Aangenaam!

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Meepo
Audi A2 clublid
Berichten: 79
Lid geworden op: 24 jun 2021, 14:24
Locatie: Utrecht
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

29 aug 2021, 14:26 8 x

Aangezien ik alweer een tijdje mee- en vooral teruglees hier, wordt het wel tijd om mij even voor te stellen. Mij kennende zal ik niet erg vaak posten, maar meelezen wel en voor een (klus)meeting ben ik ook wel te porren. Lidmaatschap sluit ik ook niet uit, ten slotte heb ik al veel gebruik gemaakt van de kennis hier en inmiddels ben ik ook al top geholpen door @HansJan met een setje krikpunten. Die gaan er binnenkort maar eens onder!

Goed. Sinds twee maanden mag ik mijzelf ook A2 rijder noemen. Een lekker zuinig 1.2 TDI pruttelbakkie, ook wel een 3L genoemd. Dat bevalt me goed! Ik heb hiervoor 5 jaar in een Lupo 3L gereden en gedurende die tijd altijd met een schuin oog naar de A2 gekeken. De airco en extra ruimte zijn zeer welkom en de voornaamste reden voor de overstap geweest.

De 3L specifieke onderdelen kunnen natuurlijk voor flinke hoofdpijn (of een lege portomonee) zorgen, maar ze begrijpen scheelt al de helft. Een donor lupo hebben ook.

Mijn auto moet mij vooral van A naar B brengen, waaronder mijn werk of vakanties. Maar het is toch ook wel een beetje een hobby object waar ik graag wat extra zorg aan besteed. Zo is het interieur van mijn A2 na aankoop dan ook grondig onder handen genomen. Met doek, kwast en all purpose cleaner heb ik heel wat uurtjes besteed aan schoonmaken om ook de kunststof delen wat op te frissen met een "dressing". Een wereld van verschil kan ik je vertellen. Het tapijt en de bekleding is natuurlijk ook aangepakt, al zou ik daar nog eens met een tapijtreiniger overheen willen. Een nette schone auto rijdt toch een stuk prettiger als je het mij vraagt. Helaas heb ik zelf geen garage of krik met jacks, dus het echte onderhoud laat ik buiten de deur doen. De A2 Dokter is al bezocht!

Ik heb natuurlijk een heel lijstje met todo's en wensen. Waarvan de meeste nooit meer dan dat zullen worse. Denk aan het eenmalig goed oppoetsen van het exterieur, om hopelijk ook de vele kleine krasjes en schaafplekjrs wat weg te krijgen. Of het raam linksvoor dat niet goed recht omhoog komt waardoor hij alleen sluit als ik hem met de hand begeleid. Binnenkort denk ik maar cruise control laten inbouwen en gelijk wat pk's erbijclaten flashen. Toen ik een paar keer goed optrok in mijn A2 besefte ik mij dat mijn Lupo gechipt was. Dat was mijn nooit verteld, maar rijdt toch wel lekker in sommige situaties. En ik ben er natuurlijk aan gewend ;)

Afgestreept van het lijstje zijn:
Bluetooth module. Weggewerkt achter het handschoenenkastje input via de cd wisselaar.
Handschoenenkastje wat niet goed sloot. Een van de asjes ontbrak, maar daar past ook prima een 6mm boutje in.
FIS taal van Duits op Engels gezet.
Schuifje van een van de ventilatieroosters gerepareerd.

Aangenaam kennismaken!
1.2 TDI | Utrecht
Gebruikersavatar
Blauwbaard
Audi A2 clublid
Berichten: 435
Lid geworden op: 23 jul 2015, 00:22
Locatie: Winsum
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

29 aug 2021, 17:58 0 x

Hoi Meepo, welkom en gefeliciteerd met je upgrade.

Ik liet mijn BBY laatst keuren bij EJR, aangezien ik naar het noorden ben verhuisd. Die kon me vertellen dat hij zich niet meer concentreert op de 3L's en zeker niet de Lupo's. Ik begrijp van hem dat het 3L forum niet erg actief meer is. Het Lupo'tje is niet de toekomstige klassieker die de A2 wel is.

Wees zuinig op je bak, maar dat hoef ik je vast niet te vertellen. Ik zou een preventieve olie-flush hoog op mijn lijstje zetten als ik net een automaat gekocht zou hebben. Zeker voordat je er 100pk bij chipt :tongueclose

Veel plezier
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

29 aug 2021, 18:28 0 x

Lupo 3L geen Classic?

Ik heb die fout wel eens eerder gemaakt en deze kleine best goede auto, zolang ik niet achterin hoefde.

Wel een mooie voorstel ronde, ik heb ze hier veel beroerder langs zien komen.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

29 aug 2021, 19:20 0 x

Welkom!
Een mooie introductie heb je ervan gemaakt.
Veel rijplezier gewenst!
Gebruikersavatar
Meepo
Audi A2 clublid
Berichten: 79
Lid geworden op: 24 jun 2021, 14:24
Locatie: Utrecht
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

11 sep 2021, 13:29 4 x

Thanks mensen. Net terug van A2-vakantie en er weer 3000 km op zitten. Lange stukken 160 waren ook geen probleem dus die test is ie goed doorstaan. Vanaf nu weer lekker 100 pruttelen in Nederland.

Bij terugkomst ook een tapijtreiniger door het interieur gehaald. Vies was ie niet, maar nu is ie toch echt schoner :p

De lupo's (3L en de club) zijn niet meer wat het geweest is in mijn ervaring. Jammer want het zijn wel echt topdingentjes. Gelukkig haal ik er nog wat 3L donor onderdelen uit dat scheelt weer.

De versnellingsbakolie is door de vorige eigenaar ververst, maar dat kan 4/5 jaar geleden zijn geweest en hij schakelt in ieder geval nog soepel. Welke interval is hiervoor aan te raden? Misschien dat ik dat samen met de remvloeistof op het lijstje zet.

Ik heb me laten verleiden om er zwarte led blinkers voor de zijkant in te zetten. Afkomstig van Ali uiteraard. Ziet er toch wel goed uit bij mijn donkere lak en net wat eigentijdser.

Zwarte Ali side blinkers.mp4
(4.53 MiB) 69 keer gedownload
https://a.aliexpress.com/_u7pV7C
1.2 TDI | Utrecht
Gebruikersavatar
toutdroit
Audi A2 clublid
Berichten: 462
Lid geworden op: 08 okt 2020, 12:59
Locatie: Utrecht
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

11 sep 2021, 14:28 1 x

Enthousiaste A2 eigenaars voelen zich meteen thuis bij andere enthousiaste A2 eigenaars!
Welkom Mr. Meepo :)
In Nederland: Audi A2 BBY 2005; heel erg sprintblauw
In Gabon: Musso sports 4x4 2006; Korando 4x4 2005
Plaats reactie