TJT wil zich even voorstellen

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

25 apr 2021, 23:00 1 x

Update!

Excuus voor de verlate reactie, maar onverwachts is er toch nog het een en ander gebeurd wat ik eerst even wilde afwachten voordat ik met een reactie zou komen.
Ik doe nu eerst mijn verhaal en daarmee geef ik denk ik al antwoord op een aantal reacties, maar uiteraard zal ik in een volgende post ook nog even reageren op jullie reacties.
Overigens dank voor jullie reacties!

Toen ik met mijn Colour.Storm naar Eenink ben teruggegaan, zijn mijn ouders met mij meegegaan in hun eigen auto, zodat ik met hen mee terug zou kunnen rijden, omdat ik vanwege de pandemie op dit moment liever niet met het OV reis.

Bij Eenink aangekomen zagen we mijn oude Kobaltblauwe A2 staan, inmiddels mooi gepolijst en ook deels overgespoten aan de buitenkant.
Met dat laatste doel ik op de onderkant van de achterbumper.
De auto moest technisch nog worden onderzocht, maar mijn ouders en dan met name mijn moeder, kregen toch wel spijt...
Het oorspronkelijke plan was immers dat zij mijn oude A2 zouden overkopen, maar dat durfden ze uiteindelijk toch niet aan, dus vandaar dat ik ‘m bij Eenink had ingeruild/verkocht.
Mijn moeder had aan Jan aangegeven interesse te hebben, maar dat hun budget niet heel groot is en ze eerst even wilden afwachten wat er technisch nog allemaal aan zou moeten gebeuren en wat dan de uiteindelijke vraagprijs zou worden.
Toen ik mijn gele A2 na reparatie ben gaan ophalen met mijn ouders, was de kobaltblauwe A2 inmiddels zo goed als klaar voor verkoop.
Complete interieurreiniging en technisch was de auto inmiddels ook bekeken en waar nodig hersteld.

Dit is er hersteld:

- Banden vervangen (4 vrijwel nieuwe banden op 15” licht metalen velgen)
- Accu vervangen
- Deurvanger linker voorportier vervangen
- Refurbished koplampen geplaatst
- Versnellingsbak gecontroleerd op lekkage en lekt niet
- Wielkuip rechts achter is bijgetipt
- Achtermatten heb ik vervangen door de oude matten van mijn Colour.Storm

Nog te verhelpen:
- Auto laten uitlijnen
- Comfort module vervangen of laten reviseren
- Stuurbekrachtigingspomp vervangen (functioneert wel)
- Draadbreuk in antennekabel bij achterklep
- Spoiler op achterruit overspuiten
- Naafkapjes overspuiten
- Scheur in voorbumper onderaan

