Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?

Offtopic & overig
Gebruikersavatar
Patrickbby
Berichten: 197
Lid geworden op: 03 jul 2020, 20:20
Locatie: Purmerend
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

11 jan 2021, 08:27 0 x

Caspeer schreef:
10 jan 2021, 22:27
Vandaag...
Een achteruitrijcamera ingebouwd. Totaal niet nodig, maar wel een leuk project. Heeft heel wat hoofdpijn gekost met afbrekende kabels. Afijn, twee dagen later zit die er dan toch in. Vereiste was om het zo OEM mogelijk te laten lijken, en liefst zo onopvallend mogelijk. Handig bij het aankoppelen van een aanhanger of caravan.
IMG_20210102_180340.jpg
Heb je toevallig meer en betere foto's?
Ik heb zelf een de jvc kv-cm30 welke ik wil inbouwen en ben heel benieuwd hoe en wat je gedaan hebt.

Zoals ik het plaatje begrijp is dat rond de kentekenplaat ?

"http://www.us.jvc.com/car/vehiclecameras/kv_cm30/"
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

11 jan 2021, 08:40 0 x

Ik vind dit leuk maar heb liever onder de bumper een camera,
dan zie je de stoep en ook de hoogte, kun je er boven of moet je eerder stoppen en zelfs katten die slapen of rommel zie je zonder dat je schade op kunt lopen...
Via achteruit rij lampen kreeg je signaal en voeding indien nodig, en de klep beweegt... liever op vaste bumper... en bij trekhaak, slim monteren en je kijkt er vlak langs... leuk voor recht achteruit rijden!

Op de levertijd van 7 weken na koste die Ali zooi niet zoveel en vind deze beter dan de hogere op nummerplaat.... minder werk en je ziet een hoge stoep, of wil je bumper met strepen?

Zal binnenkort een wazige foto plaatsen... zoals dat hier hoorde...
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Patrickbby
Berichten: 197
Lid geworden op: 03 jul 2020, 20:20
Locatie: Purmerend
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

11 jan 2021, 08:58 1 x

@eekhoorntje Die jvc camera heeft een groothoeklens je ziet dus de grond ;)
Gebruikersavatar
chrisgroot
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 dec 2020, 23:39
Locatie: Midden-Drenthe
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

15 jan 2021, 15:57 0 x

Tijdens het zoeken naar een 2 din cage voor mijn A4 kijk ik nog eens goed in een A2 die er naast staat. Valt mij ineens op dat het compleet gare airco paneel rond is onder. Verrek, een dubbel din console! Ruim een half uur van mijn leven later had ik echt geen zin het toegetakelde dashboard te gaan redden. Iets onorthodoxer dan je bij je eigen auto zou doen heb ik het paneel verwijderd en maar mee genomen. Totaal niet nodig, maar dit kon ik niet laten liggen.

Het frontje van de aircounit is nog best te redden. Schuren, primen en spuiten.
Bijlagen
F292A14F-E218-4519-AD00-D6C0CE0E5E28.jpeg
F292A14F-E218-4519-AD00-D6C0CE0E5E28.jpeg (2.89 MiB) 3076 keer bekeken
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

15 jan 2021, 16:23 0 x

Hoe heb je die eruit gekregen? Ik dacht altijd dat je ze alleen kon verwijderen wisselen wanneer het dashboard los lag. Ze zitten toch gebout aan de buitenkant van de 2din frame? 👍Mooie vangst.
A2 ATL | PTW | Advance | Style | Bilstein S-line | OSS | APS | Afn TRHK | MFL | BT FSE | Full LED front + sensor | Courtsey lights | ColorFIS | Footwell lights | LED mirror | audio upgrades | 288/41mm Polo GTI brakes | S-line 17” | A1 armsteun
Gebruikersavatar
chrisgroot
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 dec 2020, 23:39
Locatie: Midden-Drenthe
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

15 jan 2021, 16:46 2 x

DED@2 schreef:
15 jan 2021, 16:23
Hoe heb je die eruit gekregen? Ik dacht altijd dat je ze alleen kon verwijderen wisselen wanneer het dashboard los lag. Ze zitten toch gebout aan de buitenkant van de 2din frame? 👍Mooie vangst.
Van binnen het frame zaten een stuk of 4 boutjes en dan twee op de airduct. Die laatste kom je nooit fatsoenlijk bij zonder het hele dash eruit te halen. Dus het was wat hak en breek werk. Normaal doe ik dat niet, omdat een ander ook nog waardevolle delen uit een sloper wil halen, maar er waren al delen van het dash gescheurd, dus ach...

