Gezinsuitbreiding

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Gebruikersavatar
Auzz
Berichten: 245
Lid geworden op: 27 jul 2015, 23:24

28 feb 2017, 17:27 0 x

Robin allereerst van harte gefeliciteerd met het vinden van jouw begeerde A2. Ik vind hem prachtig!

@Audi_gekkie. De vraag is of attenderen überhaupt gewenst is of dat het bijdraagt tot een positief gevoel. Bij mijn introductie had ik ook gelijk opmerkingen over het wel of niet aanwezig zijn van een kleurverschil.

Ongetwijfeld zal dit niet vervelend bedoeld zijn, maar als nieuwe eigenaar voelde het niet bepaald prettig. Ten eerste vraag je je zelf af of je bij de aankoop iets hebt gemist. Ten tweede voelt het alsof je door een soort ballotagecommissie heen gaat die jouw A2 minutieus gaan controleren op tekortkomingen. Ik vond het iig niet fijn.

Dus moet je mensen erop wijzen? Dat is jouw keuze. Ik vind het persoonlijk weinig bijdragen.
Gebruikersavatar
Auzz
Berichten: 245
Lid geworden op: 27 jul 2015, 23:24

28 feb 2017, 17:32 0 x

Korte toevoeging. Ook het gesnau van sommigen om een profiel in te vullen. Ik schrijf bewust gesnau, daar hebben we denk ik een hoop potientiele forumgenoten mee weggejaagd. En misschien hebben we last van verkopers, maar als de basis wantrouwen is, is positiviteit niet vanzelfsprekend en een vicieuze cirkel een feit.
Gebruikersavatar
Audi_gekkie
Berichten: 5880
Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35

28 feb 2017, 18:36 0 x

@ Auzz Nou maak je mij wel heel zwart!

Waar heb ik dat gezegd van dat kleurverschil? En wat dan nog? Toevallig was een ander heel gewaardeerd forum-lid wat scherper.

http://www.audi-a2.nl/index.php?p=/disc ... ndgrun-1-4

Bij deze mijn laatste bijdrage op dit topic.
Gebruikersavatar
Auzz
Berichten: 245
Lid geworden op: 27 jul 2015, 23:24

28 feb 2017, 19:36 0 x

@Audi_gekkie : Je stelt een vraag, ik geef je antwoord over hoe ik dat heb ervaren.

Jammer dat je mijn casus op jezelf betrekt. Als je zorgvuldig leest zie je dat ik jou niet heb genoemd en ook niet de intentie had om jou als "schuldige" aan te wijzen. Niemand is namelijk aan iets schuldig. Ik heb nogmaals alleen mijn ervaring aangehaald om te delen hoe ik dat destijds vond.

En wat dan nog? Prima als je er zo inzit. Wees alleen niet verbaast dat mensen dit vervelend vinden en de wijze van communiceren als reden noemen om af te haken.
Gebruikersavatar
luukske
Berichten: 1336
Lid geworden op: 06 jun 2012, 02:21
Locatie: Tilburg
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

28 feb 2017, 19:58 0 x

Hahah klopt @Audi gekkie maar op de een of andere manier ben ik meester in dingen subtiel brengen op een forum =)
Bovendien heeft het wel bijzondere info opgeleverd <span>:  

Dit heet metamerie

Van metamerie is sprake wanneer twee voorwerpen onder bepaalde omstandigheden dezelfde kleur lijken te hebben, terwijl er onder andere omstandigheden een kleurverschil te zien is. Men noemt de spectra van twee verschillende lichtbronnen metameer als de kleur van die bronnen voor het menselijk oog hetzelfde is.

Zichtbaar licht van bijvoorbeeld een gloeilamp of de zon is samengesteld uit elektromagnetische straling van een continu spectrum van golflengtes. Om de samenstelling van dat licht goed te kunnen meten zou het oog in staat moeten zijn al die frequenties van elkaar te onderscheiden. In werkelijkheid bevat het oog voor het onderscheiden van kleuren echter slechts drie verschillende soorten lichtgevoelige cellen.





De golflengte-afhankelijke gevoeligheid van drie typen lichtgevoelige cellen in het oog.
Om de indruk van wit licht te krijgen moeten de drie soorten kegeltjes in gelijke mate worden geprikkeld. Dat kan met echt wit licht (met een vlak spectrum), maar ook met allerlei combinaties van gekleurd licht, zolang de kegeltjes maar in gelijke mate worden geprikkeld. Al deze verschillende samenstellingen heten metameer.

De kleurindruk van een voorwerp wordt bepaald door de straling van de lichtbron en de weerkaatsing van dit opgestraalde licht door het onderwerp en uiteindelijk de gevoeligheid van het oog voor de verschillende golflengtes.
kleur = belichting × voorwerp × oog
</span>
Gebruikersavatar
luukske
Berichten: 1336
Lid geworden op: 06 jun 2012, 02:21
Locatie: Tilburg
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

28 feb 2017, 19:59 0 x

Met dank aan Pocoloco hoe toepasselijk <span>:+1: </span>
Gebruikersavatar
luukske
Berichten: 1336
Lid geworden op: 06 jun 2012, 02:21
Locatie: Tilburg
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

06 mar 2017, 15:25 0 x

Heb jem al Robin?
Gebruikersavatar
RobinRotterdam
Berichten: 45
Lid geworden op: 10 aug 2014, 00:33
Locatie: Rotterdam
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

06 mar 2017, 19:06 0 x

Nee, nog niet. We hopen deze of volgende week. Hij is in opdracht van de bank verkocht en die moet nog stukken aanleveren zodat die vrijgegeven wordt. Als dat zover is gaat Jan hem in Duitsland ophalen. Ik heb inmiddels ook de Audi computeruitdraai van de beurten. Vanaf de eerste bij 12000 km tot nu bij 156000 km. Ook alle fabrieksspecs. Volgens Jan hoeft er aan de buitenkant niet veel te gebeuren. Wel moet de hele binnenbekleding grondig gecleaned worden ivm hond. Als hij binnen is en ik heb fotos meld ik me weer op het forum.

groeten,

Robin
Gebruikersavatar
luukske
Berichten: 1336
Lid geworden op: 06 jun 2012, 02:21
Locatie: Tilburg
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

06 mar 2017, 20:25 0 x

Wachten valt je zwaar zeker  :#
We moeten dan maar eens snel een meeting plannen als hij op kenteken staat ik ben ook stikbenieuwd heb er nog nooit 1 in het echie gezien zelfs.
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

06 mar 2017, 23:55 0 x

Hi Robin,
Gefeliciteerd man! Hele mooie kleur en uitvoering. Er staan de laatste tijd veel mooie A2 S-lines te koop in Dld. Dit is wel een van de mooiste daarvan denk ik
A2 ATL | PTW | Advance | Style | Bilstein S-line | OSS | APS | Afn TRHK | MFL | BT FSE | Full LED front + sensor | Courtsey lights | ColorFIS | Footwell lights | LED mirror | audio upgrades | 288/41mm Polo GTI brakes | S-line 17” | A1 armsteun
Plaats reactie