TJT wil zich even voorstellen

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Gebruikersavatar
chipsoer
Berichten: 1548
Lid geworden op: 15 mei 2009, 19:15
Locatie: Schiermonnikoog
Motortype: Weet ik niet

08 apr 2021, 23:29 2 x

Het zou natuurlijk een mooi team zijn, Jan Eenink voor de handel/verkoop en de A2 doctor (Lucas) voor de afdeling techniek/onderhoud. Met als bedrijfsnaam "de Audi A2 specialisten" :) . Ik ken Jan al een aantal jaren, heeft echt een passie voor de A2, maar hij heeft geen technische achtergrond ; wat hij ook toe geeft. Hij leert wel bij, maar is toch altijd afhankelijk van zijn monteur, die ook nog een eigen bedrijf runt. Denk ook dat het daar aan schort qua bedrijfsvoering; te zeer afhankelijk van anderen en zelf te weinig technische kennis. Ik ga ervan uit dat de problemen opgelost gaan worden, en wellicht worden de A2,s in de toekomst beter afgeleverd. Optie: een gezamenlijke afleverrit ? Geloof wel dat hij het beste voor heeft, bij de verkoop van een A2.
Gebruikersavatar
ArcSissy
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 649
Lid geworden op: 05 feb 2018, 10:43
Locatie: s-Gravenhage
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

09 apr 2021, 00:06 2 x

chipsoer schreef:
08 apr 2021, 23:29
Het zou natuurlijk een mooi team zijn, Jan Eenink voor de handel/verkoop en de A2 doctor (Lucas) voor de afdeling techniek/onderhoud.
Lijkt met ook knap lastig als je, als Dokter zijnde, hiermee op regelmatige basis zou moeten dealen. Niet de lusten, maar wel ... Daarnaast wil je je collega ook niet afvallen ... lastig ...



@TJT, man ik heb wel met je te doen. Sterkte en een spoedige oplossing toegewenst!
Einzigartigen Schwarz Ausgabe
Gebruikersavatar
Ger964
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 mar 2014, 01:10
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

09 apr 2021, 17:39 1 x

Toen Jan in Ruurlo zat had hij een sort of samenwerking met de dorpsgarage langs het spoor. Kundige mensen die met Jan en zijn klanten meedachten. Was op loopafstand van zijn toenmalige garagebedrijf.

Aan de andere kant, Jan heeft volgens zijn website al meer dan 300 A2’s verkocht. Mijn aanname is dan dat een A2 geen verrassing meer voor je is.
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

12 apr 2021, 18:24 1 x

Update!

Afgelopen vrijdag ben ik dan naar Jan Eenink teruggegaan en heb ik mijn A2 bij hem achtergelaten.
Met een drankje erbij hebben we de door mij opgestelde lijst punt voor punt doorgenomen, waarbij Jan ook uitleg van zaken gaf en is afgesproken dat hij het voor mij in orde gaat maken.
De kachelventilator en weerstand heb ik ook nog even kort besproken, waarbij ik ook al aangaf dat ik dit een twijfelgeval vind om onder garantie te claimen. De reden waarom ik dat vind mag duidelijk zijn.
Ik wilde het echter wel even benoemd hebben bij Jan, dus zodoende. Uiteindelijk afgesproken dat ik dat zelf ga of laten repareren. Ik ga dat gewoon zelf doen, want ik heb dat bij mijn vorige A2 ook gedaan.
De volgende dag (zaterdag) is Jan al begonnen de punten op te lossen die hij zelf kon doen en heeft hij mij via whatsapp met begeleidende foto's van de werkzaamheden goed op de hoogte gehouden. Zeer attent en ook zeer snel!
14 Van de 21 punten zijn diezelfde dag nog opgelost en morgen gaat de auto naar de garage aan de overkant voor de laatste overgebleven 7 punten die daar worden onderzocht en indien nodig worden hersteld.
Wat betreft de knoppen en verlichting van linker voorportier:
De connector zat er net niet helemaal in, waardoor er dus geen contact werd gemaakt.

Wordt vervolgd.

Dan nu nog wat antwoorden op reacties van jullie.

