Ron's voorsteltopic

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Gebruikersavatar
ronsdiecast
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 apr 2020, 15:32
Locatie: Kampen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

23 apr 2020, 16:24 5 x

Hallo allemaal,

Bezitter van een zilvergrijze 1.4 sinds 2 maanden.
Hiervoor reed ik een Skoda Octavia 2.0 maar omdat ik bedrijfsmatig ook een Caddy heb (sinds Augustus) mocht deze plaats maken voor wat anders.
Ik zocht wat leuks uit de VAG groep. Het gewicht en het verbruik sprak me wel aan.

Na wat rondkijken en een proefrit was ik om, het moest een A2 worden.
Het liefst met cruisecontrol en klimaatcontrole maar zonder panorama dak.
Toen ik deze vond met 121dkm en complete onderhoudshistorie maar zonder cruisecontrol was dat een klein gemis.
Helaas rondom wel wat plekjes maar geen grote deuken o.i.d..
De handelaar wilde wel inruilen en we spraken een bedrag af, de week erna heb ik hem opgehaald.

Ik lees al mee sinds ik de A2 een optie vond als "nieuwe" auto. Alles heeft me wel geholpen, dank daarvoor!

Toch zijn er wat dingetjes die me niet direct zijn opgevallen. De bestuurdersdeur zakt een klein beetje op het moment dat hij uit het slot komt en "kraakt".
Ook zitten er wat "bonkjes" is de voorophanging maar er is niks versleten of kapot bij inspectie op de brug.
Kleine dingetjes die ik wel graag wil oplossen.

Op dit moment zitten er "6-arm" velgen onder maar voor de zomer zoek ik eigenlijk een nette set "S-line, 9 spaaks".

Iets over mezelf: Ik werk bij een machinebouwer in de logistiek en heb een "schaalmodellen en hebbedingen" winkeltje. Voornamelijk op facebook en op de NAMAC beurs te vinden.
Ik heb al sinds mijn 15e jaar voornamelijk Volkswagens en ben op dit moment ook nog in het bezit van een Golf 1 GTI Pirelli uitvoering.
Ik ben nu 42 en heb een aardige waslijst aan auto's gehad.
Woon alleen maar heb wel 2 tiener dochters die regelmatig meerijden.

Foto van het interweb gejat :innocent:
Afbeelding
Met vriendelijke groeten, Ron.
Gebruikersavatar
4$$
Berichten: 513
Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:22
Locatie: Voerendaal
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

23 apr 2020, 21:13 1 x

Welkom hier en hopelijk veel veilige km met je A2.

Helaas ben ik niet heel erg technisch onderlegd dus kan je niet helpen met je probleempjes. De A2 is nooit standaard uitgerust geweest met cruise-control maar deze is nog heel erg goed in te bouwen. Kosten liggen veelal rond de €175.- Handige Harrie's(ik niet dus) hier doen het zelf en dan zijn de kosten ongeveer €75.- Je moet hiervoor wel eea laten activeren in VCDS.
Laatst gewijzigd door 4$$ op 23 apr 2020, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Audi A2 1.4 75PK(2001 AUA) | OSS black top | RNS-D navigation plus | Parc Distance Control | Cruise Control | BT | Mistlampen |
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

23 apr 2020, 21:14 2 x

Welkom Ron! Een mooie intro en een mooie A2 - van de foto zou ik trouwens geen zilver als kleur hebben bedacht, eerder lichtgroen metallic, maar dat zal het ochtendlicht wel zijn :D
Mistlampen (evt. om te bouwen naar dagrijverlichting) en 16" lichtmetaal staan de A2 altijd goed.

Gebonk in het vooronder is van de stabilisator die wat ruimte in de rubbers heeft. Ook de "droplinks", de verbindingsstangetjes van stabilisator naar fusee willen op den duur wel lawaai maken.
Geen cruise control is nooit een reden een mooie auto te laten staan - die is eenvoudig alsnog te plaatsen (zelf doen ca € 50, laten doen ca € 150).

Je vindt hier over alle onderwerpen voldoende informatie, hoewel het soms wat lastig zoeken is.

Veel plezierige en vooral veilige kilometers in je nieuwe aanwinst!
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

23 apr 2020, 21:18 1 x

Als de bonkjes alleen op hobbelige wegen en/of in bochten komen zijn het de stangetjes met 2 kogels versleten, bekend probleem dat niet duur is.

