voorstellen nog geen a2

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

18 aug 2021, 00:50 0 x

Nice!
Ben toch wel benieuwd waar je die dan gevonden hebt.
Tevens ook benieuwd naar je bevindingen na bezichtiging en proefrit.
Gebruikersavatar
NG064LL
Berichten: 91
Lid geworden op: 01 aug 2021, 13:00
Locatie: Wil ik liever niet zeggen
Motortype: Weet ik niet

18 aug 2021, 12:15 0 x

ja zeepje part 2 the rerun.


net terug.
de auto was qua prijs en specs inderdaad perfect.
de vraagprijs was onder de 1000euro had natuurlijk aardig was km op de teller maar toen ik deze bekeek bleek er al van alles aan te zijn vervangen.
de start motor was nagelnieuw ik zag sensoren die waren vervangen en de motor ondanks 3 ton klonk heel mooi althans voor mij geen diesel gedoe. wat je vaak hebt bij deze als er wat mis was met de zuigers begrijp ik.

de auto reed perfect, had cruise control die ook werkte, geen foutmeldingen ook na uitlezen odb.
airco werd na paar sec al koud.
zoals gezegd onderdelen vervangen zelfs nieuwe accu.

enige was dat bij het remmen het stuur wat trilde maar dat zullen kromme remschijven zijn geweest.
want op de snelweg reed hij perfect in een rechte lijn er waren geen rammels te horen van de ophanging.
heb de auto van onderen bekeken en daaruit leek het wel alsof de schokbrekers mogelijk orgineel waren.

en toen ik de obd instak viel de motor uit en bij het uitlezen van de foutcodes waren er geen en viel hij ook weer uit.
dat was opzich wat vreemd geen codes maar ook het uitvallen
zou kunnen zijn dat hij wat gevoelig was en snel uitschakelde ivm vreemde piekjes op de canbus?
de andere a2 die ik heb gereden had hier dacht ik geen last van.

klein stuke van de hemel bekleding in de hoek kwam los maar dat stelde niet veel voor en was zelf wel te herstellen en een zonneklep wilde niet helemaal meer naar boven ook niet zn probleem.

er lag verder water in de kofferbak wat ik wel heel erg vreemd vond en nog niet mee bekend was ( inmiddels wel bekend probleem zo ik lees )

alles deed het verder auto reed lekker op de snelweg en tussendoor.

natuurlijk met 3 ton ging het schakelen af en toe voelde je dan wat meer speling zeg maar als de koppeling vast pakte en de motor gas gaf.
lijkt me gezien de leeftijd en km niet vreemd.

maar omdat ik niet zeker was van die remschijven wilde ik even nog kijken wat deze nieuw zouden kosten en of er nog bekende problemen waren hiermee en dan dat water.
toen ik dat uitgezocht had kreeg ik te horen dat al iemand anders langs was gekomen en hem gelijk had gekocht.

weg is i.

aan de ene kant baal ik ervan want hij was gewoon goedkoop en dan had ik wel wat dingen kunnen laten vervangen en de kleine dingen zelf doen.
was het de perfecte auto geweest eigenlijk.

aan de andere kant probeer ik het nu goed te praten door mezelf wijs te maken dat als ik hem gekocht had er wel dure reparaties waren geweest waardoor ik er spijt van zou hebben gehad. :innocent:
topic word zonder overleg en zonder reden ( als je het niet wilt lezen dan open je het topic toch niet )
gesloten
viewtopic.php?f=4&t=9679&start=140
blijkbaar mag je alleen schrijven wat de heren graag willen lezen
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

18 aug 2021, 12:24 1 x

Stond de A2 in Amsterdam?
Gebruikersavatar
StefanvM
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 aug 2018, 11:36
Locatie: Amsterdam
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

18 aug 2021, 14:33 0 x

@NG064LL

Heb je ook al gekeken of de rolstoel past?
A2 CS Rood 1.4 TDI 2004 | ATL | OSS | S-line Plus | FIS | Concert | CC | PDC | AHK
A2 CS Geel 1.6 FSI 2005 | BAD | OSS | S-line Plus | FIS | RNS-e | CC | PDC | AHK
Gebruikersavatar
Ger964
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 mar 2014, 01:10
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

18 aug 2021, 17:04 5 x

Klinkt als een suf verhaal.
Je gaat kijken voor een A2 voor minder dan 1000,- en 3 ton op de teller.
Je gaat ermee rijden en concludeert dat hij verrassend goed rijdt.
Je bekijkt hem optisch en constateert dat er al veel vervangen is
Je concludeert dat er geen foutmeldingen zijn.

Dan is dus de conclusie dat het een koopje is waar muv de schijven en wellicht wat onvoorziens niets aan mankeert.

Dan koop je zo’n ding dus gewoon 🙂.
Zeker ook omdat je hier al een tijdje rondhangt en ruim voldoende info hebt verzameld.

