Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?

Offtopic & overig
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

21 okt 2022, 08:18 0 x

Ik heb protest aangetekend en geseponeerd.

Als je op rechter strook te traag reed en weigerde naar spits strook te gaan, moet ik van vluchtstrook naar voor vaak iets sneller rijdende linker gaan.
En daarna weer terug?

Het zou eerlijker en beter zijn om die Rechterbaan rijder een boete te geven voor niet voldoende rechts houden.

Als je dat niet wilde of durfde, rijbewijs inleveren of sneller rijden, dat kan ook.

Mijn stelling is dat niet deze overtreder van rechts inhalen maar de veroorzaker op rechterbaan de oorzaak is.
Alleen bij zwaar transport met meer dan 250 cm breed mag rechter baan blijven omdat spits te smal is.

Ik ben vrijgesproken van dezelfde boete omdat 2 banen opschuiven nog veel meer overlast gaf.
Maar met welke snelheid ging je er langs, als dat traag is moet je meerdere beelden bekijken, en rustig doorschuiven zoals ook in de File je vaak Rechts sneller ging word gedoogd.

Als we gewoon betalen en ze die niet rechts gereden rechterstrook rijders vrijuit gaan?
Probeer het eens...
zal de vrijspaar opzoeken, maar na verhuizing is dat hele klus... in stapel maar welke?
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Daan86
Berichten: 178
Lid geworden op: 17 okt 2019, 23:55
Locatie: Almere
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

21 okt 2022, 09:26 1 x

eekhoorntje schreef:
21 okt 2022, 08:18
Maar met welke snelheid ging je er langs, als dat traag is moet je meerdere beelden bekijken, en rustig doorschuiven zoals ook in de File je vaak Rechts sneller ging word gedoogd.
Ik kan me niet voorstellen dat ik het rustig heb gedaan. :tongueclose Want als je iemand rechts inhaalt is het veiliger om dat met 10 km/h verschil te doen dan met 2 km/h verschil ivm dode hoek.
Spinazie schreef:
20 okt 2022, 13:58
Ai, dat zijn wel de zure! Voor de toekomst flitsmeister aan?

Niets zo irritant als van die middenstebaan plakkers die niet durven om op de spitsstrook te gaan rijden. Ik moet bekennen dat ik als ik in een verkeerde bui ben er ook wel eens rechts langsknal.

Boetes zonder staandehouding kun je soms tegen in bezwaar gaan trouwens, gezien het bedrag wel de moeite waard.
Ik ga voor de niet staande houding. ;) Had al begrepen dat het in principe niet mag. Moet ik het wel op de juiste manier aanpakken anders kunnen ze het rapport nog herschrijven dat ze een goede rede hadden dat staandehouding niet kon.

De boete van te 20 km te hard kwam doordat mensen een beetje aan het kloten waren met langzaam en snel rijden en elkaar langzaam inhalen.
Meestal wil ik er dan even voorbij. En rij ik verderop weer iets boven de 100. ;)
Ik weet normaal ook waar ze staan te flitsen. Alleen nu stonden ze dus echt een paar honderd meter eerder bij een tankstation.
Ik had net mijn flitsmeister aangezet om te kijken of ze daar stonden, maar toen was ik er al voorbij. :unamused: Dus deze ga ik wel gewoon betalen.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

22 okt 2022, 10:32 0 x

Dankzij Flitsmeister rijders die herkenbaar zijn aan wisselende snelheid en elke paal weten!

Ja, in burger ziet elke Agent dat ook en paar uren bij de Pomp rond hangen of op Viaduct?

Maar dat rechts er voorbij sukkelen?
Die rechtse rijders gaan zelden naar vluchtstrook en toeteren kan ook nog of lichten seinen.
Met 2 of 3 km verschil er langs kruipen, de C.C. staat dan vaak in op 102, de boete grens.. en gas bij doe ik niet.

Als ik met de Iveco Daily Kampeerauto + Caravan er achter dus 15,7 meters lengte erlangs ging?
Dat was met 87 km/h en ook zeer klein verschil. net als vrachtwagens voor & achter mijn.

Geen A2 boete maar wel geseponeerd... ook de andere voor & achter mij werden geseponeerd.
De Links rijder op Rechter baan heeft wel een bon gehad wegens niet voldoende rechts houden.
Maar ik + nog 3 anderen zijn vrijgesproken want als we alle 4 naar Links moeten, met 2 km er langs kruipen is dat bij 87km/h niet leukste voor de rest.