Het to-do-lijstje is hiermee alweer een stuk kleiner geworden.
Reguliere verkoopprijs zou zijn: € 2450,-
Prijs voor mijn ouders: € 2000,-
Uiteindelijk is dat € 2200,- geworden en dat zal ik uitleggen.
Tijdens de laatste bezichtiging, toen we de gele A2 na reparatie weer gingen ophalen en mijn ouders de knoop hebben doorgehakt, kwamen de voorbanden nog ter sprake, die na inspectie nog wel een jaartje mee zouden moeten kunnen volgens de richtlijnen bij een APK, hoewel de linker voorband een net-wel-net-nietje was.
Achterbanden waren nog prima.
Twee goede tweedehands banden op stalen velg met wieldop zouden samen € 100,- kosten, maar een modificatie die op het lijstje stond waren 4 classic 15 inch licht metalen velgen.
Ik vroeg Jan naar de mogelijkheden en toen liep hij naar een donor A2, waar 4 mooie 15 inch licht metalen velgen op zaten, met nog vrijwel nieuwe, bijna niet gebruikte banden uit 2018.
Daar vroeg Jan € 250,- voor. Normaal € 350,- maar voor ons € 250,-.
Na de laatste dingen te hebben doorgesproken bij Jan, zijn we met mijn gele A2 weer naar huis gegaan, met mijn ouders achter mij, rijdend in hun Hyundai Atos, die ze inmiddels hebben verkocht aan de garage waar wij altijd onze auto’s laten onderhouden.
We hadden wel interesse in die 4 aluminium velgen met vrijwel nieuwe banden, maar het was voor mijn ouders eigenlijk net iets te duur.
Echter bleek dat sommige zaken aan mijn gele A2 niet heel netjes waren opgelost en besloot ik Jan daar nog even over te mailen.
We hadden sowieso afgesproken dat ik Jan op de hoogte zou houden of de aankoop daadwerkelijk door zou kunnen gaan. Dit was nog even spannend, omdat de Hyundai Atos voor een minimale prijs verkocht moest zien te worden.
Ik berichtte Jan met het goede nieuws dat de koop door kon gaan, maar gaf ook gelijk een terugkoppeling over mijn gele A2, dat bepaalde zaken toch niet zo heel netjes waren opgelost en dat je voor een auto van bijna € 7000,- iets anders mag verwachten.
Mijn voorstel was dat ik daar niet meer moeilijk over zou gaan doen en alles op eigen kosten zou laten herstellen bij mijn garage tijdens de grote onderhoudsbeurt, maar dat mijn ouders dan wel € 50,- korting zouden krijgen op de 4 velgen met nagenoeg nieuwe banden. Dus € 200,- i.p.v. € 250,-.
Hier ging Jan mee akkoord.
Na montage stuurde Jan ons een foto en stuurde daarbij dat het de auto goed deed. Dat was zeker waar!
Vervolgens een afspraak gemaakt om de kobaltblauwe A2 op te gaan halen.
Dit werd 22 april, op de verjaardag van mijn stiefvader.
Het kon niet beter!
Of toch wel?
Op 22 april zijn we dus de auto gaan ophalen en onder het genot van zelf meegebrachte appeltaart werd de koop gesloten.
Op het laatst kwam Jan nog even terug op mijn mail en gaf aan dat ik wel een punt had.
Hij had blijkbaar al met zijn vaste monteur gesproken, want Jan stelde voor dat nu alsnog het brandstoffilter kon worden vervangen door een echte nieuwe en dat de stuurkogelhoezen ook door nieuwe zouden worden vervangen.
Dit had ik absoluut niet verwacht en was dan ook een aangename verrassing!
Uiteraard heb ik van dit aanbod gebruik gemaakt en kon ik mijn auto naar de overkant rijden.
Jan had nog een volgende afspraak buiten de zaak, dus ondertussen zijn wij met de blauwe A2 even een stukje gaan rijden en hebben wij een frietje gegeten in Hengelo. :mrgreen:
Eenmaal teruggekomen in Vorden stond de gele A2 nog op de brug.
Ik mocht onder de auto kijken en heb gelijk een aantal foto’s kunnen en mogen maken.
De auto ziet er naar mijn mening van onderen nog mooi uit voor een auto van 15 a 16 jaar oud. De monteur gaf mij nog wat tekst en uitleg.
De draagarmen zijn daadwerkelijk vervangen door gietijzeren draagarmen. Links een nieuwe, rechts een tweedehandsje. Dit heb ik zelf kunnen zien. De monteur liet ook nog een setje nieuwe plaatstalen draagarmen zien en vertelde dat gietijzer veel beter is. De stuurkogels zijn aan beide kanten nog goed en vertonen geen speling.
Het nieuwe brandstoffilter heb ik ook bevestigd gezien onder de auto.
Al met al zeer content met deze oplossing!
De rechter ashoes, achterdemper en eventueel thermostaat en/of sensor temperatuurmeter zijn voor eigen rekening en dat is prima zo.
Het meeste is nu immers netjes en naar behoren hersteld.
Eind mei gaat de auto naar de garage voor een grote onderhoudsbeurt, dan wordt ook gelijk het gasklephuis schoongemaakt en opnieuw ingeleerd.

