De vuilnisbak!

Offtopic & overig
Gebruikersavatar
Patrickbby
Berichten: 197
Lid geworden op: 03 jul 2020, 20:20
Locatie: Purmerend
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

03 sep 2020, 12:03 0 x

Dat ding heeft goed zijn werk gedaan als die kreukelzone in de auto alles op had moeten vangen was het slechter afgelopen voor de bestuurder gok ik zomaar.
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

03 sep 2020, 12:30 0 x

Hoe krijg je het voor elkaar zou je zeggen. Duur appje?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 1135
Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
Locatie: Almere
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

07 feb 2021, 21:48 3 x

Even de vuilnisbak nieuw leven inblazen.

Vandaag voor werk in de A2 moeten stappen. Heb mij verbaasd hoe goed de A2 presteerde met de gladheid. De combi van winterbanden met de ASR, kwam het A2tje goed van zijn plek waar andere aan het stuntelen waren. Wat is ons kleine autootje toch goed uitgerust.
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

07 feb 2021, 22:40 0 x

Ja de A2 doet dat niet onaardig. Zeker de diesels (wat zwaarder op de vooras) met wat smallere winterbandjes erop gaat dat echt prima.
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

07 feb 2021, 23:02 10 x

In plaats van een A2 (waarna er drie A2's op de oprit zouden staan) deze keer een A6 (2010) gescoord... voor de prijs van een nette A2... moest wel ff trailer huren en zware trekwagen lenen om ruim 2.200 kg naar huis de slepen...
A6trailer.jpg
A6trailer.jpg (764.29 KiB) 2895 keer bekeken
De A6 had dus een probleem: de selectiehendel van de automaat was geblokkeerd in de P en da's onhandig. Met een geheim knopje onder de asbak kun je de pook ontgrendelen en hem in N zetten - dan is ie nog steeds geblokkeerd maar je kunt 'm in elk geval verplaatsen. Maar verder nog niet heel bruikbaar.
Bij de verkoper had ik de hele A6 met VCDS uitgelezen en vastgesteld dat de multitronic (CVT-automaat) geen foutmeldingen had opgeslagen, als een van de weinige modules (in totaal had ik ca 10 A4'tjes met foutmeldingen) en dus toch de gok gewaagd :dizzy:
Zoonlief verwacht een derde en wil iets groter rijden dan zijn A4 Avant en bovendien over van diesel naar benzine, omdat ie tegenwoordig naar zijn werk fietst :thumbmin:

Het zou dus waarschijnlijk / hopelijk iets "simpels" mechanisch zijn in de blokkering van de pook.
Vervangen van de rempedaalschakelaar bracht geen verbetering - de volgende stap was het vervangen van een magneet die reageert op het signaal van het rempedaal. Dat was ff klooien (hele middenconsole kaal maken) maar dan heb je ook wat.

Vrijdagmiddag gehaald, zondagmiddag ondanks de sneeuw toch 10 km getoerd met grijns van oor tot oor :mrgreen:

En zolang de A4 niet is verkocht, verplaats ik me badend in luxe. Helaas zonder stoelverwarming, daarvoor stap ik over een tijdje weer in de A2 :joy:
Gebruikersavatar
Patrickbby
Berichten: 197
Lid geworden op: 03 jul 2020, 20:20
Locatie: Purmerend
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

08 feb 2021, 09:55 3 x

kobus1978 schreef:
07 feb 2021, 21:48
Even de vuilnisbak nieuw leven inblazen.

Vandaag voor werk in de A2 moeten stappen. Heb mij verbaasd hoe goed de A2 presteerde met de gladheid. De combi van winterbanden met de ASR, kwam het A2tje goed van zijn plek waar andere aan het stuntelen waren. Wat is ons kleine autootje toch goed uitgerust.
Ja deze ervaring deel ik weliswaar met zomerbanden gezien ik geen sneeuw rijder ben, daar ik mijn snelweg tochten uitstel.

Maar moest wel even naar mams om het tuinpad begaanbaar te maken en wat heb ik een lol gehad kon er zonder problemen komen waarbij ik wat andere weggebruikers behoorlijk heb zien stuntelen tot zelfs een moderne mercedes die meer zijn achterwielen liet spinnen dan vooruit kwam.

