Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?
- toutdroit
- Audi A2 clublid
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 08 okt 2020, 12:59
- Locatie: Utrecht
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
In Nederland: Audi A2 BBY 2005; heel erg sprintblauw
In Gabon: Musso sports 4x4 2006; Korando 4x4 2005
In Gabon: Musso sports 4x4 2006; Korando 4x4 2005
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6174
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ziet er weer heel netjes uit @Edwinvv! Het contactvlak had je inderdaad niet hoeven/moeten doen, maar als je er niets van merkt zo laten.
Hoe ziet deze kleur eruit met de velgen gemonteerd? Ik heb de trommels in 2018 met Hammerite zwart gemaakt en dat zit er nog steeds erg goed op.
Hoe ziet deze kleur eruit met de velgen gemonteerd? Ik heb de trommels in 2018 met Hammerite zwart gemaakt en dat zit er nog steeds erg goed op.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- mx-man
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 26 mei 2010, 21:09
- Locatie: Westland
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
Gisteren is na bijna twee maanden van afwezigheidus er weer een apk op de 1.6 A2 terug gekomen. Eerst 2x afgekeurd...
1e keer op banden. Hiervan was het carcas zichtbaar op 1 band vanwege droogte scheurtjes.
Dit was vrij snel op te lossen door de winterbanden van zolder te halen. En toen heb ik gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om een al veel te lang lopende koelvloeistof lekkage te verhelpen bij het thermostaathuis. Achteraf had dit heel eenvoudig opgelost kunnen worden door de juiste bouten te gebruiken. De vorige eigenaar was hier duidelijk aan het prutsen geweest met vloeibare pakking om een pruts klus op te lappen. Door de te kleine boutkoppen was het kunstofhuis langs de metalen afstand bussen gaan schuiven waardoor het thermostaathuis heel iets los kwam van het blok en dan is vloeibare pakking geen oplossing!
Daarna poging 2 voor de apk. Toen bleek de egr buis lek. Waardoor de volgende afkeur een feit was. Toen heb ik besloten om die te vervangen en toen duidelijk werd hoe de hogedruk brandof leiding vanaf de hogedruk brandstof pomp gemonteerd zat heb ik besloten om al het werk van de vorige eigenaar over te doen. Die heeft waarschijnlijk het thermostaat huis en de koelleiding achter het blok vervangen en veel niet juist of heel rommelig terug gemonteerd en veel bouten overgehouden van de inlaat end.
Toen heb ik alles eraf gehaald wat de vorige eigennaar los heeft gehad (inlaat spruitstuk, inlaat kleppen die gemonteerd zitten in het inlaat kanaal) en heb gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om de kabelboom te repareren,(diverse stekkers waren kapot en bedrading heel slordig gerepareerd).
Toen ik op de inhaat kleppen in de cilinderkop kon kijken was er behoorlijk wat koolstof zichtbaar, waarna ik de moed heb verzameld om de kleppen met walnoten schoon te stralen. Wat een verschil maakt dat nu met stationair draaien! De motor loopt nu weer heel stabiel stationair en de vermogens opbouw is ook een stuk vloeiender!
Dus gisteren nadat alles weer in elkaar zat opnieuw ter keuring aangoden waarna de APK zonder opmerkingen afgegeven is. Hopelijk is de volgende APK met minder hobbels en het is fijn te weten dat andermans prutswerk er nu uit is.
Binnenkort komt de kerstman van postnl langs met de services sets voor de 1.6 en de 1.2 A2 voor de jaarlijkse onerhouds spullen met voor beide auto's een setje bilstein schokdempers. On to the next project!
1e keer op banden. Hiervan was het carcas zichtbaar op 1 band vanwege droogte scheurtjes.
Dit was vrij snel op te lossen door de winterbanden van zolder te halen. En toen heb ik gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om een al veel te lang lopende koelvloeistof lekkage te verhelpen bij het thermostaathuis. Achteraf had dit heel eenvoudig opgelost kunnen worden door de juiste bouten te gebruiken. De vorige eigenaar was hier duidelijk aan het prutsen geweest met vloeibare pakking om een pruts klus op te lappen. Door de te kleine boutkoppen was het kunstofhuis langs de metalen afstand bussen gaan schuiven waardoor het thermostaathuis heel iets los kwam van het blok en dan is vloeibare pakking geen oplossing!