Ik heb overigens op dit moment nog een A2 van 15 jaar oud!
Ik heb afgelopen week met PON gebeld om de productiedatum van mijn gele A2 en die van de kobaltblauwe A2 van mijn ouders op te vragen.
De productiedatum van mijn gele A2 is:
12-05-2005 en de eerste toelating is 20-06-2005. Echt een van de laatste A2’s dus.
De productiedatum van de A2 van mijn ouders is:
31-08-2000 en de eerste toelating is 10-04-2001.
Wel grappig om te zien dat de ene A2 na nog geen maand al op kenteken staat en de ander meer dan een half jaar heeft moeten wachten.

Overigens hebben onze A2’s ook namen gekregen. :mrgreen:
De kobaltblauwe: Ko (van aluminium kogel en van kobaltblauw)
De imolagele: Geeltje

Modificatie wishlist voor Ko:
- Parkeersensoren achter
- Afstandsbediening voor centrale deurvergrendeling
- Eventueel gasveren met rode veertjes voor achterklep
- Misschien mistlampen voor

Tot zover.

In een volgende post volgen nog enkele foto’s.
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

25 apr 2021, 23:40 1 x

Inmiddels gepolijst, maar nog met de oude banden op de origineel geleverde velgen en doffe koplampen.
3773437B-F963-4900-B021-97991750FEC2.jpeg
3773437B-F963-4900-B021-97991750FEC2.jpeg (4.22 MiB) 1954 keer bekeken
En dan is dit het eindresultaat.
8F1EA261-9CFF-40DE-808E-423E40E7F85F.jpeg
8F1EA261-9CFF-40DE-808E-423E40E7F85F.jpeg (124.85 KiB) 1954 keer bekeken
A0D7F415-2AC8-4A7B-A9E4-F279323FA29C.jpeg
A0D7F415-2AC8-4A7B-A9E4-F279323FA29C.jpeg (5.72 MiB) 1954 keer bekeken
BDB61C2A-92B1-407A-8D66-698ACCEC503E.jpeg
BDB61C2A-92B1-407A-8D66-698ACCEC503E.jpeg (6.53 MiB) 1954 keer bekeken
AE7E8873-0243-4F39-B9C4-F4DF7B31DE61.png
AE7E8873-0243-4F39-B9C4-F4DF7B31DE61.png (4.62 MiB) 1954 keer bekeken
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

25 apr 2021, 23:59 1 x

We nemen een kijkje onder de Colour.Storm.
De stuurkogelhoezen en brandstoffilter zijn vervangen.
3DD27769-DA6B-414F-B61C-C5BA9DDB77EB.jpeg
3DD27769-DA6B-414F-B61C-C5BA9DDB77EB.jpeg (2.32 MiB) 1951 keer bekeken
21517F6D-2E3D-48B0-B47A-1406500B064E.jpeg
21517F6D-2E3D-48B0-B47A-1406500B064E.jpeg (2.43 MiB) 1951 keer bekeken
EB92C7E6-55DE-484F-B754-CCF950DB329E.jpeg
EB92C7E6-55DE-484F-B754-CCF950DB329E.jpeg (3.17 MiB) 1951 keer bekeken
690DC785-F347-4B4B-B71F-BF893945B2D9.jpeg
690DC785-F347-4B4B-B71F-BF893945B2D9.jpeg (2.6 MiB) 1951 keer bekeken
22C411D3-F487-488E-880C-8C69FB479670.jpeg
22C411D3-F487-488E-880C-8C69FB479670.jpeg (3.07 MiB) 1951 keer bekeken
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

26 apr 2021, 01:30 1 x

Ticcie schreef:
18 apr 2021, 20:06
Nou dan ben je iig weer uit de brand geholpen zo. Maar ik vind het dichtsmeren van een uitlaat met uitlaat pasta en het dichtkitten v rubbers wel heel matig. En een 2ehands brandstoffilter vind ik ook echt niet kunnen....