De 120km waar je 100 mag... dat is andere en daar is niets tegen te doen...
toen zat je tussen mensen zonder C.C. blijkbaar, ze zijn er helaas nog tussen.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

22 okt 2022, 12:10 2 x

Spinazie schreef:
20 okt 2022, 13:58
Ai, dat zijn wel de zure! Voor de toekomst flitsmeister aan?

Niets zo irritant als van die middenstebaan plakkers die niet durven om op de spitsstrook te gaan rijden. Ik moet bekennen dat ik als ik in een verkeerde bui ben er ook wel eens rechts langsknal.

Boetes zonder staandehouding kun je soms tegen in bezwaar gaan trouwens, gezien het bedrag wel de moeite waard.
Ik haalde mijn rijbewijs in de tijd (jaren 80) dat de spitstrook nog een vluchtstrook was. Het voelde in het begin heel onwennig om op dergelijke stroken te gaan rijden, vooral ook omdat een eventuele vangrail rechts veel dichterbij is (lees geen uitwijkmogelijkheid bij een camaliteit).

Ik blijft het op die manier "verbreden" van de snelweg een noodoplossing vinden. Als je het dan toch toepas, de snelheid verlagen naar die van de langzaamste verkeersdeelnemers (in dit geval vrachtwagens), het keep your lane systeem toepassen en (vooral) afstand houden.

Dit laatste om het wisselen van rijstrook voor iedereen eenvoudiger te maken. Niet iedereen is ter plekke bekend en de navigatiesystemen zijn ook niet altijd even duidelijk met het geven van aanwijzingen.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Gebruikersavatar
Paulus
Audi A2 clublid
Berichten: 734
Lid geworden op: 14 dec 2017, 16:41
Locatie: Hillegom
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

04 dec 2022, 09:34 0 x

Vorige week werd mijn A2 afgekeurd voor de APK vanwege een remverschil achter. Waarschijnlijk een lekke wielremcilinder. De garage wilde het herstellen met een nieuw wielremcilindertje.
Omdat ik weet dat de trommels aardig ingesleten zijn, had ik al eens het plan om zelf de boel te vervangen. Maar omdat ik druk ben met heel andere dingen is dit er niet van gekomen. Daarom mag de garage het doen.
Ik wilde echter wel remtrommels van Zimmermann; door het forum wist ik van het bestaan.Met de garage afgesproken dat ik voor de remtrommels zorg. Deze remtrommels worden gecoat geleverd. Ze bleken zilvergrijs te zijn. Daarom ben ik ze zwart aan het spuiten.
Dinsdag a.s. gaan ze samen met de auto naar de garage.
IMG_20221204_091516.jpg
IMG_20221204_091516.jpg (2.94 MiB) 698 keer bekeken
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 330
Lid geworden op: 08 aug 2010, 01:20
Locatie: Midden-Drenthe
Motortype: (nog) geen Audi A2

04 dec 2022, 09:49 1 x

Paulus schreef:
04 dec 2022, 09:34
Vorige week werd mijn A2 afgekeurd voor de APK vanwege een remverschil achter. Waarschijnlijk een lekke wielremcilinder. De garage wilde het herstellen met een nieuw wielremcilindertje.
Omdat ik weet dat de trommels aardig ingesleten zijn, had ik al eens het plan om zelf de boel te vervangen. Maar omdat ik druk ben met heel andere dingen is dit er niet van gekomen. Daarom mag de garage het doen.
Ik wilde echter wel remtrommels van Zimmermann; door het forum wist ik van het bestaan.Met de garage afgesproken dat ik voor de remtrommels zorg. Deze remtrommels worden gecoat geleverd. Ze bleken zilvergrijs te zijn. Daarom ben ik ze zwart aan het spuiten.
Dinsdag a.s. gaan ze samen met de auto naar de garage.

IMG_20221204_091516.jpg
Kijk uit met het verven van de trommels, het vlak waar het wiel zit moet schoon zijn. Je loopt een enorm risico dat het wiel losloopt hierdoor.

Jos,
Gebruikersavatar
Paulus
Audi A2 clublid
Berichten: 734
Lid geworden op: 14 dec 2017, 16:41
Locatie: Hillegom
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

04 dec 2022, 09:55 1 x

Dank voor de tip, ik hou daar rekening mee. Het raakvlak spuit ik nauwelijks mee al zie je dat niet op de foto.
Wat er wel op komt bij het spuiten, schuur ik weg.
Gebruikersavatar
A(2)nne
Audi A2 clublid
Berichten: 60
Lid geworden op: 25 mar 2019, 11:01
Locatie: Haarlem
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

04 dec 2022, 16:01 8 x

Net terug bezoekje aan Berlijn. Wat bling-bling-kiekjes mee terug genomen van de Volkswagen Gruppe Forum Store :cool:

