Voorstellen

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cowboydennis
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2020, 13:41
Locatie: Maasgouw
Motortype: (nog) geen Audi A2

05 dec 2020, 14:12 1 x

Hoi,.. even voorstellen.

Dennis. 43 uit Limburg. Rij zelf een Twingo als daily driver. (99’er). Was op zoek naar een recente Twingo voor de vrouw als vervanging van de Picasso op LPG (zeg maar niks.) :D

Ouwe liefde roest niet. Mijn Audi 100 was de beste van alles die ik gereden heb. Schnappie (Groen, plat en lang)

Vrouw vind de twingo 2 te klein met de 2 kids.

Kwam de tip van een Audi A2 tegen op internet. Ik werd meteen warm van binnen. Ooit al eens naar gekeken vroeger. Nu dus serieus aan het oriënteren op een benzine A2. Heb alleen wat moeite met het ouwe bouwjaar. Voor hetzelfde geld van een 2003/2004 Audi A2 koop/importeer je een ook 2011/2012 Twingo.

Maar ja die A2 heeft gewoon iets. (Net als de Saab’s en de Volvo’s maar die zijn te zwaar en te duur in gebruik.)

Ben een redelijke sleutelaar. Amateur maar begin overal aan. Hebben naast de twingo en de sloop rijpe picasso nog een ouwe Mercedes 608D (ex brandweer) camper.

In het verleden actief lid van TDIclub. Had een golf 4 90pk ALH met andere verstuivers, vr6 vast vliegwiel, en nog wat dingen, chip van johan, Alpine audio. Ze hebben hem gejat toen die klaar was. :cry Veel met vagcom gekloot toendertijd.

Maak ik me terecht zorgen om het bouwjaar van een A2? Ben bang voor een ‘never ending story’ of zoals de duitser zegt een ‘ruckstau’ aan onderhoud.

Hebben hier ruime ervaring met importeren uit Duitsland maar zag dat er qua prijzen in ieder geval weinig verschil is.

Groeten dennis.
Gebruikersavatar
Spits
Berichten: 707
Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
Locatie: Rotterdam
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

08 dec 2020, 09:24 0 x

Welkom Dennis!

Een 2011/2012 Twingo is leuk...... Maar een A2 is toch iets meer dan een boodschappen auto 😉.

Lees je goed in op de verschillende afdelingen hier en kijk ook even op de buitenlandse fora, ook heel veel info te vinden!

Aloha.
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

08 dec 2020, 11:52 0 x

Een Audi A2 is 15 tot 20 jaar oud - of je je daarover zorgen wilt maken, weet je zelf het beste. Wij (de A2-rijders hier) doen dat dus niet :mrgreen:

Als je voor elk wissewasje naar een garage moet, omdat je niet zo handig bent en/of onvoldoende vrijetijd hebt, zou ik een 15 jaar oude auto niet aanbevelen.

Maar je openingspost suggereert dat je wel het een ander aandurft en dan kun je nog heel lang plezier hebben van een A2. Veel langer dan van een andere auto van dezelfde leeftijd die onvermijdelijk wegrot...

De carrosserie van plastic en aluminium heeft het eeuwige leven. In het onderstel zit wel wat ijzer dat kan roesten (de draagarmen voor worden recent nogal eens genoemd).

De 1390 cc benzinemotortjes zijn oerdegelijk, draaien met enig onderhoud probleemloos 300.000 km. Deze motor is later door VAG voorzien van distributieketting (wij hebben nog gewoon een riem), Turbo en Stratified Injection (1.4 TSI 122 pk). De 1.6 was ongeveer de eerste FSI en toont zich wat gevoeliger voor onderhoud dan de 1.4.
De diesels zijn zelfs nog robuuster, maar staan de laatste jaren in een kwaad daglicht (en dat terwijl de 1.2 TDI een tijdje vrijgesteld was van wegenbelasting omdat ie zo schoon was en nog steeds is). Kijk eens bij de km-standen van de forummers (viewtopic.php?f=7&t=1154&start=610)
Onderdelen zijn ruim voorhanden.

De elektronica is redelijk betrouwbaar mits de accuspanning niet te veel inzakt. Dat laatste wil wel voorkomen omdat veel A2's nog rondrijden met de eerste (!) accu. De comfort module (centrale vergrendeling en elektrische ramen) wil wel eens opspelen. Lees met VCDS een A2 uit en je vindt ongetwijfeld wat meldingen...
Gebruikersavatar
Veertienmeizeventien
Audi A2 clublid
Berichten: 594
Lid geworden op: 06 mei 2018, 17:49
Locatie: Muiden
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

10 dec 2020, 20:04 0 x

welkom!
betutteling is zinloos; passie is Goud
Plaats reactie