Het kost allemaal niet de wereld aan onderdelen en arbeid...

Ik zou m een grote beurt geven als het 5 jaar geleden is met alle filters en bougies.
Mee eens dat dit absoluut niet netjes is.
Op de uitlaat na is alles later alsnog netjes opgelost door Jan.
Er zijn alsnog nieuwe hoesjes en een nieuw brandstoffilter gemonteerd.
Verder krijgt de auto inderdaad een grote beurt waarbij dan ook gelijk alle filters en bougies worden vervangen.
Peter_Audi_A2 schreef:
18 apr 2021, 20:20
TJT schreef:
18 apr 2021, 18:16
De hick-up die ik wel eens heb tijdens het starten na een nacht stilstand.
Vandaag was deze wat erger waardoor de motor ook afsloeg.
IMG_4273.MOV
Start je gelijk na het op contact zetten?
Maakt het verschil als je na het op contact zetten even wacht totdat er OK in het centrale display staat?

Wat betreft de temperatuurmeter, doet de verwarming het wel goed?
In principe wacht ik altijd met het starten van de motor tot OK in het display verschijnt en vaak wacht ik dan ook nog tot de brandstofpomp klaar is met pompen.
Dit maakt echter geen verschil.
Van de week toen ik ‘s ochtends de auto startte en het nog koud was sloeg deze ook meteen af. Na tweede keer starten ging het goed en ook geen hik.

Wat betreft de temperatuurmeter:
Ik ga nu toch twijfelen of de thermostaat nog oké is.
Van de week de climatronic op HI ingesteld en het duurde toch wel even voordat de lucht echt goed heet werd. Daardoor duurde het ook een flinke tijd voordat de temperatuurmeter goed opliep en deze kwam maar tot de 80 graden. Toen ik de climatronic terug instelde op 22 graden liep de meter ook gelijk verder op rond iets onder de 90 graden.
Even later weer de test gedaan en het viel mij op dat de meter weer langzaam terugzakte naar de 80 en soms zelfs iets daaronder.
Bij mijn vorige A2 was dit niet en bleef de meter ook met de kachel op de hoogste stand op 90 graden staan.
Wat kan dit zijn?
Edwinvv schreef:
18 apr 2021, 20:37
Wat ik zo lees voel ik ook een beetje.
Daarom laat ik mijn net aangeschafte auto even nakijken door een 2e partij.
Ik zou alles gewoon goed willen/ wil alles gewoon goed.
Gaat wel extra geld kosten, maar ja, had ik beter na moeten denken/ niet vertrouwen op de bekende blauwe ogen.
Succes er mee, Ed
Het is inderdaad jammer en ik denk dat je daar goed aan hebt gedaan.
Hopelijk is nu alles oké aan jouw zwarte A2!
Spinazie schreef:
18 apr 2021, 20:57
Mooi dat je m weer terughebt! Zal wel weer lekker rijden zo na een tijdje zonder auto :)

Wat me als leek opvalt aan het uitlijningsrapport is dat de toespoor gecorrigeerd is, maar de wielvlucht (camber) rechts nu buiten de specificaties valt. Ik weet niet wat of dit uitmaakt, wellicht dat iemand met meer verstand van zaken dit zou kunnen uitleggen. Maar het belangrijkste, rijdt ie nu volgens jou recht? :)

Wat betreft de verdere reparaties, deze lijken me doelmatig maar er is duidelijk voor de snelste en goedkoopste oplossingen gekozen. De oorzaak van het terugvallen in toeren is niet in één oogopslag te zien en kost wat schoonmaak/uitleeswerk; opvallend dat juist dit door de verkoper niet is geconstateerd? Het filmpje lijkt me bovendien zeer duidelijk.

