbag kan verwijderen.
Gebruikersavatar
Caspeer
Berichten: 113
Lid geworden op: 20 dec 2019, 18:20
Locatie: Lelystad
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

09 okt 2020, 09:16 1 x

Airbag verwijderen is echt door iedereen te doen.
Accu los, stoel uit de auto. Achterkant bekleding los en plastic afdekking zijkanten eraf.
Met de bekleding los kun je zo drie moeren losdraaien die je airbag vasthouden. Draadje naar onder de stoel volgen en de nieuwe airbag weer monteren. Easy as that.
Plaats reactie