hallo allemaal

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jacobu
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mei 2020, 12:43
Locatie: Hoogezand-Sappemeer
Motortype: Weet ik niet

17 mei 2020, 16:40 1 x

dag allemaal. wie ben ik, jacob uit sappemeer. 63 jaar .vorig jaar heb ik een audi a2 bouwjaar 2002 75 pk en met panoramadak gekocht.
wat een ellende gehad en nog steeds. dankzij deze audi site heb ik de massa punten 6 en 9 gereinigd en ook bij de startmotor en dynamo gereinigd. nu zijn alle lampjes toeters en bellen verleden tijd,(gelukkig pffff) . vanwege de storingen auto geschorst in november 2019, in voorjaar wilde hem repareren. ik deed de deur open.DE GEHELE INTERIEUR ALLEMAAL SCHIMMEL. dashbord stoelen gordels en nog veel meer schimmel schimmel en nog eens schimmel. ik kreeg tranen in mijn ogen. dus ik denk waterpoorten van panoramadak verstop en bedieninging panoramadak fuctioneert niet meer. inmiddels heb ik schimmel verwijdert met 5 liter schoonmaakazijn puur overal kletsnat op gespoten 20 min inlaten werken en toen met groene zeep en water alles kletsnat gemaakt en met waterstofzuiger alles opzuigen. ik moet zeggen resultaat valt mij niet tegen. nu moet panoramadak gerepareerd worden en lekkage verhelpen.
IK HEB EEN VRAAG: de rugleuning van de lichtbruine leren stoel kan ik alleen met draaiknop naar beneden draaien. wie weet een manier dat ik met een hendel direct de rugleuning plat kan gooien.mijn vrouw en ik willen in auto slapen tijdens onze tochten. maximale maat om te slapen 1.30 bij 1.80 mtr als achterbanken zijn verwijderd . zo dit was mijn vorstellen aan jullie allemaal en tevens ook een vraag. ik zie graag reactie tegemoet. groet van jacob en dana mijn lieve schat.
Gebruikersavatar
Johan 3L
Berichten: 1203
Lid geworden op: 21 aug 2011, 23:26

17 mei 2020, 19:24 0 x

Er is geen hendel om je rugleuning plat te gooien.
Dat wordt toch echt draaien
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

17 mei 2020, 19:25 0 x

Welkom,

Dat een auto in hele winter vochtig werd, bekend probleem van meerdere die te koop stonden.

Een goed gesloten dak zou nooit lekken, en tijdig doorprikken is klein klusje als die nog open ging.
Daar zit gelijk het probleem dus.

Verder kenteken pasje op achterkant na B2 staat BBY of AUA.

Verder is et lezen een vraag stellen vaak, sommige storingen, vooral na lang stil staan zijn er niet maar worden door de boordcomputer wel gemeld wegens lege accu.

Kocht auto met vele storingen volgens de garage, hij bood aan voor onderdelen en ik had er erg weinig nodig na 4x resetten....
Nu open zetten en goed laten drogen....

En hoewel er na 20 jaren veel problemen komen, ze kunnen op de roestige remtrommels achter na erg lang mee....
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
jacobu
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mei 2020, 12:43
Locatie: Hoogezand-Sappemeer
Motortype: Weet ik niet

17 mei 2020, 22:32 0 x

aan johan 3l
dat is pech voor mij ,dat word sleutelen en systeem veranderen om rugleuning in 1 x plat te krijgen.als het mij lukt dan geef ik een reaktie.
Gebruikersavatar
jacobu
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mei 2020, 12:43
Locatie: Hoogezand-Sappemeer
Motortype: Weet ik niet

17 mei 2020, 22:44 1 x

aan eekhoorntje. als een auto vochtig in de winter of beslagen ramen heeft, dan lekt ie ergens . en dat aksepteer ik niet van een audi. dat word zoeken en uitproberen voor mij waar de lek zit.

bedankt dat je aangeeft waar ik BBY of AUA kan vinden.. ik had geen idee wat het betekent en waar ik die info kon vinden. zal het morgen ff invoeren dan is het ook duidelijk voor anderen.

na 20 jaar hoort een auto nog net zo lekker te draaien als een nieuwe. mits redelijk tot goed onderhouden. bij oudere auto,s is roest vaak een probleem. bij audi heet dat anders ( oxidatie) gaan lampjes branden en belletjes rinkelen lol hahahahaha

idd eekhoorn een dak hoort goed gesloten te zijn dat word deze week mijn klus.en een zorgen voor een goede waterafvoer.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

18 mei 2020, 07:09 0 x

De Airco?