Afhankelijk van het verwachtingspatroon dat je hebt kun je de reparaties functioneel noemen of teleurstellend (hier op het forum zitten de liefhebbers, dus de mening zal hier naar het laatste neigen). Bij het tweedehands brandstof filter proestte ik zowat over m'n toetsenbord heen, zo'n ding nieuw is echt een tientje ofzo, en als deze verstopt raakt kom je er stil mee te staan. Waarom in hemelsnaam een tweedehands monteren? Het uit een andere auto schroeven kost meer aan uurloon dan het onderdeel nieuw...

Het niet op temperatuur komen is recent nog op het forum langsgekomen, meest waarschijnlijk is de thermostaat of temperatuursensor. Wederom tientjeswerk.

Maargoed, de auto is verder in essentie in orde en eerst er maar eens kilometers mee maken. En mocht je de nog resterende punten laten bekijken dan zou ik aanraden naar de A2 dokter of naar @koop9 in Haarlem te gaan. Bij de eerste kun je ook vragen om een leenauto, dat scheelt je ouders een tripje ;)
Dat was inderdaad heel fijn! :)

Ik heb er totaal geen verstand van, maar ik heb tijdens de taxatie van de Hyundai Atos bij onze garage ook gelijk het uitlijningsrapport laten zien en de monteur kon niets afwijkends ontdekken, dus prima. :) Naar mijn idee rijdt de A2 nu wel recht, ja.
En anders merken we het vanzelf wel, als de banden schuin zijn afgesleten. :joy:

Er is inderdaad voor de snelste en goedkoopste oplossing gekozen en dat was achteraf best teleurstellend.
Gelukkig is dat nu alsnog voor het grootste deel goed gemaakt.
Ik blijf het ook opmerkelijk vinden dat Eenink die terugval in toeren niet kon herleiden.
Ik heb het filmpje ook aan hem laten zien en naar hem doorgestuurd.

Ik ben zelf ook een liefhebber en het moet dan ook allemaal gewoon goed en deugdelijk zijn, dus een aantal van deze reparaties waren voor mij ook zeker teleurstellend.
Het tweedehands brandstoffilter was zo gedaan omdat er geen nieuwe voor handen was. Hetzelfde verhaal met de stuurkogelhoezen. Of dat ook echt de reden was weet ik niet, maar het is nu alsnog opgelost en dat is mooi.
Spinazie schreef:
18 apr 2021, 21:58
[quote=Ticcie post_id=91235 time=<a href="tel:1618769211">1618769211</a> user_id=2579]
Ik zou m een grote beurt geven als het 5 jaar geleden is met alle filters en bougies.
Bij het teruglezen las ik deze opmerking, ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat de A2 een afleverbeurt had gehad, dat wil zeggen oa nieuwe olie en nieuwe filter? Zo nee, dan zou ik dat alsnog laten doen want 5 jaar is veeel te oud (Audi schrijft maximaal 2 jaar voor bij longlife, en dat vinden de meesten hier al te lang).

Ik zag verder dat de distributieriem is vervangen, kun je zien of de waterpomp en spanrollen zijn mee vervangen?
[/quote]

Nee, de A2 heb ik zonder afleverbeurt gekocht.
Daar heb ik ook bewust voor gekozen, omdat ik dat soort dingen het liefst door mijn eigen garage laat doen of de A2 Dokter.
Daarnaast levert Jan Eenink standaard zijn A2’s niet af met een afleverbeurt. Het behoort wel tot de mogelijkheden, maar daar moet je dan nog extra voor betalen.
Ik heb het er nog met Jan over gehad, dat volgens het service boekje de laatste long life in 2016 is geweest. Hij kon het zich niet voorstellen, maar kon het niet bewijzen. De laatste 5 jaar is dus nogal vaag qua onderhoud. Ik denk dat de A2 alleen het meest noodzakelijke onderhoud heeft gehad om door de TUV keuringen heen te komen.
Ik ben zelf ook geen voorstander van long life en ik kies dan ook voor jaarlijks onderhoud. Ik rijdt zo’n 17.000 km per jaar.

