Oude diesels vandaag in het AD

Offtopic & overig
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 661
Lid geworden op: 19 jul 2010, 21:23
Locatie: Sdwest-Frysln
Motortype: (nog) geen Audi A2

22 nov 2019, 14:05 1 x

Dus als ik een tweepersoonsbed (matras?), wasbakje en een tweepits gaspit in mn A2 monteer en er op papier een camper van maak, dan krijg ik een vrijstelling? Plus maar een kwart wegenbelasting... :innocent:

Nee, zo eenvoudig is het niet eekhoorntje...
De binnenruimte moet een rechthoekig blok kunnen bevatten met een hoogte van minimaal 170 cm over een lengte van minimaal 200 cm en over een breedte van minimaal 90 cm. De binnenruimte is de ruimte achter de bestuurders- en bijrijderszitplaats, waarbij de stoelen in de achterste stand staan.

De binnenruimte van uw kampeerauto moet voorzien zijn van:
- minimaal 2 vaste zitplaatsen
Dit mogen draaibare zitplaatsen zijn voor de bestuurder en bijrijder.
- een vaste tafel
De tafel mag zo bevestigd zijn, dat u die eenvoudig kunt verwijderen.
- slaapplaatsen voor minimaal 2 personen
Dit mogen slaapplaatsen zijn die u met behulp van de zitplaatsen maakt. Maar niet met de zitplaatsen voor de bestuurder en de bijrijder. De minimale afmetingen van de slaapplaatsen zijn:
bij een tweepersoonsslaapplaats: minimaal 180 cm lang en minimaal 110 cm breed
bij 2 of meer afzonderlijke slaapplaatsen: minimaal 2 slaapplaatsen zijn minimaal 180 cm lang en minimaal 60 cm breed
- minimaal 2 vaste en afsluitbare opbergfaciliteiten
- een vast keukenblok bestemd voor gebruik in de binnenruimte
Het werkblad is minimaal 60 cm hoog, voorzien van een ingebouwde (uitneembare) watervoorziening met een spoelbak, een kraan en een afvoer.
- een vast ingebouwde kookgelegenheid bestemd voor gebruik in de binnenruimte
Dit mag een vaste magnetron zijn die stroom krijgt door een energiebron die in de kampeerauto aanwezig is.
Laatst gewijzigd door jmkoole op 22 nov 2019, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
Gebruikersavatar
jaapje
Audi A2 clublid
Berichten: 1142
Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
Locatie: Zutphen
Motortype: (nog) geen Audi A2

22 nov 2019, 14:11 0 x

Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

22 nov 2019, 15:53 0 x

Kreeg antwoord uit Amsterdam;

Alleen Kampeerauto van Amsterdammers die in nieuwe milieu zone wonen krijgen ontheffing helaas.

Euro 4 word in Amsterdam de norm, elke stad mag volgend jaar kiezen, Euro 3 of Euro 4.
Dus niets 2006, de milieu norm word bepalend voor toegang.

Dat betekend dat ombouw met nieuwe motoren of roetfilters en zo rendabel kan worden en dan mag een omgebouwde AMF Euro 3 met Euro 5 of 6 gewoon doorrijden!

De 40 jaren oude mogen gewoon door... dus de Auto Union 100 5D Avant van september 1980 mag dan in november als 40 jaren oude gewoon gehele stad uitroken met de dikke 5 cilinders!

Gewoon 20 jaren elk Centrum boycotten en dan ons 40 jarig Jubileum gaan vieren?

Invalide? Die krijgen mits meer dan €500,- ombouw kosten en gekeurd als invalide voertuig wel vrijstelling, dat word even een lift inbouwen voor de regels?
Mijn nichtje zit al jaren in een stoel dus dan kan ik toch met de Renault Master Euro II toch elke binnenstad uitroken!

