NOx eisen na 160.000Km?

Offtopic & overig
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

11 nov 2018, 10:02 1 x

Beste Rolf,

Zowel Noorwegen met waterkracht dus volop groene stroom leverbaar is prima om EV te rijden,
mits VAG groep niet binnenkort 1 miljoen EV voertuigen gaat maken of meer.
Australië heeft maar.... inwoners!
De Lithium voorraad is naast Mobieltjes, Laptops en Accu boor ruim voldoende voor 17 miljoen E bike's voor geheel Nederland maar niet om wereldwijd 5% op Li-ion accu te laten rijden, of je kreeg mijn
mislukte A2 1.2Tdi ombouw probleem, na een Km of 40 leeg...!

Als ik ooit bij onze Andere Rolf in Almere in de daar mogelijk gemaakte Staldslandbouw stroom ga verbouwen in de vorm van een Carport, dan kan ik deze naar 120 Km ombouwen door 4x zoveel accu achterin te hangen, meer lukt niet met Caravan Lood Accu, want Li-ion is te duur.

Hoewel het Louwman museum diverse EV voertuigen van voor de eerste Wereldoorlog had, ik miste de laadpaal daar!
En door meer centraal in Nederland te gaan wonen kan ik alle Meetings op 120 Km van Almere net aan bereiken dus verplicht alle Meetings bij laadpunt en ze moeten voldoende lang duren dus niet vroeg naar huis en mijn als laatste... zie foto Louwman.....

En ik weet dat Grafeen na 15 jaren nog nauwelijks gebruikt word.
Duitse Universiteit doet Silicium pogingen die helaas dezelfde kant op lijken te gaan.
En een nu overspannen student van TU Delft wil een Grafeen/Silicium opslag maken.
Ja, opslag, geen Accu en ook geen Condensator want met een tussenvorm is snel laden zonder schade aan de levensduur of brandgevaar in theorie haalbaar.

Maar net als onderzoek naar medicijnen, voor Aids en Kanker zijn veelbelovende ontwikkelingen die langer duren dan gewenst!

Mazda had met Sky Active hetzelfde, volgens alle deskundigen gaat een benzine auto boven de 1:12 compressie stuk en pingelen!
Maar er rijden nu een bijna 1 miljoen mensen met een absoluut niet mogelijke compressie van 1:14 probleemloos rond tot nu toe!

Of de Russische oplossing van onze A2 AMF ombouwen naar LPG6 lukt?
Van zowel de ANY als AMF is de compressie 1:19½ en dus maar 50% LPG zou maximale zijn...
Puur LPG en van Euro 3 naar Euro 6 op alleen LPG zonder Benzine, dit wegens Octaan getal.
De Normale 92, Euro 95 en Super 98 en enkele Duitse 100, 102 halen het niet en LPG is 106!

Een bougie en Fsi injector + pomp kan natuurlijk maar wat verder, ik heb een in Berlijn gekochte AMF nu daar naar toe geëxporteerd en hoop via Litouwse route, door eerst daar een Europese Unie Kenteken naar NL te halen met Euro 6 met G5 installatie!
De G3 in Nederland is achterhaald, de G4 en G5 is daar leverbaar en omdat LPG schoner is dan
de benzine komt deze op Euro 6 t.o.v. de Benzine versie.
De ANY moet daar nu naar hand schakel omgebouwd worden omdat de Automaat bij 78 Pk sneuvelde.. en wat de AMF gaat doen, ik denk aan de 110 Pk van de Fsi te benaderen....

En mede forum leden, vraag niet om bewijs foto want een gesloopt blok dat uit elkaar licht en bewerkt word ziet er niet uit, en rijdende hoop ik eind 2019 in NL een proefrit Meeting te houden, en dan moet ik Koos eerst beroven van de bokaal beroven!

Ik weet niet of het RDW Circuit beschikbaar is hiervoor en anders in Lommel, België, vlak bij Kattengat... dus over de grens?
Maar ik kan niet garanderen dat alles op tijd lukt en klaar is, ben hiervoor afhankelijk van andere forum leden in Russia.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 330
Lid geworden op: 08 aug 2010, 01:20
Locatie: Midden-Drenthe
Motortype: (nog) geen Audi A2

11 nov 2018, 12:09 2 x

rolf schreef:
09 nov 2018, 11:52
Verplicht je toch een NOX meting bij de APK?
Bij elke auto, ongeacht benzine of diesel.
Incl. vermogensbank.........

