Even voorstellen

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Max
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 mei 2020, 21:38
Locatie: Heiloo
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

29 jul 2020, 21:23 1 x

Hoi,

Ik ben Max, 19 jaar, uit Heiloo.
Na 2 x een Fiat Seicento, 1x een Ford Puma, was ik de roest meer dan zat en heb een duurzame Audi A-2 gekocht.
Grappig model, praktisch, ruim en vooral de aluminium carrosserie. Zijn tijd ver vooruit.
Geen angst meer voor roest in ieder geval.
Een 1.4 benzine van 2002.

Zelf opknappen (leek wel een tabakswinkel :rolleyes: ) leuke dingen van de sloop zoals S-line stuur en schakelpook.
Schakelaars vervangen (wit geworden) , deurdranger, kentekenplaatverlichting. En zelf gedaan , ga het leuk vinden.
Grote projecten komen er aan zoals distributie en koppeling en het is me nog niet gelukt om een juiste monteur / garage te vinden.
Gelukkig biedt Peter uitkomst. Bedankt voor de tips.

Tot zover mijn voorstelrondje

Groet
Max Schellevis
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

29 jul 2020, 23:06 1 x

Hartelijk Welkom en om meteen even een grap te vertellen.....

Hoe roestvrij zijn de remtrommels achter!

Net als de schroefjes van de nummerplaat verlichting door de meeste hier door RVS vervangen zijn...
als je niet doet is het soms uitboren als het lampje sneuvelde....

En mijn 3e roest puntje... heb originele brochure en die nietjes... :mrgreen:

Ja, bijna roestvrij en ik ben dan ook 't forum lid hier met een "Roest Bruin gekleurde lak"
Maar dat Anti roest verhaal, werd de verkopers die dat standaard verhaal hielden een beetje zat na meer dan 5 jaren A2 en nu 14 stuks in mijn familie die het ook leuk vonden....

Het enige dat ik echt nu mis zijn de nadelen.... vooral de voeten en hoofdruimte achterin... vele luxe duurdere hebben minder ruimte! Weer niets te klagen...
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Caspeer
Berichten: 113
Lid geworden op: 20 dec 2019, 18:20
Locatie: Lelystad
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

31 jul 2020, 10:39 1 x

Hey Max,

Welkom hier! Met dezelfde overwegingen als jij ben ik bij een A2 uitgekomen. Van de Golf Mk3 roestten de wielkasten weg en bij de A2 gebeurt dat niet.
Leuk dat je veel zelf wilt doen. Dan heb je het meeste plezier en voldoening van de "upgrades". Mocht je van de rookgeur af willen dan werkt een ozon generator daar goed voor (eventueel beschikbaar).
Volgens mij rijden er niet veel 19-jarigen in een A2, dus ontzettend leuk dat je je hebt aangemeld op het forum. Dan ben ik in ieder geval niet de enige (was ik dat?).
Foto's van je bolide worden altijd op prijs gesteld!
Gebruikersavatar
ArcSissy
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 649
Lid geworden op: 05 feb 2018, 10:43
Locatie: s-Gravenhage
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

31 jul 2020, 13:23 1 x

Hoi @Max,
Welkom op dit leuke en zeer bruikbare forum. Zoals @Caspeer al zei ... leuk dat ook jij bijdraagt aan een verjonging van de A2 rijders. Doe hier alle info op die je denkt nodig te hebben om jouw bolide naar jouw zin te maken!
Veel veilig km’s toegewenst en wellicht komen we elkaar eens tegen op een van de meetings.

Groet,
ArcSissy
Einzigartigen Schwarz Ausgabe
Gebruikersavatar
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 1135
Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
Locatie: Almere
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

02 aug 2020, 13:36 1 x

Hoi Max,

Welkom op het forum. Leuk dat je zo enthousiast bent en voortvarend met jouw Alu kogel onderhanden nemen. Je zal hier zoals voorgangers al zeiden een schat aan informatie kunnen vinden.

Veel veilige en mooie kilometers toegewenst.
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Plaats reactie