TJT wil zich even voorstellen

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

18 apr 2021, 19:19 0 x

@eekhoorntje

6. Ik begrijp ook niet zo goed waarom ze dat niet even hebben vervangen, want Jan gaf zelf ook toe dat zoiets niet heel veel werk is en niet veel kost. Maar goed, ik laat het voor wat het is. Ik weet dat mijn vaste garage een gekitte stofhoes niet afkeurt, ook niet het volgende jaar als deze nog dicht is.

7. Zou goed kunnen. Het schijnt geen makkelijk klusje te zijn, dus vermoedelijk ook duur, dus zolang het niet hoeft, laat ik het zo zitten.

10. Zou wellicht kunnen. Voor verkoop zijn sowieso alle schijven, blokken en trommels compleet vervangen door nieuw spul.
Ik vind het verder niet hinderlijk dat de draadjes zijn doorgeknipt, maar ik wist in eerste instantie niet precies waar het om ging en dat is mij nu duidelijk.

Wat betreft jouw opmerking over het hik filmpje:
Zover ik weet heeft de auto voor het laatst een long life beurt gehad. Dit is volgens het service boekje voor het laatst op 24-06-2016 gedaan. Ik doe niet aan long life maar jaarlijkse onderhoudsbeurten. De eerstvolgende onderhoudsbeurt staat gepland voor eind mei aanstaande. Wat zou jij adviseren? Een grote of kleine beurt?
Ticcie
Audi A2 clublid
Berichten: 489
Lid geworden op: 15 okt 2019, 20:05
Locatie: Bussum
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

18 apr 2021, 20:06 1 x

Nou dan ben je iig weer uit de brand geholpen zo. Maar ik vind het dichtsmeren van een uitlaat met uitlaat pasta en het dichtkitten v rubbers wel heel matig. En een 2ehands brandstoffilter vind ik ook echt niet kunnen....

Het kost allemaal niet de wereld aan onderdelen en arbeid...

Ik zou m een grote beurt geven als het 5 jaar geleden is met alle filters en bougies.
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

18 apr 2021, 20:20 1 x

TJT schreef:
18 apr 2021, 18:16
De hick-up die ik wel eens heb tijdens het starten na een nacht stilstand.
Vandaag was deze wat erger waardoor de motor ook afsloeg.
IMG_4273.MOV
Start je gelijk na het op contact zetten?
Maakt het verschil als je na het op contact zetten even wacht totdat er OK in het centrale display staat?

Wat betreft de temperatuurmeter, doet de verwarming het wel goed?
Gebruikersavatar
Edwinvv
Berichten: 397
Lid geworden op: 27 feb 2021, 22:32
Locatie: Noordwijkerhout
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

18 apr 2021, 20:37 1 x

Wat ik zo lees voel ik ook een beetje.
Daarom laat ik mijn net aangeschafte auto even nakijken door een 2e partij.
Ik zou alles gewoon goed willen/ wil alles gewoon goed.
Gaat wel extra geld kosten, maar ja, had ik beter na moeten denken/ niet vertrouwen op de bekende blauwe ogen.
Succes er mee, Ed
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

18 apr 2021, 20:57 1 x

Mooi dat je m weer terughebt! Zal wel weer lekker rijden zo na een tijdje zonder auto :)

Wat me als leek opvalt aan het uitlijningsrapport is dat de toespoor gecorrigeerd is, maar de wielvlucht (camber) rechts nu buiten de specificaties valt. Ik weet niet wat of dit uitmaakt, wellicht dat iemand met meer verstand van zaken dit zou kunnen uitleggen. Maar het belangrijkste, rijdt ie nu volgens jou recht? :)

Wat betreft de verdere reparaties, deze lijken me doelmatig maar er is duidelijk voor de snelste en goedkoopste oplossingen gekozen. De oorzaak van het terugvallen in toeren is niet in één oogopslag te zien en kost wat schoonmaak/uitleeswerk; opvallend dat juist dit door de verkoper niet is geconstateerd? Het filmpje lijkt me bovendien zeer duidelijk.

