Even voorstellen, seb93

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
seb93
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 jun 2021, 22:14
Locatie: Amsterdam
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

17 jul 2021, 13:25 2 x

Dag allen,

Sinds begin juni ben ook ik gelukkig eigenaar van een Duits ruimtewondertje.
Via een video op youtube-kanaal CarThrottle over een A2 was mijn nieuwsgierigheid naar deze wagentjes aangewakkerd. Ik was namelijk al een tijdje op zoek naar mijn eerste autootje, maar aangezien ik niet dagelijks een auto nodig heb, zocht ik iets wat betaalbaar was in, belasting, verzekering etc.. maar waar ik nog wel af en toe een fiets in kan gooien en een weekendje naar de Ardennen kan rijden. Na wat grondig internetgespeur heb ik bij Jan Eenink een zwarte 1.4 BBY uit 2005 weten te scoren.
Een zeer nette auto met natuurlijk wel wat sporen van gebruik aan het exterieur maar vooral van binnen echt een hele nette auto. Alle softlack knoppen ed. nog netjes, mooi leren stuur en pook, goed audiosysteem met 8 speakers en meteen een bluetooth setje door Jan in laten bouwen.

Na ongeveer een week begon het toch een beetje te prikkelen om hem iets op te leuken en de A2 wat meer eigen te maken, dus via marktplaats een mooi setje velgen van een Audi TT opgepikt. Een simpele 6-spaak, die dankzij de originele audi styling uit dezelfde periode niet erg afsteekt en toch nog enigzins origineel oogt, maar net een maatje groter (17 inch), en daarom net even wat sportiever en leuker voor het oog !

Ben er wel achter dat de auto een kleine vibratie heeft wanneer ik boven de 100 rijdt (ook met de originele set wielen dus ik denk niet dat het een balanceerkwestie is), en de vering kraakt een beetje als ik een drempel iets te enthousiast pak, waarschijnlijk wat opgedroogde rubbers. Dus dit moet ik nog even uitzoeken. Maar in t algemeen een heel fijne aanwinst!
Foto 11-06-2021 15 10 22 (1).jpg
Foto 11-06-2021 15 10 22 (1).jpg (4.22 MiB) 1703 keer bekeken
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

17 jul 2021, 13:39 0 x

Welkom op het forum en nog vele veilige km's met de A2 gewenst.

Op het forum is over een krakende voortrein wel wat info te vinden.
Vibraties ongeacht welke velgenset is wel wat lastiger. Misschien speling op de wielophanging/aandrijfassen.
Wordt er erger/minder erg als je afremt?
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

17 jul 2021, 13:40 0 x

Welkom!
Zo te zien zijn we ongeveer even oud. ;)
Of heeft 93 niets met je geboortejaar te maken?

Leuk te lezen dat je al snel de weg naar Jan Eenink had gevonden.
Daar komt mijn huidige A2 ook vandaan.
Heeft Jan er bij jouw A2 ook een Bluetooth setje in gemonteerd van het merk Mantson?

De A2 is een prima autootje om mee te starten. Mijn eerste auto was dan een Hyundai Atos uit 2000, maar er zijn meer forumleden en mensen buiten dit forum die met een A2 zijn begonnen.
Ik vind het een zeer innovatieve auto.
Compact van buiten, ruim van binnen, lichtgewicht en daardoor goedkoop in de vaste lasten. Ook de onderhoudskosten vallen mee, mits je niet te maken krijgt met achterstallig onderhoud.
De A2 heeft zo zijn eigenaardigheden en dat zul je beslist ook nog wel vaker terug zien komen op dit forum en vermoedelijk op den duur ook bij je eigen A2.
Hoe dan ook, veel rijplezier en leesplezier gewenst!

De TT velgen staan ‘m overigens goed!
Gebruikersavatar
seb93
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 jun 2021, 22:14
Locatie: Amsterdam
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

17 jul 2021, 14:18 1 x

Dank! Het trillen wordt minder wanneer ik afrem, maar misschien is het toch een goed idee om de wielen nog eens te laten balanceren om dat helemaal uit te sluiten. Speling zou ik moeten voelen wanneer die op de krik staat neem ik aan?
TJT schreef:
17 jul 2021, 13:40
Welkom!
Zo te zien zijn we ongeveer even oud. ;)
Of heeft 93 niets met je geboortejaar te maken?

