Stel je voor!

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Gebruikersavatar
Bossink
Berichten: 76
Lid geworden op: 30 jul 2011, 21:37

30 jul 2011, 21:46 0 x

Hallo allemaal,

Aangezien ik van plan ben veel kennis te vergaren op dit forum, lijkt het me wel zo logisch om even een voorstelrondje te doen. Ik ben ondertussen flink aan het sparen voor een A2 en kan niet wachten totdat ik mijn eigen A2 voor de deur heb staan.
Ik woon in het oosten des lands, ergens tussen Zutphen en Arnhem, ben 25 jaar en weet vrij weinig van auto's af :D
Wel hou ik me veelal bezig met nieuwe media, film/fotografie en muziek en motoren!

Ik zal waarschijnlijk veel meelezen op het forum en zo nu en dan een vraag stellen...Zelf hoop ik jullie te kunnen helpen met hier en daar een Photoshop klusje ofzo?

Goed, tot een volgende post dan maar!
Gebruikersavatar
falcon
Berichten: 450
Lid geworden op: 10 mei 2010, 13:04

30 jul 2011, 23:31 0 x

Welkom! Leuk om weer een enthousiasteling te kunnen begroeten. Waar ik benieuwd naar ben, je geeft aan weinig van auto's te weten, maar wilt wél een A2. Hoezo die voorkeur (overigens complimenten voor je smaak :) ) ?
Veel succes met je spaar- en orïenteerproces!
Gebruikersavatar
Bossink
Berichten: 76
Lid geworden op: 30 jul 2011, 21:37

31 jul 2011, 01:00 0 x

Hey bedankt voor de reactie!
Ik weet weinig van auto's als het gaat om de motortechniek (kleppen..cilinder..zuigers...dat soort termen) Natuurlijk heb ik zo m'n voorkeur qua modellen en merken..maarja, helaas wordt een deel van de keuze voor mij bepaald...
Ik heb namelijk een slechte rug en moet daarom vrij rechtop kunnen zitten en kan de instap van de auto niet zo laag zijn. Zodoende kom je in de zoektocht naar fatsoenlijk woon-werk verkeer met vrij specifieke eisen ook langs een A2......en tja...dan is een Meriva, Yaris of Micra vrij snel de verliezer. Ik vind het model erg mooi en heb vernomen dat een diesel een prettig verbruik heeft. Verder heb ik meer met een degelijk Duits merk dan een fransman met haperende electronica.. in het rijtje; Golf, Corsa...is een A2 een logische stap toch?

Misschien handig om even te posten waar ik naar op zoek ben?
- Diesel (en denk de 1.4....?)
- Liefst onder de 175.000 KM
- Airco en open dak
- Budget rond 5500,- euro... hangt er vanaf hoelang m'n Corsa het nog vol houdt :S

Ik las dat het wellicht interessant was om vanuit Duitsland te importeren, dus heb m'n zoekveld aardig verbreed. Verder zal ik er waarschijnlijk een speciale stoel van Scheel in gaan zetten...iemand daar ervaring mee?
Gebruikersavatar
falcon
Berichten: 450
Lid geworden op: 10 mei 2010, 13:04

31 jul 2011, 11:24 0 x

Alle diesels zijn 1.4 :) Alleen heb je vanaf 2003 de 90 pk versie die erbij kwam. Zelf rij ik de 75 pk en die rijdt uiterst prima (helemaal omdat hij getuned is naar 100pk). De 75 pk versie is ook veel meer verkrijgbaar.
Het zal lastig worden om voor 5500 jouw gewenste specs te vinden, maar zo nu en dan komt er wel eens 1 voorbij die erin de buurt komt. Dan is het zaak er als eerste bij te zijn :)
Gebruikersavatar
VerA2
Berichten: 113
Lid geworden op: 10 sep 2010, 22:19
Locatie: Gemert-Bakel
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

31 jul 2011, 12:40 0 x

Ahum, er is natuurlijk ook nog de 1.2 diesel. 8-)
Gebruikersavatar
falcon
Berichten: 450
Lid geworden op: 10 mei 2010, 13:04

31 jul 2011, 22:09 0 x

[quote="VerA2"]Ahum, er is natuurlijk ook nog de 1.2 diesel. 8-)[/quote]
Dom van me! Sorry! De diesel waar de A2 nota bene mee bekend is geworden... Hmm, was nog vroeg denk ik :)
Gebruikersavatar
Bossink
Berichten: 76
Lid geworden op: 30 jul 2011, 21:37

03 mei 2012, 13:45 0 x

Ik heb em!!

Afgelopen dinsdag m'n A2 opgehaald! Het is uiteindelijk de volgende versie geworden:

- Zwarte 1.4 benzine (127.000 op de klok)
- Beige lederen bekleding
- OSS (Hij werkt nog aardig, gaat zonder problemen half open, en met een beetje hulp helemaal :? )
- Cruise control
- Sportstoelen (stoelverwarming en elektrisch verstelbare lendesteun)
- Navigatie
- LM velgen
- 4 x elektrische ramen
- Verlengde middenconsole


En dan, de foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
mauritsvs
Berichten: 228
Lid geworden op: 16 aug 2011, 00:18

03 mei 2012, 14:26 0 x

Gefeliciteerd :D
Ziet er netjes uit. Luxe versie met leren stoelbekleding, stoelverwarming, netjes achter de stoelen.
En voor dat OSS, daar heb je 10 jaar garantie op, dus ik weet niet van welk jaar de jouwe is?
Zijn verschillende mensen hier die het hebben laten repareren/vervangen, binnen de 10 jaar, scheelt een hoop knaken.

En hoop veilige kilometers gewenst..

btw, heeft de buurman ook een A2, of zijn dit nog de foto's van de verkoper?
audietje
Berichten: 820
Lid geworden op: 10 jun 2011, 11:15

03 mei 2012, 15:36 0 x

Gefeliciteerd met je aanwinst !
Toe maar: Direct met een hoop goodies waar velen van ons alleen nog maar van kunnen dromen ;)
Staat erg chique die lederen bekleding !
Ook deze ziet eruit of hij zo uit de showroom komt. Ze verouderen nu eenmaal niet hé.
We zien je vast op de as. meeting.

groet
audietje
Gebruikersavatar
Bossink
Berichten: 76
Lid geworden op: 30 jul 2011, 21:37

03 mei 2012, 15:44 0 x

Bedankt voor de leuke reacties! Ik heb de audi gekocht via een ander forum lid: j.eenink. Hij heeft de a2 voor me gezocht, gevonden, geimporteert en netjes met nieuwe apk afgeleverd. Hetis een 2001 versie, dus helaas geen coulance regeling. Echter, het dak werkt ook prima wanneer deze maar voor de helft open gaat.
Maar....mocht iemand nog een tip hebben (behalve om te blijven smeren) dan hoor ik het graag!

Nu verder met poetsen, iPhone inbouwen, audio perfectioneren....leuke klusjes dus!
Plaats reactie