voorstellen nog geen a2

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Gebruikersavatar
NG064LL
Berichten: 91
Lid geworden op: 01 aug 2021, 13:00
Locatie: Wil ik liever niet zeggen
Motortype: Weet ik niet

01 aug 2021, 13:43 1 x

heb me zojuist hier aangemeld

ben op zoek naar een a2 of eigenlijk een 2e auto erbij

deze moet zuinig zijn, laag in de wegenbelasting en verzekering.
daarnaast moet hij wat ruimte hebben achterin om een rolstoel kwijt te kunnen.

en dan kwam ik bij het zoeken op een A2 uit. de rest is kleiner of hij moet groter worden en dan word het weer duurder.

heb toen al eens de a2 gezien in 2000 en vond het toen al een leuke auto helaas erg duur.
topic word zonder overleg en zonder reden ( als je het niet wilt lezen dan open je het topic toch niet )
gesloten
viewtopic.php?f=4&t=9679&start=140
blijkbaar mag je alleen schrijven wat de heren graag willen lezen
Gebruikersavatar
Lemaire
Berichten: 124
Lid geworden op: 18 okt 2018, 16:48
Locatie: Amstelveen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

01 aug 2021, 13:50 0 x

Welkom,

Een rolstoel in de A2 is goed te doen, mits deze licht en compact is. De kofferbak toegang is wat hoog en diep. Mijn dochter heeft voor langere afstanden een soort sport rolstoel en die past prima in haar eigen A2.
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

01 aug 2021, 14:00 0 x

Hoi en welkom!

Een rolstoel past prima in de A2. Mijn stiefvader heeft standaard een rolstoel liggen in de laadruimte van zijn A2.

Het zijn inderdaad hele innovatieve auto’s en goedkoop in de maandelijkste lasten. Dit, in combinatie met de vormgeving en rijeigenschappen, maakt ‘m ook zo leuk, vind ik.

Wellicht vind je dit een mooie aanbieding?
https://link.marktplaats.nl/m1730604032 ... nt=app_ios
Gebruikersavatar
NG064LL
Berichten: 91
Lid geworden op: 01 aug 2021, 13:00
Locatie: Wil ik liever niet zeggen
Motortype: Weet ik niet

01 aug 2021, 19:47 0 x

dus zelfs zonder het neerklappen van de achterstoelen last dat?
netjes

ik wilde heb zelf maar gedeeltelijk in klappen en de handvaten naar beneden doen om em dan recht op achter in te zetten vanuit de kofferruimte naar voren en dan 1 stoel weghalen
blijft het een 3 zitter
maar dat zou dus alsnog een 4 zitter kunnen blijven?
zit er nog meer ruimte achterin dan dat ik dacht.

vraag me wel af welk jaar type motor etc het beste zou zijn kan er ook niet te veel problemen mee hebben

wat is beste max km? 150.000? of mag 2ton ook nog.

bouw jaar 2000 of wat later 2003?

heb graag cruiscontrol erop zitten en airco hebben ze allemaal wel zo te zien.

1.4 benzine geen diesel ( te duur in wegenbelasting en kom niet overal meer in dan ) en geen 1.6 fsi daar ben ik wel al uit.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

01 aug 2021, 21:09 0 x

Eerst welke rolstoel of een Rot stoel?

Mijn moeder had jarenlang op de inklapbare een zelf gemaakt kussen, anders meer hangmat en dat hou je geen hele dagen vol.
Ook is bij inklapbare van zeer lastige tot makkelijker types....
Kijk in Verzorgingshuis welke ze daar hebben en die weten precies welke goed werkte.
Net als de maten, en hoe zet je deze tegen de achter leuningen .
Plat achterin moet je er een precies op maat zoeken en alle zooi er bovenop?
Dat is elke keer alles in en uitladen, niet doen.

Verder is als je de Diesel en 1.6 Fsi afwijst alleen de 1.4 met AUA of BBY over.
Verschillen zijn erg klein, en zou geen voorkeur uitspreken, eerder de staat van onderhoud.

6 Bak? Veel werk en de aangeboden diesel wil je niet wegens belasting als erbij....
Er worden er vele aangeboden maar zorg dat je geen foute koopt, enkele hebben zoveel problemen en iedereen verkoopt een perfect onderhouden tot je betaald hebt.
Niet elke handelaar is te vertrouwen, net als particulieren en de duurdere boven de €4500,- met Bovag garantie van 6 maanden geeft meeste zekerheid.
Maar dan geen beloofde maar echte Bovag Certificaat wel erbij eisen.... of Vakgarage,
Dan koop je elders en plaatselijke doet dan elke Garantie Claim.

Maar wie ben jij nu zelf en wie is de Invalide?
Die moet ook mee met proefrit, vanuit de rolstoel in de auto en gaat dat goed?
Dat word dus zowel de instap van invalide als de huidige opvouwbare rolstoel testen hoe deze erin gaat....
Geen dubbele bodem meer en hoe zet je die vast?
2 riempjes of touwtje tijdelijk naar hoofdsteunen had ik zelf gemaakt ooit.

Veel zoek en lees plezier hier!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Blauwbaard
Audi A2 clublid
Berichten: 435
Lid geworden op: 23 jul 2015, 00:22
Locatie: Winsum
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

01 aug 2021, 21:42 1 x

Hoi, welkom.
Ik zou eerder naar de geschiedenis van de auto kijken dan de teller. Boekje, rekeningen, stempels etc. Kijk of de riem en waterpomp recent gedaan zijn of doe dat meteen. Van een import kun je via de OBD de kilometerstand laten uitlezen met een aankoop keuring of met je eigen laptop. Zo weet je of de teller niet 'magosch' achteruit ging bij de grens DE>NL.

