Oude diesels vandaag in het AD

Offtopic & overig
Gebruikersavatar
Daan86
Berichten: 178
Lid geworden op: 17 okt 2019, 23:55
Locatie: Almere
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

11 nov 2019, 11:50 1 x

#blablastikstof
https://www.ad.nl/auto/oude-auto-s-zijn ... ~adab45cb/

Auto’s van vijftien jaar en ouder zijn verantwoordelijk voor 35 procent van de totale uitstoot van stikstofoxides door het autoverkeer. Vooral oude dieselpersonenwagens zijn extreem vervuilend. Een sloopregeling voor deze categorie auto’s kan helpen om uit de stikstofcrisis te komen.
.......
Gebruikersavatar
wil
Berichten: 209
Lid geworden op: 27 aug 2015, 13:05
Locatie: Heerhugowaard
Motortype: Weet ik niet

11 nov 2019, 12:11 0 x

klimaat gekte (lees sekte) loopt volledig uit de hand
Ik hoop nog lang van m'n tdi te kunnen genieten
Gebruikersavatar
rolf
Audi A2 clublid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
Locatie: Noorwegen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

11 nov 2019, 12:16 1 x

Klimaatgekte?

Mha, heb toch meer het gevoel dat de klimaatverandering behoorlijk uit de klauw begint te lopen.
Zeespiegel begint nu toch echt serieus omhoog te gaan.
Tenzij je onder een steen woont of het gewoon niet wilt zien...............en diesels zijn gewoon smerig. :tongueclose
Gebruikersavatar
wil
Berichten: 209
Lid geworden op: 27 aug 2015, 13:05
Locatie: Heerhugowaard
Motortype: Weet ik niet

11 nov 2019, 12:27 0 x

Ik hoop op een vorst en sneeuw vrije winter
[https://www.ad.nl/binnenland/te-veel-sc ... t~a843510f]
Gebruikersavatar
rolf
Audi A2 clublid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
Locatie: Noorwegen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

11 nov 2019, 12:57 1 x

Gebruikersavatar
EenpuntVier
Berichten: 62
Lid geworden op: 05 okt 2019, 16:46
Locatie: Vlissingen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

11 nov 2019, 13:37 1 x

"Het kabinet heeft volgens autobranche door te sterke stijging van de aanschafbelasting bpm onterecht ruim 600 miljoen euro geïncasseerd. ,,Geld teruggeven aan individuele autokopers wordt heel ingewikkeld. Maar met een slooppremie kan dat geld mooi terug naar autorijdend Nederland.’’

Oeps, foutje. (Net als het hele idee van BPM overigens) Ik moet dat volgensmij altijd netjes terugbetalen...

Een regeling te verzinnen om oude auto's uit Duitsland te weren in Nederland is ook apart; waarom willen we dit niet op EU-niveau regelen? (Wederom net als BPM :joy: )
En hoe werk de sloopregeling eigenlijk? Normaliter gingen onze auto's naar het Oostblok, en vervolgens naar Afrika. Of is dat ondertussen verleden tijd?

We willen als Nederland weer goed vooruitstrevend zijn, maar krijg soms het idee dat we er een flinke smak geld tegenaan gooien, en daarna het probleem bij een ander leggen.
Gebruikersavatar
Bernard
Audi A2 clublid
Berichten: 183
Lid geworden op: 28 mei 2019, 21:53
Locatie: Amsterdam
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

11 nov 2019, 14:54 1 x

Nu we het hier toch over hebben lees en Google hoe vooruitstrevend Noorwegen is.

Noorwegen staat als land aan kop betreft elektrisch rijden. 20% van de auto’s op de weg is elektrisch, terwijl dit aandeel 6 jaar geleden nog maar 1% was.
Hoe is deze snelle groei ontstaan, en wat kunnen andere landen en overheden daarvan leren?
In 2025 is in het Noorwegen alleen nog elektrisch rijden

Kunnen we heel veel van leren.
Gebruikersavatar
Bernard
Audi A2 clublid
Berichten: 183
Lid geworden op: 28 mei 2019, 21:53
Locatie: Amsterdam
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

11 nov 2019, 14:56 0 x

Nog even dit voor de Nederlanders, :warn: in Noorwegen is de aanschaf elektrische auto goedkoper!

Op de lange termijn levert het geld op
Gebruikersavatar
Bernard
Audi A2 clublid
Berichten: 183
Lid geworden op: 28 mei 2019, 21:53
Locatie: Amsterdam
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

11 nov 2019, 15:02 1 x

Petje af voor onze Peter die zeker vooruitstrevend is om een A2 om te bouwen naar elektrisch TOP
Gebruikersavatar
Spits
Berichten: 707
Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
Locatie: Rotterdam
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

11 nov 2019, 15:45 0 x

Zo is het elektrisch rijden, allemaal!

En die vieze dieselrijders achtervolgen en affakkelen die gasten, moeten ze maar zorgen dat ze meer centen verdienen om ook elektrisch te kunnen rijden.
Oh ja, en als ze bij de garage komen voor onderhoud of reparatie, met hun stinkdiesel, dan moeten ze geweerd worden dat stelletje milieu criminelen, dat zal ze leren!
En hun kenteken moet dan door gegeven worden aan milieu organisaties, die dan samen met de gerechtelijke macht, of knokploeg (vrije keuze, alles toegestaan voor een beter milieu (we hebben het tenslotte niet over een betere wereld)) ze eens mores leren!
In een keer basta met die gasten.......

Of we doen allemaal milieu sancties, laten we ze steeds meer en meer betalen, dan kunnen ze ook niks opzij leggen om een eventuele overstap op elektrisch te maken.
Ja, dat is een goed idee, en dan doen we meteen alle steden dicht gooien, dan kunnen ze daar ook niet meer naar toe (Nah, dit stukje gaat echt wel gebeuren!).

En die ene (ik dus), die werkt aan apparaten die nog veel meer vervuilen.
Fantastisch, dan pakken we 2 vliegen in 1 klap als die niet meer naar z'n werk kan komen! (Illusie hoor, iemand anders neemt het werk gewoon over....).
Joehoe, kom op, ACTIE!!


Zonder gekheid gasten, als ik me een i3, Prius of Renault elektrisch dinges zou kunnen veroorloven dan zou ik dat doen.
En dan zou aanschaffen misschien nog net gaan, maar het onderhoud zal ik dan moeten uitbesteden ben ik bang......... Misschien zou ik eens op die kosten moeten Googl'len, maar het zal denk ik niet mals zijn.
Bah Bah........
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
Plaats reactie