Arnhem kleurde geel en zwart, door naar rood met zwart!

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

08 mar 2022, 22:52 1 x

Ga alsjeblieft naar JD Engineering. Dan krijg je software op maat. Vaak zien zij tuning die helemaal niet goed is uitgevoerd en nemen daar eerst afscheid van voordat ze de gewenste aanpassingen toepassen. Maar met de originele tuning zal vast niets mis zijn.

Vergeet ook niet dat het van groot belang is dat de software van de bak ook wordt geoptimaliseerd. Dat advies krijg je vanzelf; zonder voeren ze enkel een basis tuning uit. Met stage 2 wordt het pas echt leuk. En dan spreek ik uit ervaring 😁

Laat maar weten als het zover is, dan kan ik wellicht nog wat korting voor je regelen. 👍
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
karolography
Audi A2 clublid
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 aug 2018, 11:18
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

09 mar 2022, 13:46 2 x

Toevallig (of waarschijnlijk toch niet toevallig) is dat de enige site die nog open staat voor de tuning. Kreeg daar wel een goed gevoel bij. Thanks voor de tip! Zal het laten weten.

Jij kende ook nog een goed poetsbedrijf, toch? Ik wil ‘m de eerste keer elders laten poetsen, omdat ik slecht in m’n tijd zit de komende tijd. En dan kan ik het resultaat erna in kortere tijd elke keer nog verder blijven verbeteren. Als je een tip hebt, laat maar weten welk bedrijf en je ervaringen ermee. Ik wil er een paar bezoeken, dan kan ik die meenemen in m’n overwegingen (ben qua poetsen wat kieskeurig, er wordt veel half werk geleverd - of ik ben te perfectionistisch).
:heart: Audi A2 1.4 benzine 2003 75pk colour.storm imolagelb
:heart: BMW i4 eDrive40 2023 340pk M-Sport Sunset Orange
Gebruikersavatar
Ger964
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 mar 2014, 01:10
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

09 mar 2022, 15:17 1 x

karolography, dicht bij jou in de buurt zit Steve van Balen.

Driven2shine.nl
Telefoon of Whatsapp bericht: 0031 6 81540040
Email: info@driven2shine.eu
Adres: Doormanstraat 19
Postcode: 6852AJ
Plaats: Huissen
KVK: 09184922
Gebruikersavatar
karolography
Audi A2 clublid
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 aug 2018, 11:18
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

09 mar 2022, 15:33 1 x

@Ger964 ho eens, jij maakt het kiezen ineens wel heel makkelijk! De info op de site klinkt veelbelovend en het zit wel heel dichtbij, paar minuutjes lopen hier vandaan.

Thanks voor de tip!!
:heart: Audi A2 1.4 benzine 2003 75pk colour.storm imolagelb
:heart: BMW i4 eDrive40 2023 340pk M-Sport Sunset Orange
Gebruikersavatar
Ger964
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 mar 2014, 01:10
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

18 mar 2022, 19:32 0 x

Ben je nog geslaagd bij Driven to Shine / Steve van Balen?
Gebruikersavatar
karolography
Audi A2 clublid
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 aug 2018, 11:18
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

19 mar 2022, 21:46 1 x

Het is voorlopig wachten op het importtraject. Dat is helaas tegenwoordig niet meer zo eenvoudig (je krijgt geen tijdelijk kenteken meer in Duitsland als Nederlander bijvoorbeeld).

Het gaat nog minstens drie weken duren allemaal. Ik besteed door al het gedoe het gehele traject uit, al heb ik een korte lijn, dus kan altijd een update krijgen of even gaan kijken in de loods. :heart:

Via de importeur kan de auto ook gepoetst worden, maar die poetser moet ik nog spreken. Wil eerst weten hoe perfectionistisch die is en of hij er ook veel tijd in gaat steken. Voordeel is dat het gelijk gedaan kan worden in de opslag waar hij toch staat te wachten. Zo niet, dan ga ik inderdaad naar Driven to Shine.
:heart: Audi A2 1.4 benzine 2003 75pk colour.storm imolagelb
:heart: BMW i4 eDrive40 2023 340pk M-Sport Sunset Orange
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

20 mar 2022, 07:12 0 x

Huh? Je kunt bij CARGO in Apeldoorn bijv. een 5-daags kenteken aanvragen waarmee je de auto kunt ophalen. Je mag er eigenlijk de grens niet mee over, maar ik heb dit in COVID tijd nog met succes gedaan voor de eerste auto van het gezin. Je kunt het ook zo plannen dat je gelijk bij RDW de keuring laat uitvoeren, rijd je met een 1-dags kenteken zo door.