Jos.
Gebruikersavatar
rolf
Audi A2 clublid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
Locatie: Noorwegen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

11 nov 2018, 13:34 1 x

Precies Jos, daarom gaat het dus nooit gebeuren.
Anders koop ik direct aandelen in een rollen bank fabriek.
DenHaag moet je niet altijd even serieus nemen.
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

11 nov 2018, 15:59 2 x

Inderdaad Rolf en zo is de discussie weer terug bij af. De overheid roept van alles, subsidieert links en rechts ontwikkelingen totdat iets een succes wordt en er te weinig accijns dreigt binnen te komen...
LPG is schoner dan benzine, dus dat moeten we flink belasten...
Overheid wil A (beperkte vervuiling in de praktijk) maar definieert eisen voor B (vervuiling in laboratorium-opstelling) en is dan verbaasd dat auto's goed scoren op B en slecht op A...
En iedereen die wel eens achter een oude VW Golf heeft gereden, ziet en ruikt dat de uitstoot van bejaarde, minder goed onderhouden voertuigen niet aan de milieu-eisen voldoet...

De A2 is een ideale auto om om te bouwen naar elektrisch. Als dat kan voor minder dan 10k (je A2 met AMF-motor inleveren en na 2 weken weer ophalen met elektromotor en accupakket voor 200 km) wordt dat een hit. En wij scoren zelf diesel-A2 (Berlijn schijnt populair te zijn) en bouwen hem om voor 5k!
Mooi project voor de A2 club!

Die elektro-A2 is goedkoper in aanschaf dan een nieuwe A1 of A3, gaat veel langer mee en is goedkoper in het gebruik. Zeker als je wat zonnepanelen op je dak legt (of participeert in een zonnepanelen-park elders, als je een ongeschikt of zelfs geen dak hebt)

P.S. Ik vind dat filmpje over de elektriciteit benodigd voor raffinage wel een eye-opener!
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 330
Lid geworden op: 08 aug 2010, 01:20
Locatie: Midden-Drenthe
Motortype: (nog) geen Audi A2

11 nov 2018, 19:07 1 x

Ik ben ook wel benieuwd hoe het mogelijk -en waarom- is dat een goed gesubsidieerde Tesla dadelijk meteen weer geëxporteerd gaat worden na de looptijd alhier??? Is zelfs een speciaal daarvoor bedrijf in het leven geroepen! Dus per auto pak um beet €70000,= subsidie en daarna naar het buitenland.........

Jos. :dizzy:
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 330
Lid geworden op: 08 aug 2010, 01:20
Locatie: Midden-Drenthe
Motortype: (nog) geen Audi A2

11 nov 2018, 19:14 0 x

Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

11 nov 2018, 21:02 0 x

Ja Jos, in Moskou en Sint Petersburg is een groot deel van de Taxi's een gebruikte Prius of Honda Insight en daar geld dat als eis.... want anders betaal je veel meer belasting.

Elke ex Lease gaat gewoon naar hoogste bieder en in Oekraïne is nu de regel dat je voor een Euro 5 een flut bedrag betaalde, Euro 4 is 5x duurder en Euro 3 10x invoer prijs.
En de Euro 6 tijdelijk gratis invoeren!

Ja, in Oost Europa hebben ze bepaalde regels en daarom vragen kopers welke Euro norm de door jou aangeboden Occasion heeft!

En laat de Prius en Insight nu zelf subsidie krijgen als je die daar importeerde dus geen kosten maar gewoon geld vangen als je er tenminste 3 jaren eigenaar van bleef!

Maar ook mijn trage invoer uit Berlijn, reeds gekocht en word elders voor mijn omgebouwd en pas eind 2019 of voorjaar 2020 komt mijn AMFje dieselvrij retour????
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Javin
Berichten: 62
Lid geworden op: 08 mar 2018, 22:41
Locatie: Zaanstad
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

31 dec 2018, 01:41 1 x

Gelukkig zijn electrische autos een stuk schoner:)
Gebruikersavatar
AudiFanSedert1971
Berichten: 2314
Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
Locatie: Almere
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

14 feb 2020, 07:27 0 x

rolf schreef:
10 nov 2018, 10:33
AudiFanSedert1971 schreef:
09 nov 2018, 22:15
rolf schreef:
09 nov 2018, 13:11
Je ziet dat EV's een hoop problemen ivm luchtkwaliteit oplossen. :mrgreen:

Dus in een aantal jaren zal het probleem zich vanzelf oplossen.
Nou voorlopig is het niet zover dat gaat jaren duren nederland Schoon is en het is nog de vraag in hoeverre je het schoon kunt noemen (de accupacks niet te vergeten hebben ook niet een heel autoleven lang uithouden zo ook de electro motoren ) .

Voor elke EV die aan de laadpaal hangt ergens anders een schoorsteen die rookt... zoveel windmolens of capaciteiten energie uit zonnepanelen hebben wij in nederland nog niet..


