Het is inderdaad een bijzonder eigenzinnig ding. Voor bestuurders zonder motorrijbewijs (mits voor 2013 het autorijbewijs behaald ...) een manier om ook van het vrije rijden te kunnen genieten of überhaupt het drukke verkeer snel te kunnen omzeilen. Het vermogen is iets meer dan de helft van de A2, afgezet tegen het gewicht van de MP3 zal het vrij vlot aanvoelen. Veel plezier ermee!
Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6174
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Audi A2 Colorstorm
- Audi A2 clublid
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 24 dec 2019, 16:45
- Locatie: Sdwest-Frysln
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Die staat ook nog op mijn verlanglijstje. Kan met gewoon b rijbewijs. Eerst de verbouwing en het opknappen van de camper afmaken.
Zou dus waarschijnlijk volgend voorjaar zover zijn
Zou dus waarschijnlijk volgend voorjaar zover zijn
Audi a2 colorstorm sprintblau perleffekt 2004
Volkswagen t3 camper verkeersgeel 1981
1/2 Volkswagen golf 1986
Volkswagen t3 camper verkeersgeel 1981
1/2 Volkswagen golf 1986
- Veertienmeizeventien
- Audi A2 clublid
- Berichten: 594
- Lid geworden op: 06 mei 2018, 17:49
- Locatie: Muiden
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
weer helemaal niks. Maar wel weer 15 K afgetikt, woon werk km, zonder noemenswaardige problemen maar met een hoop intern genieten van dat autootje!
betutteling is zinloos; passie is Goud
- DED@2
- Berichten: 1547
- Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
- Locatie: Zoetermeer
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
In eerdere post heb ik verteld dat ik vorig jaar mijn koplampen heb gepolijst en verzegeld met 2K blamke lak. Hier ben ik toch enigzins op terug gekomen. Blijkbaar heb ik het spuiten toch niet zo goed in de vingers gehad.
De lensen werden beetje dof. Niet zozeer door verweren, maar dat de lak niet helemaal gaaf leek.
Gisteren besloten de 2K er weer af te schuren en gewoon te polijsten. Moest beginnen met grit 240 om de 2K te verwijderen en dan door via 600, 800, 1000, 1500, 2000, 2500 en 3000 om vervolgens te polijsten met een heavy cut van Scholl en fine cut van Monello wat ik had liggen. Als laatste een sealant van Meguires erop tegen de UV.
Happy with the results. wat fotootjes
De lensen werden beetje dof. Niet zozeer door verweren, maar dat de lak niet helemaal gaaf leek.
Gisteren besloten de 2K er weer af te schuren en gewoon te polijsten. Moest beginnen met grit 240 om de 2K te verwijderen en dan door via 600, 800, 1000, 1500, 2000, 2500 en 3000 om vervolgens te polijsten met een heavy cut van Scholl en fine cut van Monello wat ik had liggen. Als laatste een sealant van Meguires erop tegen de UV.
Happy with the results. wat fotootjes
A2 ATL | PTW | Advance | Style | Bilstein S-line | OSS | APS | Afn TRHK | MFL | BT FSE | Full LED front + sensor | Courtsey lights | ColorFIS | Footwell lights | LED mirror | audio upgrades | 288/41mm Polo GTI brakes | S-line 17” | A1 armsteun
- eekhoorntje
- Berichten: 3332
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Duitsland
- Motortype: A2 met motorombouw
Ik weet wat vaker fout ging bij spuitbussen;
1 Koude bussen, niet op kamer temperatuur.
2 Foute afstand, dichtbij blaas je Sinas appel structuur, te ver nevel je jezelf.
3 Buiten met windje? Ik doe het spuiten daarom altijd in schuurtje, vooral omdat de koplamp een rot bocht heeft om te spuiten.
4 Druk en schud niet voldoende, de 2 K lak geeft vak lam handje... en anders vreemde effecten.
Maar prima geschuurd en als een restlaag met UV filter achter bleef?
Tot plastic opschuren hoefde zelden.
Erg mooi geworden.
1 Koude bussen, niet op kamer temperatuur.
2 Foute afstand, dichtbij blaas je Sinas appel structuur, te ver nevel je jezelf.
3 Buiten met windje? Ik doe het spuiten daarom altijd in schuurtje, vooral omdat de koplamp een rot bocht heeft om te spuiten.
4 Druk en schud niet voldoende, de 2 K lak geeft vak lam handje... en anders vreemde effecten.
Maar prima geschuurd en als een restlaag met UV filter achter bleef?
Tot plastic opschuren hoefde zelden.
Erg mooi geworden.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6174
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Je krijgt het detailen al aardig in de vingers @DED@2, ontzettend mooi resultaat. Dikke props!DED@2 schreef: ↑03 mei 2021, 13:09In eerdere post heb ik verteld dat ik vorig jaar mijn koplampen heb gepolijst en verzegeld met 2K blamke lak. Hier ben ik toch enigzins op terug gekomen. Blijkbaar heb ik het spuiten toch niet zo goed in de vingers gehad.
De lensen werden beetje dof. Niet zozeer door verweren, maar dat de lak niet helemaal gaaf leek.
