Even voorstellen..

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob vd Pol
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2021, 07:07
Locatie: Venray
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

29 okt 2021, 08:19 1 x

Goede dag. Ik ben robert van der pol. En sinds enkele jaren in het bezit van een A2..
Maar nu heb ik t volgende probleem..

Goede morgen geachte A2 liefhebbers..
Ik heb sinds een paar maanden een probleem met mijn 1.6 Fsi A2.
Hij springt steeds in een motor storing .. we hebben al de brandstofpomp vervangen. Verschillende vacuüm klepjes.. maar we vermoeden, dat er ergens lucht in het brandstof systeem komt.. waardoor deze steeds in een soort nood loop komt. Ik krijg steeds dezelfde storing op m’n vagcom uitlezer.. dat de druk in t systeem te hoog is..
Na het starten loopt hij niet meteen mooi stationair.. en vaak slaat hij af.. en tijdens t rijden voel je dat hij inhoud..
Ook als je vol gas geeft houd hij in.. en als je dan minder gas geeft wil hij ineens wel weer..
Zijn er mensen met dezelfde ervaringen of hebben ervaring, met deze storing..
Alle hulp is welkom.. Mvg Rob vd Pol
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

29 okt 2021, 09:58 1 x

Welkom,
Jammer dat je niet eerder aangemeld hebt.

Maar naast het zomaar duur vervangen?
Is brandstof filter al gedaan, kosten nihil maar heb eerder gezien dat ze veel geld uitgaven
en die waren vergeten!

En als nog rijdende, een afspraak met de A2 Dokter in Waalwijk, zomaar langs gaan lukte nooit.

Heb je altijd Super getankt of soms enkele keren E10?
Daar kan de Fsi niet tegen en gaat ook dit soort dingen geven.

Tot later en welkom.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Rob vd Pol
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2021, 07:07
Locatie: Venray
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

29 okt 2021, 13:33 1 x

Beste eekhoorntje..
Ja brandstof filter en pomp zijn reeds vervangen.. ook hebben we een vacuüm klepje vervangen..
Maar tot op nu helaas geen resultaat..
Tot me iemand zei.. meld je eens aan op t forum miss hebben er daar meerder met dit probleem zich gemeld..
Ik tankte meestal wat er voorhanden was.. maar nu alleen nog maar de E5.. helaas te laat denk ik..
Maar hopenlijk krijgen we dit probleem gefixed..
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

29 okt 2021, 14:10 1 x

Welkom met dit acute probleem. Zoals je zelf al terecht stelt is de willekeur in de gebruikte brandstof mogelijk de oorzaak. Maar wat bedoel je met "wat voorhanden was"? Is dat het merk of soort? Want alle pompstations hebben normaal gesproken E5, E10 en diesel voorhanden.

Je probleem lezend heb ik niet de illusie dat we zonder een blik onder de kap je gericht verder kunnen helpen. Oorzaken kunnen legio zijn. Zoek maar eens op FSI en E5, dan vindt je legio artikelen.

Hier is een deskundige nodig en zoals eekhoorn stelt is het verstandig om een afspraak met de A2 Dokter te maken. Wellicht voor jou wat uit de buurt, but if he can't fix it, nobody can.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Duckman
Audi A2 clublid
Berichten: 294
Lid geworden op: 25 jun 2021, 12:53
Locatie: Zutphen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

29 okt 2021, 15:24 0 x

Niet alle pompen hebben E5 benzine omdat men verplicht is E10 aan te bieden en er soms niet genoeg tanks beschikbaar zijn voor alle soorten. Helaas moet je dus soms omrijden voor een E5/98 vulbeurt.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

29 okt 2021, 16:03 0 x

Als je E10 getankt hebt en ging klonteren... of rommel in tank achter gebleven?

Ik heb een Fsi die 7000 km terug een nieuwe filter had laten leeglopen via koffie filter!
Die drab erin en ik had 5 filters nodig voor aftappen!

Naast nogmaals brandstof filter kan het ook verder zitten.
Ik begreep dat er andere slangen op kunnen zitten of af dicht rubber die er niet tegen kunnen en gaan opzwellen.

Beter 1 keer naar goede garage want ik twijfelde aan de pomp en zo die je wisselde.
Heb zelf nauwelijks Fsi ervaring en geen 1.6 zelf gehad.
Wel enkele geholpen om weer rijdbaar te maken en die kwamen bij de A2 Dokter op de financiële pijnbank... hij moet ook gezin onderhouden.

Maar een VAG garage, ze beloven van alles,
net als Universele die alle merken doen.

Grote beurt met bougie en olie kan daar prima maar verder?
Hoewel het blok van Skoda Fabia of VW Polio gelijk is?
Er is meer gedaan dan alleen die gekke pijlstok.

Ik zag een inlaat deel met plastic klepjes en de factuur er naast.
Daarom nooit er een zelf gekocht, vond dit gevoelig en dan maar ietsje trager rijden.


En niet overal alles tanken?
Ik rij nu ook een LPG en CNG voertuigen en die is nog erger... zoeken en enkele is 24 uren open... rest vaak weekend dicht of heel kort open!
Maar de Navigatie geeft nu keurig weer welke brandstof waar is en de LPG en CNG staan ingesteld op alleen die pompen en de afstanden aan te geven!

Ik ontdekte: Vele Groninger zijn al van 't gas af.... erg weinig pompen!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Oscar
Audi A2 clublid
Berichten: 85
Lid geworden op: 14 okt 2019, 23:47
Locatie: Almere
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

29 okt 2021, 16:54 1 x

Even terug naar het probleem. We wijken te veel af :flushed: .
Weet je ook wat de fout code is die je uitleest met vagcom?

:huh:

Misschien handig een nieuwe topic starten met duidelijke storings melding en het probleem.
:thumbmin:
Plaats reactie