Hallo,
Beter last dan nooit wil ik me alsnog ff voorstellen op dit Forum.
Ik ben Joop uit Aalten en wij zijn sinds een jaar of 10 de trotse eigenaar van onze Blauwe Audi A2 1.4 benzine uit 2000. Gekocht met ca. 100.000km op de teller en nu doorgetrapt naar ca. 235.000 km.
In tussenliggende jaren wel wat onderhoud gehad zo heb ik de schotelveren links en rechtsvoor al vervangen( beide gebroken), de stabilisator stangen vervangen, de water temperatuur sensor vervangen en….. de gehele ontsteking omdat de kabels opgepeuzeld waren door steenmarters
De lastige storingen waar we toch elk jaar wel een paar keer mee bezig zijn geweest waren de meest vervelende storingen omdat ik daar ook niet doorheen kan kijken.
Deuren die plotseling niet meer opengaan, een achterklep die alleen via een hoop gestuntel vanaf de achterbank met de noodknop geopend kon worden, deuren die plotseling uit zichzelf afsluiten etc. Hier al eens via onze Duitse vrienden de comfortmodule laten “reviseren” met als gevolg dat de centrale deurvergrendeling via de afstand bediening niet meer werkt.
Toch elk jaar weer nagenoeg met 2 vingers in de neus door de keuring gekomen en nog steeds een erg fijne auto om mee te rijden.
Ik heb dus al diverse malen gebruik kunnen maken van jullie ervaringen en tips met name op elektrotechnisch gebied waarvoor dank
Alsnog voorstellen
- Blauwbaard
- Audi A2 clublid
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 23 jul 2015, 00:22
- Locatie: Winsum
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ha die Joop. Steenmarters?! Dat schreeuwt om uitleg. En de andere elektrische problemen zijn sinds dien ontstaan?
- eekhoorntje
- Berichten: 3332
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Duitsland
- Motortype: A2 met motorombouw
Als je in Bos gebied gaat wonen of vaak daar op vakantie gaat?
De kastjes tegen Steenmatter vind je op lokale sloperij voor maar €5,- per stuk of voordeliger tasje vol en ze langer mee dan de meeste stalen voertuigen!
Kastjes plukken en online vind je welke merken en modellen er zijn met
vaak de ooit nieuwprijzen er ook nog bij.
Na de aankoop eind 2016 van de bruine Eekhoorn uit de Ardennen zag ik zie ook voor 't eerst zitten!
Werken tegen Marters maar niet tegen Eekhoorns die ook flink kunnen knagen.
Monteer deze onder de kap en je voorkomt veel zoekwerk voor monteurs en die zijn niet gratis!
De kastjes tegen Steenmatter vind je op lokale sloperij voor maar €5,- per stuk of voordeliger tasje vol en ze langer mee dan de meeste stalen voertuigen!
Kastjes plukken en online vind je welke merken en modellen er zijn met
vaak de ooit nieuwprijzen er ook nog bij.
Na de aankoop eind 2016 van de bruine Eekhoorn uit de Ardennen zag ik zie ook voor 't eerst zitten!
Werken tegen Marters maar niet tegen Eekhoorns die ook flink kunnen knagen.
Monteer deze onder de kap en je voorkomt veel zoekwerk voor monteurs en die zijn niet gratis!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Exdivie
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 11 okt 2019, 18:02
- Locatie: Aalten
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Beter laat dan nooit.....Blauwbaard schreef: ↑12 nov 2021, 08:20Ha die Joop. Steenmarters?! Dat schreeuwt om uitleg. En de andere elektrische problemen zijn sinds dien ontstaan?
Ik moet bekennen dat na de ontstekingskabels we eigenlijk geen sporen meer hebben gevonden van steenmarters (gelukkig)
De overige storingen komen volgens mij niet door steenmarters maar meer door slechte verbindingen (ergens) in de electronica.
Heb wel eens het idee dat het in het weer ligt, als het vochtiger wordt buiten lijken de "vreemde storingen" ook meer op te treden welke met name door de comfort module worden aangestuurd.