@eekhoorntje
Dank voor je uitgebreide bericht.
Het is een heel verhaal en ik ga niet op alles antwoorden, maar ik ben het met je eens dat het wel zo praktisch voor de klant zou zijn geweest als Eenink een leenauto tot zijn beschikking zou hebben, want dat scheelt toch weer een hoop gedoe. Tuurlijk had ik met het OV kunnen reizen, maar gezien Covid-19 doe ik dit liever niet. Gelukkig waren mijn ouders bereid wel met mij mee te rijden met hun eigen auto.
Een proefrit van Vorden naar Waalwijk, waardoor de auto een halve dag weg is, is denk ik niet iets dat Jan op prijs zal stellen en dat kan ik best begrijpen.
Eenink levert auto's niet standaard af met een onderhoudsbeurt. Dit zal wellicht wel tot de opties behoren, maar dan tegen betaling. Zover ik weet worden alle auto's op technische gebreken gecontroleerd en wordt in ieder geval het noodzakelijke hersteld. Tegen betaling is er natuurlijk meer mogelijk. Verder worden ze cosmetisch weer helemaal mooi gemaakt.
Ticcie schreef:
08 apr 2021, 18:39
Ik denk wel dat Eenink een betere controle moet uitvoeren op de auto’s die hij aflevert..... als je standaard terug moet met een waslijstje, dan gaat er iets niet goed. Zeker niet als dat zo vaak voorkomt. Hij zal t goed oplossen (daar hoor ik iig niemand over mopperen), maar dit is niet echt lekker voor de klant: extra tijd, geen vervoer etc.
Hier kan ik mij volledig bij aansluiten.
DED@2 schreef:
08 apr 2021, 19:12
Ik ben er nooit geweest en heb Jan een keer een gand gegeven tijdens een meeting, waar hij een oranje AUA met 28dkm bij zich had voor +/- 10K€. Verder heb ik alleen kennis genomen van de reacties hier op het forum over hem.
Dat is het hem nou net voor mij. Het komt op mij over als nalatigheid of laksheid. Als je als specialist in deze tijd een a2 (of elke andere auto wat dat aangaat) verkoopt/ kan verkopen voor bijna 7 mille, dan zou ik verwachten dat je rent en vliegt voor de klant. Gewoon de auto afleveren en we zien wel waar ze mee terugkomen (zo lijkt het) is echt niet meer van deze tijd. Het is nu ook weer niet zo dat hij lekker centraal in NLD gesitueerd is. Even langsrijden is voor veel potentiele kopers een dagrit. Ik vind het geen reclame dat zo zaken wordt gedaan. Het zal meer de hobby zijn en zo wordt ook zaken gedaan. 😱 Als je twee weken je, net gekochte, a2 kwijt bent voor een lijst aan reparaties dan klopt er toch iets niet?
Dat hij mooie a2 heeft staan maakt hem voor mij nog geen a2 specialist en dat wordt hier helaas wederom bevestigd.
Ik hoop dat voor de getroffen kopers de zaken naar tevredenheid worden afgehandeld.
Ook hier kan ik mij deels wel in vinden.
Wellicht is het wat naïef van mij, maar ik denk niet dat dit met opzet wordt gedaan. Het zou natuurlijk wel kunnen, maar het is niet iets wat ik verwacht.
Hoe dan ook denk ik dat een betere eindcontrole absoluut geen overbodige luxe zou zijn. Dit voorkomt voor de klant teleurstelling, je verkleint de kans op slechte reclame voor je bedrijf en het scheelt ook gewoon tijd. Zowel voor de klant als voor Eenink zelf.
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

12 apr 2021, 18:57 1 x

@Peter_Audi_A2
Bij mijn A2 zijn zijn pasgeleden door de A2-dokter het stuurhuis en de (plaatstalen) draagarmen vervangen. Alles is dus los geweest, en de auto is nadien uitgelijnd.
Wordt eigenlijk altijd standaard gedaan na dergelijke reparaties.
Ik lees het nu zowel van jou als van eekhoorntje en ik zie het wel vaker terugkomen, dus ik vind het zeer opmerkelijk dat dit bij mijn gele A2 dan niet is gedaan...
Ik vroeg hierna, omdat bij invoer vaak de nog lopende TUV-keuring wordt overgenomen. Dat was hier dus niet van toepassing, de auto is in Duitsland buiten gebruik gesteld en na invoer gerepareerd en weer gekeurd.
Ik weet niet of je dit al had gedaan, maar je zou nog via Koop9 de onderhoudsgeschiedenis via het chassisnummer kunnen opvragen (er van uitgaand dat de auto altijd bij de dealer zijn onderhoud/reparaties heeft gehad)

