AI:ME - A2 reborn?

Audi A2 folders, handleidingen, publicaties etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Caspeer
Berichten: 113
Lid geworden op: 20 dec 2019, 18:20
Locatie: Lelystad
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

10 feb 2021, 21:36 4 x

Vanavond kwam ik een kort stukje tegen over de elektrificatie van het Audi arsenaal. Het viel op dat er in de tekst wordt verwezen naar de A2.
Misschien valt het jullie ook op, maar ik zie toch steeds vaker in autobladen, artikelen en online de A2 langskomen. Kan ook placebo zijn natuurlijk met het Alu-virus, daarom leg ik het hier even neer.

Link naar het stukje:
https://www.motor1.com/news/487141/audi ... ue-new-a2/
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

11 feb 2021, 18:31 0 x

Blijkbaar is het lastig om van de opvolger van de A1 een EV-opvolger te maken tegen een fatsoenlijke prijs.

Audi heeft zijn neus al vaker gestoten met een (te) hoge kostprijs, ik vermoed dat de nieuwe A2 wel een
slag(je) groter zal zijn dan de huidige A2 om de meerprijs te rechtvaardigen.

Hier een linkje naar een andere site: https://zerauto.nl/audi-aime-een-woonkamer-op-wielen/

Waarin ook de afmetingen van het conceptmodel worden opgegeven: net iets breder/langer als de huidige A2.
Voor een stadsauto vind ik het uitzicht rechts naar achter wel erg beperkt, alles zal afhangen van het
camerasysteem/autonome rijden ...
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

12 feb 2021, 08:45 0 x

A2?

Dat was in 1997 ook een prototype en ze namen het in productie.....
Nu in 2019 hetzelfde, laten zien wat in theorie kan, maar €100.000,- zou dit gaan kosten.

De VW E Up is te klein, wel leuke... en de 3 & 4 die VW nu verkoopt is duurdere en grotere.
Als er een 2 komt kan dat wel een A2 opvolger worden, maar de Golf word 3, Passat 4 en de Polo die als 2 moet komen wacht nog even... eerst de duurdere met meer marge op de markt zetten...

Verder is de techniek zo verbeterd dat zelfs de Alfa niet meer roesten.. dus geen Aluminium maar voordelig blik zal het worden...
Nieuwe techniek is leuk maar veel vrachtwagens zetten diverse systemen graag uit....

Tussen de lijntjes is op smallere wegen een irritante Piepshow...

En de afstand houden, bij een bocht die je met 70 km mag en kunt nemen zie de camera een muur en maakte noodstop!

Ook mag je als Motor rijder niet tussen 2 voertuigen duiken van oprit naar linker baan, de auto achter je gaat dan noodstop maken.... begrijpt dit systeem nog niet...
Dit prototype uit 2019 zit er vol mee en ik weet dat een Audi Monteur geen ICT deskundige is....

Lees ook eens Problemcar, dat forum voor monteurs en DHZers is een verzameling van nieuwe techniek die stoorde... €795,- voor Navigatie zonder update en oude kaarten tot sensoren in voorruit die uitgelijnd moesten worden maar veel ellende gaven en maar uitgezet werden.....

Dit is een leuk show model maar de A2 is nog lang niet doorgeroest...
Ik hoef deze Techniek ellende risico niet.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Plaats reactie