Een cruisecontrol laten inbouwen kost ongeveer 150.

De 1.6 is vet, maar de 1.4 is betrouwbaarder en goedkoper (nu ga ik het halve forum over me heen krijgen maar ik heb begrepen dat het kerstbomen zijn. Zelf heb ik een 1.4 en wil stiekem toch een 1.6) De diesels zijn precies dat. Wat moelijk in de binnenstad. De 1.2 3L was vroeger vrij van wegenbelasting, nu kom je er ook niet meer in.

Rolstoel past, tenzij het niet past. Meenemen dus, en letten op de hoge drempel inderdaad.

Ik neem aan dat je de sectie aankoop advies uit je hoofd geleerd hebt? We gaan je maandag overhoren.
Gebruikersavatar
Blauwbaard
Audi A2 clublid
Berichten: 435
Lid geworden op: 23 jul 2015, 00:22
Locatie: Winsum
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

01 aug 2021, 21:46 0 x

Oh ja: lid worden van het forum zodra je m hebt gekocht. Krijg je een mooie sticker :mrgreen:
Bijlagen
PXL_20210801_194518989.jpg
PXL_20210801_194518989.jpg (3.09 MiB) 1738 keer bekeken
Duckman
Audi A2 clublid
Berichten: 294
Lid geworden op: 25 jun 2021, 12:53
Locatie: Zutphen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

01 aug 2021, 21:54 1 x

Die sticker wil ik ook, hoe te verkrijgen??
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

01 aug 2021, 23:47 0 x

Ik heb het dan over een rolstoel in ingeklapte toestand.
Of een rolstoel in uitgeklapte toestand gaat passen betwijfel ik. Alleen al of die door de opening van de achterklep zal passen.
De dubbele bodem die veel A2’s hebben heeft voor een rolstoel geen nut, dus indien aanwezig, zou ik die eruit halen, want anders gaat het niet passen.

Verder maken de leeftijd en kilometers niet zoveel uit.
Een goed onderhouden auto zegt meer dan weinig kilometers en een jonge leeftijd.
Ik heb recent een uit Duitsland geïmporteerde A2 gekocht van 2005 (laatste bouwjaar) maar wel met 209.290 km op de teller en de auto heeft voor mij maar 1 eigenaar gehad.
Dat zou wel mijn voorkeur zijn; een auto die zo min mogelijk eigenaren heeft gehad.
Sommige mensen hebben liever een origineel NL geleverde auto, maar als je goed oplet, voorzichtig bent en alle documentatie controleert die bij de auto hoort, dan is een import A2 ook meer dan prima. Vaak zijn Duitse A2’s luxer uitgerust en in een betere staat, zowel technisch als optisch, dan een Nederlandse A2.
De 1.4 benzine AUA motor, geproduceerd tussen 1999 en 2002 is in principe een prima motor, alleen is bekend dat deze na het behalen van een bepaalde leeftijd en kilometers wel eens een extra slokje olie kunnen lusten. Zolang het niet te gek is, kun je dit prima opvangen door een iets dikkere olie te gebruiken; 5W40 ipv 5W30. Dit heeft Audi mij zelf geadviseerd en geeft inderdaad een positief resultaat.
De 1.4 benzine BBY motor, geproduceerd tussen 2003 en 2005 is de opvolger en is denk ik toch wel ietsje beter, hoewel daar de meningen ook wel over verdeeld zullen zijn. Je loopt in ieder geval minder risico op extra olieverbruik.
De BBY heeft pen bobines en die schijnen wat storingsgevoelig te kunnen zijn.
Meestal gaat zo’n benzinemotor met goed onderhoud wel tot zo’n 400.000 kilometer mee.
Een forumlid heeft recent een groene A2 met ruim 400.000 km op de teller gekocht en die motor doet het nog perfect! Dan heb ik het over een 1.4 AUA van 2000 of 2001.

Tip: Jan Eenink in Vorden heeft op het moment een zeer mooie en luxe uitgeruste kobaltblauwe A2 te koop staan uit 2001 met maar 95.000 km op de teller. De auto is origineel Nederlands geleverd.
Gebruikersavatar
NG064LL
Berichten: 91
Lid geworden op: 01 aug 2021, 13:00
Locatie: Wil ik liever niet zeggen
Motortype: Weet ik niet

02 aug 2021, 00:07 0 x

dank voor de reacties

maandag kan er geen examen plaats vinden ;-)

ik zoek wel 1 met een lager ledig gewicht

ik zie dat er ondanks de uitvoering toch wel een verschil kan zijn 840 kilo 870 kilo etc. dat scheelt net weer 1 stap in de wegenbelasting.
en als 2e auto erbij moet hij echt zo goedkoop mogelijk zijn die zeg extra 120 euro per jaar wegenbelasting zal echt wel van betekenis zijn.

zoals het er nu naaruit ziet zal hij tussen de 600 en 700 euro per jaar kosten aan verzekering en wegenbelasing.

daar gaat het wel om wat niet wil zeggen dat ik de a2 geen leuke auto vind en het alleen om de kosten doe.
ben sowieso altijd erg zuinig met mijn autos! ik vind ook dat een heilige koest of koe? nooit parkeergeld voor moet worden betaald. ;-) . wat ik wel ( moet ) doe haha
topic word zonder overleg en zonder reden ( als je het niet wilt lezen dan open je het topic toch niet )
gesloten
viewtopic.php?f=4&t=9679&start=140
blijkbaar mag je alleen schrijven wat de heren graag willen lezen
Gesloten