Wat de ventilatormotor & weerstand betreft, ik zou dit gelijk laten vervangen door Jan Eenink. Als service voor het extra ongemak ...
Begrijpelijk dat je ernaar vraagt.
Het was mij al bekend dat een lopende TUV keuring in Nederland gewoon mag worden overgenomen. Blijft echter wel opmerkelijk dat de auto vrijwel direct na de TUV goedkeuring buiten gebruik is gesteld...
De onderhoudsgeschiedenis/wagenhistorie heeft Jan Eenink op eigen initiatief al voor mij opgevraagd bij Audi. Ik neem aan dat je dit bedoelt, toch?
Wagenhistorie Screenshot.jpg
Wagenhistorie Screenshot.jpg (275.31 KiB) 2069 keer bekeken
De wagenhistorie stopt na 2014, want sindsdien is de auto niet meer in onderhoud geweest bij Audi. Is ook terug te zien in het service boekje.
Wat betreft de kachelventilator en weerstand: Ik heb daar nog even over zitten wikken en wegen en uiteindelijk toch besloten dat dat voor mijn eigen rekening is. Ik heb het wel benoemd aan Jan, zodat hij er in ieder geval wel van weet.
chipsoer schreef:
08 apr 2021, 23:29
Het zou natuurlijk een mooi team zijn, Jan Eenink voor de handel/verkoop en de A2 doctor (Lucas) voor de afdeling techniek/onderhoud. Met als bedrijfsnaam "de Audi A2 specialisten" :) . Ik ken Jan al een aantal jaren, heeft echt een passie voor de A2, maar hij heeft geen technische achtergrond ; wat hij ook toe geeft. Hij leert wel bij, maar is toch altijd afhankelijk van zijn monteur, die ook nog een eigen bedrijf runt. Denk ook dat het daar aan schort qua bedrijfsvoering; te zeer afhankelijk van anderen en zelf te weinig technische kennis. Ik ga ervan uit dat de problemen opgelost gaan worden, en wellicht worden de A2,s in de toekomst beter afgeleverd. Optie: een gezamenlijke afleverrit ? Geloof wel dat hij het beste voor heeft, bij de verkoop van een A2.
Dat zou zeker een gouden combinatie zijn!
Echter denk ik wel, zoals @ArcSissy ook al aangeeft, dat dat toch lastig zal worden...
Bedankt trouwens voor je medeleven!
De passie die Jan heeft voor de A2 is inderdaad mooi om te zien.
Klopt, dat vertelde hij ook aan mij, dat hij geen technische achtergrond heeft, maar voor iemand zonder technische achtergrond doet hij nog best veel zelf, vind ik!
Hij leert inderdaad bij. Bij mijn gele A2 heeft hij technisch ook meer gedaan dan dat hij normaal zou doen. Dat deel is overigens goed uitgepakt hoor, haha. Geen problemen daarmee achteraf.
Ik denk inderdaad ook dat het mogelijk misgaat bij het te afhankelijk zijn van andere partijen en dat gebrek aan technische kennis daar niet aan bijdraagt. Maar ja, zoiets is niet eenvoudig op te lossen. Mogelijk een betere eindcontrole voor aflevering?
Ik geloof ook wel dat hij het beste voor heeft met de verkoop van de A2.
Wat bedoel je trouwens met een gezamenlijke afleverrit?
Ger964 schreef:
09 apr 2021, 17:39
Toen Jan in Ruurlo zat had hij een sort of samenwerking met de dorpsgarage langs het spoor. Kundige mensen die met Jan en zijn klanten meedachten. Was op loopafstand van zijn toenmalige garagebedrijf.

Aan de andere kant, Jan heeft volgens zijn website al meer dan 300 A2’s verkocht. Mijn aanname is dan dat een A2 geen verrassing meer voor je is.
Klinkt goed!
Jammer dat dat door de verhuizing naar Vorden geen stand heeft kunnen houden...
Het lijkt mij waarschijnlijk dat er toen ook minder klanten na aankoop terugkwamen met problemen aan hun pas gekochte A2?
Verder denk ik ook wel dat de A2 weinig tot geen verrassingen meer heeft voor Jan na bijna 10 jaar er intensief mee te werken, maar blijkbaar gaat er toch iets mis. Ik blijf erbij dat een betere eindcontrole een hoop trammelant al kan voorkomen.
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