Afhankelijk van het verwachtingspatroon dat je hebt kun je de reparaties functioneel noemen of teleurstellend (hier op het forum zitten de liefhebbers, dus de mening zal hier naar het laatste neigen). Bij het tweedehands brandstof filter proestte ik zowat over m'n toetsenbord heen, zo'n ding nieuw is echt een tientje ofzo, en als deze verstopt raakt kom je er stil mee te staan. Waarom in hemelsnaam een tweedehands monteren? Het uit een andere auto schroeven kost meer aan uurloon dan het onderdeel nieuw...

Het niet op temperatuur komen is recent nog op het forum langsgekomen, meest waarschijnlijk is de thermostaat of temperatuursensor. Wederom tientjeswerk.

Maargoed, de auto is verder in essentie in orde en eerst er maar eens kilometers mee maken. En mocht je de nog resterende punten laten bekijken dan zou ik aanraden naar de A2 dokter of naar @koop9 in Haarlem te gaan. Bij de eerste kun je ook vragen om een leenauto, dat scheelt je ouders een tripje ;)
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

18 apr 2021, 21:58 1 x

Ticcie schreef:
18 apr 2021, 20:06
Ik zou m een grote beurt geven als het 5 jaar geleden is met alle filters en bougies.
Bij het teruglezen las ik deze opmerking, ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat de A2 een afleverbeurt had gehad, dat wil zeggen oa nieuwe olie en nieuwe filter? Zo nee, dan zou ik dat alsnog laten doen want 5 jaar is veeel te oud (Audi schrijft maximaal 2 jaar voor bij longlife, en dat vinden de meesten hier al te lang).

Ik zag verder dat de distributieriem is vervangen, kun je zien of de waterpomp en spanrollen zijn mee vervangen?
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

19 apr 2021, 09:32 0 x

Prima tip hierboven.

Vele handelaren doen nieuwe riem, makkelijk en sneller dan complete set... maar 1 forum lid had defecte spanrol en daardoor gebroken nieuwe riem hier ooit.
Vraag of ze kale riem of complete set hebben gedaan.

De draagarmen van roestende blik door giet versie vervangen is prima....
Die Fusee kogels kunnen weer 8 tot 12 jaren mee, en dan rubbers vervangen van de kogel.

Stuurkogel, als die KIT hebben, niet de TV KIT maar nood reparatie?
De Kogels kosten niet zo veel €10 tot €15,- maar montage + uitlijnen maken er al snel €150,- van.
Als die niet vervangen zijn gelijk laten doen. Rubber van 2x €1,50 + boutje los is paar minuten uurloon!

Uitlijnen? Dat laat ik aan @jos_br over die dat beter kan beoordelen.
die mag hier geplaatste bekijken, een Pb sturen met die uitdraai?

Grote beurt? Kleine is te beperkt en hoewel flink duurder, de Long Life Iridium Bougies lijken erg duur, maar als je 60.000 tot 75.000 dus 4 of 5 jaren ze kunt laten zitten... bespaar je montage kosten.
Ik ontdekte dat Bosch & NGK prima Bougie's leveren, maar Nippon Denso als enige een stikker met jaar/Km stand erbij doet, net als Tandriem... en dat voorkomt te vroeg wisselen en weg pleuren!
Heb al eerder meegemaakt dat ze dure Long Life met kleine puntjes na 1 jaar vervangen werden door gewone goedkopere... het is moeilijk te zien hoe oud deze Iridium bougie is....

Een nog mooi brandstof filter, zal ¼ tot ½ doorlaten en als je contact aan + start....
De brandstof pomp achterin moet nog alles op druk brengen en bij vervuild mooi gepoetst filtertje kan dit na de start dit uitvallen veroorzaken.
Wachten tot de Kerstboom rond is met alle lampjes en bij OK pas starten is de manier om niet
tokkelende weg te rijden zoals ik ook dagelijks fout doe, blij dat ik nu enkele op LPG heb staan...
Maar dat is Pure LPG zonder benzine, en kan alleen met voorverwarmde inlaat kanaal, om de benzine te vervangen.... geen reserve als gas op is... elk voordeel heeft een nadeel!

Verder is niet uit te sluiten dat jou Airco filter & Luchtfilter ook overgeslagen zijn.
Of een rondje langs de luchtspuit....

Verder moet je vooraf weten of jou garage zelf meegebrachte onderdelen accepteerde en als niet of ze alles op bestelling kunnen leveren van hun vaste groothandel.
Zoals de Iridium bougie, vaak maar 1 merk aanwezig.
En Gates, stop je in Windows computer maar ik wel Conti of SKF riem set!

