Te goedkope A2 blijkt in "buitenland" te staan

Helaas begeven zich in de autohandel ook oplichters.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

24 jun 2018, 13:58 0 x

Ik zag voor €4750 de volgende die op 22 juni om 17,25 is overgeschreven volgens RDW;

https://www.autoscout24.nl/aanbod/audi- ... cldtidx=14

Maar word nu op speurders aangeboden voor maar €2000,- in Rotterdam door Romo met geen 203 km maar 191...km ?
https://www.autoscout24.nl/aanbod/audi- ... cldtidx=14

Deze perfecte CS met werkende OSS en CC en nog veel meer voor deze prijs... even mailen en op 23 juni kreeg ik om 23.37 deze mail;

Mijn Nederlands is niet zo goed, ik ben met behulp van een online vertaler te lezen en te schrijven, dus het zou leuk zijn als je een beetje Engels kan spreken.

Dank u voor uw interesse in mijn auto. De prijs voor de auto is slechts 2.000 Euro.

De auto is in een zeer goede staat. Het heeft geen technische of mechanische problemen. Geen motorproblemen. Het heeft geen krassen of deuken, geen verborgen gebreken.

Dit is een Nederlandse auto met Nederlandse registratie papieren en Nederlandse platen nummers maar ook met alle betaalde belastingen. Ik kocht de auto in Nederland toen ik als ontwerper en digitale kunstenaar werkte, met een sterke achtergrond in de kunst en ontwerp voor Luxury Superyacht markt, betrokken bij alle aspecten van het ontwerp van externe styling tot het interieur in een uitwisselingsprogramma. Ik verhuisde terug naar Schotland en had geen tijd om de auto te verkopen voordat het verlaten van de Nederland, dus ik ben het nu verkopen. Op dit moment is de auto in Glasgow, Schotland. Ik ben ook verkopen omdat het zeer moeilijk voor mij om een Nederlandse wagen rijden op UK wegen. Zoals u weet wellicht, hebben de UK auto's het stuur aan de rechterkant. Dit is een Nederlandse auto dus, het stuurwiel is aan de linkerkant.

Indien u interesse heeft om mijn auto te kopen, zullen we een veilige en vlotte transactie hebben voor ons beiden.

Laat me weten als je nog steeds geïnteresseerd in het kopen van mijn auto, zodat ik kan uitleggen u meer over.

Met vriendelijke groet,
Brian

Wel vreemd dat Romo nog diverse andere aanbied als de A8 en de TT voor maar €10.000,- en die ook gemaild en kreeg een iets aangepaste naam een gelijkwaardig aanbod om de Noordzee over te steken?
Wat gaan we doen, massaal proefritten in Rotterdam aan vragen en gelijk willen kopen en contant betalen of trappen we hier niet in?

Melden foute adverteerder helpt niet, gaan ze binnen enkele dagen onder andere naam verder!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
JJR
Berichten: 304
Lid geworden op: 08 jun 2017, 22:38
Locatie: Haarlem
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

24 jun 2018, 15:23 0 x

de speurders link heb je niet ingevoegd, echter wel 2x de autoscout link!
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

24 jun 2018, 18:17 0 x

Standaard poging tot oplichting: auto staat op min of meer onbereikbare plaats (niet zo lang geleden heb ik de discussie gevoerd omtrent een A3 cabrio voor half geld).

Bekijken komt niet zo goed uit, eerst (helft of alles) betalen via mooi nagemaakte site van een transporteur, daarna hoor je niets meer en geld is weg.

Je kunt gaan kijken, maar op het opgegeven adres weten ze uiteraard van niets.
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

24 jun 2018, 18:35 0 x

Het is gewoon erg dat dit soort praktijken nog voorkomen. Heel erg vind ik dat. Zo eerlijk zijn sommige mensen nu ook weer niet.
Aan de andere kant vind ik ook dat er een verantwoordelijkheid ligt bij de potentiële koper. We weten allemaal dat wanneer het te mooi is om waar te zijn, het Megan van de tien keer ook daadwerkelijk zo is.
Ga je ermee in zee dan speel je Russisch roulette met je zuurverdiende geld.

Ik gun iedereen dat mazzeltje, maar in dit geval zou ik zeker even verder kijken. Iets meer betalen, maar wel (beter) weten waar je aan toe bent.

👍
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

24 jun 2018, 19:30 0 x

Vaudje Bedankt.

https://www.speurders.nl/overzicht/auto ... -search=A2

En hij is dus al verkocht zie eerste link.....

Er staan er nog een paar....

https://www.speurders.nl/overzicht/gebr ... r_by=price

Daarmee haalde hij zijn moeilijk Nederlands geschreven onderuit!
Ik hoop dat jullie massaal gaan reageren, liefst met meerdere mail adressen... veel werk voor hun en dan domme vragen stellen waar in Rotterdam je een proefrit kunt maken en dan vragen wanneer hij weer terug komt omdat je per boot zeeziek kunt worden en vliegen, die heb ik net van mijn auto af gepoetst!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

24 jun 2018, 22:58 0 x

Onderwerp even afgesplitst van "Eddy" aangezien het een andere auto betreft.
Gebruikersavatar
Mark
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 jun 2018, 20:52
Locatie: Assen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

24 jun 2018, 23:20 0 x

Wat bedoel je nu. Het is duidelijk zelfde (kenteken nr.) auto.
Gebruikersavatar
jaapje
Audi A2 clublid
Berichten: 1142
Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
Locatie: Zutphen
Motortype: (nog) geen Audi A2

24 jun 2018, 23:25 0 x

Stond onder het kopje Arme Eddy en dat is een ander “ geval “ van vorig jaar in Deventer.
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

24 jun 2018, 23:35 0 x

jaapje schreef:
24 jun 2018, 23:25
Stond onder het kopje Arme Eddy en dat is een ander “ geval “ van vorig jaar in Deventer.
Precies. Link naar oude draadje: viewtopic.php?f=35&t=7477
Gebruikersavatar
rolf
Audi A2 clublid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
Locatie: Noorwegen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

25 jun 2018, 08:42 0 x

Als iets te mooi is om waar te zijn is dat dat meestal ook zo.

Niet intrappen dus.
Plaats reactie