groeten?

Offtopic & overig
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Antonius
Berichten: 71
Lid geworden op: 09 jan 2019, 21:40
Locatie: Montferland
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

01 apr 2019, 21:25 2 x

Dames en heren,

Intussen rij ik 2 maanden met veel plezier in mijn A2. Ik zit alleen met een probleem en ben benieuwd naar jullie mening. Als ik met mijn 924 door het land tuf en een andere transaxle van Porsche tegenkom dan is het standaard om even te zwaaien of te seinen. Zonder uitzondering krijg je een groet terug. Nou is dat natuurlijk een zeldzaamheid, er gaan weken voorbij zonder dat je zo’n lotgenoot tegenkomt.
Maar dan in een A2. Met enige regelmaat kom je er eentje tegen en in een reflex gaat bij mij dan een laf vingertje of twee omhoog. Hoe moet dit eigenlijk? Hoe doen jullie dat? Ik wil natuurlijk best een aantal suggesties doen;

De 3L rijders kunnen natuurlijk met 3 vingers groeten of 3 keer met groot licht seinen. Vervolgens kan men aangeven met aantal vingers / knipperende alarmlichten hoeveel schakelrobots ze versleten hebben.

De andere dieseltjes kunnen bij tegenkomst van een andere A2 even terugschakelen. Bij de gemiddelde leeftijd van deze motoren zal er een lief rookpluimpje de Audi genoot groeten als een stoomtreintje.

De benzine uitvoeringen hoeven in principe niet moeilijk te doen. Afhankelijk van de hoeveelheid bobines even de mistlamp achter laten knipperen en / of met de ruitenwisser heen en weer.

We kunnen natuurlijk verder differentiëren. Ben je lid van de A2 club dan meteen na het seinen met twee handen even los van het stuur en draaiend zwaaien. Ben je forum bezoeker, maak met één hand een F door duim naar beneden en wijs en middelvinger omhoog te houden.

Je kunt ook denken, waar ben jij mee bezig, een A2 is gewoon een auto die ik toevallig leuk vind. Hou op met dat gezever.

Graag serieuze reacties want ik zit hier een beetje mee….
Audi A2 1.4 CS blauw 2005
Porsche 924S my 1987
Simplex Amsterdam 50 'er jaren
Gebruikersavatar
Pimoso
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 okt 2018, 20:13
Locatie: Ooststellingwerf
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

01 apr 2019, 21:36 1 x

ik groet ook altijd andere a2 rijders maar krijg nooit groet terug....er is blijkbaar een grote groep a2 rijders wat minder sociaal en of bezig met andere dingen. Ik blijf gewoon stug doorgroeten....
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

01 apr 2019, 21:44 1 x

Antonius schreef:
01 apr 2019, 21:25
De 3L rijders kunnen natuurlijk met 3 vingers groeten of 3 keer met groot licht seinen. Vervolgens kan men aangeven met aantal vingers / knipperende alarmlichten hoeveel schakelrobots ze versleten hebben.
Deze opmerking doet me een beetje aan de NSU RO 80 denken: https://automotive-online.nl/management ... efkonijnen

Quote hieruit:
Een bekend gebaar van twee elkaar tegemoetkomende Ro 80-rijders was je hand opsteken met een aantal opgestoken vingers. Het aantal duidde erop aan de hoeveelste motor jij al toe was…
Ik kom nog wel eens een collega A2-er tegen, maar maak zelden mee dat er (terug) gezwaaid wordt.
Dat terwijl ik toch in een redelijk opvallende kleur/uitvoering rondrijdt.
Waarschijnlijk is de A2 (nog) teveel een gebruiksauto, en nog niet zeldzaam/bijzonder genoeg om op te vallen in het verkeer. Zou over een jaar of 5/10 wel anders kunnen zijn ...
Gebruikersavatar
ronald.bos
Audi A2 clublid
Berichten: 154
Lid geworden op: 13 feb 2017, 19:18
Locatie: Gouda
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

01 apr 2019, 21:51 1 x

Gewoon zwaaien :) Je krijgt niet altijd reactie terug, maar soms wel. Laatst zwaaide ik naar een andere A2 rijder, en die zwaaide gezellig terug. Gewoon doen :)
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

01 apr 2019, 21:59 0 x

Ik zwaai altijd als ik mijn zoon of dochter tegenkom dus iets uitbreiden....dat kan.

Ik weet van alle A2 rijders in mijn regio ongeveer of ze wel of niet terug zwaaien.
De Ro 80 rijders wel allemaal voor zover die er nog zijn.

Maar de Audi Cabrio doen het alleen met mooi weer, met regen reageerde niemand!
Of het een 80 of A4 is maakte niets uit.

Wel is het in Duitsland waar er nog vele rijden meer in gebruik.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
ArcSissy
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 649
Lid geworden op: 05 feb 2018, 10:43
Locatie: s-Gravenhage
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

01 apr 2019, 22:31 1 x

Ik doe het een beetje als onderstaand, the horizontal victory-sign

A2Grüß.jpg
A2Grüß.jpg (121.53 KiB) 3166 keer bekeken
Einzigartigen Schwarz Ausgabe
Plaats reactie