Even voorstellen: WeToo

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Gebruikersavatar
WeToo
Audi A2 clublid
Berichten: 47
Lid geworden op: 23 nov 2019, 11:47
Locatie: Best
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

04 jun 2020, 14:30 3 x

Update:

Helaas waren de onderdelenlijn-stuurhuizen na telefonisch contact (terugmailen gebeurd gewoon niet) toch bij beide aanbieders zonder sensor. Sloperij vd Ven geeft redelijk goede info bij hun onderdelen (en ook actueel blijkt) - allen zonder sensor. Voor de zekerheid nagebeld - maar dan kijken ze gewoon op hun eigen site mee. Ik kwam dezelfde advertenties tegen op MP en de Duitse Ebay overigens.

Uiteindelijk naar Waalwijk gereden en bij de Docter een juist stuurhuis aangeschaft. Samen met m'n zoon erondergeschroeft en een eerste proefrit door 3 straten kunnen maken. Koplampen weer wat zicht gegeven met wat schuurarbeid en tijdelijk de accu uit de Ibiza gesloopt en in de A2 geplaatst. De originele Varta (wk 37 - 2000!) was zo dood als een pier. Direct na laden nog even12,8 V - één keertje starten ging - een uur later 10,7 V.

Afgelopen dinsdag-ochtend naar APK station .... drie kwartier later goedgekeurd zonder opmerkingen :) .
Afgelopen gisteren een nieuwe accu besteld (Varta E11) via Accu-deal en zoëven is die aangekomen.
Nu snel nog even het uitlijnen regelen.

Komende tijd wat km's maken om wat gevoel erbij te krijgen - en dan staat verder updaten op het lijstje. Als eerste wens: een cruise control. Wordt vervolgd
Gebruikersavatar
ArcSissy
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 649
Lid geworden op: 05 feb 2018, 10:43
Locatie: s-Gravenhage
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

04 jun 2020, 18:20 0 x

Leuk @WeToo dat je zo voortvarend te werk gaat. Een originele accu? Dat hoor je niet al te vaak meer.
Goed dat je intussen onze geliefde dokter hebt leren kennen.
Je eerste stappen tav. Jouw kogel zijn hele goede! Hou ons aub. op de hoogte van je A2-perikelen en avonturen.
Einzigartigen Schwarz Ausgabe
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

04 jun 2020, 19:46 1 x

WeToo schreef:
04 jun 2020, 14:30
Helaas waren de onderdelenlijn-stuurhuizen na telefonisch contact (terugmailen gebeurd gewoon niet) toch bij beide aanbieders zonder sensor. Sloperij vd Ven geeft redelijk goede info bij hun onderdelen (en ook actueel blijkt) - allen zonder sensor. Voor de zekerheid nagebeld - maar dan kijken ze gewoon op hun eigen site mee. Ik kwam dezelfde advertenties tegen op MP en de Duitse Ebay overigens.
Is de A2 in kwestie een van de eerste die nieuw geleverd zijn? Lijkt erop dat dit type stuurhuis met sensor maar heel kort is geleverd.
Gebruikersavatar
WeToo
Audi A2 clublid
Berichten: 47
Lid geworden op: 23 nov 2019, 11:47
Locatie: Best
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

08 jun 2020, 22:44 0 x

Peter_Audi_A2 schreef:
04 jun 2020, 19:46

Is de A2 in kwestie een van de eerste die nieuw geleverd zijn? Lijkt erop dat dit type stuurhuis met sensor maar heel kort is geleverd.
info via onze EV specialist:
"vanaf chassis 20235 van modeljaar 2001 sensor verhuisd naar de stuurkolom"
maar die vond ook info op het Duitse forum:
"tot chassis 19036 van 2001 gebruikt"
Gebruikersavatar
WeToo
Audi A2 clublid
Berichten: 47
Lid geworden op: 23 nov 2019, 11:47
Locatie: Best
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

08 jun 2020, 23:16 1 x

Afgelopen vrijdag uitgelijnd en inmiddels de accu vervangen, en de oude weer in de Ibiza gemoffeld (past maar net, eigenlijk veels te groot).

Ik vindt hem perfect rijden. Stuurt scherp, redelijk rustig bij 105 op de teller. Ik ga denk ik snel voor de cruisecontrol. En een olie-beurtje, er is niet te achterhalen wanneer de laatste was. Nog even wat km's de vloeistofniveau's in de gaten houden.

maar dan ......
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein :cool:
Gebruikersavatar
WeToo
Audi A2 clublid
Berichten: 47
Lid geworden op: 23 nov 2019, 11:47
Locatie: Best
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

08 jun 2020, 23:17 1 x

Ojee, Ojee - nu hebben we er twee!