Ja, als de afvoer van de kachel verstopt zit kan ook nog, fijn geworden blaadjes en kijk eens in
het filter van de airco, er zijn dus meer mogelijkheden bij achterstallig onderhoud.
Dit filter is te vinden onder plastic strip naast dashboard kastje....

En kijk ook eens in de voetenruimte voor, naast elektronica zit daar soms ook hele plons water,
stoel naar achteren en haal tapijt eens weg.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

18 mei 2020, 13:48 1 x

Welkom op dit forum!
En ja, een OSS kan problemen geven - daarover is hier al veel geschreven. Niet open gaan maar wel lekken is en aardige uitdaging.
Check ook de accubak op het waterniveau!

Voorstoelen plat (al of niet met hendel) om een bed te maken, zou ik eerst maar eens goed opmeten. De voorstoel kan niet ver genoeg naar voren om de rugleuning van de voorstoel te laten aansluiten op de (omgeklapte) rugleuning van de achterstoel (uiteraard alle hoofdsteunen verwijderd). Dus de rail waarin de voorstoel schuift moet ca 20 cm verlengd worden aan de voorkant en dan heb je nog het probleem van de breder wordende middenconsole...

Slapen tijdens vakantie met de A2 kan prima in een tent (evt. een daktent op de dakdragers), een vouwwagen of een kleine caravan (of een compleet leeggehaalde A2 zoals enige tijd terug in D werd aangeboden). In de A2 slapen zou ik vergeten.
Gebruikersavatar
jacobu
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mei 2020, 12:43
Locatie: Hoogezand-Sappemeer
Motortype: Weet ik niet

18 mei 2020, 19:02 1 x

eekhoorntje
ik kan niets vinden op kentekenbewijs omtrent BBY of AUA
wat ik wel vind:
voertuigidentificatinummer: E WAUZZZ 8 enz.........
merk: D.1 audi
voertuigcategorie: J M1/AB
type: D2 8Z
kan jij mij vertellen wat ik kan invullen?

kan zijn dat deze audi iets luxer is dan anderen
helaas ik heb geen televisie ontvangst meer, omdat het nu digitaal is en vroeger niet
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

18 mei 2020, 19:20 0 x

Je kunt ook gewoon onder de motorkap kijken: een AUA-motor heeft een centrale bobine en gewone bougiekabels naar de bougies en een BBY-motor heeft "penbobines", een kleine bobine per bougie (het zwarte blokje boven elke bougie).
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

19 mei 2020, 10:05 0 x

En onder de D2: 8Z staat een regel...

Met in midden de letters AUA of BBY!
1 regel lager dus en vergeet de eerste en achterste maar....

En ik heb een verrotte stoel gesloopt, was uitgezakte met ruim 650.000 km ervaring en die ombouwen, dan heb je Skoda Fabia stoel delen nodig, en die verstelde erg grof en met handel.
Het kan wel maar heel veel werk en Beige Leder en Open Sky, heeft mijn EekHoorn ook!

En Peter Maathuis, Achterbank thuis laten en dan gaat het wel plat!
Beetje korter en een kussen op Hoofdsteun plek gaat het wel.
Heb er een met LPG inbouw zonder achterbank en dubbele bodem voor meer laadruimte.
Speciaal omgebouwd voor DHL bezorgster.

Even off Topic, maar zonder achterbank en bevestiging wegboren en gordels ook omgekeurd tot 2 personen versie! Dan is deze LPG auto onder de 850 Kg dus geen LPG toeslag en extra voordelig,
kijk maar eens wat dat koste! Zelfs onze Benzine is dan duurdere!

Verder heeft Jacob een mooie grote schoonmaak klus en 2x dus herhalen haal je laatste schimmel weg, die wil graag terug komen is mijn ervaring, 2 of 3x is helaas pure noodzaak is mijn ervaring helaas!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Plaats reactie