voorstellen nog geen a2

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Gebruikersavatar
Ger964
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 mar 2014, 01:10
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

13 aug 2021, 11:26 1 x

Zeker onzin, wanneer je een nette A2 koopt met niet teveel kilometers, onderhoudshistorie, hier netje voor zorgt dan moet het raar zijn wil je niet tenminste de aanschafprijs bij verkoop terug krijgen.

Onderhoud en kosten heb je bij alles waar je gebruik van maakt, of dit nou een paar schoenen, een huis, jezelf of een auto betreft

Koop je een originele S-Line, een Colour Storm of een Papaya kleurige dan ligt waardevermeerdering ook voor de hand.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

13 aug 2021, 12:37 1 x

Vele forum leden die 5 jaren of langer terug kochten hadden een flinke afschrijving op die aankoopprijs.

Maar vele slopers verder is vooral de Benzine flink duurder geworden.
De aanbiedingen zijn vaak Diesels wegens Milieu regels.

Kijk eens naar de VW Kever of Citroën 2CV4 naar wat ze 20 jaren terug en nu kosten!
Een goede A2 in nette staat met redelijke hoeveelheid extra's kan zeer waardevaste investering zijn.

Net als de huizenprijzen, de A2 heeft nu een beetje zelfde eigenschap gekregen.
In Duitsland al flink gestegen prijzen gezien.

Over 20 jaren als de A2 40 jaren oud is niet gaan klagen dat ze 5x duurder zijn of nog veel meer!
Afgelopen jaren konden met normaal onderhoud vele zonder afschrijving rijden.
Straks loop je de kans dat aanschaf + onderhoud lager zijn dan wat ze bieden....
maar ik wil niets verkopen! :mrgreen:
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
NG064LL
Berichten: 91
Lid geworden op: 01 aug 2021, 13:00
Locatie: Wil ik liever niet zeggen
Motortype: Weet ik niet

13 aug 2021, 17:12 1 x

gezien er in 2030 geen verbrandings motors meer verkocht mogen worden lijkt me elke auto nu geen investering meer.
of je moet een 1 off Ferrari hebben en dan nog lijkt me dat meer voor een nationaal museum die wil laten zien hoe het ooit eens was en dan hebben die dingen op een gegeven moment nog 0 waarde.
alleen hele rijken mensen die er persoonlijk enige waarde aangeven verder niks meer.
nu nog een auto kopen en zeker een a2 in de veronderstelling dat deze waarde vast zal zijn is over 15 jaar zijn geld geheel kwijt.
ze zijn voor hun tijd zuinig en nu nog gemiddeld zuinig ( een grotere citroen c4 cactus is op papier en volgens de spitsmonitor zuiniger )
het is vooral het formaat de lage wegenbelasting en verzekering samen met een handige indeling met de wegneembaar stoelen dat deze nog nu voor mij althans nog interessant is
o ja en hij zal niet zo veel roesten :) :tongueclose haha

en elke auto is gewoonweg geld weggooien zodra je de showroom uitrijt al. :cry
topic word zonder overleg en zonder reden ( als je het niet wilt lezen dan open je het topic toch niet )
gesloten
viewtopic.php?f=4&t=9679&start=140
blijkbaar mag je alleen schrijven wat de heren graag willen lezen
Gebruikersavatar
Edwinvv
Berichten: 397
Lid geworden op: 27 feb 2021, 22:32
Locatie: Noordwijkerhout
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

13 aug 2021, 20:34 8 x

Jemig man, bijna iedereen koopt een auto omdat men die nodig heeft, niet als investering.
Op een forum als deze is men zeer enthousiast over een auto, de A2. Een oldtimer, of youngtimer, hoe je het ook noemen wilt.
Maar je haalt zoveel dingen door elkaar, dat niemand meer weet wat je eigenlijk wil. Vraag dat jezelf eens af. Wordt je verhaal wellicht ook een soort duidelijker.
We zitten niet te wachten tot de A2 veel geld waard is, maar we hebben er gewoon plezier aan. Das al, mag toch.
Dus: geen investering, gewoon lol met elkaar.
Gr, Ed
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

