Bedankt voor jullie reacties zover.
Ik vind het ondanks de gebreken nog steeds een mooie auto en ben blij met deze aankoop!
Graag wil ik ook nog even extra benadrukken dat ik Jan in deze niet zoveel kwalijk neem of kan verwijten. Er zijn wel dingen die voorkomen hadden kunnen worden, zoals een korte test van knoppen in het linker voorportier. Ik kan hoogstens zijn monteur kwalijk nemen dat hij nalatig is geweest tijdens het gereed maken van de auto voor verkoop.
Maar goed, het is nou eenmaal gebeurd en als het goed is wordt het allemaal hersteld.
Ook wil ik nog even zeggen dat het inderdaad veel geld is wat aan deze auto is uitgegeven, maar ik heb voor mijn vorige A2 wel € 925,- gekregen van Jan, dus dan is het € 6935 - € 925 = € 6010,-.
Verder zou ik graag jullie mening willen over het volgende:
Ik twijfel een beetje of ik de kachelventilator en regelaar die duidelijk aan vervanging toe zijn ook onder garantie kan claimen bij Jan. Het is natuurlijk wel zo dat dit twee onderdelen zijn waarbij je kan verwachten dat die bij alle A2's vroeg of laat vervangen dienen te worden en het is ook niet de hoofdprijs en iets dat heel urgent is, in tegenstelling tot een storende gasklep of een lekke achter demper, maar toch. Hoe staan jullie hierin? Wat zouden jullie doen?
chipsoer schreef: ↑07 apr 2021, 08:01
Je hebt een mooie auto Tristan, ik heb hem vorige week bij Jan gezien, toen hij de PUR rubbers onder de achtervering aan het verwisselen was. Maar, helaas, wel erg veel shit voor zo veel geld. Extreme prijs voor deze wagen. Ik vermoedt dat de de elektronica problemen in een kabelbreuk of de komfortmodule zitten, maar meten is weten en dat is Jan zijn probleem. Desondanks veel plezier met je gele CS.
Dank je wel!
Jan vertelde al dat de auto door veel mensen werd bewonderd!
Altijd leuk om te horen natuurlijk en ik kan de reacties van die mensen, waar jij ook onder valt, heel goed begrijpen, haha.
PUR rubbers zijn op mijn verzoek vervangen overigens, maar inderdaad best nog wel wat ellende voor zoveel geld.
Vakgarage gaf ook al aan dat de kabelboom in linker voorportier mogelijk beschadigd zou kunnen zijn. Zelf denk ik eerder dat de connectors gewoon niet zijn aangesloten door vergetelheid, maar omdat het onder garantie valt kom ik nu nergens aan. Ik hoop in ieder geval heel erg dat het niet aan de comfortmodule ligt...
Zou mij ook stug lijken, gezien deze bij de latere types veel minder vaak kapot gaat en verder alles functioneert naar behoren.
Peter_Audi_A2 schreef: ↑07 apr 2021, 09:11
Mooie auto, maar jammer van alle gebreken ...
Goed dat je meteen een keuring hebt laten doen bij de eigen garage, zijn er ook foto's gemaakt?
Even een paar vragen:
Is de auto na het vervangen van de draagarmen opnieuw uitgelijnd?
Ik zie dat de auto bij op kenteken zetten niet is gekeurd.
Is na te gaan wanneer de auto voor het laatst in Duitsland is gekeurd?
Vind het eerlijk gezegd wel verbazingwekkend dat bij het vervangen van diverse delen
van de remmen en het onderstel een aantal rubber hoezen over het hoofd is gezien ...
Zo op de foto te zien is de peilstok goed, bij mijn A2 ziet deze hetzelfde uit.
De condens in de koplampen komt mij bekend voor, ik had dit 9 jaar geleden ook
na aflevering op een koude winterdag. Is bij mij vanzelf overgegaan,
ik vermoed dat het lag aan de overgang van warme showroom naar koude garage ...
Moet wel zeggen dat ik altijd met (halogeen) dimlicht rijd.
Hopelijk wordt e.e.a. naar tevredenheid opgelost.
.
Bedankt! Ja, die gebreken hadden van mij niet gehoeven...
Keuring heb ik laten doen bij een Vakgarage filiaal in eigen dorp. Normaal laat ik het onderhoud bij een andere garage doen, maar zij bieden niet zo'n aankoopkeuring aan zoals de vakgarage wel doet.
Er zijn geen foto's gemaakt tijdens het keuringsproces.
Hierbij antwoord op je vragen:
Zover ik weet is de auto niet uitgelijnd na het vervangen van de draagarmen. Ik begrijp dat dit wel had gemoeten? Ik heb Jan er in ieder geval niet over gehoord.