Maar je hebt het al aan een professionele organisatie uit handen gegeven, komt het vast goed. ;)
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
karolography
Audi A2 clublid
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 aug 2018, 11:18
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

20 mar 2022, 07:41 1 x

Klopt, maar ook zaken als een afspraak inplannen als particulier kan bij RDW momenteel op z’n vroegst vier weken vooruit. Dus je loopt tegen allerlei beperkingen aan. Als je het ene ‘probleem’ overwonnen hebt, dient het volgende zich alweer aan. Dus werd er moe van.

En vond het stiekem ergens leuker om de auto voor de deur afgeleverd te krijgen en dan meteen met alles erop en eraan. Dus dat alles geregeld is, maar ook meteen z’n nieuwe banden, poetsen, etc. Dan staat ie er gelijk bij als een parel. En op een trailer blijft de kilometerstand netjes laag… xD
:heart: Audi A2 1.4 benzine 2003 75pk colour.storm imolagelb
:heart: BMW i4 eDrive40 2023 340pk M-Sport Sunset Orange
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

20 mar 2022, 08:35 0 x

Elke Duitser kan gewoon deze op zijn naam zetten en we hebben zelfs hier enkele Duitse leden!

Hans Jan vermoedelijk daar nog familie en uitlenen aan jou mag!
Met Duitse registratie naar NL rijden is legaal op die manier.

Aanhanger + zware auto ervoor is ook niet gratis....
Maar in "geleende" auto van een Duitser rijden is toegestaan als RDW zo traag is.
Zodra NL kenteken binnen is mag de Duitser de Verzekering + rest stoppen.

Ook is mijn Dieplader met Dafje ervoor niet gratis... ik weet het verbruik van deze...
Wegens misbruik en niet verhaalbare boetes op Export kentekens zijn Duitsers gestopt met deze service....
Vele gingen met ruim 200 km/h langs werkzaamheden en zo...
en die waren niet te achterhalen of zeer moeilijk.
Net als vele verzekeraars weigerden, en jou SQ5 is ook niet bepaald trage Trabi.

Maar ook eenmaal hier als je deze opgehaald hebt?
Je mag dan niet er in rijden en op 1 dags kenteken naar keuring maar heb je eigen grond waar deze veilig en verzekerd kan staan?
De Afstand Uithuizen/Arnhem is ook flinke rit en mijn schuur is wel droog en ruimte zat, maar niet verzekerbaar of extreem duur!
De voorraad A2's in vaak slooptoestand + reeds herstelde met nog vele andere erbij is ook niet te verzekeren.
Plaatselijk tussenpersoon had het over ruim €40.000,- per jaar of meer!

Voor Noord Duitsland kan nog, achter Iveco Daily Camper met 3 asser maar ik ga geen vele km rijden....tot Hamburg weet ik redelijk de weg, maar of een garage zomaar een verkochte SQ5 gaat meegeven aan gestoorde Eekhoorn?

In Nederland zijn deze als je ze al kunt vinden ook vaak flink duurdere dan in Duitsland zelf en 2 maanden wachten is heel normaal.

En als je wilde klagen?
Hoe lang is de levertijd van een Mercedes? :mrgreen:

De foute dubieuze hebben het voor ons helaas verpest!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
karolography
Audi A2 clublid
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 aug 2018, 11:18
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

20 mar 2022, 09:34 1 x

Klopt, maar dan rij je ook op iemand anders zijn of haar verzekering. Is niet iets waar ik me prettig bij voel. Zoals Hans Jan voorstelt met een plaat (en verzekering) van een bedrijf vind ik dan nog prima.

En heb inderdaad geen eigen oprit of garage. Klopt, verzekering op zo’n auto is ook stervensduur. De normale verzekering die ik straks kan afrekenen is al € 175 per maand en veel verzekeraars willen het niet eens verzekeren. Dus met een tijdelijke verzekering kon het ook wel eens ingewikkeld worden.

Haha, ik zou m’n auto wel aan je meegeven hoor. Alleen al omdat ik vaak kan lachen om je posts. Heb je helaas nooit ontmoet, maar volgens mij ben je een aardige kerel.

En het transport is nu geregeld op een trailer. Ik ben liever niet van de stress en zorgen als het niet nodig is, als dat wat kost moet het maar.

Als je puur economisch kijkt: zo’n auto is sowieso de investering niet waard. In Duitsland zijn die auto’s duurder dan hier, nog zonder de BPM. Diesels zijn daar niet zo ongewild als hier. Dus ik weet dat ik veel geld verlies als ik ‘m een keer verkoop. Of dat dan 5k of 10k extra is boeit dan ook niet meer. Ik koop deze auto met het hart. De Mercedes was vooral verstand.

Daarom zeur ik dus niet en laat ik alles doen, zodat ik blij ben en ervan kan genieten straks. :heart:
:heart: Audi A2 1.4 benzine 2003 75pk colour.storm imolagelb
:heart: BMW i4 eDrive40 2023 340pk M-Sport Sunset Orange
Plaats reactie