Oskar de A2

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JesseA2
Audi A2 clublid
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 mar 2023, 00:18
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

20 mar 2023, 21:24 1 x

Hallo allemaal! :D

Ik dacht ik stel mijzelf even voor!
Ik ben Jesse kom uit Zeist en heb sinds afgelopen zaterdag een mooie A2 in Kobaltblau!
De auto heb ik voor een hele nette prijs over kunnen nemen inclusief een verse apk. Nu is hij natuurlijk niet perfect maar ik ben blij dat ik al deze puntjes kan gaan oplossen. Zoals

De CCCU module was een bypass op gedaan. Ik zal foto's toevoegen.. dit heb ik ongedaan gemaakt. De vorige eigenaar zei dat ze dit hadden gedaan omdat de accu leeg liep. Ik denk zelf het euvel te hebben gevonden! Namelijk als je de kofferbak niet helemaal sluit blijft het lampje branden... Dus lege accu na zoveel tijd. Zowel de deurvergrendeling als interieur verlichting was dus gebypassed! Maar goed we gaan het zien!

De koplampen zijn echt verschrikkelijk dof! Dit moet aangepakt worden!

De sleutels willen niet zichzelf inleren ik heb volgens mij elke reeks instructies geprobeerd. Wellicht via vagcom?!

Ik heb een kleine oneffenheid in het lopen van de motor en na het scannen van codes kreeg ik het volgende!

Car Scanner ELM OBD2
Version: 1.97.4/400974/GP
DTC report
Connection profile: Audi OBD-II / EOBDDate: 3/20/2023 7:01:38 PM
============================
OBD-IIOBD-II
DTCs: 5
----------------------------
P0170 [0x0170]
Fuel trim (FT), bank 1 - malfunction
Fuel Trim Bank 1
Status: Confirmed
----------------------------
P0303 [0x0303]
Cylinder 3 - misfire detected
Cylinder 3 Misfire Detected
Status: Confirmed
----------------------------
P0130 [0x0130]
Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1 - circuit malfunction
HO2S Circuit Closed Loop (CL) Performance Bank 1 Sensor 1
Status: Confirmed
----------------------------
P0638 [0x0638]
Throttle actuator control (TAC), bank 1 - range/performance problem
Status: Confirmed
----------------------------
P0118 [0x0118]
Engine coolant temperature (ECT) sensor - high input
Engine Coolant Temperature (ECT) Sensor Circuit High Voltage
Status: Confirmed

Wat het ook moge zijn! Haha


Dan onder de matten van zowel bestuurder als bijrijder is het vochtig!

En het airbag lampje brand!


Ondanks dat blijven we positief en gaan we er met frisse moed in!

Alvast super leuk om een groep gelijkgestemden te mogen leren kennen!

Groetjes Jesse en Oskar :blush:



Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Gebruikersavatar
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 1135
Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
Locatie: Almere
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

20 mar 2023, 21:51 0 x

Welkom Jesse en Oskar,

Kijk eens bij gerritspeek.nl voor de foutcodes.
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

20 mar 2023, 22:00 0 x

Welkom hier en gefeliciteerd met de A2. Zo op het eerste oog een heel mooie!

Dan even wat feedback:

a) Ik heb de foto's toonbaar gemaakt door de juiste URL te gebruiken voor het plaatje (Image URL) en niet link naar de webpagina zoals je oorspronkelijk had gedaan.
b) Hoe krijgt de A2 de bijnaam Oskar? :cool:
c) Als je de kofferbak of portieren niet helemaal sluit dan krijg je daarvan een melding op je display. En de auto sluit dan ook niet af.
d) Je bent niet de eerste die melding maakt van doffe koplampen; veel voorkomend euvel. Oplappen wil nog wel eens helpen, maar vervanging levert voor de lange termijn de beste oplossing. Op dit moment echter een heel dure ingreep. Reken zo op €350-400 voor een set. Gebruikt willen ze zelfs nog voor €150/st over de toonbank gaan.
e) Als je de instructies voor het aanleren van de sleutels hebt gevolgd (met volle batterijen) dan zou dit toch moeten werken. Anders is er mogelijk een issue met de comfortmodule en/of horen ze niet bij de auto.
f) Vocht onder de matten: kijk maar eens gauw of de afvoerdoppen onder de motorkap niet verstopt zijn! Als dat het geval is dan kan het water niet weg en loopt het via de luchtinlaat het interieur in, met alle gevolgen van dien ...
g) De rest laat ik even aan anderen over.

Tenslotte: leuk dat je wilt deelnemen aan de sleutelmeeting. Enkel nog even lid worden van de Club (zie daarvoor alle info in het topic) en dan kan de A2 zondag de brug op! (ov voldoende inschrijvingen...).
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
JesseA2
Audi A2 clublid
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 mar 2023, 00:18
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

20 mar 2023, 22:13 0 x

Bedankt!

Oeps ik ben nog niet zo thuis in het "forumwezen"haha.

Om terug te komen op je vragen

- Ik zag de auto en ik dacht ik moet een leuke naam verzinnen.. aangezien mijn vriendin een audi A3 heeft kunnen we niet meer zeggen "Pakken we de volvo of de Audi!" vandaar de naam.. en waarom Oskar? Ik vond het wel leuk klinken! Oskar de A2!
En nu kunnen we dus zeggen pakken we de Erwt (hij is namelijk groen die van haar) of Oskar :D!

- Okay.. maar je kunt de kofferbak ook los open doen dacht ik? In ieder geval ik ga kijken hoe en of er een lekstroom loopt!

- Daar gaat mn spaarrekening o.0 haha

- Ik ga morgen even volle batterijen halen kijken of dat ze toch nog willen werken!!

- Ga ik morgen ook zeker doen! Ter welke hoogte zitten die dopjes ongeveer?

Nogmaals bedankt voor alle toffe animo al!

Ik heb de leden contributie betaald en voor de sleuteldag! Dus dat moet wel goed komen zo denk ik!

Greetzz
Gebruikersavatar
Seven
Audi A2 clublid
Berichten: 139
Lid geworden op: 26 feb 2013, 14:30
Locatie: Nijmegen
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

21 mar 2023, 13:44 0 x

Hoi Jesse, welkom hier!

Vaak brandt het airbag lampje door een slecht contact. Als je uitleest welke airbag slecht contact maakt, kan je het stekkertje schoonmaken met contact spray.
Ik heb dat moeten doen met mijn stuur airbag, maar dat moet je voorzichtig doen! Eerst contact uitzetten (nog beter de accu loskoppelen) en dan na een half uurtje de airbag losmaken.

Contact losmaken en inspuiten. Boel terugmonteren en daarna foutcodes wissen.

succes!

Fons
Plaats reactie