Voorstellen: Chris

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

07 jan 2021, 19:31 0 x

Ziet er knap uit hoor. Interessant om te lezen en te zien dat de motip zo goed blend met de rest van het interieur.
Gril en mistlampen geven hem ook een frissere blik. Als je DRL overweegt dan kan je nog de optie nemen om de mistlampen als drl te schakelen op de lichtschakelaar. De stekker waar je de lichtschakelaar op aansluit kan je pin 3 met pin 8 doorverbinden. Dan gaan de mistlampen aan bij contact en uit bij contact uit of inschakelen dimlicht. Dit staat los van mistlampfunctie icm dimlicht. Velen zijn je al voor gegaan.
Je moet wel alleen een stekkertje hebben, want pin 3 is niet standaard bedraad.

Succes en we blijven de vorderingen volgen.
A2 ATL | PTW | Advance | Style | Bilstein S-line | OSS | APS | Afn TRHK | MFL | BT FSE | Full LED front + sensor | Courtsey lights | ColorFIS | Footwell lights | LED mirror | audio upgrades | 288/41mm Polo GTI brakes | S-line 17” | A1 armsteun
Gebruikersavatar
chrisgroot
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 dec 2020, 23:39
Locatie: Midden-Drenthe
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

07 jan 2021, 20:06 0 x

DED@2 schreef:
07 jan 2021, 19:31
Ziet er knap uit hoor. Interessant om te lezen en te zien dat de motip zo goed blend met de rest van het interieur.
Gril en mistlampen geven hem ook een frissere blik. Als je DRL overweegt dan kan je nog de optie nemen om de mistlampen als drl te schakelen op de lichtschakelaar. De stekker waar je de lichtschakelaar op aansluit kan je pin 3 met pin 8 doorverbinden. Dan gaan de mistlampen aan bij contact en uit bij contact uit of inschakelen dimlicht. Dit staat los van mistlampfunctie icm dimlicht. Velen zijn je al voor gegaan.
Je moet wel alleen een stekkertje hebben, want pin 3 is niet standaard bedraad.

Succes en we blijven de vorderingen volgen.
Ok dat is wel een mooie optie. Ik zal mij er eens in verdiepen. Dus 8 met 3 verbinden en dan vanuit 3 de lampen voeden? Of is dat iets te simpel samengevat? :P

En branden ze dan volle bak of in een gedimde vorm? Dat zou echt een ideale oplossing zijn. Als mistlampen zouden we ze toch niet gebruiken, maar als drl zou het top zijn 👌
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

07 jan 2021, 20:42 1 x

Het is nog makkelijker. Je moet eerst de mistlampen correct aangesloten hebben op de stekker. Dus kabelboompje trekken van beide mistlampen naar de stekker.
Vervolgens pin mét stukje draad in bezetting 3 van de stekker plaatsen en
Daarna het stukje draad met het signaaldraad van de zojuist aangesloten mistlampen in bezetting 8 van de stekker verbinden. That's it.

Ze branden voor zover ik weet gewoon op vol vermogen. Met de nieuwe richtlijnen apk moeten ze toch naar beneden bij gesteld worden waarschijnlijk, dus je verblind niemand en bent wel beter zichtbaar. Ze worden uitgeschakeld zodra je het dimlicht aanzet. Ze branden nog wel mee op stand stadslicht. Nooit problemen mee gehad onderweg en met de apk.
A2 ATL | PTW | Advance | Style | Bilstein S-line | OSS | APS | Afn TRHK | MFL | BT FSE | Full LED front + sensor | Courtsey lights | ColorFIS | Footwell lights | LED mirror | audio upgrades | 288/41mm Polo GTI brakes | S-line 17” | A1 armsteun
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

07 jan 2021, 21:44 1 x

Jij houdt van doorpakken, geen half werk! Ziet er weer knap uit, benieuwd naar het resultaat op langere termijn.

Heb je de delen nog voorbehandeld ivm softlack? Dat is te verwijderen, maar een flinke klus.

De nieuwe grille en mistlampen geven de auto gelijk een frissere uitstraling. Hier nog een HowTo waar het schakelen van de mistlampen als DRL ook is beschreven.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
chrisgroot
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 dec 2020, 23:39
Locatie: Midden-Drenthe
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

07 jan 2021, 23:14 0 x

DED@2 schreef:
07 jan 2021, 20:42
Het is nog makkelijker. Je moet eerst de mistlampen correct aangesloten hebben op de stekker. Dus kabelboompje trekken van beide mistlampen naar de stekker.
Vervolgens pin mét stukje draad in bezetting 3 van de stekker plaatsen en
Daarna het stukje draad met het signaaldraad van de zojuist aangesloten mistlampen in bezetting 8 van de stekker verbinden. That's it.