-Centrale deurvergrendeling die het plots niet meer doet
-Achterklep die ineens niet meer open gaat
-Motor storingslampje dat zomaar ineens gaat branden maar dan ook zo weer weg is
zijn zo ff wat voorbeelden
Wellicht toch maar eens wat massapunten loshalen en reinigen en wat met kontactspray rond op de stekkerverbindingen.
- TJT
- Berichten: 732
- Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Lijkt toch wel op een defecte comfort module, maar dit soort grapjes kunnen ook ontstaan door een te lage accuspanning en/of boordspanning. Zelf ondervonden.
Mocht je de comfort module willen vervangen door een tweedehands exemplaar, kies dan voor een AF of AC.
Wanneer je alarm of OSS hebt komt het allemaal wat nauwer en weet ik niet zeker of zomaar elke AF of AC zal passen, omdat de codering dan ook anders is, maar reden dat ik je dit als tip geef is omdat deze twee types bijna nooit stuk gaan en standaard zijn voorzien met functie voor afstandsbediening CV.
Als je geluk hebt kun je zo’n ding al voor € 43,- kopen inclusief verzending op eBay en werkt-ie nog ook!
Mocht je de comfort module willen vervangen door een tweedehands exemplaar, kies dan voor een AF of AC.
Wanneer je alarm of OSS hebt komt het allemaal wat nauwer en weet ik niet zeker of zomaar elke AF of AC zal passen, omdat de codering dan ook anders is, maar reden dat ik je dit als tip geef is omdat deze twee types bijna nooit stuk gaan en standaard zijn voorzien met functie voor afstandsbediening CV.
Als je geluk hebt kun je zo’n ding al voor € 43,- kopen inclusief verzending op eBay en werkt-ie nog ook!
- eekhoorntje
- Berichten: 3332
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Duitsland
- Motortype: A2 met motorombouw
Kijk ook eens in vak onder je voeten voor, zowel bestuurder als passagier!
2x al eens een Zwembad gezien, bleek kachel ook slecht te werken met voorraad blaadjes erin!
Ja, als daar vocht kwam gaat alles storen dus let op lekkage.
Vooral een OSS moet je slangen jaarlijks even doorblazen, maar nu blijkt dat 70% defect is!
Dan komt er nog steeds vocht in die afgevoerd moet worden!
De massa controleren en herstellen is vaak de manier om van spook meldingen af te komen.
Had een startmotor defect!
Tussen 12 volt kabel op schroef naar motorblok 10.3 volt!
Van diezelfde schroef kabel naar motor steun 12.7 volt.
Steun zit aan ' t blok vast maar als het blok geen goede massa heeft?
Na reinigen massa kabel voor weer beide 12,7 om 12,5 dus nog 0,2 volt verlies!
NIets kapotte startmotor maar gewoon geen voldoende massa!
Gewoon werk voor onze A2 Dokter in overvolle wachtkamer op afspraak in (K) Waalwijk!
2x al eens een Zwembad gezien, bleek kachel ook slecht te werken met voorraad blaadjes erin!
Ja, als daar vocht kwam gaat alles storen dus let op lekkage.
Vooral een OSS moet je slangen jaarlijks even doorblazen, maar nu blijkt dat 70% defect is!
Dan komt er nog steeds vocht in die afgevoerd moet worden!
De massa controleren en herstellen is vaak de manier om van spook meldingen af te komen.
Had een startmotor defect!
Tussen 12 volt kabel op schroef naar motorblok 10.3 volt!
Van diezelfde schroef kabel naar motor steun 12.7 volt.
Steun zit aan ' t blok vast maar als het blok geen goede massa heeft?
Na reinigen massa kabel voor weer beide 12,7 om 12,5 dus nog 0,2 volt verlies!
NIets kapotte startmotor maar gewoon geen voldoende massa!
Gewoon werk voor onze A2 Dokter in overvolle wachtkamer op afspraak in (K) Waalwijk!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...