Maar ja, dat zou ik doen……
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

18 aug 2021, 17:11 1 x

Je maakt het wel erg moeilijk zo voor jezelf.
Kritisch zijn op een auto is alleen maar goed, maar je moet ook realistisch blijven.
Voor minder en in betere technische en optische toestand ga je ze niet vinden.
Hoe dan ook succes gewenst met de zoektocht.
Gebruikersavatar
advanced
Berichten: 482
Lid geworden op: 11 nov 2012, 13:38

18 aug 2021, 17:40 1 x

Wie het onderste uit de kan wilt, krijgt vaak de deksel op zijn neus. Ik heb destijds 70 euro betaald voor een set schijven en blokken van Zimmerman. Aan een meer dan 16 jaar oude auto zit altijd wat werk. Een particulier zal nooit zo’n auto verkopen voor die prijs waarbij alle slijtage delen zijn vervangen voor de verkoop. Een A2 die je zo beschrijft had ik ook op meteen gekocht voor die 1000 euro.
Gebruikersavatar
Spits
Berichten: 707
Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
Locatie: Rotterdam
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

18 aug 2021, 20:11 3 x

Met alle respect; Wat ligt er in je macht op technisch vlak om zelf te doen? Is dat een lampie vervangen of draai je je hand niet om voor een oliewissel en/of onderhoudbeurt, of ga je grotere uitdagingen ook niet uit de weg?

Bovenstaande vraag ik omdat je zegt dat een vergelijkbare auto als de A2 in de € 4000-6000 gaat kosten.
Als je alles zelf doet kan je een barrel kopen die 't niet meer doet voor rond de €500 en er een lekker rijdend ding van maken (been there, done that, multiple T-shirt's...), maar vieze handjes standaard en je moet er maar zin in hebben.

Als je nou niets kan of wil, maar wel een A2 wil dan koop je gewoon een A2 voor €1500-2500, zet je dat ding bij de A2 dokter neer en schok je nog een keer €1500-2000, en heb je een lekker rijdende A2....... Of je koopt toch die vergelijkbare (?) en ga daar gelukkig mee zijn.

Uiteindelijk is 't een vervoermiddel, in mijn ogen is de A2 daarin uniek....... Maar ook ouder wat dus betekent: de mouwen oprollen en aan de gang gaan, of de poeplap trekken en een ander 't laten doen, linksom of rechtsom; Geld of tijd en energie......

Succes!
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
Gebruikersavatar
NG064LL
Berichten: 91
Lid geworden op: 01 aug 2021, 13:00
Locatie: Wil ik liever niet zeggen
Motortype: Weet ik niet

19 aug 2021, 00:30 1 x

had al beschreven dat ik niet wist wat het zou kosten om die schijven te vervangen en wilde even google of dit een probleem is dat mogelijk bij de a2 vaker voor komt en mogelijk een andere oorzaak had zoals problemen met de gehele ophanging of zo
tenslotte was het ook wat vreemd dat hij zoveel onderdelen vervangen had en voor zo weining weg ging
en een auto die 0 foutmedlingen had van die leeftijd en prijs is beetje verdacht eigenlijk.

terwijl ik me daar even in het verdiepen was was hij al verkocht.

aan de ene kant pech maar voor het zelfde geld had ik hem gekocht en kwamen er vele zaken naar voren die de auto tot scrott maakte.
kijk het van de positieve kant :) als ik hem had gekocht had ik er mogelijk spijt van gehad :P
topic word zonder overleg en zonder reden ( als je het niet wilt lezen dan open je het topic toch niet )
gesloten
viewtopic.php?f=4&t=9679&start=140
blijkbaar mag je alleen schrijven wat de heren graag willen lezen
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

19 aug 2021, 10:30 1 x

Op zich is het normaal dat die remschijven een keer aan vervanging toe zijn. Die hebben niet het eeuwige leven.
Dat heeft dus niets te maken met eventuele problemen aan de ophanging.
Ik moet zeggen dat ik het hier op het forum nog niet eerder voorbij heb zien komen dat de remschijven bekend staan als een onderdeel dat extra snel slijt aan de A2, dus dat zal wel meevallen.

Waarom is een auto op leeftijd met 3 ton op de teller, lage aankoopprijs en 0 foutmeldingen verdacht?
Ik zou alleen maar denken dat de auto dan gewoon gezond is, maar misschien ben ik dan naïef.

Mijn eerste A2 kocht ik voor € 1000,- en daar is best wel het een en ander aan gedaan. Deels door mijzelf en deels uitbesteedt.
Waarschijnlijk al met al wel zo’n € 3000,- eraan uitgegeven, verspreid over anderhalf jaar, om ‘m weer op orde te krijgen en ook een enkele modificatie meegerekend. Maar de enige fout die bij uitlezen toen naar voren kwam was een defecte lambasensor. Dan heb ik het dus over een auto van 2001 met toen 240.000 km op de teller.
Wat ik ermee wil zeggen is dat het ondanks de leeftijd en kilometerstand dus heel goed kan dat er gewoon echt geen storingen zijn bij deze auto.
Gesloten