In principe zouden de waterpomp, spanrollen, nokkenasriem en multiriem wel vervangen moeten zijn, want dat is wel waar ik voor heb betaald. Iets van € 450,- ongeveer.

@eekhoorntje
De stuurkogelhoezen zijn nu dus vervangen.
Bij deze reparatie hoeft de wagen toch niet opnieuw uitgelijnd te worden?

Verder is er voor aflevering nog airco service gedaan. Was nodig ook, want deze was helemaal leeg.

Verder zeg je dat aandrijfashoes vervangen veel werk is. Waar moet ik dan aan denken qua arbeid?
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

26 apr 2021, 08:58 2 x

De kogels hebben boven 1 moer dus wissel van oude voor nieuwe rubbers is 1 minuutje werk...
uitlijnen hoeft niet, alleen bij nieuwe kogels als ze ruim zijn, Rubber koste €1,50 en nieuwe kogels al snel €100,-

De aandrijfas is loshalen en meer werk... netjes gedaan... al snel ¾ uur nodig.

Airco vullen? Vele garages rekenen voor Vullen en reinigen €100 of meer.

Het filter is zelf te wisselen en door blazen met luchtspuit en spuitbus voor Bacteriën te doden voldoende... kosten nihil
In Rotterdam een adresje voor €39,95 en die werkte snel met spoelen en vullen!
Gas + Olie en lek detectie middel erin dus waar laat je wat doen.
Wel is die in Rotterdam vaak erg druk dus op afspraak en dat is vaak lastige....

Verder worden voertuigen boven de €4500,- vaak met 3 maanden Bovag geleverd en grote beurt!
Jou €7000,- vind ik daarom erg matig afgeleverd... en als Jan Eenink een grote beurt + pechhulp bij een Vakgarage laat uitvoeren kun je bij elke Vakgarage voor een garantie claim terecht.
Dan zou hij wel kosten grote beurt hebben + alle achterstallige maar dan is het in 1x goed en betrouwbaar.

Zelf een A2 verkocht op deze voorwaarden... ik was €437,- kwijt en deze kopers hebben meer zekerheid, en hoeven niet terug te komen!

Deze kopers hadden zekerheid en konden om de hoek op 400 meters bij hun plaatselijke Vakgarage terecht... en ik een leuk prijsje gevangen, alleen geen €7000,- maar iets meer als de helft wat ik voldoende vond!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Ger964
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 mar 2014, 01:10
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

26 apr 2021, 18:07 2 x

Dat is een goede van de Vakgarage.

Kost je 40,- per jaar met de verplichting dat zij regulier onderhoud en APK doen. Je krijgt hiervoor Pechhulp in NL en Europa.
Prima deal lijkt mij.

Van de site van Vakgarage:
PECHHULP, HULP BIJ PECH ONDERWEG
Bij Vakgarage bent u verzekerd dat uw auto in de beste handen is voor onderhoud en reparatie. Toch kan het gebeuren dat uw auto niet meer start, een mankement vertoont, een lekke band krijgt of u uw sleutels erin heeft laten liggen. Vakgarage heeft in dit soort situaties dé oplossing voor u: Pechhulp bij pech onderweg.