En de aandrijfas... Rubber is €12,- inkoop, maar montage is veel werk....
Als de kit goed bleef zitten is gokken op volgende jaar kans op lekkage en revisie setje €28,- inkoop van SKF niet zoveel duurdere... zowel bij wiel los als revisie is uitlijnen wel te adviseren.
Enkele weken terug plaatste ik voordelig adres in Delft...Geen €100~€135.- maar €35,- en ik heb zelf en enkele mede forum leden nog geen klachten over deze banden verkopers die het meerdere keren per dag doen en weten hoe je moet uitlijnen, Camber en Vlucht moet bijstellen!

Ook bij de grote beurt vragen of de banden netjes recht zijn afgesleten, beetje schuin koste levensduur...

Jammer dan de A2 Verkoper, die zich speciallist noemde geen info over afleverbeurt geeft wat wel en niet is gedaan, telkens doorvragen door consumenten die ook niet alles weten!

Zelf zou ik Jan Eenink willen adviseren; Grote beurt bij Bovag bedrijf, is er garantie dat alles is gedaan, en op die beurt zit ook garantie... wat zij vergeten is voor hun de kosten!
Ik hoop dat hij hier mee leest, en dit gezeur van kopers verlies je de goede naam.
Iets minder winst marge maar geen alweer A2 die voor meerdere dagen terug moet zonder leenauto!
We zijn best bereid flink voor een mooie perfecte A2 te betalen mits deze ook goed word afgeleverd, en ik weet dat A2 Dokter een paar leuke leenvoertuigen heeft!
Dat koste wel geld, maar tevens sluikreclame voor overvolle werkplaats!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Edwinvv
Berichten: 397
Lid geworden op: 27 feb 2021, 22:32
Locatie: Noordwijkerhout
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

19 apr 2021, 11:58 1 x

eekhoorntje schreef:
19 apr 2021, 09:32
Jammer dan de A2 Verkoper, die zich speciallist noemde geen info over afleverbeurt geeft wat wel en niet is gedaan, telkens doorvragen door consumenten die ook niet alles weten!
Ikzelf heb vragen gesteld over de beurt aan de garage die de werkzaamheden heeft uitgevoerd . Had er weinig zin in om informatie te geven en gooide de haak erop.
Zit nu al 4 dagen te wachten op informatie over de beurt die gegeven is (stuurbekrachtigingsolie zou vervangen worden, maar is nergens terug te vinden. Zou nagevraagd worden).
De A2 specialist weet het ook niet, de garage geeft geen info. Maar wel betaald voor deze werkzaamheden. Niet gek dat ik vertrouwen beetje kwijt ben.
Ed
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

19 apr 2021, 13:17 2 x

Als je opdrachtgever bent, heb je recht op alle informatie (en oude, vervangen delen). Hier is de vorige eigenaar (of de autohandelaar daarna) de opdrachtgever en dan heb je geen sterke positie. Maar een garage die geen info wil geven , is voor mij "no go".
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

19 apr 2021, 22:02 1 x

Dat een garage die werk voor Jan Eenink uitvoerde geen info wilde geven begrijp ik wel.

Maar Jan Eenink geloofde vaak meer dan uitgevoerd lijkt te zijn.
Als je daar komt zwaaide hij met Dealer onderhouden voertuigen, en dat blijkt dan jaren terug te zijn...
Maar wat Eenink bij aflevering laat doen, dat ontbreekt vaak.

Hij roept dan Tandriem, en ik twijfel gelijk of dat alleen maar een riem is zonder de rest!
Alleen een voertuig die heel weinig Km maakte en op leeftijd de riem moest vervangen in jaren kun je de rollen en waterpomp wel laten zitten.

Mooie verhalen, maar die kan ik ook wel roepen.
Betalen voor Extra garantie of later word het voor U gemonteerde, maar onderhoud is een ramp.
Ik wil weten of en wat er onder een aflever beurt valt.

Ik zie hier wel vaker achteraf niet echt 100% tevreden klanten langs komen
en dat is gezien de mooie die hij zeker heeft en de prijzen erg jammer!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Plaats reactie