Dus voor fraudeurs, zoek geen vrouw maar invalide om een relatie mee aan te gaan!
Ja , het worden nu eindelijk landelijke regels dus protest in Amsterdam is nutteloos.
Zal toch Malie Veld worden maar mogen er alleen lopen....
Jammer dat enkele kranten Amsterdam schreven en ze landelijke maatregel die elke stad mag invoeren bedoelde :@@ !
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Bert
Audi A2 clublid
Berichten: 272
Lid geworden op: 01 mei 2017, 11:09
Locatie: Tholen
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

22 nov 2019, 16:00 0 x

Hoe kun je een Euro III AMF met nadien DPF een Euro IV maken in NL?, dat lukt hier niet mijnsinziens, of heb je contacten bij de RDW, in dat geval laat ik 'm graag herkeuren via jou. Waarbij opgemerkt dat de kosten voor herkeuring wel dienen op te wegen.
1.4 TDI (AMF) | 17-12-2003 | DPF | Chiptuned (96 pk/247Nm) | Exclusive | Ebonyzwart pareleffect | Mistlampen | OSS | APS | Navigatiesysteem (PNK) | S line | Audi fade effect decal op voorportieren | Winterpakket | Zomer: S line 9-spaaks 205/40R17
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

22 nov 2019, 16:08 0 x

AMF = Euro III geen II.... mijn oude Master wel Euro II.

Maar RDW doet moeilijk, wil niet aanpassen, elders in Europa wel en ik probeer net als elders dat ombouw naar andere Euro norm wel mogelijk word.
Met Duitse sloper een Seat Ibiza 1.2 Tdi Ecomotive proberen in te bouwen en via ander Euro land deze tot Euro 6 te keuren!
Dan naar Nederland en bij invoer keurig is mits deze nog nooit eerder in Nederland was het gewoon overnemen!
Dus jou auto, lukt nog helaas niet, maar ik ben bezig in Den Haag.

Ze roepen 1 Europa en als via omweg kan moeten ze het hier voor €54,- kostende herkeuring ook doen!
Maar met Roetfilter en regenereren en veel andere zaken nog flinke klus.
Ik wil de Bocht verlichting ook in onderste bumper hebben, en ook nog het Start/Stop systeem!
Dan word de uitstoot 82 gram... en Chip Tuning naar 98 Pk doe ik dan wel achteraf!
Van 75 naar 98 Pk gaat prima. ook meer koppel bij 320 toeren hoger, bij 1700 zelfde.

Eerst ombouwen en testen, later komt wel een How to, want naast de motor en ECU moet ook een deel Kabelboom overgezet worden helaas!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 661
Lid geworden op: 19 jul 2010, 21:23
Locatie: Sdwest-Frysln
Motortype: (nog) geen Audi A2

22 nov 2019, 16:10 1 x

Helaas... Ten tijde van de typegoedkeuring heeft een auto een Euro-classificatie gekregen. Voor mijn 1.4 tdi AMF was dat Euro 3. Nou kan ik de A2 laten ombouwen met roetfilter, adblue en noem maar op, maar die oorspronkelijke Euro-norm 3 blijft geregistreerd. De RDW is te beroerd om individuele autootjes te gaan herkeuren en misschien wordt het ook wel te duur allemaal...
In Duitsland kun je een auto overigens wel laten herkeuren naar een hogere Euro-norm.
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
Gebruikersavatar
Bernard
Audi A2 clublid
Berichten: 183
Lid geworden op: 28 mei 2019, 21:53
Locatie: Amsterdam
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

22 nov 2019, 18:16 1 x

Blauwe Diesel miss een idee? :joy:
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

23 nov 2019, 10:16 0 x

Het probleem naar andere euro norm is PON & VAG groep.
Die verkopen liever nieuwe en weigeren een verklaring te geven in NL.

De Duitsers mogen wel ombouwen maar verliezen elke garantie, maar die is toch al verlopen!
Maar daar gelden strenge regels helaas.

Een andere motor+toebehoren lijkt me gunstiger.
De 1.4 Tdi met 1422 vanaf 2014 geleverd is met 66 Kw/ 90 Pk leuk maar 50 Kg zwaarder dan het alternatief.... en duur op de sloop.

Ook de 1.6 & 2.0 met 4 cilinders sla ik over, de tandriem is niet bereikbaar en hij word nog zwaarder!