Gisteren besloten de 2K er weer af te schuren en gewoon te polijsten. Moest beginnen met grit 240 om de 2K te verwijderen en dan door via 600, 800, 1000, 1500, 2000, 2500 en 3000 om vervolgens te polijsten met een heavy cut van Scholl en fine cut van Monello wat ik had liggen. Als laatste een sealant van Meguires erop tegen de UV.
Happy with the results. wat fotootjes
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Veertienmeizeventien
- Audi A2 clublid
- Berichten: 594
- Lid geworden op: 06 mei 2018, 17:49
- Locatie: Muiden
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Los van het bewonderingswaardige werkje van @DED@2: wat zijn het toch prachtige lampen als je ze gedetailleerd bekijkt. Echt mooi!
betutteling is zinloos; passie is Goud
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Berichten: 2538
- Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
- Locatie: Valkenswaard
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Bij de laatste APK stelde de dealer vast dat mijn katalysator "leeg" was en dus gaan de emissiewaarden over alle grenzen. Bovendien was de achterste demper niet meer gasdicht. Dus nieuwe uitlaat nodig...
Dealer kon het wel fiksen met uitlaat die uit D moest komen (in NL niet meer leverbaar?) en voor "slechts" € 1.400 was ik dan klaar...
Daar heb ik voor bedankt en na wat zoekwerk moest de zaak voor € 300 ook wel (zelf) te repareren zijn: 4 moeren voor en twee moertjes op de mof bij de achteras en 5 pennen in ophangrubbers.
Het voorste deel (t/m de middendemper) was via eBay UK voor € 200 te krijgen (incl. verzending en invoerrecht en toch nog ca € 100 goedkoper dan in NL)... Wel wat langer onderweg dan gepland (4 weken ipv toegezegde 2 weken) maar vandaag was ie er...
Dus de A2 de lucht in, wat kleine onderdelen (pakking, nieuwe zelfborgende moeren, montagepasta en een klem) besteld en de oude uitlaat eronder uit gehaald. Morgen komt de nieuwe eronder...
Dealer kon het wel fiksen met uitlaat die uit D moest komen (in NL niet meer leverbaar?) en voor "slechts" € 1.400 was ik dan klaar...
Daar heb ik voor bedankt en na wat zoekwerk moest de zaak voor € 300 ook wel (zelf) te repareren zijn: 4 moeren voor en twee moertjes op de mof bij de achteras en 5 pennen in ophangrubbers.
Het voorste deel (t/m de middendemper) was via eBay UK voor € 200 te krijgen (incl. verzending en invoerrecht en toch nog ca € 100 goedkoper dan in NL)... Wel wat langer onderweg dan gepland (4 weken ipv toegezegde 2 weken) maar vandaag was ie er...
Dus de A2 de lucht in, wat kleine onderdelen (pakking, nieuwe zelfborgende moeren, montagepasta en een klem) besteld en de oude uitlaat eronder uit gehaald. Morgen komt de nieuwe eronder...
- TJT
- Berichten: 732
- Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Niet heel veel bijzonders, maar het interieur gewoon even schoongezogen en met een vochtig doekje alles even afgenomen.
Morgen gaat-ie weer naar de carwash voor het exterieur.
Hij moet natuurlijk wel spik en span zijn voor het moment dat ik ‘m aan m’n vrienden ga showen.
Deze week was mijn gele voor een grote beurt bij de garage en ook de achterdemper van mijn auto moest vervangen worden. Was gewoon leverbaar en koste € 280,- inclusief btw. Exclusief arbeidsloon.
Morgen gaat-ie weer naar de carwash voor het exterieur.
Hij moet natuurlijk wel spik en span zijn voor het moment dat ik ‘m aan m’n vrienden ga showen.
Ik vind dat toch wel opmerkelijk.Peter_Maathuis schreef: ↑28 mei 2021, 21:48Bij de laatste APK stelde de dealer vast dat mijn katalysator "leeg" was en dus gaan de emissiewaarden over alle grenzen. Bovendien was de achterste demper niet meer gasdicht. Dus nieuwe uitlaat nodig...
Dealer kon het wel fiksen met uitlaat die uit D moest komen (in NL niet meer leverbaar?) en voor "slechts" € 1.400 was ik dan klaar...
Daar heb ik voor bedankt en na wat zoekwerk moest de zaak voor € 300 ook wel (zelf) te repareren zijn: 4 moeren voor en twee moertjes op de mof bij de achteras en 5 pennen in ophangrubbers.
Het voorste deel (t/m de middendemper) was via eBay UK voor € 200 te krijgen (incl. verzending en invoerrecht en toch nog ca € 100 goedkoper dan in NL)... Wel wat langer onderweg dan gepland (4 weken ipv toegezegde 2 weken) maar vandaag was ie er...
Dus de A2 de lucht in, wat kleine onderdelen (pakking, nieuwe zelfborgende moeren, montagepasta en een klem) besteld en de oude uitlaat eronder uit gehaald. Morgen komt de nieuwe eronder...
Deze week was mijn gele voor een grote beurt bij de garage en ook de achterdemper van mijn auto moest vervangen worden. Was gewoon leverbaar en koste € 280,- inclusief btw. Exclusief arbeidsloon.