Ja en dan gebeuren er dingen die je niet in de hand hebt :mrgreen:

Ook mijn baan verandert en binnen een week zou start mogelijk zijn. Dan is forensen een km of 18 enkele reis, en ik ben niet zo'n fietser om 5:00 u s'morgens. :@ Dus wellicht best snel nog meer wielen nodig. De Ibiza 'leeft' nog maar 3 weken namelijk. Dus nog voordat ik de kans krijg m'n zilveren verhaal af te maken, komt er iets blauws voorbij.

Met zoonlief op naar het midden van het land - laptop mee - uitgelezen - niet echt veel rare dingen. Proefrit. Redelijke prijs door naar wat het lijkt lekkende koppakking en wat rammels en is in het geheel minder mooi dan de andere. Wel inclusief zomer- en winterset banden. Beide op staal (jammergenoeg). Reparatie wederom in eigen beheer goed te doen. In overleg met vertrouwen betaald , meegenomen en de volgende dag overgeschreven.

We hebben er weer een project bij - toch al niks te doen :P

Heb er nog niet eens een foto van - alleen snel eentje gemaakt onderweg naar huis
2020-06-03 op weg naar huis.jpeg
2020-06-03 op weg naar huis.jpeg (142.91 KiB) 4578 keer bekeken
bouwjaar 2001 - 175.000 km
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

09 jun 2020, 09:08 1 x

Gefeliciteerd!

Ik heb nu voor mijn deur ook Vader & Zoon 2xA2 staan dagelijks.
Mijn broer, nichtje en dochter ook en rest familie en vrienden kring!
Vooral nooit uitlenen, want een kleine flut auto zo duur.... ooit riep ik dat ook,
Als ze ontdekken hoe perfect de binnen ruimte is... net als de 2CV4 ooit die ruimer was dan vele eerst dahcten....
maar nu 15x A2 in mijn familie en vrienden kring!

Alleen die roest, ja, hoewel vele verkopers anders schreven,
Naast de rem trommels achter, na een hittebestendige verf blijft dat 3 jaren mooi....
En de voorste draag armen van blik, die moet je met Tectyl of m
eerdere lak lagen beschermen want
ik heb op de sloop gezien dat dat kleine stukje blik kan veroorzaken, leuk voor als je onderdelen nodig hebt maar wij worden hier niet vrolijk van.

Ik heb enkele nieuwe daarom ook van de oude gegoten armen voorzien.
En de Fusee kogels? Bij de nieuwe voordeliger blik is dat met 3 boutjes onder voor €9,95 te vervangen, en de dure gietstukken is dat alles vervangen tenzij je slim bent en voor €1,38 bij Brezan een rubbertje haalde en beetje nieuw vet erop doet, dan gaan deze 40 jaren mee!

Ja, onderhoud kan veel goedkoper, zowel stuur als fusee kogels gaan levenslang mee mits je tijdig vers vet en rubbers erop doet, elke 8 jaren!
Zelfde voor de aandrijfassen, vele kopen nieuwe Homokineet terwijl een harmonica rubber genoeg is, en dan niet budget merk kopen maar de echte 2x duurdere long life rubbers....
Ja, 2x duurder maar hoeveel is jou uurloon!
Ook deze elke 8 jaren vervangen of als ze beginnen te rimpelen en nog lang niet stuk zijn is rendabel!

Mijn dochter Isabel heeft wel extreem veel KM in haar LPG auto gereden en kosten?
Nihil als je preventief onderhoud doet.
Na aankoop bij 180.000 km nieuwe rubbers gemonteerd en nu 4 jaren en 670.000 km verder ga ik deze controleren, vooral vet moet vervangen, want ze zien er nog goed uit.
Een BBY die 850.000 km reeds gepasseerd is, en nog lang niet versleten.

Jij rijd maar 10x 18= 180 km per week?
Maar vooral preventief onderhoud is zeer rendabel als je er nog 20 jaren bij wilt zetten.

En ook 14 mei 17 heeft er 2, net als Peter Maathuis en Audi Fan Sinds 1971, en vermoedelijk vergeet ik er nu nog enkele anderen....
A2x2 en toch geen Quattro!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

10 jun 2020, 10:16 2 x

Ik voel een A2x2-club aankomen, ongeveer zoals de pepperpot-club op dit forum. Alleen foto's posten van je eigen A2's (minimaal 2 stuks op de foto)
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

10 jun 2020, 12:36 1 x

Leuk! 👍. Ik doe mee😝
Gebruikersavatar
WeToo
Audi A2 clublid
Berichten: 47
Lid geworden op: 23 nov 2019, 11:47
Locatie: Best
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

19 aug 2020, 01:01 1 x

In plaats van elders topic's stelen (Dynamo voor de zilveren) misschien maar beter hier verder te gaan met onze "A"-vonturen.

'De blauwe' kochten we met een nog rijdbare lekke koppakking. Dus weinig gebruikt en de boel goed in de gaten gehouden. Voor de vakantie zou reparatie ons toch niet meer lukken qua tijd.