Bij een A4 heb ik dezelfde operatie gedaan en daar was niks kapot. Een uur aan het uitbouwen geweest... :joy:
Gebruikersavatar
Airspeed
Audi A2 clublid
Berichten: 357
Lid geworden op: 14 jul 2014, 15:08
Locatie: Veenendaal
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

06 feb 2021, 22:39 6 x

Paar weken geleden de knoop maar eens doorgehakt en mede naar aanleiding van een topic over adressen voor nieuwe koplampen voor ca 150 euro per stuk 2 nieuwe Valeo units gekocht :mrgreen:

Het verschil was nog groter dan gedacht, me very happy!

Afbeelding

Afbeelding
Misano rode CS FSI, (dood) panoramadak, orig. mistlampen, alu trekhaak, PDC, verw. rode stoelbekleding, dubbele bodem in kofferbak, 16" velgen, facelift serviceklep
Gebruikersavatar
wouterduijndam
Berichten: 264
Lid geworden op: 01 jul 2012, 23:13
Locatie: s-Gravenhage
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

07 feb 2021, 15:59 3 x

Ik heb haar gisteren op de 2 ton gezet!
Gekocht bij 111.000km en bijna 9 jaar in bezit.
Afbeelding43-NN-NH Audi A2 2004 by Fautografisch Onderzoeker, on Flickr
Gebruikersavatar
4$$
Berichten: 513
Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:22
Locatie: Voerendaal
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

09 feb 2021, 18:28 1 x

Auto sneeuw, ijs en met name pekelvrij gemaakt. En ja ik weet dat ik het volgende week weer moet doen.

Glimt weer als nieuw deze bijna 20 jarige schoonheid.
Bijlagen
20210209_170028.jpg
20210209_170028.jpg (4.3 MiB) 2460 keer bekeken
Audi A2 1.4 75PK(2001 AUA) | OSS black top | RNS-D navigation plus | Parc Distance Control | Cruise Control | BT | Mistlampen |
Gebruikersavatar
Veertienmeizeventien
Audi A2 clublid
Berichten: 594
Lid geworden op: 06 mei 2018, 17:49
Locatie: Muiden
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

09 feb 2021, 19:16 3 x

Veertienmeizeventien schreef:
16 dec 2020, 21:01
Kerst momentje.

Ik reed vorige week vrijdag naar Delft en merkte ineens dat mijn knipperlicht het niet meer deed. Hoewel: met veel heen en weer gedoe ging hij soms een keertje aan. Nou... dat rijdt erg ... kan ik wel zeggen.
Dus ik onder werktijd naar een VAG garage om te laten kijken; die konden er niks mee. Ik moest maar een afspraak maken bij Audi-dealer.
Audi-dealer: "wanneer kunt u volgend jaar komen?".
Ik ben dus aan het eind van de dag (in het donker) weer naar huis gereden. Ik heb de auto als woon werk vervoer nodig dus was redelijk sacherijnig. Dat blijft in je hoofd zitten.
Ik appte het probleem naar Koop9 in Haarlem; Die heeft meteen een relais besteld en is vanavond naar mijn huis gereden en heeft het gerepareerd. Voor een habbekrats.

Werelds. waaraan heb ik zo'n behandeling verdiend, vraag ik me dan af. Echt top!

Toch nog een beetje kerstgevoel. :innocent:
Kerstmomentje 2.0...

Tsja...

afgelopen zaterdag middag 18:00... Onderweg 80Km vanaf huis... Ik merkte dat de ventilator van de verwarming kuren had. Dat herkende ik van m'n grijze A2 een jaar geleden: stuk!

Potverdorie!

Op de radio hoorde ik de weervrouw enthousiast vertellen over naderende sneeuw en koude. Dan houdt juist mijn verwarming er mee op. Kijk dat ik met koude billetjes en handschoenen aan moet rijden, is tot daar aan toe, maar ik vind het doodeng als de ruiten beslaan en aan binnenzijde bevriezen.

Dus: een eentoning verhaal, ik weet het: app naar Super Koop9.
Die legt zijn cape klaar en bestelt p.o. een nieuwe. Gisteren vond ik het te link op de weg, maar zojuist is SuperKoop9 tata tatataa tadaaa!! langs geweest en heeft het hier ter plekke gefikst. Is nog leerzaam ook: hij weet veel van de A2, zo niet alles. Man, man, dat is voor mij heel prettig, temeer daar mijn grijze nu bij de garage staat. Daar doen ze er dagen over voordat ze hem überhaupt inplannen, maar dat is een ander verhaal.

Mooi dit! Hopelijk het laatste verhaaltje in deze serie..
betutteling is zinloos; passie is Goud
Plaats reactie