Mededeling 79-LHD-1 !!

Helaas begeven zich in de autohandel ook oplichters.
Gebruikersavatar
Drenthe
Berichten: 312
Lid geworden op: 20 mei 2012, 18:11

17 aug 2012, 00:07 0 x

Dit zou de NAP kunnen verklaren. Toen ik de auto kocht bij de dealer zat er geen NAP bij.
De auto is vanaf import (2010) Audi dealer onderhouden.
Alles voor 2010 is dus een groot vraagteken bij deze wagen..

Los van wat zaken (wat achteraf ook een hogere km-stand doet vermoeden) is het wel een mooie nette auto.
Gebruikersavatar
Gompie
Berichten: 389
Lid geworden op: 14 mar 2010, 19:47

17 aug 2012, 01:01 0 x

Straks meldt zich een trotse nieuwe bezitter van deze auto hier op het forum. :roll:
Gaan we dan gelijk voor de koude douche en wijzen op deze thread of doen we dat niet
omdat er via zo'n handelaar misschien niet veel te verhalen valt? Hoe zit dat juridisch als zo'n
handelaar niet zo correct handelt als de dealer, wat zijn dan je rechten?
Het bederft de pret wel erg als je zoiets gelijk weet ....
Gebruikersavatar
Drenthe
Berichten: 312
Lid geworden op: 20 mei 2012, 18:11

17 aug 2012, 01:18 0 x

Goede...

Ik denk dat de potentiële koper mede gaat voor: looks, dealer onderhouden en lage km stand.

Als je weinig om de laatste 2 geeft zijn er veel voordeligere A2's te vinden..

In het geval de nieuwe eigenaar zich hier meld zal hij ongetwijfeld iets vinden over zijn nieuwe auto.
Ik denk dat het raadzaam is hem hier wel op te attenderen.
Wat de mogelijkheden zijn bij zo'n handelaar (retour/fikse korting) is mij ook een raadsel.

Groet
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

17 aug 2012, 08:48 0 x

Als de potentiele koper even op het kenteken googlet, komt er interessante info
naar boven (lees als eerste de info op www.audi-a2.nl).

Hij kan dan zijn conclusies trekken ....

mvg Peter_Audi_A2
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Gebruikersavatar
Thck
Berichten: 1171
Lid geworden op: 07 jul 2009, 16:31
Locatie: Zevenaar
Motortype: (nog) geen Audi A2

17 aug 2012, 11:52 0 x

Helaas komt dit bedrijf niet voor op de BOVAGlijst, dus waarschijnlijk niet aangesloten boj de BOVAG. Anders zou het een mogelijkheid zijn geweest om hiet een bericht naar toe te sturen.

Een andere optie is om gewoon een email naar het bedrijf te doen (namens de Audi A2 forumleden) en het bedrijf erop wijzen dat de z.g. gegarandeerde KM-stand niet klopt mocht er dan een koper later achter komen en lid worden van dit forum dan kan dat bedrijf niet meer zeggen dat ze dit niet wisten, dan staat mogelijk die koper indien hij reclameert met die email juridisch sterker in zijn schoenen.
Mijn naam mag op die mail als mede ondertekenaar genoemd worden, aanpakken dat soort bedrijven.

Theo
Gebruikersavatar
Pieter454
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 feb 2012, 00:39

17 aug 2012, 13:00 0 x

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat deze handelaar de auto te goeder trouw van de dealer of via een veiling gekocht heeft.
Misschien iets om rekening mee te houden mocht er een mail vanaf het forum gestuurd gaan worden. Iets waar ik overigens wel voor ben.
Gebruikersavatar
j.hoeben1
Berichten: 722
Lid geworden op: 04 jun 2009, 17:04

17 aug 2012, 15:01 0 x

[quote="Gompie"]Straks meldt zich een trotse nieuwe bezitter van deze auto hier op het forum. :roll:
Gaan we dan gelijk voor de koude douche en wijzen op deze thread of doen we dat niet
omdat er via zo'n handelaar misschien niet veel te verhalen valt? Hoe zit dat juridisch als zo'n
handelaar niet zo correct handelt als de dealer, wat zijn dan je rechten?
Het bederft de pret wel erg als je zoiets gelijk weet ....[/quote]

Ik ben van mening dit gelijk te melden :s hock: :o . Ook al koop je hem van een handelaar. Men is dan gewoon opgelicht en dat is volgens de wet verboden dus terug brengen dat ding :x !! Maar de mensen hier op het forum kunnen nu weten dat er op een gemakkelijke manier achter te komen is door hem uit te laten lezen ;) . Even een proefrit maken naar een dealer en uit laten lezen ;) .

Sjors
Gebruikersavatar
Thck
Berichten: 1171
Lid geworden op: 07 jul 2009, 16:31
Locatie: Zevenaar
Motortype: (nog) geen Audi A2

17 aug 2012, 18:25 0 x

Ik wil die verkoper wel benaderen, maar is er iemand die weet wat de werkelijke KM-stand dan is?

Theo
Gebruikersavatar
Drenthe
Berichten: 312
Lid geworden op: 20 mei 2012, 18:11

17 aug 2012, 18:54 0 x

Ik kon alleen maar constateren wat ik in het eerste bericht heb aangegeven.
Kortom: wat voor 2010 met de auto is gebeurd is niet met 100% zekerheid te zeggen.

Mvgr
Gebruikersavatar
Thck
Berichten: 1171
Lid geworden op: 07 jul 2009, 16:31
Locatie: Zevenaar
Motortype: (nog) geen Audi A2

18 aug 2012, 11:47 0 x

Hoi Drenthe,
Ik heb zojuist even op de site van NAP de informatie die daar op staat over de A2 doorgelezen en de NAP van de A2 uitgeprint (zie PDF bestand hieronder).
Ik heb ook op de site van NAP even gezien hoe het verloop van eigenaren de afgelopen periode is geweest, en daaruit blijkt dat de huidige aanbieder de A2 pas een paar dagen (4) in zijn bezit heeft en gekocht heeft van een ander autobedrijf.
De NAP geeft heel duidelijk aan dat de auto is ingevoerd en dat de km-stand pas is gestart op datum invoer.
Om nu als verkoper klakkeloos aan te nemen dat dit dan ook gegarandeert de juiste KM-stand is vind ik behoorlijk naief zeker omdat het hier een import auto betreft!
(mede gezien de slogan op zijn site waarbij hij nogal trots is op het feit dat zij alles minitieus controleren en een keurmerk eraan geven)!!

Wat ik nog even zou willen weten om alles scherp op een rij te krijgen is het volgende:

Bij welk bedrijf heb jij de auto ingeruild(of verkocht)?

Is het bedrijf waar jij hebt ingeruild (of aan verkocht) door jou op de hoogte gesteld van het hetgeen jij had ondekt?

Had jij de auto bij een Nederlandse of Duitse Audidealer gekocht? En heb jij (in geval van een Nederlandse dealer) de bewuste dealer hier nog op aangesproken?

De auto is volgens de overige gegevens op de NAP (staan niet op de uitdraai) wel door een particulier ingevoerd)

Theo
Plaats reactie