De vuilnisbak!

Offtopic & overig
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

04 mar 2022, 19:32 1 x

Meer Kut Dealer, een dure complete uitkleden en niet op tijd afleveren?

Je mag als ze niet op tijd en ook nog iets anders willen leveren altijd annuleren.
Maar ik vind dat elk merk mag bestaan en dat ik geen liefhebber van dit soort Mercedessen ben?

Er zaten voorheen leuke tussen....
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
toutdroit
Audi A2 clublid
Berichten: 462
Lid geworden op: 08 okt 2020, 12:59
Locatie: Utrecht
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

04 mar 2022, 20:00 1 x

Ah, m'n 1986 Mercedes 190D, weg moeten doen vanwege nederlands diesel trauma.
Het was echt een heerlijk rijdende wagen voor "een heer van stand" zoals Ollie B. Bommel dat toendertijd zo fijntjes benoemde. :cry
Laatst gewijzigd door toutdroit op 04 mar 2022, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
In Nederland: Audi A2 BBY 2005; heel erg sprintblauw
In Gabon: Musso sports 4x4 2006; Korando 4x4 2005
Gebruikersavatar
Lar
Audi A2 clublid
Berichten: 326
Lid geworden op: 05 dec 2018, 18:45
Locatie: s-Gravenhage
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

04 mar 2022, 20:29 3 x

Liever een ster in mijn voorruit.....
Gebruikersavatar
karolography
Audi A2 clublid
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 aug 2018, 11:18
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

04 mar 2022, 21:07 1 x

Kan je een uur lang vertellen over alle idiote dingen die er gebeurd zijn bij Mercedes sinds ik de Mercedes had besteld. Maar ik zal je die ongein besparen. Oké, een paar dingen dan…

Laat ik het erop houden dat het een aaneenschakeling van gekke dingen is. Opties die gaandeweg wegvallen, die wel essentieel zijn voor me. Geen compensatie wat prijs betreft. Levertijd die van 6 maanden naar 12+ maanden ging. Ongeïnteresseerde verkoper die me altijd door de war haalt met andere klanten. Nul communicatie vanuit de dealer. Constante arrogantie met opmerkingen als: “als je ‘m niet wil, kun je hem annuleren, want ik kan hem nu met veel meer winst aan een ander verkopen”. Tot het moment daar kwam dat ik hem echt wilde annuleren, toen werd de verkoper nogal chagrijnig en dwingend.

Verder werden de opties gaandeweg dus weggehaald uit mijn bestelling, zonder compensatie, maar is dezelfde optie wel leverbaar op het AMG-model (sportiever model) en het elektrische model van exact dezelfde auto. Erg raar. Dus de chips zijn er wel, maar gaan naar duurdere modellen.
:heart: Audi A2 1.4 benzine 2003 75pk colour.storm imolagelb
:heart: BMW i4 eDrive40 2023 340pk M-Sport Sunset Orange
Gebruikersavatar
toutdroit
Audi A2 clublid
Berichten: 462
Lid geworden op: 08 okt 2020, 12:59
Locatie: Utrecht
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

04 mar 2022, 22:39 1 x

Zoals @Lar zei: liever een ster in m'n voorruit. :joy:
In Nederland: Audi A2 BBY 2005; heel erg sprintblauw
In Gabon: Musso sports 4x4 2006; Korando 4x4 2005
Gebruikersavatar
Blauwbaard
Audi A2 clublid
Berichten: 435
Lid geworden op: 23 jul 2015, 00:22
Locatie: Winsum
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

05 mar 2022, 10:45 3 x

Lar schreef:
04 mar 2022, 20:29
Liever een ster in mijn voorruit.....
Dan vier nullen op de kap en de grootste nul achter het stuur?
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

05 mar 2022, 14:31 1 x

karolography schreef:
04 mar 2022, 21:07
Kan je een uur lang vertellen over alle idiote dingen die er gebeurd zijn bij Mercedes sinds ik de Mercedes had besteld. Maar ik zal je die ongein besparen. Oké, een paar dingen dan…

......

Verder werden de opties gaandeweg dus weggehaald uit mijn bestelling, zonder compensatie, maar is dezelfde optie wel leverbaar op het AMG-model (sportiever model) en het elektrische model van exact dezelfde auto. Erg raar. Dus de chips zijn er wel, maar gaan naar duurdere modellen.
Ik denk dat je bij de Audi-dealer bij het aanschaffen van een nieuwe Audi tegen hetzelfde probleem van niet (meer) leverbare opties was aangelopen. De hele industrie (niet alleen de autofabrikanten) kampt met een tekort aan computerchips, en die zijn niet door potato chips te vervangen ...