Want als er 500 EV 's bij kantoor parken 3 fase snellader's willen hebben zo'n een klein gebied dan kunnen de energie netbeheerders wel alvast de wijk groepen gaan upgraden bij die kantoor parken ....

Laat staan als al die mensen naar huis gaan en vervolgens thuis ook vast een paal hebben staan...zo ook in de woonwijken de wijktrafo verdeel blokjes behoorlijk ge upgrade moeten worden.

In onze wijk al inmiddels 2 van zulke verdeel blokjes in vlammen op gegaan zeg maar in Almere buiten,die pas sinds 1995 er stonden... .

En de laatste jaren steeds meer leasebakken in de omgeving aan de laadpaal hangen ... ja zolang de subsidie kraan open blijft staan...
Als je nu eens wat realistischere denkbeelden aanneemt zijn die scenario's die jij beschrijft schromelijk overdreven.
Op een kantoorparkeerplaats van 500 plaatsen hebben EV's helemaal geen 3 fase lader nodig, aan een 16A aansluiting heb je dan meer dan genoeg.
Die auto's staan daar gemiddeld 8 tot 10 uur per dag stil, dus waarom zou je in vredesnaam moeten snel laden?
Tevens zijn al die EV accu's niet helemaal leeg dus wordt de maximale laadstroom niet of nauwelijks gehaald.

En die trafo's die bij jou in de omgeving in rook opgingen komen niet door die paar " leasebakken" die aan een paaltje hingen.
Als heel NL een EV zou rijden is er tussen de 10 en 15% meer elektriciteit nodig om dat te faciliteren.
Je hebt dan geen pernis meer nodig........
Je staat er misschien niet bij stil, maar in principe gebruikt een ICE ook enorme hoeveelheden stroom:

https://youtu.be/BQpX-9OyEr4

Maar het net zal inderdaad aangepast moeten worden en omgebouwd naar een smartgrid.
Dan is het mogelijk dat aangekoppelde EV's enkele kW's kunnen terug leveren aan het net en daardoor piekbelasting kunnen opvangen.
Dat gaat prima met een paar miljoen EV's aan de paal hangen.......
De laatste generatie Leaf is daar al op voorbereid en zou dat al kunnen als het net er mee uitgerust is.

De kijk op volledig elektrische auto's hebben hier een hele negatieve lading, maar in de echte wereld zijn ze al een stuk verder dan jullie denken.
Accu's die "versleten" zijn worden niet weggegooid maar in stationaire energie opslag gebruikt.
De Johan Cruiff Arena heeft dat bijvoorbeeld, en Renault gebruikt ze als buffer bij weerstations.
Als die na 25 jaar helemaal uitgewerkt zijn kunnen ze prima gerecycled worden.

Electro motoren slijten niet, hooguit de lagers, maar die houden het langer uit dan een paar auto levens.....en zeker vele malen langer dan welke verbrandingsmotor ook.

Nou ben ik toch wet wat meer realistischser met mijn vooruitziende blikken mbt men in nederland er nog niet klaar voor is.....? :blush:

Men maak op fouten op fouten zo ook in deze regering...inschattings fouten ..

Lees dit maar eens .. :P

https://www.ad.nl/auto/vermogen-elektri ... ~a1878199/

https://www.ad.nl/politiek/wie-gelooft- ... ~aac72888/
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :mrgreen: 496.230.km, juli '13 161.500.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 287.625.km ,mrt'20 238.200.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 290.550.km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Gebruikersavatar
rolf
Audi A2 clublid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
Locatie: Noorwegen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

14 feb 2020, 07:49 1 x

Kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het AD altijd erg negatief is over de transitie.
Overal zien die zogenaamde journalisten enorme kuddes beren op de weg die er niet zijn.
Zogenaamde "onderzoeken" worden ook klakkeloos overgenomen zonder ook maar enige vorm van fact-check.
Plaatsen ze weer eens een of ander rapport, staat dat vol met achterhaalde aannames waar de honden geen brood van lusten en veel beweringen al lang ge-debunked zijn.
Het is letterlijk de 010 versie van de 020 versie geworden, de Telegraaf.

Nederland schiet niet op, er worden enorme distributie centra's gebouwd.......zie nergens nog een verplichting om die vol met zonnepanelen te plaatsen, welke een mooiere plek als daar kan je hebben.
Nederland is vergeven van industrie parkjes vol met dergelijke bedrijfskubbussen met lege daken.
Wat dachten we er van om die vol te zetten met panelen?
Heb je al die imbeciele bio centrales die er moeten komen helemaal niet nodig.
Noordzee is nog plaats genoeg, bouwen die windmolenparken ipv polderen.
Overschotten omzetten in waterstof als je eenmaal genoeg groen produceert en alle kolencentrales kunnen dicht.
Plaats reactie