12 apr 2021, 19:12 0 x

TJT schreef:
12 apr 2021, 18:24
......
14 Van de 21 punten zijn diezelfde dag nog opgelost en morgen gaat de auto naar de garage aan de overkant voor de laatste overgebleven 7 punten die daar worden onderzocht en indien nodig worden hersteld.
Wat betreft de knoppen en verlichting van linker voorportier:
De connector zat er net niet helemaal in, waardoor er dus geen contact werd gemaakt.
.....
Hoe dan ook denk ik dat een betere eindcontrole absoluut geen overbodige luxe zou zijn. Dit voorkomt voor de klant teleurstelling, je verkleint de kans op slechte reclame voor je bedrijf en het scheelt ook gewoon tijd. Zowel voor de klant als voor Eenink zelf.
Er wordt wel eens gezegd dat de grootste kans op een storing is na onderhoud en/of reparatie.
Ik vind dit wel een klassiek voorbeeld , vooral ook omdat het meteen een kettingreactie van storingen oplevert ...

edit: ik lees dat je ook al een onderhoudsgeschiedenis bij hebt. Is wel fijn, omdat je dan wat meer zekerheid hebt over
het gedane onderhoud/reparatie in het verleden en de daarbij behorende km-standen.

Met het verstrijken van de jaren/km-standen wordt de kans op storingen wel steeds groter, de jongste exemplaren worden
dit jaar 16 jaar oud. Zeker in combinatie met bezuinigen op onderhoud/reparatie, wat bij auto's van die leeftijd vaker voorkomt.
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

13 apr 2021, 01:20 1 x

Peter_Audi_A2 schreef:
12 apr 2021, 19:12
TJT schreef:
12 apr 2021, 18:24
......
14 Van de 21 punten zijn diezelfde dag nog opgelost en morgen gaat de auto naar de garage aan de overkant voor de laatste overgebleven 7 punten die daar worden onderzocht en indien nodig worden hersteld.
Wat betreft de knoppen en verlichting van linker voorportier:
De connector zat er net niet helemaal in, waardoor er dus geen contact werd gemaakt.
.....
Hoe dan ook denk ik dat een betere eindcontrole absoluut geen overbodige luxe zou zijn. Dit voorkomt voor de klant teleurstelling, je verkleint de kans op slechte reclame voor je bedrijf en het scheelt ook gewoon tijd. Zowel voor de klant als voor Eenink zelf.
Er wordt wel eens gezegd dat de grootste kans op een storing is na onderhoud en/of reparatie.
Ik vind dit wel een klassiek voorbeeld , vooral ook omdat het meteen een kettingreactie van storingen oplevert ...

edit: ik lees dat je ook al een onderhoudsgeschiedenis bij hebt. Is wel fijn, omdat je dan wat meer zekerheid hebt over
het gedane onderhoud/reparatie in het verleden en de daarbij behorende km-standen.

Met het verstrijken van de jaren/km-standen wordt de kans op storingen wel steeds groter, de jongste exemplaren worden
dit jaar 16 jaar oud. Zeker in combinatie met bezuinigen op onderhoud/reparatie, wat bij auto's van die leeftijd vaker voorkomt.
Als je het zo bekijkt is dit inderdaad een goed voorbeeld ja.

Ja, daar ben ik ook heel blij mee, dat Jan dat voor mij heeft opgevraagd bij Audi en bij de rest van de documentatie heeft bijgevoegd. Dat maakt het allemaal toch wat completer.
Ik heb ook gewoon de fysieke A4’tjes meegekregen en deze vervolgens thuis ingescand als back-up. Dat heb ik zo’n beetje met alle documentatie gedaan.
Voor wat ik kan terugvinden heeft de auto bij de vorige eigenaar in Duitsland t/m 2014 in ieder geval altijd op tijd zijn longlife beurten gehad bij Audi en is er naar mijn idee ook niet bezuinigd op het onderhoud. Na 2014 wordt het allemaal wat dubieuzer, omdat vanaf dat moment er nauwelijks tot geen documentatie meer is van onderhoud. Alleen een enkel stempel in het service boekje.

Ik ben mij ervan bewust dat naarmate de jaren vorderen de kans op storingen groter wordt.
Ik heb nu dan een van de jongste A2’s, want deze komt uit 2005, dus wordt binnenkort jarig.
Ik moet echter wel zeggen dat het mij nog alles meevalt. Los van de gebreken die nu worden hersteld bij Jan, zijn er verder geen (grote) storingen die aangepakt moeten worden en buiten garantie vallen. Voor zover nu bekend alleen de kachelventilator en weerstand. Mijn vorige A2 is van 2001 en had vooral te kampen met achterstallig onderhoud dat inmiddels grotendeels door mij is verholpen en los daarvan zijn er niet echt grote storingen bijgekomen. Bij Jan wordt nu de rest aangepakt waar ik niet meer aan toe ben gekomen.