Daarbij was door de ophaaltocht met de Mercedes A er een ander probleem boven water gekomen.Toen we die kocht had ie een wat zangerig geluid in z'n 5e. Vond dat verder niet erg alarmerend - heb jaren een auto gehad die ook heerlijk 'zong' in z'n hoogste versnelling - beetje met een ritme/kadans zelfs.

Alleen omdat de zilveren A2 bij ons operationeel was bleef dochters meer in de MB rijden (woont niet meer thuis -- hemelsbreed 1 km verderop) en was die voor mij tijdje uit beeld. Tot ik er half juni weer eens in stapte. Ships! Het gezang had zich uitgebreid naar de 4e en 3e versnelling. MB Forum op....oke; die hebben een versnellingsbakprobleem - lagers lopen eruit. En de bakken van een 2-liter zijn blijkbaar schaars...(veel hulp via dat forum krijg je overigens niet :rolleyes: ) en revisie kost bijna net zoveel als de aanschafprijs van de auto. Hmmm - dat ritje met die A2 achterop heeft de kwaal dus definitief naar boven gebracht. Liever nu - dan dat ik straks met 1500 kg vouwwagen erachter op de helling bij Luik sta - dat wel.

Afijn - wederom te kort dag voor een reparatie-actie waarvoor ik zeker nog wat researchtijd nodig heb. En toen - MP afgestruind naar een (tijdelijke) vervanging. Komen we toch uit bij een oude roffel - zeker na onze eerdere ervaringen met een T5 een paar jaar terug. In een nutshell: V70 uit 1998 aangeschaft 140 pk versie 2,5 ltr op G3. 526.000 km op de teller. 4000 km daarvoor nog nieuwe distributie erop. Nieuwe remmelarij voor. Nieuwe veerpoten voor. Grote beurt gehad. Gat in de onderhoudshistorie van 2 jaar - maar wel alle rekeningen van de laatste 2 jaar erbij. Allemaal plus. De minnen; brede scheur voorruit (geen apk probleem), uitlaat lekt. Loopt rouw onderste toeren in z'n 1. naafkappen 4x weg, bestuurdersdeur doet niet mee met ontgrendeling (wel op slot :tongueclose ), cc doet het niet en de airco / blower geven weinig sjoege. Vraagprijs € 990,00. Meegekregen voor € 750,00.
Beetje aandacht aan gegeven; flink gepoetst, nieuwe aanzuigbuis (rauwe lopen weg), nieuwe naafkappen. Achterklepspoiler gescoord voor weinig (smoelt gewoon beter), vertroeteld met TSL toevoeging. Heeft ons prima naar en door de vakantie gesleept. Wel 1:6 op LPG maar het beestje had natuurlijk nogal wat mee te slepen. Enige probleem was dat halverwege de uitlaat voor de klem afbrak. Sportvolvo! Anderen betalen veel voor zo'n geluid :P . Opgelost met wat boodschappen bij de Bricomarché. Plaatje gegalvaniseert ijzer, blikschaar, gungum en 2 uitlaatklemmen. Het zit nu nog :mrgreen: . Inmiddels de 530.000 gepasseerd en 3/4 liter olie moeten bijvullen en dat was met het zware werk.

De laatste week van de vakantie vast een serieuze bestelling onderdelen voor de A2's gedaan; koppakking-set incl bouten, distributie-set (als het dan toch los moet - en geen historie voor de blauwe A2 - tellerstand uitlezen met VCDS gaf geen info), filters, bougies én een koppelings-set met druklager voor de zilveren. Alhoewel ik twijfel of die wel versleten is - de bekende trucjes doorstaat hij goed -maar koppeling grijpt zeer hoog aan in vergelijk met de blauwe.

Een week na terugkomst eerste sleuteltijd voor de blauwe gepland. Helaas valt de zilveren dat stil met dynamo-problemen. Staan er ff twee stil. :@@
De blauwe al zover uit elkaar geschroefd dat we toe zijn aan de kruk-as bout. Alleen daar stuiten we nu op een ernstig probleem. Die zit zo gigantisch vast.
.
Gereedschap.jpeg
Gereedschap.jpeg (734.51 KiB) 3858 keer bekeken

Mijn oude luchtsleutel te weinig kracht.
Electrische Lidl met 400 Nm - geen beweging.
Warm gestookt en af laten koelen. Geen resultaat.
Zelf een poelie-blokkeerder gemaakt en 12 kant dop 3/8" erop -verloop breekt af
Met de dynamo had ik ook een 12 kant dop 1/2" gekocht.... - verlenging 1/2" breekt ook gewoon af!.
Sterker nog de M12 bouten van m'n blokkeerder trek je krom.
.
Poeli blokkeerder.jpeg
Poeli blokkeerder.jpeg (653.2 KiB) 3858 keer bekeken
.
HELP! en nu? Bij HBM machines hebben ze een slagmoersleutel die 1300 Nm levert - maar gaat dat goed?
Als de boel breekt ben ik verder van huis. Iemand nog ideëen?
Plaats reactie