Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?

Offtopic & overig
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

29 okt 2020, 04:46 0 x

Gelukkig heb je een iets kleinere als de 2016 foto....
Een gat ik stalen plaat maken, iets kleiner zodat je de rand eronder kan vastschroeven.

Op de ribbels en kit ertussen voor dicht maken...

Dan een kistje luchtdicht omheen timmeren van niet te dikke triplex 9 mm en de box is klaar.
De foto uit 2016 is dus vakwerk maar lastig te maken... een ramp...

En dan gat in tapijt, en ook de matten voorin?
Zowel het Audi Tapijt als je matten lopen risico op rafelen...
De Schilders föhn er op en smelt vast....
Rooster op tapijt en onder de matten lijkt me beste...

Als mislukt, elke sloperij houd deze stalen platen over dus maak je geen zorgen,
Zal jou zeker niet nadoen....
en ik heb daar nu gereedschap liggen en flesje ½ liter olie, beter bereikbaar dan achterin volle kofferbak als 't lampje weer eens laag niveau aangeeft...
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
jordyvl
Berichten: 154
Lid geworden op: 18 nov 2019, 22:00
Locatie: Moerdijk
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

02 nov 2020, 20:35 1 x

Vandaag de A2 naar de garage gebracht er kwamen interessante “Kloenk” en rammelende geluiden vanuit de linker voorkant van het onderstel. Bleek gelukkig maar een stabillisatorkoppelstang plus rubbers te zijn. Als vervanging een Citroën
C2 gereden vandaag. En op zo’n moment leer je je eigen auto des te meer waarderen. Het gas en koppelingspedaal voelen in vergelijking met de A2 nogal sponzig aan. En waar het rempedaal van de A2 best fel reageert en makkelijk bedienbaar is. Vond ik bij de C2 dat het eerste stuk van het rempedaal bijzonder weinig deed en er veel kracht nodig was om hem een beetje serieus te doen afremmen. Om nog maar te zwijgen over het schakelen. De staat van de auto was absoluut niet slecht. Het is gewoon dat ik beter gewend ben :).

Des te meer waardeerde ik het dat ik mijn auto zojuist op heb kunnen halen en ook het onderstel weer net zo stil is als dat ik het gewend ben.
Audi A2 36-GS-ZZ Orgineel NL KM 262700 | Clima | CC | Elect. Ramen | Elec. Verwarmde buitenspiegels | Komfortblinker | VIOFO A119v2 | BT | DAB+ | USB | AUX | Multibox | Spacebox |
Marti
Audi A2 clublid
Berichten: 109
Lid geworden op: 26 sep 2019, 13:14
Locatie: Hof van Twente
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

05 nov 2020, 14:33 1 x

Vanochtend, een kilometer of 20 van huis, floepte ineens het rode oliedruklampje aan, vergezeld van een luide piep. Ik schrok behoorlijk, maar voordat ik kon stoppen was het al weer uit. Ondanks zijn 250.000 km gebruikt de motor hoegenaamd geen olie, dus snappen deed ik het niet. Het lampje kwam na een paar kilometer opnieuw even terug en toen heb ik de auto waar het kon aan de kant gezet en olie gepeild. Helemaal vol. Even gegoogeld op deze site en geconstateerd dat het een kapotte oliedruksensor zou kunnen zijn, maar ook een defect in de oliepomp. Ik wilde het snel opgelost hebben en ben naar mijn vaste garage gereden, Go Car in Hengelo, waarvan de baas veel kennis heeft van VAG omdat hij jarenlang in een Volkswagen-Audi garage heeft gewerkt. Onderweg ging het lampje steeds vaker en langer branden, zodat dit geen geruststellend ritje was.
De oorzaak bleek inderdaad een kapotte oliedruksensor te zijn. Dat was snel genoeg duidelijk omdat de olie er uit droop. Vanmiddag is er een nieuwe sensor gemonteerd en voor minder dan 30 euro kan ik weer zorgeloos verder rijden. Morgen de vandaag geplande rit maar maken.
Gebruikersavatar
toutdroit
Audi A2 clublid
Berichten: 462
Lid geworden op: 08 okt 2020, 12:59
Locatie: Utrecht
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

20 nov 2020, 18:03 0 x

Spits schreef:
30 jul 2018, 17:30
Vandaag nieuw luchtfilter en interieur filter geplaatst.
Ook EGR afdekplaatje gemaakt uit RVS en gemonteerd, nu nog even wachten op Ti Ta Timmus Tom Tovenaar om het softwarematig dicht te timmeren (lampie licht nu op). Waarom een plaatje dan? Iemand voor mij heeft al een keer de EGR klep schoon gemaakt, maar de EGR koeler aan de kant gebogen...... Klein scheurtje in het "ribbel" pijpje ontstaan, wat ze dicht gesmeerd hadden met Gun Gum (leek wel een wespennest, zoveel als er op gezet was)!
Uitlaatgassen kwamen dus lekker via de motor ruimte en interieur filter de cabine in. Het interieur filter zag er ook niet uit, letterlijk zo zwart als roet!
Het filter was er in mijn A2 met moeite uit te krijgen en het nieuwe filter wil er eigenlijk ook niet weer in.
De maten van het nieuwe filter zijn verder OK.
De "gebruiksaanwijzing" helpt ook niet echt.
Weet iemand wat er zo al fout kan gaan ?
In Nederland: Audi A2 BBY 2005; heel erg sprintblauw
In Gabon: Musso sports 4x4 2006; Korando 4x4 2005
Marti
Audi A2 clublid
Berichten: 109
Lid geworden op: 26 sep 2019, 13:14
Locatie: Hof van Twente
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