Trouwens wel leuk om te vermelden is dat ik bij aflevering van mijn gele Colour.Storm nog een echte Eenink Auto’s sleutelhanger kreeg van Jan. :D
Dit was letterlijk de laatste die hij nog had!
Je kan er een boodschappenwagen-muntje in doen. Bij mij zit er een Audi muntje in.
1C97EE40-59C4-4869-9B39-B9E3AE29B6D0.jpeg
1C97EE40-59C4-4869-9B39-B9E3AE29B6D0.jpeg (2.37 MiB) 2029 keer bekeken
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

18 apr 2021, 18:13 1 x

Update!

Sinds afgelopen zaterdag heb ik mijn auto weer terug.
De auto stond sinds afgelopen dinsdag eind van de de dag al klaar, maar in deze situatie was ik afhankelijk van wanneer mijn ouders de tijd hadden om met hun auto weer mee naar Vorden af te reizen.

Wat is er aan de auto gedaan?
Ik ga het lijstje even af zoals ik het zelf had opgesteld.

1.  - Storing gasklep; motor heeft na tijd stilstaan moeite om op gang te komen na starten. Motor stottert, is terug te zien op wijzer van toerenteller en motor slaat soms af. Tijdens rijden gaat optrekken niet altijd vloeiend.
Note: Zowel Jan als de monteur konden niets vinden. Er waren oude storingen uit de eobd gekomen en die zijn nooit gewist. Er waren, los van storingen over het linker voorportier, geen actuele storingen. Oude storingen zijn gewist. Motor lijkt nu toch wel soepeler te lopen en trekt vlotter op, maar na een nacht stilstaan vandaag tijdens eerste keer starten toch een hick-up waardoor de motor ook afsloeg.

2.  - Af en toe een metaalachtig geluid tijdens het rijden, vooral bij hogere snelheid boven 50 km.
Note: Rembeschermplaat iets teruggebogen, zowel links als rechts. Geen geluid meer te horen.

3.   - Uitlaatsysteem: Achter demper lek
Note: Klein gaatje gevonden en uitlaatcement op gesmeerd.

4.   - Hitteschild achter demper los
Note: Nieuwe moer gemonteerd.

5.   - Uitlijning: Trekt naar rechts
Note: Auto is uitgelijnd en bleek ook daadwerkelijk nodig.
Volgens Jan zijn er gebruikte gietijzeren draagarmen gemonteerd, wat natuurlijk een stuk beter is dan die plaatstalen draagarmen.

6.   - Stuurdelen: Stuurkogel stofhoezen links rechts kapot
Zijn ooit dichtgekit en gewoon dicht. Geen idee waarom Vakgarage zei dat ze kapot zijn.

7.   - Ashoes rechts kapot
Note: Was tijdens inspectie voor verkoop nog goed, maar vermoedelijk een gaatje in gebeten door een marter in Vorden. Is nu dichtgekit.

8.   - Scheeftrekken voertuig bij remmen: Trekt naar rechts
Note: Geen duidelijke oorzaak gevonden. Zou met uitlijnen nu opgelost moeten zijn.

9.   - Stabiliteit bij rechtuitrijden: Trekt naar rechts
Note: Opgelost.

10. - Stel indicators voor rem doorgeknipt
Note: Jan heeft de auto zo gekocht. Schijnt wel vaker gedaan te worden om loze storingen te voorkomen. Laten we zo.

11. - Brandstoffilter doorgeroest en lekt
Note: Geen lekkage gevonden, maar filter was wel verroest. Is vervangen door een gebruikte in goede staat.

12. - Storing stelmotor temperatuur regel klep
Note: Oude storing en is gewist.

13. - Ruitenwisser mechaniek piept (best wel hinderlijk luid)
Note: Mechaniek gesmeerd en piep weg.

14. - EOBD/ECU storingen oplossen
Note: Los van de storingen van het linker voorportier betrof het allemaal oude storingen. Deze zijn gewist.

15. T/m 18. Gaat allemaal over de knoppen in het linker voorportier. De hoofd connector zat niet voldoende vastgeklikt. Alle problemen zijn daarmee nu opgelost.