Leuk te lezen dat je al snel de weg naar Jan Eenink had gevonden.
Daar komt mijn huidige A2 ook vandaan.
Heeft Jan er bij jouw A2 ook een Bluetooth setje in gemonteerd van het merk Mantson?
93 is inderdaad mijn geboortejaar!
Het bluetooth setje is van Mantson, icm met de 8 speakers komt er een aardig goed geluid uit!
Gebruikersavatar
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 1135
Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
Locatie: Almere
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

17 jul 2021, 14:26 1 x

Hoi Een,

Welkom op het forum, veel plezier met de A2.

Jouw Avatar, vertel daar is iets meer over?
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

17 jul 2021, 14:57 0 x

seb93 schreef:
17 jul 2021, 14:18
93 is inderdaad mijn geboortejaar!
Het bluetooth setje is van Mantson, icm met de 8 speakers komt er een aardig goed geluid uit!
Altijd leuk om te zien dat er nog steeds ‘jongeren’ zijn die de A2 weten te waarderen.
En dat van het goede geluid kan ik alleen maar beamen!
Hier hetzelfde setje.

Waar ik trouwens benieuwd naar ben is of jij wel of niet problemen ervaart bij het opnemen van een inkomend telefoongesprek. Bij mijn Concert 2 zit er iets fout waardoor ik meestal een inkomend gesprek wegdruk ipv dat ik opneem.
Heb jij dit ook? En welke knop op de radio gebruik jij voor opnemen?
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

17 jul 2021, 15:19 0 x

Hallo Sep 93,

Als het balanceren niet perfect was of loodje verloren?
Voor en achter wisselen en voel dan nog eens?
Niet links / rechts wisselen en je weet of het balans is, voor voel je meer dan achterste...

Verder veel lees plezier en de krakende rubbers zijn hier al heel vaak langs gekomen.
En die Avatar? leuk, iets anders en laat ons maar even raden!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
seb93
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 jun 2021, 22:14
Locatie: Amsterdam
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

17 jul 2021, 16:08 1 x

TJT schreef:
17 jul 2021, 14:57
seb93 schreef:
17 jul 2021, 14:18
93 is inderdaad mijn geboortejaar!
Het bluetooth setje is van Mantson, icm met de 8 speakers komt er een aardig goed geluid uit!
Altijd leuk om te zien dat er nog steeds ‘jongeren’ zijn die de A2 weten te waarderen.
En dat van het goede geluid kan ik alleen maar beamen!
Hier hetzelfde setje.

Waar ik trouwens benieuwd naar ben is of jij wel of niet problemen ervaart bij het opnemen van een inkomend telefoongesprek. Bij mijn Concert 2 zit er iets fout waardoor ik meestal een inkomend gesprek wegdruk ipv dat ik opneem.
Heb jij dit ook? En welke knop op de radio gebruik jij voor opnemen?
Het opnemen doe ik meestal gewoon via mn telefoon, want ik vergeet steeds welke knop voor opnemen is en ben dan bang dat ik m per ongeluk wegdruk haha. Ik zal er eens op letten!
eekhoorntje schreef:
17 jul 2021, 15:19
Hallo Sep 93,

Als het balanceren niet perfect was of loodje verloren?
Voor en achter wisselen en voel dan nog eens?
Niet links / rechts wisselen en je weet of het balans is, voor voel je meer dan achterste...

Verder veel lees plezier en de krakende rubbers zijn hier al heel vaak langs gekomen.
En die Avatar? leuk, iets anders en laat ons maar even raden!
het wisselen van de wielen zal ook even proberen inderdaad.

En ja die avatar daar mag men zelf lekker op los fantaseren !
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

17 jul 2021, 16:51 0 x

2 Linker voeten?
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Blauwbaard
Audi A2 clublid
Berichten: 435
Lid geworden op: 23 jul 2015, 00:22
Locatie: Winsum
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

17 jul 2021, 17:51 5 x

Hoi seb93, welkom. Je Avatar is gewoon erg duidelijk hoor want je volledige naam is Sebastian Voettel en je houdt van worsten. Toch?
Plaats reactie