Arme Eddy 81-HP-NX

Helaas begeven zich in de autohandel ook oplichters.
Gebruikersavatar
remco.elzinga
Berichten: 216
Lid geworden op: 19 jun 2017, 20:10
Locatie: Opsterland
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

24 okt 2017, 07:03 0 x

jaapje schreef:
Nou Sturdygurdy als je dat zou willen doen, graag!
blijkt toch dat Marktplaaats een logge organisatie is, na een week nog niks veranderd
ik kwam ook niet verder met het aanmeldings formulier van mp!
Op het andere oplichtingsverhaal( to good to be truth) heeft audi fan nog een interessant idee geopperd, een soort A2 forum km registratie.
i
We hebben al een draadje: Wat is je kilometerstand. In het geval van deze auto zal de gemiddelde forum enthousiasteling er niet intrappen. Een check bij de (gratis) RDW site om je kenteken te checken blijkt al dat er sprake is van een vals kenteken bij de advertentie. Dat is voor mij al het punt dat ik een auto afschrijf. Er staan genoeg auto's op internet met verkopers die wel de moeite nemen om met de juiste info te adverteren.

Voor mezelf geldt dat zodra dat ik maar 1 vraagteken heb bij een auto dat ik er bij wegloop, alles tot de bodem uitzoek, de prijs erg naar beneden moet.

Een auto met een probleem of een teruggedraaide km-stand kopen is opzich geen probleem. Wanneer je maar weet wat je koopt. De auto uit mijn draadje Noodloop mankeerde ook van alles aan. Dit heeft de verkoper eerlijk gezegd, daarbij ook dat hij niet weet wat er nog meer aan mankeerd en toch hebben we een overeenstemming bereikt.
Gebruikersavatar
Peter
Berichten: 1240
Lid geworden op: 06 mei 2009, 20:47

24 okt 2017, 10:22 0 x

De oude advertentie staat nog in de google-cahce. Het gaat dus om deze auto, dat heeft de verkoper zojuist bevestigd.
Afbeelding
Afbeelding

Het is dus een particuliere prutser. De auto staat aan de Lebuïnuslaan in Deventer. Ter hoogte van huisnummer 152.

En marktplaats is ook wakker:

Afbeelding

En zo hebben we alles netjes gedocumenteerd voor een eventuele gedupeerde.
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

24 okt 2017, 13:31 0 x

Dit kreeg ik van MP na mijn melding over onjuiste info / verkeerd kenteken en de advertentie is verwijderd.

<i>Beste meneer of mevrouw Maathuis,</i>

<i>Wat fijn dat je deze advertentie aan ons doorgeeft.</i>

<i>Ik heb het account van de gebruiker voor je nagekeken en ik heb geen eerdere meldingen of andere verdachte zaken gevonden. Marktplaats moet daarbij uitgaan van de advertentie zelf en ik kan niet in de advertentie zien dat de auto een ander kenteken heeft. Op basis van je melding heb ik een aantekening bij het account geplaatst. Op deze manier kunnen wij deze gebruiker beter in de gaten houden. </i>

<i>Mocht je nog een keer te maken krijgen met zaken die je niet vertrouwt, dan hoor ik het graag van je.</i>

<i>Met vriendelijke groet,</i>

<i>Nora</i>

<i>Afdeling gebruikersbescherming</i>
<a rel="nofollow" target="_blank" href="http://www.marktplaats.nl/"><i>www.mark ... .nl</i></a>
A2 1.4 AUA 2001 - OSS, leer, stoelverw, RNS-E nav, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, koplampspr, DRL, 6 airbags
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, RNS-E nav, 5x2-sp 18", afn.trekhaak
BMW i3 42kWh 2019 - full options
Gebruikersavatar
BlauweA2
Berichten: 342
Lid geworden op: 29 jul 2017, 07:47
Locatie: Leudal
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

24 okt 2017, 18:30 0 x

Afdeling "gebruikersbescherming"...
Welke bescherming bieden ze dan???
For those with an eye for the finer detail, I salute you.
Gebruikersavatar
Sturdygurdy
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 feb 2014, 18:30

25 okt 2017, 19:34 0 x

Supergord gedaan Peter!

ik heb zelf meerdere malen dezelfde melding bij MP gedaan, maar kreeg geen reactie.
De auto is inmiddels verwijderd van MP, maar de vraag is of ie ook verkocht is.

WIe weet duikt hij ooit elders op...
Gebruikersavatar
Sturdygurdy
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 feb 2014, 18:30

02 nov 2017, 18:41 0 x

Hij is er weer hoor... Audi A2 1.4 TDI excl.uitvoering!! NAPhttp://link.marktplaats.nl/m1220531811?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios_tabletAd
Gebruikersavatar
Johan 3L
Berichten: 1203
Lid geworden op: 21 aug 2011, 23:26

02 nov 2017, 20:03 0 x

en nu met een nieuwe km stand: 212946
gisteren 1 november om 16.06 op naam gezet
maar let op!
De verkoper heet OLY. klik je op zijn andere advertenties, zie je er twee en die zijn op naam van Mandy/pascal
En dus dat is gewoon nog dezelfde verkoper, met een andere MPnaam. Ik zeg: wederom melden bij MP
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

02 nov 2017, 20:18 0 x

Nu met foto's van het kenteken én als klap op de vuurpijl een aantoonbare tellerstand middels kopie van website RDW! Zegt natuurlijk niets over de daadwerkelijke tellerstand, tenzij een NAP uitdraai wordt gemaakt.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
remco.elzinga
Berichten: 216
Lid geworden op: 19 jun 2017, 20:10
Locatie: Opsterland
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

02 nov 2017, 20:46 0 x

Ik kreeg deze auto al door van een vriend die een a2 zoekt. Hij kent het draadje en heeft gevraagd of ze op de hoogte zijn. De vorige eigenaar heeft een nieuwe moter geplaatst en werkelijke km stand boeit hem niet aldus de "nieuwe" eigenaar
Gebruikersavatar
jaapje
Audi A2 clublid
Berichten: 1142
Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
Locatie: Zutphen
Motortype: (nog) geen Audi A2

04 nov 2017, 07:37 0 x

Door dat RDW afdrukje wordt wel de indruk gewekt dat het klopt. Is dat misleiding?
De NAP uitdraai zal wel de oplichting aan tonen.
Wat een hopeloos gezeur met die vent!
Plaats reactie