Oude diesels vandaag in het AD

Offtopic & overig
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

20 feb 2020, 16:09 0 x

Beste Werner,

Helaas, naar LPG ombouw heb je dezelfde regels, de oude benzine bleef en daarmee ook mijn Euro 4 norm.

De enige manier is dieselvrij maken dus CNG of LPG inbouw zonder diesel.

Alleen als de Diesel weg is kun je opnieuw de norm vaststellen.
Ook met een inbouw van een Roetfilter naar Euro 5 lukte niet.
Ook als je een Euro 6 motor inbouwde, elders wel maar Nederland houd vast aan ooit gekeurde.

Voorlopig heb je maar 2 keuzes, deze voor lage prijs verkopen en Benzine auto kopen, eventueel LPG erin als je vele KM maakte of verhuizen!

Buiten de ring mag je met elke vuile diesel geheel Amsterdam uitroken.
Mijn oude Renault Master met Euro II en meer dan Miljoen Km, gemaakt door vorige eigenaar mag de rondweg + buitenwijken gewoon in, alsof de zuidwesten wind niet de binnenstad in komt.

In geheel Europa worden nu massaal diesels gedumpt en zijn waardeloos geworden, handelaren zitten ook vol, veel aanbod, nauwelijks vraag meer. Vele busjes met benzine motor word LPG ingebouwd en zijn zo weg, in Frankrijk is de benzine bestelbus weer terug om die reden, en dan GPL erin... LPG dus... en dan kunnen ze Parijs nog in.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
werner
Berichten: 65
Lid geworden op: 19 jun 2015, 11:50
Locatie: Amsterdam
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

20 feb 2020, 22:00 1 x

Iemand hier ervaring met een 1.6 fsi op LPG ?
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

20 feb 2020, 22:49 0 x

AUA en BBY 1,4 hebben normale injectors zowel op benzine als LPG...vlak voor de klep en dat gaat prima.

De 1.6 Fsi heeft directe injectie in motor die gekoeld word met benzine. Als je op gas gaat mis je die koeling en vele hebben hierdoor problemen met de benzine injectors en slecht starten en regelmatig deze duurdere als de 1.4 injectoren... kopen... en/of reviseren!

Eindelijk heb ik er nu een die op alleen Gas rijd, Die heeft dus directe Gas injectie en moet starten met elektrische voorverwarming.
Er zit dus geen Benzine meer in, en de Injectoren waren hele klus om te vinden.
Ga vragen of ze nog meer kunnen leveren uit Japan, rijd goed maar levertijden was een ramp.
Ook is het draaien van verloop busje van de oude benzine naar dunnere gas injectoren een precisie werkje en niet iedereen heeft een draaibank en voldoende ervaring, ik had ook heel veel oude ijzer!

Daarom, een 1.4 is makkelijker op LPG te zetten, ook voordeliger in belasting.
Op LPG is dat 340 om 498 per jaar in NH.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
werner
Berichten: 65
Lid geworden op: 19 jun 2015, 11:50
Locatie: Amsterdam
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

08 mar 2020, 13:12 0 x

Op zoek naar een mogelijkheid om ook na november 2020 met zo'n fijn 1,2 tdi dieseltje in Amsterdam te kunnen rijden kom ik in Duitsland aangeboden 1,2 tjes tegen zonder airco die aan euronorm 4 voldoen. En ik meen op dit forum te hebben gelezen dat de RDW bij import over het algemeen de in het land waar de auto vandaan komt geldende euronorm overneemt.
Om dat te controleren heb ik alle door Ecomotive verkochte auto's (staan gelukkig op zn site) zonder airco nagezocht bij de RDW. Allemaal euro3 ! Weet iemand hoe dit zit ??
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

08 mar 2020, 18:46 0 x

Euro 4 werd eind 2003 voor het eerst geleverd.

De meeste tijd van voor die tijd.
Een Euro 4, op de website staat dat Euro 4 mag maar hoeveel jaren nog voor ze die naar Euro 5 gaan zetten?
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
werner
Berichten: 65
Lid geworden op: 19 jun 2015, 11:50
Locatie: Amsterdam
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

08 mar 2020, 20:17 0 x

Ik zou blij zijn nog 2 jaar voort te kunnen dieselen.

Volgens mij werden er juist in het begin van de productie meer A2 1,2 tdi verkocht zonder airco en zonder stuurbekrachtiging. In deze advertentie :
https://www.mobile.de/nl/Auto/Audi-A2-1 ... 18436.html
staat toch echt euro 4, en daar zijn er meer van.
Maar je wil natuurlijk wel zeker weten of die hier in NL ook euro 4 wordt bij invoeren.
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

08 mar 2020, 20:30 1 x

Als de auto door Audi indertijd is afgeleverd als EU4, zal de RDW dit waarschijnlijk overnemen. Als de auto als EU3 is afgeleverd en later is omgekeurd naar EU4 (in Duitsland kan dat wel en dan kun je voor een 1.2 TDI toch een groene sticker krijgen).

Ik zou bij de RDW checken of ze de code in het CVO overnemen en dan na aankoop van de 1.2 TDI bij Audi het CVO opvragen en dat meenemen bij de invoer"keuring" (is geen keuring maar check op VIN en papierwerk).
Plaats reactie