VOOR WIE IS VAKGARAGE PECHHULP?
De Vakgarage Pechhulp is voor u verkrijgbaar als u uw auto laat onderhouden door de Vakgarage. Wij onderhouden uw auto volgens de fabrieksvoorschriften en met behoud van de fabrieksgarantie. De Vakgarage Pechhulp is geldig in Nederland en 43 andere landen in Europa. U bent dus ook verzekerd van pechhulp in het buitenland. In combinatie met regulier onderhoud betaalt u slechts € 39,95 per jaar! Koopt u een Vakgarant Premium occasion bij de Vakgarage? Dan zit 1 jaar pechhulp automatisch inbegrepen in de prijs van uw nieuwe auto.
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

27 apr 2021, 18:30 1 x

eekhoorntje schreef:
26 apr 2021, 08:58
De kogels hebben boven 1 moer dus wissel van oude voor nieuwe rubbers is 1 minuutje werk...
uitlijnen hoeft niet, alleen bij nieuwe kogels als ze ruim zijn, Rubber koste €1,50 en nieuwe kogels al snel €100,-

De aandrijfas is loshalen en meer werk... netjes gedaan... al snel ¾ uur nodig.

Airco vullen? Vele garages rekenen voor Vullen en reinigen €100 of meer.

Het filter is zelf te wisselen en door blazen met luchtspuit en spuitbus voor Bacteriën te doden voldoende... kosten nihil
In Rotterdam een adresje voor €39,95 en die werkte snel met spoelen en vullen!
Gas + Olie en lek detectie middel erin dus waar laat je wat doen.
Wel is die in Rotterdam vaak erg druk dus op afspraak en dat is vaak lastige....

Verder worden voertuigen boven de €4500,- vaak met 3 maanden Bovag geleverd en grote beurt!
Jou €7000,- vind ik daarom erg matig afgeleverd... en als Jan Eenink een grote beurt + pechhulp bij een Vakgarage laat uitvoeren kun je bij elke Vakgarage voor een garantie claim terecht.
Dan zou hij wel kosten grote beurt hebben + alle achterstallige maar dan is het in 1x goed en betrouwbaar.

Zelf een A2 verkocht op deze voorwaarden... ik was €437,- kwijt en deze kopers hebben meer zekerheid, en hoeven niet terug te komen!

Deze kopers hadden zekerheid en konden om de hoek op 400 meters bij hun plaatselijke Vakgarage terecht... en ik een leuk prijsje gevangen, alleen geen €7000,- maar iets meer als de helft wat ik voldoende vond!
Dank voor je reactie.

Goed om te weten dat na vervangen van de rubbers uitlijnen niet opnieuw hoeft.
Ik neem aan dat dit na vervangen van stuurhoezen wel zou moeten?

Jammer dat de ashoes zoveel werk oplevert, maar het moet wel goed zijn, dus dan gaan we dat maar doen.

Airco vullen is op kosten van Eenink gedaan. Dit is iets wat voor verkoop gewoon goed moest zijn, dus hoort bij de kosten voor het klaarmaken van verkoop. Als ik de A2 niet had gekocht, dan was dat voor een andere koper ook in orde gemaakt.
Bedankt voor de tip van Rotterdam!
Heb je een naam of adres van het bedrijf?

Ik ben het met je eens dat voor die € 6935,- de auto in eerste instantie nogal matig is afgeleverd. Gelukkig is dit nu alsnog grotendeels opgelost.
Verder lijkt dat voorstel wat je opperde over de Vakgarage mij een goed idee!
Zou een mooie oplossing zijn, waardoor nieuwe klanten een hoop onaangename verrassingen bespaard blijven.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

28 apr 2021, 09:29 1 x

Rectificatie;

De Ashoes: Ik doe vaak een Revisie set met nieuwe Homokineet en dan is uitlijnen noodzakelijk.
Bij alleen wiel kant loshalen en er overheen schuiven kan dit bij handige monteur ook zonder die hem op dezelfde stand terug zet.