Ze branden voor zover ik weet gewoon op vol vermogen. Met de nieuwe richtlijnen apk moeten ze toch naar beneden bij gesteld worden waarschijnlijk, dus je verblind niemand en bent wel beter zichtbaar. Ze worden uitgeschakeld zodra je het dimlicht aanzet. Ze branden nog wel mee op stand stadslicht. Nooit problemen mee gehad onderweg en met de apk.
Ok dat klinkt simpel. Zonder plaatjes is het even aanspraak maken op mijn inbeeldingsvermogen :joy:.

3 dus een kort stukje draad welke ik samen pak met de signaal/plus draad van de mistlampen en die op 8 zetten.

Bovenstaande how to heeft geen plaatjes meer, maar het lijkt mij inderdaad niet te lastig.
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

07 jan 2021, 23:21 1 x

Klopt als een bus👍!
A2 ATL | PTW | Advance | Style | Bilstein S-line | OSS | APS | Afn TRHK | MFL | BT FSE | Full LED front + sensor | Courtsey lights | ColorFIS | Footwell lights | LED mirror | audio upgrades | 288/41mm Polo GTI brakes | S-line 17” | A1 armsteun
Gebruikersavatar
chrisgroot
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 dec 2020, 23:39
Locatie: Midden-Drenthe
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

07 jan 2021, 23:47 1 x

HansJan schreef:
07 jan 2021, 21:44
Jij houdt van doorpakken, geen half werk! Ziet er weer knap uit, benieuwd naar het resultaat op langere termijn.

Heb je de delen nog voorbehandeld ivm softlack? Dat is te verwijderen, maar een flinke klus.

De nieuwe grille en mistlampen geven de auto gelijk een frissere uitstraling. Hier nog een HowTo waar het schakelen van de mistlampen als DRL ook is beschreven.
Het is een hobby ;). Elk vrij uurtje gaat wel op aan auto’s, techniek, inlezen, nieuwe dingen leren en zelf toepassen. Het houd je scherp en uitgedaagd :).

De soft lack heb ik met alcohol zo veel mogelijk afgenomen, tot het bij gewoon poetsen niet meer af gaf op een doek. Daarna nog afnemen met ammoniak en laten drogen. De delen die niet in kleur waren heb ik eerst in de primer gespoten, zwarte matte lak en daarna de Motip. Als het zou krassen, dan komt er geen lichte kleur onder weg. De originele soul black delen heb ik direct met Motip gespoten. Sprayplast is net als plastidip makkelijk hechtend op schone ondergronden.
Gebruikersavatar
chrisgroot
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 dec 2020, 23:39
Locatie: Midden-Drenthe
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

08 jan 2021, 11:46 0 x

@DED@2 ik heb even een kleine ‘test opstelling’ gemaakt met een W5W lampje. De nieuwe kabel zit met een mini lock op positie 3.

Positie 3 geeft inderdaad 12v bij lampen uit en niks bij stadslicht/dimlicht aan. Mijn auto heeft geen schakelaar voor mistlampen.

Waarom moet ik nog door lussen op pin 8 als ik de reguliere mistlamp functie niet kan gebruiken? En als ik dat wel doe, kan ik dan een schakelaar met mistlamp functie kopen en hem dan wel als reguliere mistlampen schakelen?
Bijlagen
F5540209-6E87-4CEC-8E8E-35654B026FA8.jpeg
F5540209-6E87-4CEC-8E8E-35654B026FA8.jpeg (3.21 MiB) 1984 keer bekeken
63D80947-5AFF-4C25-8A5C-01417325FA14.jpeg
63D80947-5AFF-4C25-8A5C-01417325FA14.jpeg (2.88 MiB) 1984 keer bekeken
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

08 jan 2021, 12:43 1 x

Je hoeft hem niet door te lussen, de mistlamp sluit je rechtstreeks aan op pin 3. Dan werkt het als DRL met als enige 'nadeel' dat deze uitgaat zodra stads/dimlicht wordt ingeschakeld. Maar dat was in het geval van de schakelaar met mistlampen identiek geweest.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
jaapje
Audi A2 clublid
Berichten: 1142
Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
Locatie: Zutphen
Motortype: (nog) geen Audi A2

08 jan 2021, 14:24 0 x

Het lijkt of met deze schakeling van de DRL de achterlichten niet mee aangezet worden. Dat lijkt me wel wenselijk . ( viaducten en tunnels)
Als ik me niet vergis is het tegenwoordig ook verplicht.
Plaats reactie