Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?

Offtopic & overig
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

28 mei 2021, 22:53 0 x

De achterdemper (Walker 23116, voor 42 liter tank) was gemakkelijk te vinden en kostte minder dan €100 (thuisbezorgd). De prijs bij Audi ken ik niet.
Met name het voorstuk met de flexpijp, katalysator en middendemper voor 42 liter tank is slecht leverbaar.

De uitlaat voor 34 liter tank is goed te verkrijgen, maar die past niet onder een A2 met 42 liter tank.
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

28 mei 2021, 23:01 0 x

Ah, dan zit het ‘m daar in.
Bij mij ging het alleen om de achterdemper.
Ik ga voor gewoon onderhoud en reguliere reparaties overigens nooit naar Audi maar een universele garage waar ik al jaren kom.
Alleen voor specifieke onderdelen die enkel bij de dealer te verkrijgen zijn en wanneer ik de reparatie zelf uitvoer ga ik naar Audi.
Gebruikersavatar
AudiFanSedert1971
Berichten: 2314
Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
Locatie: Almere
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

28 mei 2021, 23:41 2 x

Vandaag bij Aad geweest in omgeving Schagen.

De audi vlag kreeg ik cadeau..

Kwam blijkbaar dus Daan86 tegen, ik zijn A2 van ver opmerkte bij stoplicht rotonde Alkmaar thv shell tankstation .
En claxonneerde ik terwijl ik rechts van je voorbij reed..
Bijlagen
20210528_131120.jpg
20210528_131120.jpg (2.58 MiB) 2093 keer bekeken
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :mrgreen: 496.230.km, juli '13 161.500.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 287.625.km ,mrt'20 238.200.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 290.550.km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Gebruikersavatar
Daan86
Berichten: 178
Lid geworden op: 17 okt 2019, 23:55
Locatie: Almere
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

29 mei 2021, 00:00 2 x

Toen ik een toeter hoorde en jouw A2 zag wist ik bijna zeker dat het voor mij was.
Zag je nog wel ff naast de vrachtwagen staan voor rechtsaf. Mooi exemplaar. 👍🏼 Ik moet vooral langs de wasstraat. 😉
Gebruikersavatar
tkosa2
Berichten: 68
Lid geworden op: 28 nov 2018, 18:21
Locatie: Leiderdorp
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

29 mei 2021, 19:23 0 x

Onlangs mijn blauwe A2 FSI gekocht, bj 2004, en in de veronderstelling dat alle A2's, voor en achter speakers hebben.
Niet dus, geen versterker in de dubbele bodem, en geen speakers achterin, en erger nog, ook geen kabelboom.
Heb ik bij de proefrit ook helemaal niet op gelet.
Nu kan ik de originele kabelboom erbij zoeken van een donor auto, maar dat is een helse klus om in te bouwen, dus ik trek maar een paar nieuwe draden naar de achterdeur, vandaag de deurbekleding en alu binnenplaten eraf gehaald, kabels bij de rubbers erbij getrokken, wordt een extra doorvoortje in de B-stijl, niet de meest elegante oplossing, maar wel uitvoerbaar zonder de halve auto te strippen.

De alu binnenplaten zaten onder en in het midden behalve met een hand vol T30 schroeven ook nog met een vervelende lijm vast, dat ga ik bij de montage weer vast maken met butyl kit, blijkbaar nodig voor de waterdichtheid, en dan kan het er ook nog weer eens af (daarom butyl kit ipv polymeer).

Dan nog op zoek naar een paar passende speakers, de originele zijn niet onaardig, ook te koop voor een paar tientjes, maar het kan veel beter, dus ik zoek een paar goede speakers die zonder modificatie gewoon "plug & play" in de A2 passen. (geen dremel en lijmwerk ed). Nog tips ?
De autoradio die er nu inzit is ook basic, een chorus met cassette speler, dus die ga ik vervangen door een retro-look dab radio, bijvoorbeeld de Blaupunkt Denver 212 DAB, dat ziet er redelijk bijpassend uit.
Het is te overwegen om de chorus te houden, en een versterker te monteren, maar dan moet ik er ook nog een dab unit aan zetten, wordt dan ook wel prijzig en zo'n dab unit moet ook ergens worden gemonteerd, dus retrofit lijkt mij het handigst.

Hier had ik bij de aankoop echt even beter op moeten letten, je gaat er ook niet vanuit dat een autofabrikant er maar een halve audio installatie in zet....
Gebruikersavatar
4$$
Berichten: 513
Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:22
Locatie: Voerendaal
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

29 mei 2021, 19:49 0 x

Ik ben niet de expert bij uitstek maar zover mij bekend bestaan er geen plug and play speakers voor de A2.
Audi A2 1.4 75PK(2001 AUA) | OSS black top | RNS-D navigation plus | Parc Distance Control | Cruise Control | BT | Mistlampen |
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

29 mei 2021, 20:56 0 x

Eens met @4$$, plug & play luidsprekers als vervanging voor standaard luidsprekers zijn niet beschikbaar. Daar zul je zelf adapters moeten maken of de originele behuizing gebruiken. Dus leegmaken en gebruiken als adapter.

