Even voorstellen: en wie weet een goede en betrouwbare garage?

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
A2 Fan
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2021, 16:25
Locatie: Haarlem
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

19 jan 2022, 06:32 0 x

Beste audi A2 liefhebbers,

Ik wil mij bij deze ff voorstellen mijn naam is Arnold en ik ben geboren en getogen in Haarlem.

Dit is mij 2e jaar dat ik lid ben van dit informatieve, leuke forum, en mede door het enthousiasme op dit forum heb ik vrij impulsief een jaar geleden een Audi A2 1.4 benzine gekocht en ben hier erg blij mee.

Helaas is m'n kennis van auto's niet zo groot maar ik ben wel leergierig en het lijkt me leuk om een keer op een vd sleutel dagen via dit forum meer over de Audi A2 te ontdekken en andere mensen van dit forum te ontmoeten.

M'n Audi moet zsm voor de apk worden gekeurd en nu vraag ik me af of iemand mij kan helpen aan een goede en betrouwbare garage in/of omgeving Haarlem!?

Ps. Ik heb al een keer geprobeerd via pb om met @koop9 van dit forum in contact te komen om eea te bespreken, misschien heb ik iets niet goed gedaan en is dit helaas niet gelukt maar ik hoop dat je alsnog wil reageren!?

Ik zie je/jullie reactie graag tegemoet en bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,

Arnold
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

19 jan 2022, 06:44 0 x

Welkom hier! Heb je ook plaatjes bij het praatje?

Nummer van Ronald heb je per PB ontvangen. Hij kan geen APK verzorgen, maar is een autoriteit als het gaat om kennis van de A2.

Elke universele garage met goede reviews is toch een optie voor een APK? Meen dat @AudiFanSedert1971 naar een universele garage in Amsterdam gaat (Sam?) waar hij goede ervaringen mee heeft.

Edit: gevonden

Wellicht tot ziens op één van de sleutelmeetings en veel plezierige kilometers gewenst!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

19 jan 2022, 08:24 0 x

Koop9 weet en kan veel.....

Maar hij wil rustiger aan doen na zoveel jaren elke Zaterdag veel werk gedaan te hebben.
Een Pb word zelden gelezen, bellen wil hij niet, alleen Whats App berichtje antwoorden als hij tijd heeft.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
ConwayT
Berichten: 101
Lid geworden op: 26 dec 2018, 14:28
Locatie: Schagen
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

19 jan 2022, 09:50 1 x

Welkom Arnold,

Voor enkel een APK is het misschien wat overbodig, maar in Heerhugowaard (zo'n 40 minuten rijden) zit David met zijn garagebedrijf Ecomotive.
tegenwoordig ook wel https://dsgautomaat.nl/
Hij kent de A2's ook van binnen en van buiten en ik kom er al drie jaar voor praktisch alles wat ik heb aan de A2.
1.2 TDi / 8-KKV-56 / 370.000 km
Gebruikersavatar
4$$
Berichten: 513
Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:22
Locatie: Voerendaal
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

21 jan 2022, 13:54 0 x

Voor een APK keuring kan je beter naar een onafhankelijk keuringsbedrijf gaan die zelf niet aan reparaties doen. Deze zullen gewoon sec een keuring doen volgens de regels en worden er niet beter of slechter(alhoewel eerder slechter omdat je na afkeur binnen drie weken gratis mag terugkomen na de benodigde reparaties) bij afkeur.

Ik doe al jaren niks anders.
Audi A2 1.4 75PK(2001 AUA) | OSS black top | RNS-D navigation plus | Parc Distance Control | Cruise Control | BT | Mistlampen |
Gebruikersavatar
Paulus
Audi A2 clublid
Berichten: 734
Lid geworden op: 14 dec 2017, 16:41
Locatie: Hillegom
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

21 jan 2022, 17:57 0 x

Ik kom al jaren bij Potman in Hillegom. Zij doen naast APK ook onderhoud en reparaties. Ik heb ze nooit kunnen betrappen op een onterechte afkeur. Omdat ik zelf technisch ben, kan ik dat goed beoordelen. Daarbij zijn ze netjes qua factureren. Het is een familiebedrijf. Ze hebben het best druk door hun goede naam, en zitten daarom niet op extra werk te wachten.
Plaats reactie