EF7584B3-81D9-4449-9B07-76616CE56A92.jpeg
EF7584B3-81D9-4449-9B07-76616CE56A92.jpeg (111.62 KiB) 657 keer bekeken
B79D6D80-CADA-4B26-AC2F-DB913C59B3F0.jpeg
B79D6D80-CADA-4B26-AC2F-DB913C59B3F0.jpeg (127.03 KiB) 657 keer bekeken
9F66B1B7-8C04-4B81-9C74-725AEBC3E307.jpeg
9F66B1B7-8C04-4B81-9C74-725AEBC3E307.jpeg (117.24 KiB) 657 keer bekeken
7378BFFB-59CA-4D97-A447-D725A72FE68C.jpeg
7378BFFB-59CA-4D97-A447-D725A72FE68C.jpeg (104.75 KiB) 657 keer bekeken
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

05 dec 2022, 22:27 8 x

Afgelopen week struikelde mijn A2e voor de APK. Ze zeggen dat elektrische auto's minder onderhoud nodig hebben, maar remmen en stuurinrichting blijven aandacht vragen...

Afkeur op rubber van stuurkogel links (miniscuul gaatje inderdaad), remschijf rechtsvoor liep aan, remleiding naar rechtsachter beschadigd. Dat laatste wist ik al, die remleiding was een beetje verbogen bij het transport uit Duitsland in 2019 (!). Vorig jaar bij het vervangen van de achterremmen kon ik de leiding daarom niet van de remcilinder losmaken.

Ik heb even gekeken naar een nieuw rubbertje voor de stuurkogels (ik doe meteen L+R), maar dat is nauwelijks goedkoper dan een complete stuurkogel (€ 6,50 per stuk) dus daar ga ik niet voor tobben. Demontage van de oude was nog het meeste werk, links moest afgeslepen worden, rechts werkte wel mee.
Remklauw reviseren? Een nieuwe voor € 40 is zo geregeld.

De echte uitdaging was een nieuwe remleiding van linksachter op de as naar de remtrommel rechtsachter. Ik wilde een leiding uit één stuk (een koppeling in de leiding halverwege de achteras geeft wellicht gezeur bij de APK) en die kun je op Amazon bestellen, op maat en met aansluitnippels op de uiteinden (ca € 25). Maar ja, hoe lang is de remleiding onder de auto? Hij loopt met de nodige kronkels dwars onder de auto door, deels in de achteras.

Ik besloot een stuk installatiedraad, dat is goed buigbaar en blijft aardig in vorm, te gebruiken om de leiding op te meten. Zo kwam ik op 1,43 meter. En 1,45 m was een standaardmaat bij Amazon Die dus gekozen met het idee dat een centimeter te veel wel is weg te moffelen.
Hij kwam na een paar dagen aan, dubbel gevouwen. Eerst voorzichtig terugbuigen tot ongeveer recht - je wilt geen knikken in je nieuwe leiding. Daarna de bestaande remleiding gedemonteerd en de nieuwe naast de oude gelegd en de bij benadering juiste bochten aangebracht met behulp van een buigijzer(tje). Toen de nieuwe gemonteerd en hij was maar net lang genoeg. De volgende keer 1,46m bestellen. En de remcilinder rechtsachter is uiteraard nu ook vernieuwd. De hele zaak ontluchten en klaar is kees :sweat:

Maar de APK is weer geregeld. :joy:
hazet2193.jpg
hazet2193.jpg (1.24 MiB) 590 keer bekeken
Buigijzer remleidingen (afmeting ca 11 x 5 x 2 cm)
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

09 dec 2022, 17:55 5 x

Ik heb nog een set 15" Style wielen liggen en daarvan zijn de naafkapjes niet om aan te zien. Het lijkt wel of iemand ze heeft gelakt en die lak hecht niet goed...
IMG-4260.jpg
IMG-4260.jpg (1.74 MiB) 470 keer bekeken
Ik had het idee eens te kijken of ze op te knappen zijn. Met fijn schuurpapier (korrel 1000 => 3000 => 5000) de lak verwijderd en daarna polijsten. Vanmiddag kwam mijn polijstsetje (Wolfcraft) aan en na een uur glimmen ze heel aardig. Dan zijn ze niet zo als origineel, maar ik vind het er wel aardig uitzien...
IMG-4261.jpg
IMG-4261.jpg (1.94 MiB) 470 keer bekeken
Ze zouden nog beter aan te pakken zijn als de aluminium ring van de plastic basis zou kunnen worden gedemonteerd, maar ik heb geen idee hoe dat zou moeten. De Audi-ringen in het midden zijn wel los te nemen en tijdelijk te verwijderen.
Plaats reactie