En dat de topmodellen dan van de laatste chips worden voorzien, is een kwestie van kiezen voor de klant die het meeste (marge) oplevert ...

https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... t-inhalen/
Gebruikersavatar
karolography
Audi A2 clublid
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 aug 2018, 11:18
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

05 mar 2022, 15:11 0 x

Dat is dus spijtig genoeg niet waar en een van mijn problemen. Bij BMW en Audi was er nauwelijks iets niet leverbaar in september. Bij Mercedes was het toen al een grote puinzooi. Maar ik had niet verwacht dat het nóg erger kon worden.

Het punt is dus dat ik nu een halfjaar later opnieuw bij BMW en Audi aan had geklopt voor offertes en er niet veel veranderd was qua niet leverbare opties en levertijden. Maar uiteindelijk wilden we niet nog langer wachten.

Alleen het lullige is dus dat als ik meteen voor een BMW of Audi had gekozen ik nu wel in een nieuwe auto kon rijden.

Ter vergelijking de situatie van toen:

Mercedes GLA niet leverbaar:
- navigatie met augmented reality
- elektrische achterklep
- dashcam
- presafe systeem
- premium soundsystem
- draadloze oplader mobiele apparaten

BMW X1 niet leverbaar:
- premium soundsystem

Audi Q3 niet leverbaar:
- panoramadak (wel leverbaar, maar met extra lange levertijd)
- draadloze oplader mobiele apparaten

Situatie nu:

Mercedes GLA: zelfde lijst + elektrische stoelen
BMW: zelfde lijst + adaptieve cruise control
Audi: zelfde lijst

Al met al een trieste bedoeling bij Mercedes. En dat je kiest om opties wel beschikbaar te maken op duurdere modellen is prima. Alleen hoort dat voor nieuwe klanten te gelden dan en niet voor klanten die al besteld hebben, vind ik. Al helemaal niet als je mij er wel voor laat betalen. Je kan niet iemand laten wachten op iets en laten betalen voor iets en dan gaandeweg zeggen: hey, we laten dat weg, zodat we het kunnen verkopen aan iemand anders.

Tenminste, ik vind dat niet oké.
:heart: Audi A2 1.4 benzine 2003 75pk colour.storm imolagelb
:heart: BMW i4 eDrive40 2023 340pk M-Sport Sunset Orange
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

05 mar 2022, 16:18 0 x

Ooit ruim 40 jaren terug was jaar wachten op een Mercedes heel normaal,
bij afleveren nieuwe Taxi gelijk de volgende al bestellen....
Maar als ze een optie laten vakken, oke, maar dan wel ook de prijs verlagen!

En ik ben niet beter als de Mercedes dealer op dit moment!
Als je een houten woning koopt bij mijn krijg je ook alleen de Funderingspalen!

Dit omdat zowel Oekraine als Rusland dicht zitten dus gewoon overmacht.
Maar of ik nu een factuur voor heipalen mag sturen en de rest... geen idee wanneer ik ga leveren?
En als ik in West Europa de prijzen zie, 6 tot 9x duurder dan daar gemaakte....
maar ook dan geen zekerheid want waar halen zij deze balken dan vandaan?

Wegens vastgelegde schepen even een Chip die elk schip kan volgen gewisseld en nu onder UA vlag gevaren van Riga, waar ik heb geladen tot Eemshaven waar de laatste reeds betaalde 17 gelost worden!

En als je vraagt, wat heeft dit met A2 forum te maken?
Dankzij deze oorlog zit VAG groep zonder onderdelen voor de I3, I4 en I5 en ook alle afgeleide Skoda, Seat en Audi modellen!
Niets bijzonders maar zonder Kabelboom die je niet even snel elders
kunt vlechten is het moeilijk rijden!

Maar ook de Boycot van onderdelen voor Boeing en Airbus?
Russen kunnen niet meer vliegen hierdoor maar leveren nu ook geen landinggestel voor diverse Boeing en Airbus toestellen meer!

Maar wat denk je van een Lada, Made in UA... en die hier in EU als Renault of Dacia geleverd is?
Dus als je geen Mercedes GLA maar Dacia zou willen?

Ja een Mercedes met Dacia vergelijken?
Maar ook bij de Ikea zal binnenkort enkele types matrassen de showmodellen verkocht worden als de voorraad op is... dus niet klagen dat ze bestelde niet meer leveren voorlopig!

Maar voor de liefhebbers;
Bij Autodoc zijn Bosch bougie's te koop met Made in Russia die geschikt zijn voor de A2!
Dus eerst goed plaatje bekijken graag als je daar in Berlijn iets wilde bestellen
en de Boycot wilde steunen!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
jaapje
Audi A2 clublid
Berichten: 1142
Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
Locatie: Zutphen
Motortype: (nog) geen Audi A2

05 mar 2022, 16:24 1 x

Ik begon me al te ergeren aan dat luxe Mercedes probleem, maar toen zag ik weer dat het de vuilnisbak was… dus oké toe maar dan.
Maar… heb je al eens gekeken hoeveel werk het is om zo’n distributieketting te vervangen van een SQ5 ?
Plaats reactie