SkAudi FabiA2?

Offtopic & overig
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

29 sep 2020, 11:50 0 x

@ Spinazie, ik kom straks met filmpje als klaar is.... nu delen gemonteerd en als niet netjes wegens plakband een deel oude foto's ...

Veel werk en delen lukt wel, met knip en plak werk de foto een deel laten zien...
ook bij netjes gemonteerde moeten nu lijmresten gepoetst worden!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 1135
Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
Locatie: Almere
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

29 sep 2020, 16:03 0 x

Jaja, net als met de beige CS zeker. EERSTZIEN DAN GELOVEN!!! :mrgreen:
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

29 sep 2020, 16:15 1 x

Bij een project horen foto's voor, tijdens en na. Dus je mag hier alles posten.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

29 sep 2020, 17:18 0 x

Hoe sloop je een A2? Dan krijg ik onderdeel vragen, en moet heel veel zelf houden.

Slopen Skoda, dan word ik hier gelijk geroyeerd, moet ik maar op Skoda forum doen.
Deze met zij schade is leuk voor onderdelen en ik verkoop niets, weet nog niet of iets wel of niet nodig is.

Gaatje boren, Xenon plaatsen en straks weer een glas erop lijmen?
Het gat voor de Xenon lamp en vast zetten, is niets bijzonders behalve veel vieze vingers en als klaar leuker om te zien... de glazen kap polijsten en lakken is ook al vele keren langs gekomen.

"t blok? Op elke sloperij kun je een foto van de 1.2 Tsi vinden hoe dat er aan alle kanten kaal uit ziet,
Ik heb een compleet blok nodig en met Turbo... Ik heb veel gesloopt van Fabia zodat ik weer ruimte kreeg als ik oude ijzer kan inleveren.

Omdat ik voor de keuring elders alles erin moest hebben en daar geplakt wel mag zit er nog veel plakband en lijmresten op... flink poetsen dus.
Na keuring beter inbouwen en dan hou je geen mooi interieur over...
Ook is niet 100% zeker of alles van de Skoda erin kan en paste...

De spiegels is nu een puntje, die werken verkeerd en vele valt het niet eens op, ietsje andere spiegels...
Alleen gaan ze bij inklappen ietsje anders omhoog dan de A2 heeft, en zoek nu waarom ze andersom gingen werken... met 1 verwarming, 2 verstellen, 3 inklappen is het dus vele draden... en welke is het nu?
Ik kijk nu even bij Problemcar of het daar al staat, spiegel en kabels is 100% Skoda dus hier vragen zal ook geen nuttige info opleveren.

Verder hebben alle trouwe leden al bij Jos een DSG pookje gezien, of een leen Audi gehad waar het ook vaak in zit.

Als volgende jaar een 3e Golf voorbij is... VW vrije meeting en daar aan iedereen niet alleen laten zien maar ook voelen dat deze maar 1197 cc Turbo en slechts 2 kleppen meer presteerde als de 1598cc Fsi. met die 16 kleppen en dubbele nokkenas.
Het Hoge koppel bij lagere toeren is te gek... niet echt zuinig zoals de papieren beloven bij stadsVERKEERD, Buitenweg en gemiddeld op papier geschreven staat...

De bedoeling is om deze zo min mogelijk origineel te houden!

En wat doe ik met de Service klep?
Olie vullen en peil kijken kan niet meer... alleen de sproeier nog daar.... wil daar een extra lucht toevoer maken omdat ik nu zonder klep rond rijd.
Vooral omdat de Turbo en bovenkant blok/motorkap erg warm werd... Eitje bakken?
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

29 sep 2020, 17:52 1 x

eekhoorntje schreef:
29 sep 2020, 11:50
@ Spinazie, ik kom straks met filmpje als klaar is.... nu delen gemonteerd en als niet netjes wegens plakband een deel oude foto's ...

Veel werk en delen lukt wel, met knip en plak werk de foto een deel laten zien...
ook bij netjes gemonteerde moeten nu lijmresten gepoetst worden!
Bij een stappenplan is het handig bij elke stap ook de foto's te hebben.

Afbeelding
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

29 sep 2020, 18:54 0 x

Stap 1; Zorg voor voldoende eigen sleutelruimte.
Stap 2; Meld je aan als sloperij, en bied mee op zowel de basis A2 als de donor Polo/Fabia/Ibiza.

Stap3; Ga als je een keer hoogste bieder bent zelf ophalen en controleren of opgave klopt.
Was in Gelderland en daar boden ze een Fabia 1.4 RS aan met ABT tuning.
Dat is dan geen 138kw/180 pk maar 235 Pk zeggen ze.
Ik herkende de Ali Expess plakkers en ontbrekende aanpassingen na eerst online gezocht te
hebben en het Chassis nr was daar onbekend!
Ook was de DSG7 bak + aandrijfassen al weg en ze bieden compleet wrak aan!
Ook hadden ze hiervoor de kabelboom doorgeknipt want wie heeft daar iets aan? Ik dus!
Dan weiger je het aangeboden voertuig en claim je even uurloon, Factuur schrijven en gelijk
contant vangen!

Ja, je hebt dan nog niets als het tegenzit en veel tijd weg.
Helaas hebben vele slopers de knip schaar... voor een koplamp zit er vaak een stukje kabelboom aan... en ik heb er dan niets meer aan!
Dan maar een eenvoudige en lichtere 1.2 Tsi genomen... maar online bieden?
Hoe plaats je een foto van mijn laptop?
Want dat zijn toch echt de eerste stappen.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

29 sep 2020, 19:29 4 x

Leef je hier lekker uit, dan blijven de andere topics verschoond van overbodig geratel.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
advanced
Berichten: 482
Lid geworden op: 11 nov 2012, 13:38

29 sep 2020, 19:53 1 x

Gaarne wat plaatjes bij je praatjes :s
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

08 okt 2020, 11:07 0 x

Vandaag donderdag 8 oktober in de Volkskrant op pag 15:
Afvalbak is duurzaam & Sexy!

TU Eindhoven maakte van kringloop onderdelen een auto.
maar een A2 Fsi en Fabia Tsi combineren die beide voor de sloop werden aangeboden is voor
mijn hetzelfde....

Ben ik nu ook Duurzaam & Sexy met mijn DHZ geklooi?
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

08 okt 2020, 11:43 1 x

Duurzaam moet nog blijken (foto's! en rijden met dat ding) maar sexy, daar ben ik vast van overtuigd :mrgreen:
Plaats reactie