19. - Lage tonen speaker linker voorportier werkt niet, hoge tonen speaker (tweeter) werkt wel
Note: Connector zat niet voldoende vastgeklikt.

20. - Sigarettenaansteker geeft geen spanning
Note: Zat geen zekering in. Werkt nu weer naar behoren.

21. - Gordelriem van bestuurder en gordelriem van passagier rechts achter missen gordel gesphouder ook wel belt buckle genoemd (zwart schijfje/drukknopje)
Note: Twee gebruikte gordelstoppers gemonteerd. Nu geschroefd. Gaan nooit meer los.

Overig:
Koplampen extra gekit en gaatjes aan achterkant geboord voor afvoer condens.
Ik heb geen condens tot op heden gespot.

Ik was al blij met mijn nieuwe A2, maar nu alles zo goed als opgelost is door Jan ben ik helemaal blij!

Toch heb ik nog een vraagje aan jullie:
Het valt mij op dat de temperatuurmeter van de koelvloeistof niet precies op 90 graden Celsius komt te staan.
De temperatuur loopt naar mijn idee wel normaal op maar de meter schommelt een beetje heen en weer tussen de 80 en 85 graden. Binnen 10 minuten is alles op temperatuur, maar de meter bereikt, ook na een lange rit, dus niet precies de 90 graden.
Zie foto.
57515A4E-A1E2-4895-A3B8-A8184E3DCBA2.jpeg
57515A4E-A1E2-4895-A3B8-A8184E3DCBA2.jpeg (2.69 MiB) 1918 keer bekeken
Naar mijn idee is de thermostaat nog goed, maar ik verdenk de sensor van het metertje ervan dat deze misschien niet meer helemaal oké is.
Wat is jullie mening hierover?

Zie overige foto’s van de werkzaamheden:
7DF5EAC9-DA75-4E91-99E5-B167FB2281ED.jpeg
7DF5EAC9-DA75-4E91-99E5-B167FB2281ED.jpeg (3.14 MiB) 1918 keer bekeken
1ECFA698-CB63-46CD-BFF5-5540A33FADD4.jpeg
1ECFA698-CB63-46CD-BFF5-5540A33FADD4.jpeg (103.22 KiB) 1918 keer bekeken
0965E150-E9A5-4623-97FE-69AA0C3810C5.jpeg
0965E150-E9A5-4623-97FE-69AA0C3810C5.jpeg (119.5 KiB) 1918 keer bekeken
6FB1EF7F-9376-47B1-82A7-0A63A4B9689B.jpeg
6FB1EF7F-9376-47B1-82A7-0A63A4B9689B.jpeg (93.27 KiB) 1912 keer bekeken
Laatst gewijzigd door TJT op 18 apr 2021, 18:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

18 apr 2021, 18:16 1 x

De hick-up die ik wel eens heb tijdens het starten na een nacht stilstand.
Vandaag was deze wat erger waardoor de motor ook afsloeg.
IMG_4273.MOV
(10.33 MiB) 85 keer gedownload
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

18 apr 2021, 18:39 0 x

6 Voor de APK dicht kitten fusee of Stuurkogel mag, is nood reparatie en meestal volgende
jaar een nieuwe kogel monteren omdat nogmaals lek ging en gelijk uitlijnen!
Een rubber is bij nog goede kogel maar €1,50 en bovenste boutje even los en weer vast zetten...
4 kogels €6,- + 10 minuten werkje....

Punt 7, ze hadden die aandrijfas rubber niet op voorraad, en volgende jaar zou ik deze zeker vervangen.

Punt 10, Als draadje geknipt , doen ze vaker en je te lang met versleten blokken door bleef rijden,
mag je gelijk schijven doen.
Ook vaak wegens beschadigde draad niet herstellen, beetje luie monteur!

De Hik filmpje... denk dat na de start Choke werking even, en hoe zijn de bougie's....?
Juiste type en ik heb zelf voor Long Life gekozen die geen 15.000 maar 60.000 km mee gaan...

Maar nu even weekje rond rijden en als ze gekitte rubbers hebben laten zitten?
Fusee is erg ver weg maar stuurkogels kun je na wiel eraf zelf doen zittende....

Gezien de vraagprijs zou ik beter onderhouden verwachten van Jan Eenink.
Zeker na die melding van Vakgarage had ik die rubbers op voor gehad...
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Plaats reactie