Dag mensen,
Ik ben Maxxy, kom uit omg Emmen, en heb sinds 5 maanden een A2 3L, die nog geen maand vol heeft gehouden zonder week(en) bij de garage te staan.
Bij aankoop zou er vanalles aangedaan en gecontroleerd zijn bij een specialist, maar dit bleek achteraf niet het geval.
Dus ben hier voor hulp en tips omtrend dit bijzondere autotje
Problemen gehad en opgelost:
- gebroken veer lv
- wiellager rv
- remschijven
- acumulator stuk
- basis instellingen
- stroomstoringen
Problemen die nog steeds spelen na weken garage en "specialisten":
- lek schakelsysteem
Gezien de kosten die er steeds in moeten, en het niet kunnen missen van een automaatje voor de vrouw, zijn we echt opzoek naar iemand die onze auto kan fixxen zodat deze zsm weer weg kan ivm grotere auto.
(Of iemand hier moet er belang bij hebben )
Maxxy met z'n olieboot
Denk niet dat je goedkoop uit bent met deze auto's ze zijn al zo oud en problematisch zoals je merkt.
Is jou bak al een gereviseerd dat soort dingen is je riem al eens gebeurd compleet wel te verstaan enz enz enz.
als ik jou was zou ik eerst een goed in beeld brengen of laten brengen wat jou te verwachte kosten zijn of worden voordat je er maar geld in blijft pompen.
Is jou bak al een gereviseerd dat soort dingen is je riem al eens gebeurd compleet wel te verstaan enz enz enz.
als ik jou was zou ik eerst een goed in beeld brengen of laten brengen wat jou te verwachte kosten zijn of worden voordat je er maar geld in blijft pompen.
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Berichten: 2538
- Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
- Locatie: Valkenswaard
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Gebroken veren komen meer voor - bij de laatste APK vond de keurmeester bij mij RV en LA een halve winding afgebroken. Dat gebeurt na een jaar of 20...
Remschijven kun je bekijken: als er een randje aan de buitenkant zit van 1 mm hoog, dan ben je aan de beurt. Dat is normaal (wellicht achterstallig) onderhoud. Hetzelfde geldt voor wiellagers - die slijten...
Het schakelmechanisme van de 3L is bekend (berucht) om zijn gevoeligheid voor regelmatig onderhoud (o.a. basisinstellingen). Dat blijft een zorgenkindje van deze auto.
Een lek in het schakelsysteem moet op te lossen zijn en als je daarna weer een jaar verder kunt, lijkt me dat de voor de hand liggende weg.
Voor meer betrouwbaarheid had je wellicht beter een 75 pk dieseltje kunnen kiezen, maar nu je deze hebt en al het een en ander erin hebt geรฏnvesteerd om hem op te knappen, zou ik de laatste hobbel ook pakken.
Remschijven kun je bekijken: als er een randje aan de buitenkant zit van 1 mm hoog, dan ben je aan de beurt. Dat is normaal (wellicht achterstallig) onderhoud. Hetzelfde geldt voor wiellagers - die slijten...
Het schakelmechanisme van de 3L is bekend (berucht) om zijn gevoeligheid voor regelmatig onderhoud (o.a. basisinstellingen). Dat blijft een zorgenkindje van deze auto.
Een lek in het schakelsysteem moet op te lossen zijn en als je daarna weer een jaar verder kunt, lijkt me dat de voor de hand liggende weg.
Voor meer betrouwbaarheid had je wellicht beter een 75 pk dieseltje kunnen kiezen, maar nu je deze hebt en al het een en ander erin hebt geรฏnvesteerd om hem op te knappen, zou ik de laatste hobbel ook pakken.
Ja het blijven oude auto's helaas.
Had gevraagd hem na te kijken laatst, was verder niks te zien en moest goed zijn. Terug bij huis de volgende dag, weer mis. En krijg de beste man niet meer te pakken..
Bij aankoop was al het grote en bijzondere onderhoud al gedaan volgens de woorden en papieren. Maar langzamerhand komen we er dus achter dat hier maar weinig van klopt...
Nu dus echt opzoek naar iemand (hopelijk op redelijke afstand) die er naar kan kijken, en een vonnis kan opmaken
Dus mochten jullie iemand weten in de zuidoost hoek van Drenthe/Groningen hoor ik het graag
Had gevraagd hem na te kijken laatst, was verder niks te zien en moest goed zijn. Terug bij huis de volgende dag, weer mis. En krijg de beste man niet meer te pakken..
Bij aankoop was al het grote en bijzondere onderhoud al gedaan volgens de woorden en papieren. Maar langzamerhand komen we er dus achter dat hier maar weinig van klopt...
Nu dus echt opzoek naar iemand (hopelijk op redelijke afstand) die er naar kan kijken, en een vonnis kan opmaken
Dus mochten jullie iemand weten in de zuidoost hoek van Drenthe/Groningen hoor ik het graag
- eekhoorntje
- Berichten: 3332
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Duitsland
- Motortype: A2 met motorombouw
Jammer!
Als je hier Eind November had geroepen, dan kreeg je een Automaat die wel betrouwbaar is en had je minder kosten gehad.
In geheel NL zijn er maar 3 garage's die 3L ervaring hebben, Heerhugowaard, Waalwijk of Dieverbrug.
Van de ooit ruim 170.000 geleverde is iets meer dan 6000 een 3L dus Dealers hebben ook nauwelijks ervaring, VAG specialisten hebben het wel eens gehoord, maar die Bak en afwijkende zaken?
Voor de koop keuren en nu zit je met miskoop die nog veel meer kosten gaat als je pech hebt.
Ga naar een van onze specialisten en waar kocht je deze?
Ik heb vermoedens en hoop fout te zitten.
Ik had je graag hier een ander welkom gegeven.
Tot later?
http://www.jbautoservice.nl/
Is dit snelle service?
Als je hier Eind November had geroepen, dan kreeg je een Automaat die wel betrouwbaar is en had je minder kosten gehad.
In geheel NL zijn er maar 3 garage's die 3L ervaring hebben, Heerhugowaard, Waalwijk of Dieverbrug.
Van de ooit ruim 170.000 geleverde is iets meer dan 6000 een 3L dus Dealers hebben ook nauwelijks ervaring, VAG specialisten hebben het wel eens gehoord, maar die Bak en afwijkende zaken?
Voor de koop keuren en nu zit je met miskoop die nog veel meer kosten gaat als je pech hebt.
Ga naar een van onze specialisten en waar kocht je deze?
Ik heb vermoedens en hoop fout te zitten.
Ik had je graag hier een ander welkom gegeven.
Tot later?
http://www.jbautoservice.nl/
Is dit snelle service?
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6174
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Welkom met jouw alu olieboot! Hoop dat die bijnaam snel vergeten kan worden.
Is onze hoofdsponsor geen goed adres voor je? Dat is JB Autoservice in Dieverbrug. Die weet vast wel raad met jouw 3L. Of niet @jos_br?
Is onze hoofdsponsor geen goed adres voor je? Dat is JB Autoservice in Dieverbrug. Die weet vast wel raad met jouw 3L. Of niet @jos_br?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Ik kwam net inderdaad hun tegen tussen de specialisten hier. Morgen even belletje doen en overleggen wat wijsheid is, gezien de auto nu niet kan rijden (geen hydrauliek).
En als ik hem vul niet weet hoe en wanneer hij alles er weer uit gooit.
In ieder geval alvast bedankt voor de reacties allemaal!
En als ik hem vul niet weet hoe en wanneer hij alles er weer uit gooit.
In ieder geval alvast bedankt voor de reacties allemaal!