De oudere 1.2 Tdi is dus maar 55kw/75 pk en deze kleinere 3 cilinder is dus 50 Kg minder en volop te vinden. Dit is niet de 1.2. Tdi 3L die we als Automaat kennen maar de Spaardiesel vanaf 2008 geleverd.

De keuring moet elders gebeuren, en ik zoek nu uit of RDW een elders gekeurde en ingevoerd wil overnemen of dat ze indien er een oude NL kenteken op dit Chassisnummer hebben alsnog moeilijk gaan doen.
Ik heb reeds AMF sloper staan, gebroken ketting.. dus die word nu omgebouwd.
De kabelboom, ECU overzetten en ook het Start/ Stop systeem en bochtverlichting wil ik erin hebben.
Wegens het regeneratie roetfilter moet de bodem plaat ook aangepast.
Als je zonder gaat rijden in droog gras.... loop je risico op brand veroorzaken!

Ik weet dat de Uitlaat ooit vervangen later lastig gaat worden, maar hou deze zo origineel VAG mogelijk!
Het zal wel 2x 1760 km rijden naar Riga worden voor invoer + herkeuring...
En dan terug naar NL?

Ik kan niet zeggen hoe lang het gaat duren.. motor plaatsen is uurtje... maar de rest...
Bodem plaat aanpassen, motorkap rooster aanpassen wegens hoogte motor... Kabelbomen van beide aan elkaar zetten, ECU overzetten... Of alleen het programma?
Ook de bediening van de bak paste net niet, dus hoewel het blok er perfect in ging, de rest is uren zoeken en puzzelen en als er 1 klaar en gekeurd terug zou komen... dan is het ombouwen vermoedelijk 3dagen werk dus vallen de kosten mee. Bij 24x€50,- + BTW en onderdelen €2500,- bij inbouw door garage... samen doen met monteur zou dit flink omlaag brengen... vervoer voor keuring in Letland / Riga op eigen rekening met Euro III op kenteken en met LV platen weer terug, de kosten daar en hier voor 2x keuren is €150,-... + nieuwe platen hier.


Het enige wat vermoedelijk niet lukt is olie pijlen en vullen, moet gewoon de kap er telkens voor af!

Ja, niet gratis maar met Euro 6 kun je langer genieten van je Ex Vuile Diesel en elke parkeerwachter in Amsterdam en rest van Nederland gek maken als dit gaat lukken. ;)
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

23 nov 2019, 16:12 1 x

Met mij zullen velen, gisteren en vandaag, de brief op de mat hebben ontvangen dat we fijnstofbeslasting gaan betalen per 01-01-20. En wel in hoogte van 15% extra bovenop de houderschapsbelasting. Op jaarbasis houdt dit toch een ruim 130€ in. Er wordt niet genoemd hoe lang deze verplichting duurt, maar ook niet dat deze in deze toekomst mogelijk nog weleens zal wijzigen. Uiteraard in het nadeel van de eigenaar.
Dit alles staat los van de gemeente regels over toelating in de stadskernen.

Heel jammer weer dit!😡
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

23 nov 2019, 16:24 0 x

Ik weet dat in Vorden nog een mooie Oranje ATL te koop staat voor bijna €10.000,-

Ik denk dat vele deze gaan aanbieden en niemand meer geld bied.
Alleen 20 jaren opslaan en wachten tot 40e verjaardag en dan lekker alles weer vervuilen mits je een schuur hebt waar je dat kunt doen.

Ik zag dat Kabelboom, ECU en teller blok al anders waren dus even Benzine erin is ook lastig.
Nu iedereen het weet, ik denk dat onze Koop9 daarom enkele jaren terug daarom zijn Blauwe al heeft weggedaan, voor nog goede prijs.

En naast deze Milieu boete, ik verwacht naast de grote ook vele kleine steden nu een milieu zone gaan invoeren en dat gaat weer veel controle kosten opleveren, dus netto geen nut.
In mijn huidige gemeente wil ik daarom deze niet hebben, hoge controle kosten en nauwelijks opbrengst uit boetes!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Plaats reactie