Ik ontdekte dat een as volledig los halen en eerst opmeten op 1/10 mm nauwkeurig op lengte ook kan.
Vorige jaar gedaan en bij goede meetapparatuur kun je een nieuwe Homokineet gelijk aan oude op de as gaan klemmen, en bespaarde je uitlijnen.

https://www.skybanden.nl/uitlijnen/ €34,95 voor de A2 mits er geen bouten vastgeroest zitten, bij warm moeten stoken krijg je er uurloon extra bij, zelfde voor rotte assen en zo... ook kijken ze naar alle 4 kogels en aandrijfas rubbers aan wiel en bak zijde dus kans op totaal 8 rubbers!
Dit is preventief onderhoud en de bak zijde is vaak na 400.000 km of meer aan de beurt....
Dat zie hierbij dan hoger uitkomen.... indien oude rubbers deze goedkoop wisselen, als ruim of vervuiling in de kogel nieuwe en dan is het goedkoper dan de Dealer... maar het kan wel oplopen!
Ze weigeren kaal uitlijnen bij achterstallig onderhoud....en dicht kitten, alleen voor APK en volgende week een nieuwe rubber gemonteerd werd....

En als je nieuwe banden nodig hebt, https://www.skybanden.nl/3d-balanceren-1/ €40,- voor 4 wielen, en vraag eerst tarief Kwit Fuck om de hoek om de slappe lach te krijgen! Zij hebben dankzij Failliet bedrijf een beter apparaat staan!

En voor onze Sukkels die stoepranden beschadigen, de Velg kunnen zij herstellen! https://www.skybanden.nl/reparaties/

Helaas zijn ze voor Airco flink duurder geworden,
dan is;
Diana Airco service aan huis, alleen 230 volt stekker nodig €60,- en bel voor afspraak Boven Utrecht 06 3459 8266. Hij komt uit Assen en doet dit al meerdere jaren, net als LPG reparaties...
Wegens de Gasprijs nu vaste prijs... op een Meeting met meerdere Airco's is meer naar zuiden mogelijk als er vele bij elkaar staan en er 230 volt aanwezig is!

TMA in Den Haag koste maar €39,99 maar ik weet niet of deze klanten lokker zo voordelig zal blijven!
op eigen risico... 06 402 020 50..... Sleepnetstraat 353....

Veendam €50,- in de Somerlustweg 54F 06 1652 9991. Robert werkte netjes maar volle werkplaats dus afspraak in de ochtend...
Ja we hebben daar ook A2 rijders, ik ook als huisje klaar is!

Kuik Amersfoort ; Tijdelijk €35,- en bel eerst 06 555 411 54 op de Radonweg 16E ...
Word dit een Meeting voor voordelig vullen?
Vooral omdat PON om de hoek zit en 20 jaren A2 vorige jaar was!





Ja, die in Rotterdam is apparaat nu stuk dus meld ik maar even niet meer!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

28 apr 2021, 10:17 0 x

Dank voor je uitgebreide reactie, @eekhoorntje.

Hier kan ik wel wat mee.
Gaat goed komen!
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

12 mei 2021, 22:25 6 x

Er is er één jarig hoera hoera...

We zijn weer een jaartje dichterbij de 20.
Vandaag, 12 mei, is mijn gele CS 16 jaar oud geworden.
Tijd voor een sweet sixteen party. :mrgreen:
Ik houd de fabrieksdatum aan die ik een tijdje terug had opgevraagd bij Pon en dat is dus 12-05-2005. Niet te verwarren met de datum van eerste toelating, hoewel dat ook al zeer snel was na de fabrieksdatum, namelijk 20-06-2005.
Helaas zou niet veel later de productie stoppen van de A2. Ik vind het toch wel leuk dat ik een van de laatsten heb.
Binnenkort, op 25 mei aanstaande, de auto maar eens verwennen met een grote onderhoudsbeurt, waarbij ook gelijk de laatste puntjes op de i worden gezet.
Tot op heden nog zeer tevreden, blij en trots op dit gele gevaarte!
153B2DA3-FF81-4381-9DD7-B1975A2CE33C.jpeg
153B2DA3-FF81-4381-9DD7-B1975A2CE33C.jpeg (6.02 MiB) 1605 keer bekeken
Plaats reactie