20 nov 2020, 21:58 0 x

toutdroit schreef:
20 nov 2020, 18:03
Het filter was er in mijn A2 met moeite uit te krijgen en het nieuwe filter wil er eigenlijk ook niet weer in.
De maten van het nieuwe filter zijn verder OK.
De "gebruiksaanwijzing" helpt ook niet echt.
Weet iemand wat er zo al fout kan gaan ?
Op Youtube vind je diverse instructiefilmpjes als je zoekt op "interieurfilter audi a2".
Ik heb het pas gedaan. Daarbij heb ik niet goed opgelet hoe ik het filter verwijderd heb, maar dat maakt niet uit want het past maar op één manier. Het enige waar je je in kunt vergissen is de doorstroomrichting van het filterelement.
Gebruikersavatar
Lar
Audi A2 clublid
Berichten: 326
Lid geworden op: 05 dec 2018, 18:45
Locatie: s-Gravenhage
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

21 nov 2020, 15:49 1 x

Lar schreef:
07 okt 2020, 13:53
'Als je 't weet, kun je 't ' De kachelmotor overleden. Ik dacht dat wordt een dure grap. Maar met de hulp van de verschillende fora..... Dashboardkastje er uit. Twee verborgen schroeven. Vervolgens kun je de ventilator voelen en die ging heel zwaar. Dan gaan de eerste schroeven van de interieur ventilator makkelijk en de bovenste lijkt onmogelijk doch in de alu balk er voor zit een gat waar je je Action setje moeiteloos door heen kan steken. Enfin. Na een WD 40 massagebeurt bleef de ventilator vervaarlijk brommen. Autodoc gaat mij een Hella Behr leveren voor €86. Hopelijk komt ie snel20201007_120345~3.jpg
Ik ben erg blij met mijn nieuwe kachelmotor, Wat een geluidloze power.! Er is een tip die ik wil delen. Ik had de kapotte ventilator naar Auto Electra kunnen brengen aan de Beeklaan 374 Dat was sneller en duurzamer geweest en wellicht zelfs iets goedkoper. Ik heb daar een dynamo en een startmotor laten reviseren. Had geen idee dat ze ook kachelmotoren opknapten. Ze doen ook aircopompen. Dus bij dezen de tip voor mensen binnen en buiten 070. Heb overigens de kapotte ingeleverd. Ze waren er blij mee.
2020-11-21 13.10.22.jpg
2020-11-21 13.10.22.jpg (2.57 MiB) 2650 keer bekeken
Gebruikersavatar
Lar
Audi A2 clublid
Berichten: 326
Lid geworden op: 05 dec 2018, 18:45
Locatie: s-Gravenhage
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

21 nov 2020, 15:55 0 x

Marti schreef:
20 nov 2020, 21:58
toutdroit schreef:
20 nov 2020, 18:03
Het filter was er in mijn A2 met moeite uit te krijgen en het nieuwe filter wil er eigenlijk ook niet weer in.
De maten van het nieuwe filter zijn verder OK.
De "gebruiksaanwijzing" helpt ook niet echt.
Weet iemand wat er zo al fout kan gaan ?
Op Youtube vind je diverse instructiefilmpjes als je zoekt op "interieurfilter audi a2".
Ik heb het pas gedaan. Daarbij heb ik niet goed opgelet hoe ik het filter verwijderd heb, maar dat maakt niet uit want het past maar op één manier. Het enige waar je je in kunt vergissen is de doorstroomrichting van het filterelement.
Bij onze Engelse vrienden ''pollen filter'' ttps://www.a2oc.net/community/index.php?thread ... -a2.10058/
Gebruikersavatar
toutdroit
Audi A2 clublid
Berichten: 462
Lid geworden op: 08 okt 2020, 12:59
Locatie: Utrecht
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

22 nov 2020, 13:58 0 x

Hartelijk dank voor alle hulp :heart:
Gisteren nog eens geprobeerd en: hopla erin.
Het overblijvende probleem is wel erg diepgravend pschygologisch :D :
Ik heb toch hetzelfde gedaan toen het niet lukte, waarom ging het nu dan wel goed ?
Zou het 'op je kop staan onder het dashboard waar het stikdonker is er mee te maken hebben ? :rolleyes:
In Nederland: Audi A2 BBY 2005; heel erg sprintblauw
In Gabon: Musso sports 4x4 2006; Korando 4x4 2005
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

23 nov 2020, 15:18 0 x

toutdroit schreef:
22 nov 2020, 13:58
Hartelijk dank voor alle hulp :heart:
Gisteren nog eens geprobeerd en: hopla erin.
Het overblijvende probleem is wel erg diepgravend pschygologisch :D :
Ik heb toch hetzelfde gedaan toen het niet lukte, waarom ging het nu dan wel goed ?
Zou het 'op je kop staan onder het dashboard waar het stikdonker is er mee te maken hebben ? :rolleyes:
Herkenbaar, waarschijnlijk door de vorige eigenaar/garage ook al niet goed in gezet.
Mooi dat het met de hulp van de aanwijzingen nu wel is gelukt.
Waarschijnlijk een kwestie van een bepaalde slag.

Had hetzelfde vorige week met een lampje vervangen van de koplamp aan de passagierszijde.
kreeg het klepje er met moeite af, en kostte nog meer moeite om deze er weer op te krijgen.
De weinige ruimte en het niet goed kunnen zien wat je doet werkt ook niet echt mee.

Heb voor het wisselen van het lampje nog even in het instructieboekje gekeken:
daar stond dat je het beste het door de dealer kunt laten doen ... :rolleyes:
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

23 nov 2020, 15:45 0 x

Of gewoon even de koplamp uit de auto halen (2x torx 30 en één connector loshalen)...
Plaats reactie