Kabel trekken door de b-stijl is relatief eenvoudig uit te voeren met trekdraadje en demonteren van de stekkers. 30 min per kant, denk ik.

My 2 cents is om de voor-luidsprekers te vervangen en achter standaard te houden voor rearfill. Origineel heeft de concert 2 een meer dan redelijk signaal om een (aftermarket) versterker op aan te sluiten en dan haal je het meeste uit je nieuwe voor-luidsprekers en misschien zelfs klein subje achter😉. Of natuurlijk een aftermarket dab radio. Allemaal prima te doen en met hele goede resultaten.
Als je kiest voor andere luidsprekers voor, hoidt dan rekening met de diameter van de tweeter/ hoge tonen luidsprekers, dan kan je ze vaak weer op de originele locatie plaatsen. Of helemaal los en ze elders in de a-stijlen of dashboard monteren.

Succes en houdt ons op de hoogte. Veel plezier met je A2.
A2 ATL | PTW | Advance | Style | Bilstein S-line | OSS | APS | Afn TRHK | MFL | BT FSE | Full LED front + sensor | Courtsey lights | ColorFIS | Footwell lights | LED mirror | audio upgrades | 288/41mm Polo GTI brakes | S-line 17” | A1 armsteun
Gebruikersavatar
Airspeed
Audi A2 clublid
Berichten: 357
Lid geworden op: 14 jul 2014, 15:08
Locatie: Veenendaal
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

29 mei 2021, 21:44 4 x

Met de recent geplaatste nieuwe achterste remschijven viel het me op dat de stofplaten erachter mega roestig waren en links zelfs half los zaten inmiddels...
Dus die ook maar besteld en vandaag ff erop schroeven. Dacht ik. Blijkt de hele achterste naaf ervoor los te moeten...

Afbeelding

Afbeelding

Maar goed, 'iets' later (het was mooi weer tenslotte), zitten de beide nieuwe stofplaten er dan toch op :)
Afbeelding
Misano rode CS FSI, (dood) panoramadak, orig. mistlampen, alu trekhaak, PDC, verw. rode stoelbekleding, dubbele bodem in kofferbak, 16" velgen, facelift serviceklep
Ticcie
Audi A2 clublid
Berichten: 489
Lid geworden op: 15 okt 2019, 20:05
Locatie: Bussum
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

29 mei 2021, 23:16 0 x

DED@2 schreef:
29 mei 2021, 20:56

My 2 cents is om de voor-luidsprekers te vervangen en achter standaard te houden voor rearfill.
Ik vind de standaard blaupunkt A2 speakers best ok. Ze geven een redelijke bas, de flexibele randen vergaan niet en de hoge tonen zijn ok. Ik mis alleen wat mid.

Je kan op de sloop mss voor een tientje de achter speakers en tweeters scoren, dat is denk ik de snelste en goedkoopste optie. Ik kwam er pas recent achter dat de mijne was uitgerust met speakers achter :) scheelt wel een boel, ik zit nu veel meer midden in het geluid. Maar de speaker kabels lagen wel apart: voor rechtstreeks naar de radio en achter via een versterker onder de bijrijder voeten ruimte.
Gebruikersavatar
Lar
Audi A2 clublid
Berichten: 326
Lid geworden op: 05 dec 2018, 18:45
Locatie: s-Gravenhage
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

30 mei 2021, 10:39 1 x

Ticcie schreef:
29 mei 2021, 23:16
DED@2 schreef:
29 mei 2021, 20:56

My 2 cents is om de voor-luidsprekers te vervangen en achter standaard te houden voor rearfill.
Ik vind de standaard blaupunkt A2 speakers best ok. Ze geven een redelijke bas, de flexibele randen vergaan niet en de hoge tonen zijn ok. Ik mis alleen wat mid.

Je kan op de sloop mss voor een tientje de achter speakers en tweeters scoren, dat is denk ik de snelste en goedkoopste optie. Ik kwam er pas recent achter dat de mijne was uitgerust met speakers achter :) scheelt wel een boel, ik zit nu veel meer midden in het geluid. Maar de speaker kabels lagen wel apart: voor rechtstreeks naar de radio en achter via een versterker onder de bijrijder voeten ruimte.
Prima standaard speakers vergeleken met andere auto's met name door het formaat. de winst om de geluidskwaliteit te boeken is DAB+ Groot verschil. De DAB+ ontvangst is bij mij helaas niet altijd stabiel. Met goede cd's ook goed geluid. Deuren isoleren met dempend materiaal scheelt hoorbaar en is niet duur. Dus als de boel open ligt. Niet vergeten!
Plaats reactie