Auto is voordat deze de verkoop in ging bij de garage geweest waar Jan standaard mee samenwerkt en hier zijn alle punten die hersteld moesten worden dus hersteld. Na afloop van reparaties is de auto APK goedgekeurd, 24-11-2020. Notabene de dag dat ik had afgesproken om de wagen te bezichtigen en een proefrit te maken. Ik kwam 14:30 uur aan en de auto was letterlijk net terug van de garage na laatste reparaties en APK keuring. Ik was ook de eerste die met de nieuwe remmerij de eerste kilometers heeft gereden tijdens de proefrit.
Voor aflevering is er dus geen nieuwe APK meer geweest.
Van wat ik kan terugvinden aan documentatie heeft de auto voor het laatst een TUV goedkeuring gehad in juli 2020 en is de auto per 24 augustus 2020 buiten bedrijf gesteld.
Zie hier een foto van de betreffende documentatie:
- 61B4B83D-CD3C-4861-9649-0E18D79C486C.jpeg (3.55 MiB) 2082 keer bekeken
Ja, daar verbaasde Jan zich dus ook over en ik ook.
Ik denk dat de monteur niet goed heeft opgelet of wellicht haast had.
Echter ben ik er nu de dupe van en dat is niet de bedoeling...
Bedankt voor je reactie op de peilstok. Bij mijn vorige A2 met AUA motor was deze dus gebroken zonder dat ik het in eerste instantie doorhad, dus vandaar de vraag nu.
Is bij jou de peilstok ook zo zwart geworden?
Ja, ik zou eerlijk gezegd niet zo goed weten waarom zich nog condens vormt in de koplampen, aangezien deze door Jan preventief zijn dicht gekit. Het valt wel op dat het hoofdzakelijk optreedt na een stukje rijden met halogeen dimlicht aan. Als ik de auto een dag laat staan gebeurt er niet veel.
eekhoorntje schreef: ↑07 apr 2021, 09:39
De in November APK gekeurde en nu rubbers al stuk?
In 4 maanden kan dat maar ik vervang bij ouder worden en rimpels graag preventief.
Of alleen rubber van €1,50 per stuk genoeg is voor deze stuurkogels, of moet er nieuwe kogel op + uitlijnen wat ook niet gratis is..... tijdig rubber wisselen is 1 boutje los, kogel wissel + uitlijnen is vele malen duurdere.... en hoe is aandrijfas, als er vuil in is naast rubber gelijk een nieuwe Homokineet erop.
Jammer dat monteur dit niet naloopt, nu moet hij voor herstel een uitleenauto geven of gelijk doen en uren wachten.
De Vakgarage vragen voor nogmaals de herstelde punten te bekijken lijkt me slim.
Verder veel plezier gewenst en die 200.000 km, voor mijn geen probleem... meer een goed onderhoud.
Het valt mij wel op dat de wagen ook wat geluid maakt als je een drempel over gaat. Zijn overduidelijk de rubbers van onder, want ik herken dat nog van mijn vorige A2.
We hebben het zo afgesproken dat ik de auto aanstaande vrijdag terugbreng voor inspectie en reparatie. Jan heeft op het moment geen leenauto tot zijn beschikking, dus ik moet zelf vervoer zien te regelen.
Met het OV reis ik nu liever niet, gezien Covid-19. Gelukkig zijn mijn ouders zo lief...
Bedankt! Als dit alles wordt opgelost dan gaat dat zeker en vast goed komen!
toutdroit schreef: ↑07 apr 2021, 20:45
Zelf zou ik best een gele A2 willen hebben, maar het is een blauwe geworden, van Jan Eemink.
Er zijn wat kleine probleempjes opgedoken na de aankoop die door Jan zeer coulant zijn opgelost.
Vraagje: hoeveel vraagt men eigenlijk voor een aankoopkeuring ?
Ja, de blauwe CS vind ik ook best gaaf!
Op het moment heeft Jan alweer een nieuwe gele staan hoor.
Deze heeft echter, zoals Jan het zelf noemt, nog wat liefde nodig voordat deze de verkoop in kan. Het gaat om een gele CS 1.4 benzine met sportstuur, sportpook, mistlampen voor, OSS, stoelverwarming en nog veel meer, maar helaas wel behoorlijk wat schade op de knoppen. Die rot softlack ook...
Ik lees, ook in de reviews bij Jan, dat het wel vaker voorkomt dat klanten na aankoop toch nog één of meerdere keuren terug moeten komen omdat er toch nog gebreken aan de A2 zijn. Gelukkig lees ik tot op heden dat het altijd netjes wordt opgelost. In mijn situatie is het wel een hele waslijst en ik kan mij zo voorstellen dat je daar als verkoper niet zo op zit te wachten, maar ik als klant ook niet!
Een aankoopkeuring bij de Vakgarage kost € 149,-