13 aug 2021, 20:53 2 x

Nou @Edwinvv, ik zal niet ontkennen dat ik het straks toch wel leuk zou vinden als mijn A2 nog behoorlijk wat opbrengt wanneer ik mijn eerste elektrische auto ga kopen. :mrgreen:
Maar hopelijk duurt dit nog wat jaartjes. Veel te blij met dat gele gevaarte.
Gebruikersavatar
Edwinvv
Berichten: 397
Lid geworden op: 27 feb 2021, 22:32
Locatie: Noordwijkerhout
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

13 aug 2021, 20:56 3 x

Ok, begrijp ik. Maar punt is als ik een auto uit de showroom koop, voor zeg €30.000, en ik deze investering gebruik om €50.000 salaris te kunnen vangen voor een aantal jaren, is dat een verantwoorde investering, en ook wel een goede....
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

13 aug 2021, 21:14 2 x

Na 2030 of 2035, net welke berichten je leest mag je geen nieuwe brandstof auto meer kopen.
De oudere mogen tot 2050 blijven rijden en voor ouderen als museum stuk zullen nog wel een ontheffing krijgen voor beperkt aantal KM net als een Kever Cabrio uit 1978 nu is.

Ook kan het aangepast worden, zowel eerder of later en als je in Amsterdam 99% Elektrische hebt moet je nog heel veel laadpunten + kabels aanleggen, 1 grote bouwput!

Maar Waterstof zie ik ook als brandstof, wel schoon mits je het schoon kunt maken, maar dat is net als stroom.

En de Citroën Cactus, Ik zie dat mijn buurman voor die meer betaalde dan ik elke maand!
zuinig en schoon vooral op papier!
En stop daar eens een Rolstoel in en kijk hoeveel er nog overbleef!
Een leuk oud kastje en bij hem paste net niet, ik vervoerde het net aan!
Wel bleef ik met lastige Dubbele bodem los zitten!

Maar koop eerst maar eens een A2 of vermeld waar je jou 1e proefrit maakte.

En dat de huidige generatie zuiniger en sneller is?
Een Polo 1.0 Tsi is sneller en zuiniger maar de levensduur van die ketting met spanner?
Heb ik toch liever nog kantelende zuigers dan een versleten nieuwe
met nog geen 300.000 km op de teller!

Er zijn maar weinig voertuigen die langer dan 20 jaren mee gaan,
kom op de sloop genoeg andere tegen die op papier ook leuk zijn.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
NG064LL
Berichten: 91
Lid geworden op: 01 aug 2021, 13:00
Locatie: Wil ik liever niet zeggen
Motortype: Weet ik niet

16 aug 2021, 23:17 1 x

mmm euro norm 5 is verpicht( benzine !! )van 2009 en euro 4 vanaf jan 2005 toch zie ik vele 2001 audi a2 met een euro 4 norm op de rdw site
kan dat en zijn er ook nog euro 5 a2?en zo ja welk bouw jaar moeten die dan zijn 2005 moddelen die toch al euro 5 kunnen zijn?

zojuist een a2 2005 bekeken en deze was gewoon euro 4 geen euro5\

edit
zie trouwens net dat ik op mijn torq app per ongeluk aangevinkt had geen verbruiks cijfers te berekenen om zo sneller sensoren uit te lezen
blijkbaar een keer nodig gehad en niet terug gezet.
dus dat zou ook een reden kunnen zijn waarom hij geen verbruik aangaf. laat ik het hopen.
topic word zonder overleg en zonder reden ( als je het niet wilt lezen dan open je het topic toch niet )
gesloten
viewtopic.php?f=4&t=9679&start=140
blijkbaar mag je alleen schrijven wat de heren graag willen lezen
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

17 aug 2021, 00:48 1 x

De motoren van de A2's zijn ontwikkeld (ruim) vóór 2005. Er zijn geen Audi A2's die EU5 hebben.
Gebruikersavatar
NG064LL
Berichten: 91
Lid geworden op: 01 aug 2021, 13:00
Locatie: Wil ik liever niet zeggen
Motortype: Weet ik niet

17 aug 2021, 23:29 0 x

ok
morgen een testrit in een ideaal auto ;-) ja hij is er toch
minder dan 1000 euro 3 ton gereden en cruisecontrol
en goed onderhouden en zaken al vervangen.
ben ieuw dit is echt een buitenkans
topic word zonder overleg en zonder reden ( als je het niet wilt lezen dan open je het topic toch niet )
gesloten
viewtopic.php?f=4&t=9679&start=140
blijkbaar mag je alleen schrijven wat de heren graag willen lezen
Gesloten