Nieuwe Blije Audi A2 rijder

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
Duckman
Audi A2 clublid
Berichten: 294
Lid geworden op: 25 jun 2021, 12:53
Locatie: Zutphen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

30 jun 2021, 22:25 4 x

Hi All,

Sinds twee dagen de blije bezitter van een Audi A2 1.4 benzine uit 2002!

43 jaar oud, woonachtig in Zutphen en was ivm een nieuwe baan en inleveren van de leaseauto specifiek op zoek naar een Audi A2. Dit ivm een mobiliteitsbudget en daarmee zo gunstig mogelijk uit willen komen met de zakelijke kilometers.

Was van plan er zelf eentje uit Duitsland te halen omdat ik perse een vijfzitter wilde hebben, cruise control en een trekhaak waren ook een must maar die wilde ik er zelf onder gaan bouwen. Was dus al een tijdje aan het rondkijken en had geen haast maar ineens stond er afgelopen zaterdag een grijze met alle wensen te koop in Purmerend. Tegen een goede prijs dus die afgelopen dinsdag maar direct opgehaald.

Doe zelf alle onderhoud en heb er redelijk kijk op en de proefrit was helemaal oké. Helaas direct op de terugweg tegen een hele langzame ruitenwisser aangelopen en een abs storing die begon te piepen.

Heb de ruitenwisser motor al helemaal uit elkaar gehad, schoongemaakt en ingevet en die loopt weer lekker soepel! De abs storing ook al uitgelezen en ik gok op de rempedaal sensor. Snel even een beurtje geven en dan lekker rijden met het bakkie.

Auto is in 2014 ingevoerd en alles lijkt verder te kloppen. Net het eerste model met BBY motor van mei 2002. Blauwe stoffen bekleding, niet heel vaak tegengekomen :)

Als de bandjes versleten zijn maar even een setje scoren op lichtmetalen velgen. Dat maakt 'm net af.

232.123 km gelopen en echt in hele nette staat.

Verder een even oude Volvo XC70 om lekker met de hele familie in de cruisen. Zelf het onderhoud doen is mijn hobby!

Heb al veel gehad aan het forum en zal er vast nog veel op vinden.

Grt. Frank
Bijlagen
IMG_20210629_213714.jpg
IMG_20210629_213714.jpg (2.31 MiB) 1237 keer bekeken
Gebruikersavatar
toutdroit
Audi A2 clublid
Berichten: 462
Lid geworden op: 08 okt 2020, 12:59
Locatie: Utrecht
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

30 jun 2021, 22:35 2 x

Hartelijk welkom op dit (buiten de A2) zeer diverse forum:
technische kennis niveau:
van +1 (kan de A2 zelfstandig openen)
tot +100 (kan duits lezen en heeft ons eigenlijk helemaal niet nodig):

Veel lees- en deel plezier :blush:
In Nederland: Audi A2 BBY 2005; heel erg sprintblauw
In Gabon: Musso sports 4x4 2006; Korando 4x4 2005
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

01 jul 2021, 11:57 1 x

Hoi en welkom!

Dat je maar veel plezier aan je aluminium wagen en dit forum mag beleven. :)
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

01 jul 2021, 15:08 1 x

Hallo Duckman,

Ik dacht weer een Gele CS erbij, maar grijze eend?
De 5 zitters zijn erg schaars, na ritje met 5 volwassenen weet ik waarom.
De gordels erin krijgen als midden zit en arm ruimte, Ik noem deze 2 +3 Kids versie.

Goed dat je veel zelf kan, vaak is het zoeken en vele garages denken na vele Pol wo en Fabia gehad te hebben alles te weten.
De A2 heeft afwijkende grappen.
Heb je al achterin gekeken?
Een Accu met ?? 02 erop die nog origineel is komt wel vaker voor!
Of een merkloze die na 3 jaren totaal op is.
Neem een Varta E11 of zwaardere....en geen andere zooi.
Ook kan het zijn dat de storingen er niet zijn, dus meet die eerst even door.

Vele erkende Bovag garages die voor duizenden euro's herstelden en vervangen alles,
en dan verkopen ze voor Export, ik zag alles en de oude Accu die nog perfect start was maar 25% van ooit....
Net als iemand met problemen met de Massa punten,
die geven wel vaker allerlei storingen bij uitlezen, dat erg duur is.... maar gewoon deze oorzaak heeft.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Duckman
Audi A2 clublid
Berichten: 294
Lid geworden op: 25 jun 2021, 12:53
Locatie: Zutphen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

01 jul 2021, 16:15 1 x

De vijfzitter is idd voor nu nog kleine(re) kinderen, maar als we met zijn vijven weggaan pakken we gewoon de Volvo hoor. Maar mocht die er onverhoopt toch een keer mee ophouden dan kunnen we de A2 als back up gebruiken met 5 personen. Dat was meer de gedachte waarom ik een vijfzitter wilde hebben.

De accu heb ik gechecked, is al een ander after market exemplaar. Kan niet zien hoe oud deze is.

Kreeg als foutmelding op de ABS:
1 Fault Found
01435 - Brake Pressure Sensor 1 (G201)
008 - Implausible Signal - Intermittent

Daar gaan we even mee aan de slag en oplossen. Kan de auto ook zelf uitlezen dus dat is ook wel weer makkelijk.

Verder flink wennen aan de koppeling die je toch wel erg hoog op moet laten komen. Maar dat schijnt een dingetje te zijn las ik al.

Olie peilen is zoals op het forum genoemd idd een lastige klus. Snel maar de olie verversen, dan weet ik tenminste hoeveel er in zit. Spullen zijn besteld!
Plaats reactie