Dat gele tractie lampje heeft zo ongeveer de hele rit geknipperd maar bleef vooruit komen.
Gebruikersavatar
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 1135
Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
Locatie: Almere
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

12 feb 2021, 22:32 2 x

Wat heeft koning winter toch prachtige creaties in zijn mouw zitten!!!
IMG_20210212_221541.jpg
Ijssculptuur A'dam Molukkenstraat.
IMG_20210212_221541.jpg (4.53 MiB) 2745 keer bekeken
Wel sneu als het je voiture is! Er zit voor deze persoon niets anders op dan te wachten tot de dooi intreedt. :tongueclose
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

13 feb 2021, 07:29 0 x

De auto ervoor die weg is moest duidelijk scheppen, want die rand is te hoog.
Het lijkt gesmolten sneeuw opgespat en over deze heen gekomen.... dus extra dikke laag vieze smurrie...
Ramen krabben helpt niet en ik kom dinsdag wel helpen.... dit is een risico van aan een drukke weg wonen die gestrooid en gepekeld werd... ik zie natte plassen... dus word nog erger komende dagen.

Het enige voordeel is dat je zo gratis mag parkeren want de Scan auto ziet ook niets meer!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Veertienmeizeventien
Audi A2 clublid
Berichten: 594
Lid geworden op: 06 mei 2018, 17:49
Locatie: Muiden
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

28 feb 2021, 17:51 5 x

Ik heb zo langzamerhand het idee dat ik lid ben van een besloten genootschap.

We delen een geheim...

Vandaag heb ik mijn 2 A2's gepoetst. Niet mijn hobby: ik ben geen poetser, maar allah.

Met 3M spul als geheimtip valt het wel mee. Ze blinken en de druppels rollen er weer af als van een natte zeehond.

Ik ben toch een beetje perplex. Op ieder ander autoforum ben je bezig met roest aan de wielkastranden, voorruit en dorpels... Niet bij de A2. Ik weet niet of het aan de kwaliteit van de lak ligt maar ze zijn als nieuw.
Echt...

Niet dat ik dat zo belangrijk vind maar wel iets wat me bezighoudt. Ik gebruik de auto als woonwerkvervoer en daar voldoet het perfect aan. Niet als liefhebbersauto waarmee ik eens lekker ga toeren, maar als vervoersmiddel verslindt hij kilometer na kilometer.

Ik heb er een attribuut aan toegevoegd: een Brompton. Iconisch design 30 jaar oud. Zou zomaar een optie bij de koop van een A2 kunnen zijn: heel slim bedacht; oerdegelijk; klein en mooie details en rijdt onverwacht goed.

In Delft hebben ze betaald parkeren dusdanig ver opgeschoven dat het voor mij een goede toevoeging is op de A2: comfortabele en zuinig de grote oversteek en het laatste stukje met de vouwfiets. Ding rijdt als een gewone fiets en is een klassieker.

Op MP kon ik hem aanschaffen voor de helft van de nieuwprijs... dat is el een punt: die krengen zijn erg duur. Maar A2 en Brompton: ideale combi. (ik heb aandelen, dat berijden jullie wel.)
Bijlagen
20210228 audi en Brompton.jpg
20210228 audi en Brompton.jpg (3.38 MiB) 2498 keer bekeken
20210228 audi en brompton 2.jpg
20210228 audi en brompton 2.jpg (4.8 MiB) 2498 keer bekeken
betutteling is zinloos; passie is Goud
Gebruikersavatar
Spits
Berichten: 707
Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
Locatie: Rotterdam
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

03 mar 2021, 08:33 4 x

Vouwfietsen, yech, ANWB jeuk!
Een Zweedse collega die hier in NL woont kocht er ook één, juist een Brompton....... Joaha, very handy Joaha, to go on bus.
Nah, je rijdt voor "ahum", maar goed, if it sparks joy, dan moet je 't lekker doen zei ik.


Toen kwam de anti Diesel lobby..... En dacht deze jongen; Whatever, park and ride (OV) als je de stad niet in mag met je criminele voertuig, maar no way dat ik op zo'n clown's fiets(je) stap.

En toen kwam Corona. Elke dag van P30 naar Schiphol centrum in een overvolle bus met hijgende stewardessen (da's nog wel aardig...) en ander gepeupel (die wil je niet hijgend, geloof me).
Kortom;
IMG_20210303_081913.jpg
IMG_20210303_081913.jpg (1.75 MiB) 2434 keer bekeken
:flushed:

Een voormalig Brits merk (Mezzo) wat later is overgenomen door de Koreanen; een Ori M9 vouwfiets, gaat als een raket en is superlicht gebouwd (volledig aluminium frame). Vouwt net zo klein op als een Brompton.
Het mooiste; Met een lengte van 1.94m zie ik er heel cool uit, iedereen kijkt in aanbidding als ik eraan kom trappen....... :flushed: :innocent:
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
Plaats reactie