Verder veel leesplezier en gebruik het grijze vlak rechts boven met Zoek eens...
En als 1 versleten gelijk 2 vervangen....
Bijlagen
IMG_20200213_091956.jpg
IMG_20200213_091956.jpg (98.09 KiB) 3863 keer bekeken
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Veertienmeizeventien
Audi A2 clublid
Berichten: 594
Lid geworden op: 06 mei 2018, 17:49
Locatie: Muiden
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

23 apr 2020, 21:58 2 x

Wat een heerlijke voorstelronde! (voorbeeld voor iedereen).

Welkom, man!

Hopelijk heb je veel plezier van de A2 en van het forum!

Ook ik kan je niet helpen met de manketentjes, maar voor je het weet heb je voldoende adviezen.
betutteling is zinloos; passie is Goud
Gebruikersavatar
ronsdiecast
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 apr 2020, 15:32
Locatie: Kampen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

25 apr 2020, 14:27 0 x

Dankjewel voor de reacties!

Omtrent het gebonk vond ik een factuur van werk wat gedaan is om dit te voorkomen. Zag niet direct dat er wat vervangen is destijds maar als ik tijd heb zal ik overal eens een schroevendraaier tussen duwen om speling op te zoeken. Dank voor de tips, maakt het zoeken heel wat makkelijker ;)

Foto is van het interweb maar deze lijkt wel het meeste op wat er hier staat.
Is wel degelijk zilvergrijs. (ben nog niet thuis in de kleuren)

Fijn weekend!
Met vriendelijke groeten, Ron.
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

25 apr 2020, 15:11 1 x

ronsdiecast schreef:
23 apr 2020, 16:24
Hallo allemaal,

Bezitter van een zilvergrijze 1.4 sinds 2 maanden.

.....

Toch zijn er wat dingetjes die me niet direct zijn opgevallen. De bestuurdersdeur zakt een klein beetje op het moment dat hij uit het slot komt en "kraakt".
Ook zitten er wat "bonkjes" is de voorophanging maar er is niks versleten of kapot bij inspectie op de brug.
Kleine dingetjes die ik wel graag wil oplossen.

Op dit moment zitten er "6-arm" velgen onder maar voor de zomer zoek ik eigenlijk een nette set "S-line, 9 spaaks".

Iets over mezelf: Ik werk bij een machinebouwer in de logistiek en heb een "schaalmodellen en hebbedingen" winkeltje. Voornamelijk op facebook en op de NAMAC beurs te vinden.
Ik heb al sinds mijn 15e jaar voornamelijk Volkswagens en ben op dit moment ook nog in het bezit van een Golf 1 GTI Pirelli uitvoering.
Ik ben nu 42 en heb een aardige waslijst aan auto's gehad.
Woon alleen maar heb wel 2 tiener dochters die regelmatig meerijden.
Welkom op het forum en veel veilige km's met de A2 gewenst.

Het "hangen" van de deur herken ik niet zo, misschien opnieuw afstellen?

Misschien is er dit aan de hand: viewtopic.php?f=36&t=1838&p=79318&hilit ... ier#p79318

Het "kraken" of "knakken" van de deur bij open dicht doen des te meer, waarschijn een
deurvanger die aan zijn einde is gekomen. Zoek eens op "deurvanger" op het forum voor meer info.

Het gebonk van het onderstel herken ik ook wel een beetje, vooral bij drempels e.d. Ik heb het bij de kleine lichte winterwielen (12 kg/stuk) minder dan bij de zware zomerwielen (17kg/stuk).

Ben eigenlijk wel benieuwd naar foto's van de golf 1 gti, heb zelf een golf 2 gti 16V als hobbyauto. ;)
Gebruikersavatar
ronsdiecast
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 apr 2020, 15:32
Locatie: Kampen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

25 apr 2020, 15:47 0 x

Kijk eens, weer een tip waar ik iets aan heb ;) Dankjewel!

Foto's toevoegen heb ik nog niet uitgevonden helaas O:)
https://1drv.ms/u/s!AjxplaOvPTzGkadFyZ1 ... A?e=bkhd4G
Met vriendelijke groeten, Ron.
Gebruikersavatar
Veertienmeizeventien
Audi A2 clublid
Berichten: 594
Lid geworden op: 06 mei 2018, 17:49
Locatie: Muiden
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

25 apr 2020, 21:07 1 x

ronsdiecast schreef:
25 apr 2020, 14:27
Foto is van het interweb maar deze lijkt wel het meeste op wat er hier staat.
Is wel degelijk zilvergrijs.
Ja, zeg... hallo! Is het niet een foto van jou A2, maar een die er op lijkt?

Lijkt mijn vrouw, wel! wat voor auto is het? "een grijze".
betutteling is zinloos; passie is Goud
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

25 apr 2020, 22:06 0 x

Nog erger; elke A2 is eigenlijk ooit een grijze geweest, voor deze naar de verf afdeling ging!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Plaats reactie