Daarna poging 2 voor de apk. Toen bleek de egr buis lek. Waardoor de volgende afkeur een feit was. Toen heb ik besloten om die te vervangen en toen duidelijk werd hoe de hogedruk brandof leiding vanaf de hogedruk brandstof pomp gemonteerd zat heb ik besloten om al het werk van de vorige eigenaar over te doen. Die heeft waarschijnlijk het thermostaat huis en de koelleiding achter het blok vervangen en veel niet juist of heel rommelig terug gemonteerd en veel bouten overgehouden van de inlaat end.
Toen heb ik alles eraf gehaald wat de vorige eigennaar los heeft gehad (inlaat spruitstuk, inlaat kleppen die gemonteerd zitten in het inlaat kanaal) en heb gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om de kabelboom te repareren,(diverse stekkers waren kapot en bedrading heel slordig gerepareerd).
Toen ik op de inhaat kleppen in de cilinderkop kon kijken was er behoorlijk wat koolstof zichtbaar, waarna ik de moed heb verzameld om de kleppen met walnoten schoon te stralen. Wat een verschil maakt dat nu met stationair draaien! De motor loopt nu weer heel stabiel stationair en de vermogens opbouw is ook een stuk vloeiender!
Dus gisteren nadat alles weer in elkaar zat opnieuw ter keuring aangoden waarna de APK zonder opmerkingen afgegeven is. Hopelijk is de volgende APK met minder hobbels en het is fijn te weten dat andermans prutswerk er nu uit is.
Binnenkort komt de kerstman van postnl langs met de services sets voor de 1.6 en de 1.2 A2 voor de jaarlijkse onerhouds spullen met voor beide auto's een setje bilstein schokdempers. On to the next project!
- DED@2
- Berichten: 1547
- Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
- Locatie: Zoetermeer
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Lekker bezig @mx-man ,
Dat is idd een herkenbaar prettig gevoel, als alle zaken die niet in orde zijn aangepakt te hebben. Dan weet je wat je hebt.
Afgelopen week de AUA APK laten keuren en die kwam er zonder problemen doorheen.
In ander topic al genoemd, maar deze week was het remmen-week, eindelijk
De ATL heeft deze week nieuwe remmen gekregen. De remklauwen achter bleven hangen. Deze nog originele zijn vervangen door nieuwe met grotere diameter zuigers van o.a een golf IV en op de vooras door 288 Lucas remklauwen. Nu kunnen er ook weer 15” velgen gebruikt worden.
Remschijven en blokken uiteraard nieuw van Brembo Max.
Dat is idd een herkenbaar prettig gevoel, als alle zaken die niet in orde zijn aangepakt te hebben. Dan weet je wat je hebt.
Afgelopen week de AUA APK laten keuren en die kwam er zonder problemen doorheen.
In ander topic al genoemd, maar deze week was het remmen-week, eindelijk
De ATL heeft deze week nieuwe remmen gekregen. De remklauwen achter bleven hangen. Deze nog originele zijn vervangen door nieuwe met grotere diameter zuigers van o.a een golf IV en op de vooras door 288 Lucas remklauwen. Nu kunnen er ook weer 15” velgen gebruikt worden.
Remschijven en blokken uiteraard nieuw van Brembo Max.
- Bijlagen
-
- 71EDF75E-075D-40CC-8D2E-51677AB23048.jpeg (2.96 MiB) 1337 keer bekeken
-
- 5E762899-546A-4805-A672-F4B9E27636B9.jpeg (3.6 MiB) 1337 keer bekeken
-
- 8DEC88A2-8EB8-4568-8608-4E369365F99B.jpeg (3.47 MiB) 1337 keer bekeken
-
- ABE44E87-C804-474D-9837-0D3BD2D473BB.jpeg (3.62 MiB) 1337 keer bekeken
A2 ATL | PTW | Advance | Style | Bilstein S-line | OSS | APS | Afn TRHK | MFL | BT FSE | Full LED front + sensor | Courtsey lights | ColorFIS | Footwell lights | LED mirror | audio upgrades | 288/41mm Polo GTI brakes | S-line 17” | A1 armsteun